bank żąda wyciągu z konta

Data: 2009-04-29 11:52:39
Autor: miffy
bank żąda wyciągu z konta
Mam pytanko z czystej ciekawości więc nie piszcie komentarzy typu "wybierz inny bank" ;)

Chcę wsiąść kredyt. Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące. Czy ma prawo? Zaświadczenie z pracy o zarobkach - jasne, o ewentualnych obciążeniach - jasne ale czy muszą wiedzieć w którym sklepie robię zakupy i ile tam wydaje, co kupuję na allegro itp? W końcu takie informacje, oprócz tych wiadomych z innych źródeł (zaświadczenia o zarobkach) widnieją na wyciągu i to chyba moja prywatna sprawa. Wiedzą, gdzie pracuję, ile zarabiam, jakie mam wydatki(pożyczki, inne kredyty, obciążenia) to po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją prywatność IMO?

Data: 2009-04-29 02:55:32
Autor: przypadek
bank żąda wyciągu z konta
On 29 Kwi, 11:52, miffy <n...@no.pl> wrote:
po po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją prywatność IMO?

Volenti non fit iniuria

Data: 2009-04-29 12:07:19
Autor: Johnson
bank żąda wyciągu z konta
miffy pisze:

Czy ma prawo?

Ma. A ty masz prawo się nie zgodzić i nie dostać kredytu.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-04-29 12:07:20
Autor: Tomaszek
bank żąda wyciągu z konta
miffy pisze:

Chcę wsiąść kredyt.

co to znaczy "wziąść"?
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-29 10:09:02
Autor: Olgierd
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Wed, 29 Apr 2009 12:07:20 +0200, Tomaszek napisał(a):

Chcę wsiąść kredyt.

co to znaczy "wziąść"?

Przegiąłeś ;-)
Ale przyznam, że też miałbym problem z przepisaniem tego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-29 12:11:13
Autor: Emka
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.29.10.09.02rudak.org...
[...]

I tak dobrze, że nie "wziońść", bo taki kwiatek też widziałam ;-)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-29 12:25:05
Autor: Funaki
bank żąda wyciągu z konta
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości

co to znaczy "wziąść"?

Przegiąłeś ;-)
Ale przyznam, że też miałbym problem z przepisaniem tego.

I tak dobrze, że nie "wziońść", bo taki kwiatek też widziałam ;-)

Do mnie koleżanka (kiedyś kujon w podstawówce) napisała "wezniesz". Wszystko mi opadło, z rękami włącznie...

Artur.

Data: 2009-04-29 12:26:50
Autor: Johnson
bank żąda wyciągu z konta
Funaki pisze:

Wszystko mi opadło, z rękami włącznie...

A doprecyzuj jeszcze co przedtem ci stało :) ?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-04-29 12:29:30
Autor: Tristan
bank żąda wyciągu z konta
W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 12:25 (autor Funaki publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gt99u1$c84$1@news.task.gda.pl>):

Do mnie koleżanka (kiedyś kujon w podstawówce) napisała "wezniesz".
Wszystko mi opadło, z rękami włącznie...

Język jest dla ludziów, a nie ludzia dla języka. Od zawsze mówię, że liczy
się komunikacja, a nie kosmetyka. Ja np. oglądam, bo mi tak łatwiej, a
warszawioki się upierają, żeby obejrzywać, ale w oba kierunki się
rozumiemy, więc po co te czepialstwo? --
Tristan

Data: 2009-04-29 10:27:31
Autor: witek
bank żąda wyciągu z konta
Tristan wrote:

[...]
Z tego samego powodu dla którego nie wycieramy nosa w rekaw.

Data: 2009-04-29 15:43:52
Autor: poreba
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Wed, 29 Apr 2009 12:29:30 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

A jak Cię poproszą o instruktarz, to co zrobisz?

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-29 20:17:27
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości
A jak Cię poproszą o instruktarz, to co zrobisz?

Chwile się zastanowi o co chodzi i zrobi im instruktaż

Ja jestem za likwidacją ch, ó, rz i pisania tak jak się mówi, np. klijent a
nie klient
Wielu mówi wziąść podobnie jak wsiąść

Data: 2009-04-29 22:22:13
Autor: gargomel
bank żąda wyciągu z konta
Órzytkownik "p" napisał:
Ja jestem za likwidacją ch, ó, rz i pisania tak jak się mówi,

dobrze gada, dać mu piwa!!:O)

Data: 2009-04-30 11:04:43
Autor: januszek
bank żąda wyciągu z konta
gargomel napisał(a):

Ja jestem za likwidacją ch, ó, rz i pisania tak jak się mówi,

dobrze gada, dać mu piwa!!:O)

Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-04-30 13:48:28
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrngvj1ea.fv5.januszekgimli.mierzwiak.com...
Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia
się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

Tylko mieszkańcy kresów wschodnich rozróżniają w wymowie.
Reszta wymawia tak samo

Data: 2009-04-30 12:24:37
Autor: Olgierd
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Thu, 30 Apr 2009 13:48:28 +0200, p napisał(a):

[...]

Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

Data: 2009-04-30 18:49:40
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.30.12.24.37rudak.org...
Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

Inaczej wymawiasz ch - h, rz - ż, u - ó ?
Ze słuchu rozróżniasz jak się pisze chleb, herbata, buhaj, machaj , rzygać, żyrafa, wór, mur , gżegżółka, kukułka , pszczoła,...?

Data: 2009-04-30 18:32:27
Autor: tomjas
bank żąda wyciągu z konta
On Thu, 30 Apr 2009 18:49:40 +0200, p wrote:

[...]

Mnie uczyli w podstawowce ze dawniej byla roznica miedzy "h" i "ch". Ta
pierwsza byla wymawiana twardo, dzwiecznie, w przeciwienstwie do tej
drugiej. Dzis juz nie ma takiego rozroznienia. Pozostale ("ó" i "u".
"rz" i "ż", itp) sa homofonami - ni ma roznicy w wymowie.
Pozdrawiam.

Data: 2009-04-30 21:10:26
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "tomjas" <tomjas@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:slrngvjrlp.al8.tomjaskrusty.localdomain...
drugiej. Dzis juz nie ma takiego rozroznienia. Pozostale ("ó" i "u".
"rz" i "ż", itp) sa homofonami - ni ma roznicy w wymowie.

Czyli jedynie utrudniają życie, a dążymy do wygody.
Internet dobitnie ukazuje skróty, zmiany różnorakie.
3m się
:-)

Ortodoksi niech się pastwią.
może morze  pomór mur much druh

Data: 2009-04-30 19:54:36
Autor: Olgierd
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Thu, 30 Apr 2009 18:49:40 +0200, p napisał(a):

Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

Inaczej wymawiasz ch - h, rz - ż, u - ó ? Ze słuchu rozróżniasz jak się
pisze chleb, herbata, buhaj, machaj , rzygać, żyrafa, wór, mur ,
gżegżółka, kukułka , pszczoła,...?

Oczywiście. "Chileb" i "hrerbata" ;-)

Z "ż" i "rz" jest jeszcze prościej, wystarczy się troszkę po Czeskiej Republice pobłąkać. Žacléř (czyt "Żaclerzrz").

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-04 12:41:24
Autor: jacki
bank żąda wyciągu z konta
W odpowiedzi na Twój (p) list-piszę Ci:
Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

Inaczej wymawiasz ch - h, rz - ż, u - ó ?
Ze słuchu rozróżniasz jak się pisze chleb, herbata, buhaj, machaj ,

Tak, każdy normalny to odróżnia.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-05-04 13:33:27
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "jacki" <collector@idealan.pl> napisał w wiadomości news:gtmha7$snk$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tak, każdy normalny to odróżnia.

To jaj jestem nienormalny i całe moje środowisko, bo nie rozróżniamy
My nie mówimy chileb ani hrerbata. My mówimy hlep, herbata

Data: 2009-05-04 11:36:23
Autor: Olgierd
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Mon, 04 May 2009 13:33:27 +0200, p napisał(a):

Tak, każdy normalny to odróżnia.

To jaj jestem nienormalny i całe moje środowisko, bo nie rozróżniamy My
nie mówimy chileb ani hrerbata. My mówimy hlep, herbata

To "chi" oczywiście było przesadzone. To jest może raczej "chleb" i "hherbata" ;-)

Data: 2009-05-04 15:05:08
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.05.04.11.36.23rudak.org...
To "chi" oczywiście było przesadzone. To jest może raczej "chleb" i
"hherbata" ;-)

Domyślam się, że chodziło jeno o to, by zaakcentować, ze jest jakaś różnica, której ja nie znam, nie słyszałem, nie zwróciłem na nią uwagi.

Data: 2009-04-30 19:10:25
Autor: gargomel
bank żąda wyciągu z konta
Órzytkownik "januszek" napisał:
Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia
się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

sto lat temu była różnica między ch i h, ale język polski to nie jest wymarła łacina, żyje i ciągle sią zmienia, więc dzisiaj nie ma żadnej róznicy między ch i h (tylko w głupiej skostniałej ortografi się to ostało bo paru polonistuf nie widzi i nie słyszy że świat się zmienił:O)
już nawet mniędzy i i j występują naprawde minimalne różnice w wymowie, więc pewnie niedługo i one zanikną:O)

Data: 2009-05-04 12:19:22
Autor: miffy
bank żąda wyciągu z konta
gargomel pisze:
[...]

