bank

Data: 2010-10-20 19:19:13
Autor: money
bank
Czy po wyjęciu karty z bankomatu, nie zabrane "papiery" mogą być przez niektóre bankomaty wciągnięte spowrotem, czy w takiej sytuacji czekają na znalazcę?

Data: 2010-10-20 19:23:46
Autor: neoniusz
bank
W dniu 10-10-20 19:19, money pisze:
Czy po wyjęciu karty z bankomatu, nie zabrane "papiery" mogą być przez
niektóre bankomaty wciągnięte spowrotem, czy w takiej sytuacji czekają
na znalazcę?

Idz do bankomatu i przeczytaj napisy, ktore sie pojawiaja na ekranie.
"Papiery"? Chodzi ci o pieniadze czy potwierdzenie transakcji?

Data: 2010-10-20 19:30:33
Autor: money
bank
Idz do bankomatu i przeczytaj napisy, ktore sie pojawiaja na ekranie.
"Papiery"? Chodzi ci o pieniadze czy potwierdzenie transakcji?

Koleżanka z pracyh roztargniona, prawdopodobnie schowała kartę i nie zabrała kasy z bankomatu, a teraz podejrzewa, że ktoś ukradł jej dokładnie tyle ile wzieła z bankomatu, a innej kasy już nie ruszył...

Data: 2010-10-20 17:57:46
Autor: Sinus
bank
money <money_TNIJ@abc.pl> napisał(a):
Koleżanka z pracyh roztargniona, prawdopodobnie schowała kartę i nie zabrała kasy z bankomatu

Przecież maszyna drze się głośno (piii piiiii piiiiii) dopóki nie wyciągnie
się banknotów. Trzeba być głuchym żeby zapomnieć je wyjąć.

--
Sinus

Data: 2010-10-20 19:59:56
Autor: brum
bank
Przecież maszyna drze się głośno (piii piiiii piiiiii) dopóki nie wyciągnie
się banknotów. Trzeba być głuchym żeby zapomnieć je wyjąć.

a skad wiesz, jakie ma kolezanki ?
poza tym, jesli rozmawia sie przez telefon, to mozna nie zwrocic uwagi na jakies piski

Data: 2010-10-20 18:29:45
Autor: Michal Tyrala
bank
On Wed, 20 Oct 2010 19:59:56 +0200, brum wrote:
> Przecie? maszyna drze si? g?o?no (piii piiiii piiiiii) dopóki nie > wyci?gnie
> si? banknotów. Trzeba by? g?uchym ?eby zapomnie? je wyj??.

 a skad wiesz, jakie ma kolezanki ?
 poza tym, jesli rozmawia sie przez telefon, to mozna nie zwrocic uwagi na  jakies piski

1. Osobie głuchej chyba ciezko *rozmawiac* przez telefon, zdecyduj się ;)
2. Paplanie przez telefon, czy tez np sluchanie muzyki w sluchawkach,
   przy wyjmowaniu kasy z bankomatu jest IMO proszeniem się o rabunek.
   (I nie, IMO waga i tzw ,,wyglad'' nie wystarczaja, podnosza jedynie
   finansowo prog oplacalnosci ryzyka napastnikowi).

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-10-20 20:38:07
Autor: money
bank
[...]

Mówi, że nikt za nią nie stał, jej się spieszyło, schowała kartę, zrobiła skręt na pięcie... A pisków żadnych nie słyszała, bo tramwaj do którego wskoczyła strasznie hałasował... :)

Data: 2010-10-21 15:11:17
Autor: KrĂłl Dopalaczy
bank
W dniu 2010-10-20 19:59, brum pisze:
Przecie� maszyna drze si� g�o�no (piii piiiii piiiiii) dop�ki nie
wyci�gnie
si� banknot�w. Trzeba by� g�uchym �eby zapomnie� je wyj��.

a skad wiesz, jakie ma kolezanki ?

no wlasnie, moze mowa o animce

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-21 07:09:21
Autor: xbartx
bank
Dnia Wed, 20 Oct 2010 17:57:46 +0000, Sinus napisał(a):

Przecież maszyna drze się głośno (piii piiiii piiiiii) dopóki nie
wyciągnie się banknotów. Trzeba być głuchym żeby zapomnieć je wyjąć.

