banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Data: 2009-04-13 12:55:14
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
Witajcie,

SPRAWA ROZWIAZANA.

I dla ciekawosci niektorych mowie co bylo nie tak. Klawiatura & blad BIOS.
Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez co komputer w ogole najprawdopodobnie nie wstawal.
Podlaczenie tej samej klawiatury bez przejsciowki, tylko bezposrednio pod gniazdo USB powodowalo ze komputer zaczynal dzialac normalnie.
Po upgradzie BIOS`u problem zniknal.

Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na przejsciowce.
Ten sam nowy komputer dzialal bez problemu u mnie, poniewaz kolega przynosil go do mnie bez klawiatury i wlaczalem go bez klawiatury lub z moja (ja mam PS2), wiec problem klawiatura USB na przejsciowce PS2 sie nie pojawial.

:)

A dzis kazalem rpzywiesc go calego, tzn monitor, komputer i klawiature i sobie to posprawdzalem wszstko.
Jak widac najprostsze rozwiazania zazwycza sa poprawne :)

pozdrawiam wszystkich,
Kuba

Data: 2009-04-13 13:13:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.04.2009 12:55, bajkonur@interia.pl pisze:
Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez

A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo
zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na
przejsciowce.

Ale i tak go należy wymienić. Szkoda oczu -- szczególnie że
monitory LCD 19" są już i po 500 zł jakieś.

Data: 2009-04-13 13:31:22
Autor: Tomaszek
Radosław Sokół pisze:

A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka współpracuje z 4 na 10 komputerów. Różne konfiguracje, rożne klasy, różna jakość podzespołów. Żadnej prawidłowości:(

Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie mieć...

Oczywiście myszka podłączona bezpośrednio do portu USB działa na każdym, który ma tylko port USB;) Nieważne czy 1.x czy 2.x
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-14 17:10:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.04.2009 13:31, Tomaszek pisze:
A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej

Ma. Klawiatura *musi* być przystosowana do pracy dwusyste-
mowej. Samo dołożenie przejściówki do byle jakiej klawiatury
USB nie umożliwia pracy na PS/2.

Są oczywiście "sprytne" przejściówki z własną elektroniką
tłumaczącą. Ale kosztują więcej i są dosyć duże.

dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na
laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka

Pamiętaj, że komputery przenośne często nie obsługują portu
klawiatury "normalnie", za pomocą chipsetu, ale własnym
specjalizowanym układem zarządzającym.

Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie
mieć...

Taka, która nie ma, wymaga dwusystemowej klawiatury.

Jak pisałem wyżej, *są* przejściówki z elektroniką.

Data: 2009-04-13 15:18:23
Autor: JoteR
<bajkonur@interia.pl> napisał:

[...]

Ekhm...
"Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
Czyli wstawał...

JoteR

Data: 2009-04-15 11:06:55
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Ekhm...
"Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
Czyli wstawał...

JoteR

I to jest sprawa, ktorej nie rozwiazalem - nie wiem czemu. Moze czlowiek podlaczyl przypadkiem bez przejsciowki, ale mi o tym nie powiedzial ?
Nie wiem. Zarzeka sie ze byl zawsze z przejsciowka

Kuba

Data: 2009-04-15 16:30:49
Autor: JoteR
[...]

Domyślam się... ;->
Parę dni przed świętami usiłowałem włączyć jakiegoś starego Durona na równie starej Shuttle, który to zestaw działał jeszcze miesiąc temu. Nic, żadne prośby, groźby, dopychanie kabli, wymiana pamięci, grafiki i zasilacza nie robiły na nim wrażenia, żadnego dźwięku ani obrazu, tylko wiatrak szyderczo kręcący łopatkami. Przechodząca obok współpracowniczka, widząc mnie gapiącego się ponuro w ciemny ekran, zagadała coś, opierając się przy tym wdzięcznie o obudowę stojącego na biurku trupa. I w tym momencie ów zewłok BIPNĄŁ. Ot tak, ni z gruchy ni z pietruchy, po czym mrugnął porozumiewawczo monitorem i żwawo zaczął odliczać pamięć. I od tej pory działa za każdym razem od pierwszego kopa, pomimo szarpania za kable, wyginania płyty i podważania kart oraz pamięci. Co równie dziwne, działa klawiatura USB pomimo że po resecie CMOS-u stosowna  opcja była "Disabled". Cóż, pozostaje zarówno ten jak i Twój przypadek zaliczyć do kategorii rzeczy niewyjaśnionych ;-)

JoteR

Data: 2009-04-13 16:15:20
Autor: januszek
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
bajkonur@interia.pl napisał(a):

SPRAWA ROZWIAZANA.

[...]

Krótko mówiąc: fatalnie problem tu nam opisałeś ;P

j.

--
"Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

banalna sprawa... beznadziejna sprawa...