A czy te około 20 lat temu (czy więcej czy mniej) dzieci na początku nauki liter w podstawówce zastanawiały się, czy piszę się "si" czy "ś", "ni" czy "ń" bo pamiętam, że u nas w szkole nikt nie miał z tym problemu z teraz dziecko w podręczniku z literami poznaje si i ś (a jak zobaczyłam "dzi" i "dź" to mi ręce opadły)a potem pisząc "słońce" pyta sie przez jakie "ni" to się pisze. Głupota totalna i burza mózgów. Więc chyba zmierzamy w odwrotnym kierunku ;)

Data: 2009-05-04 13:31:57
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości
zobaczyłam "dzi" i "dź" to mi ręce opadły)a potem pisząc "słońce" pyta sie
przez jakie "ni" to się pisze. Głupota totalna i burza mózgów. Więc

Komputerowy poprawiacz ortografii się nie zbuntuje ani na słońce ani
na słonice. :-)

Data: 2009-05-04 14:28:28
Autor: gargomel
bank żąda wyciągu z konta
Órzytkownik "miffy" napisał:
[...]

nie mam pojęcia czego teraz dzieci uczą, ale podejrzewam że dokładnie tych samych głupot:O(

problem jest taki ze w ostatnim stuleciu z języka znikła twarda litera h, a ostała się jedynie ch miekkie, mimo to w piśmie nadal używa się twardego h podczas gdy ono już dawno nie istnieje, podobnie jest z innymi głoskami, ja jeszcze wymawiam zarówno ń jak i ni, ale nie wiem jak tam dzisiejsza młodzież, język sie zmienia i trzeba za nim nadążać:O)

Data: 2009-04-29 23:04:03
Autor: mike
bank żąda wyciągu z konta

"p" <p@rs.tu> wrote in message news:gta5jq$dtr$1news.wp.pl...

Ja jestem za likwidacją ch, ó, rz i pisania tak jak się mówi, np. klijent a
nie klient
Wielu mówi wziąść podobnie jak wsiąść

Skoro już tak daleko jesteśmy od tematu, to mam pytanie: kto zgadnie, co znaczy "zasynać" :)

Data: 2009-05-01 12:02:33
Autor: poreba
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Wed, 29 Apr 2009 20:17:27 +0200, p napisał(a):

A  jak  Cię  poproszą o instruktarz, to co
zrobisz?
Chwile się zastanowi o co chodzi i zrobi im
instruktaż

Ba!   ale   im   chodziło   nie  o  to,  żeby
przeprowadził  instruktaż  przeciwpożarowy, a
żeby  napisał  instruktarz  do różnych gaśnic
przez nich używanych.

(to  dwie  różne  sprawy,  jedno  to czynność
instruowania,  drugie  księga z instrukcjami,
raczej  przestarzałe  - różnymi drogami to do
nas przylazło to i różna pisownia)

Ja jestem za likwidacją ch, ó, rz i pisania
tak  jak się mówi, np. klijent a nie klient
Wielu mówi wziąść podobnie jak wsiąść
 Postulujesz wprowadzenie pisowni IPA?

--
pozdro
poreba

Data: 2009-05-01 12:28:05
Autor: p
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:1jwc3vzha3m2.125k1y8csyfhy$.dlg40tude.net...
żeby  napisał  instruktarz

Aż musiałem sprawdzić:-) http://www.obcyjezykpolski.interia.pl/?md=archive&id=217

Postulujesz wprowadzenie pisowni IPA?

Międzynarodowa pisownia fonetyczna byłaby trudna.
np. http://szl.wikipedia.org/wiki/Wikipedyjo:Zasady_%C5%A1rajb%C5%AFngu nie umiałbym szybko zrozumieć.

Wolałbym redukcję zbędnych elementów.

Data: 2009-05-01 22:28:09
Autor: poreba
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Fri, 1 May 2009 12:28:05 +0200, p napisał(a):

żeby  napisał  instruktarz
Aż musiałem sprawdzić:-)
Fajna ciekawostka? BTW 'fajny' i 'dach'
też są obcego pochodzenia.
Postulujesz wprowadzenie pisowni IPA?
Międzynarodowa pisownia fonetyczna byłaby trudna./.../
Wolałbym redukcję zbędnych elementów.
A zrozumiałem, że pisałeś o pisowni zgodnej z wymową. Problem w tym, że słowa w dalszym ciągu są różnie
wymawiane. Znowu byś otrzymał różną pisownię.