Da się to zrobić. Miałem kiedyś taką przygodę jeszcze w starym BPH przed rozpadem. Jadę rano w poniedziałek po "ciężkim weekendzie" i chciałem jakieś pieniądze na śniadanie wypłacić. Karta > PIN > ile biorę. Karta wyjechał schowałem do portfela i sobie rowerem pojechałem. Po kilku h idę w pracy po śniadanie a tu echo, kasy brak i dopiero sobie uświadomiłem jak to było. Reklamacja i kasa wróciła bodajże na drugi dzień, bo nikogo za mną nie było, więc nikt jej nie wziął.

--
xbartx

Data: 2010-10-20 19:34:19
Autor: neoniusz
bank
W dniu 10-10-20 19:30, money pisze:
[...]

Bodajze 30 sekund jest na zabranie pieniedzy.

Data: 2010-10-20 19:54:00
Autor: money
bank

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:i9n96r$pqc$1news.onet.pl...
[...]

A po tym czasie co się dzieje? idzie to reklamować, gdyby wciągnęło?

Data: 2010-10-20 15:23:24
Autor: witek
bank
On 10/20/2010 12:54 PM, money wrote:
A po tym czasie co się dzieje? idzie to reklamować, gdyby wciągnęło?

bankomat robi logi i dokładnie wie kto nie wziął kasy.
W zasadzie powinno samo wrocic na konto po rozliczeniu bankomatu, ale zlozyc reklamacje, nie zaszkodzi, beda mieli dodatkowe potwierdzenie, ze wlasciwej osobie oddaja kasę.

Data: 2010-10-20 23:14:26
Autor: RobertS
bank

[...]

kiedyś się zastanawiałem co by było, gdyby klient np. z 1000 zł zabrał 200 a reszcie pozwolił się "wciągnąć"?

byłoby to w logach?

klient oczywiście złożyłby reklamację (w złej wierze), że nie zabrał 1000 zł, a bankomat wykazywałby saldo za wysokie o 800 zł

RobertS

Data: 2010-10-20 16:31:53
Autor: witek
bank
On 10/20/2010 4:14 PM, RobertS wrote:

[...]

no po czesci.

klient oczywiście złożyłby reklamację (w złej wierze), że nie zabrał
1000 zł, a bankomat wykazywałby saldo za wysokie o 800 zł

takie niepobrane banknoty lądują do komisyjnego otwarcia, tak samo jak depozyty.
wiec w "logach" komisji zapewne byloby, ze doliczyli sie 800 zl i tyle oddaja.

Nie wiem czym oni te bankomaty teraz faszerują, ale wyciągnięcie jednego czy dwóch banknotów jest bez problemu do wykrycia przez czujniki.

Data: 2010-10-20 19:57:36
Autor: MarekZ
bank
Użytkownik "money" <money_TNIJ@abc.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9nabp$ugt$1@news.onet.pl...

A po tym czasie co się dzieje? idzie to reklamować, gdyby wciągnęło?

Jak najbardziej.

Data: 2010-10-21 00:16:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bank

"money" i9n8ai$mmp$1@news.onet.pl

Czy po wyjęciu karty z bankomatu, nie zabrane "papiery" mogą być przez niektóre bankomaty wciągnięte spowrotem, czy w takiej sytuacji czekają na znalazcę?

Ja kiedyś (z 15 lat temu) spaliłem palnik sodowy (świecący pomarańczowym
światłem) z gwintem E27 (tak zwanym dużym) wkręcając go w zwykłą oprawkę
tak, jakby był zwykłą żarówką czy świetlówką kompaktową. Palnik kosztował
około 50 złotych. W zemście ;) bankomat PeKaO zabrał mi 50 złotych właśnie
tak, że wypłacił i szybko zabrał.

Początkowo reklamacjom nie było końca, aż oddałem właścicielowi palnika
50 złotych -- PeKaO bezzwłocznie poinformowała :) mnie o tym, iż istotnie
doliczono się nadwyżki (chyba te banknoty spadają w specjalnie do tego
przeznaczoną przegródkę) w wysokości 50 złotych, tym samym uznając moją
reklamację za słuszną i księgując tę kwotę na mój ROR...

Od tamtej pory ćwiczyłem wypłacanie kilku banknotów, zabieranie środkowego
i pozastawianie reszty. ;) Uznałem jednak, że to zły pomysł i należy raczej
tak zabrać banknoty, aby bankomat myślał, iż ich nie zabrałem, czyli tak
zabrać, aby w ich miejsce podłożyć kartki papieru. :)

--
  ^  750 25  27     .     .04       .                       749      ^c 440                    .                               438

bank