A żeby zupełnie OT nie było: w ortografią 'historyczną' i prawie
zwyczajowym można dostrzec pewną analogię...

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-29 12:09:53
Autor: Emka
bank żąda wyciągu z konta
"miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości news:gt981e$7f4$1news.onet.pl...

Chcę wsiąść kredyt. Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące. Czy ma prawo?

Niestety tak.
Wynika to z obowiązku właściwej oceny ryzyka.

Zaświadczenie z pracy o zarobkach - jasne, o ewentualnych obciążeniach - jasne ale czy muszą wiedzieć w którym sklepie robię zakupy i ile tam wydaje, co kupuję na allegro itp?

Ale ich nie obchodzi gdzie i jakie zakupy robisz, tylko jakiego circa rzędu są Twoje wydatki na życie.
Jeśli okaże się, że wydajesz niemal wszystko to, co zarobisz, to bank może odmówić Ci udzielenia kredytu, z obawy, że nie będziesz miał go z czego spłacać.

Wiedzą, gdzie pracuję, ile zarabiam, jakie mam wydatki(pożyczki, inne kredyty, obciążenia) to po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją prywatność IMO?

Bo nie wiedzą, ile circa wydajesz na_życie_ (kiedyś każdy bank przyjmował, że góra 500 zł i teraz mamy tego efekty).
Jeśli tak bardzo doskwiera Ci fakt, że bank będzie wiedział, że zrobiłeś zakupy w Biedronce czy w sklepie z bielizną erotyczną, to nie rób przez 3 miesiące zakupów kartą, tylko gotówką. Albo zmień bank ;-) Przy czym obawiam się, że nie znajdziesz takiego, który by tych wyciągów nie żądał. Zasady udzielania kredytów zaostrzyły się niewyobrażalnie.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-29 12:18:26
Autor: miffy
bank żąda wyciągu z konta
Emka pisze:
[...]

Jasne ale z drugiej strony, skoro nie mam żadnych zobowiązań, co miesiąc zostaje mi sporo kasy to mogę sobie pozwolić na jakieś extra wydatki typu zakupy w sklepie erotycznym ;) co nie znaczy, że są to wydatki obowiązkowe ale takie z których rezygnuję na rzecz spłaty kredytu. W końcu są sprawy ważne i ważniejsze ;)

Data: 2009-04-29 12:31:03
Autor: SDD
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości news:gt99hp$bov$1news.onet.pl...

[...]

Tak samao jak bank moze sobie pozwolic na odmowe udzielenia Ci kredytu.
W koncu sa kredyty bezpieczne i bezpieczniejsze.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 17:33:05
Autor: Tony
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Wed, 29 Apr 2009 11:52:39 +0200, miffy napisał(a):

[...]

Gdybym już naprawdę musiał kupić coś wstydliwego, to albo za gotówkę albo
wpłącając na konto na poczcie, kosztuje to kilka złotych więcej i trochę
zachodu, ale przynajmniej później nie ma się takich problemów.

Ostatnio robiłem zakupy na imprezę, brakło gotówki to kazałem babie na
kasie czekać i poleciałem do bankomatu, wolałem powstydzić się tą chwilę
przy kasie i znieść spojrzenia kolejkowiczów (szczęśliwie nie byli
wygadani) niż na wieki zostawić ślad, że tego dnia miałem wielką bibę wraz
z gatunkami alkoholu, zagrychy, wszystkiego :)

Wasze zdrowie!
Tony

Data: 2009-04-29 19:12:56
Autor: BETON
bank żąda wyciągu z konta

Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:1abnbctahyiun.1khrw9uogyy7j.dlg40tude.net...
[...]

NIe widziałem  biedronki z terminalami płatniczych kart

Pozatym  gdzie niby myslisz  by były te gatunki alkoholi- w  wyciągu bankowym :) ?

Data: 2009-04-29 22:28:56
Autor: Tony
bank żąda wyciągu z konta
Dnia Wed, 29 Apr 2009 19:12:56 +0200, BETON napisał(a):

[...]

Też nie, ale się nie przyglądałem ;p

Pozatym  gdzie niby myslisz  by były te gatunki alkoholi- w  wyciągu bankowym :)

Wystarczy miejsce (np. delikatesy) i suma. Na co można wydać znaczną sumę w
delikatesach?

I nie chodzi i stricte wyciąg z konta, tylko o powiązanie tej transakcji z
danymi ze sklepu, który zna wszystkie pozycje. Wycieknie kiedyś coś takiego
i się rodzina obrazi, że nie zaprosiłem ;)

Twoje zdrowie!
Tony

Data: 2009-04-30 10:57:16
Autor: Tapatik
bank żąda wyciągu z konta
Użytkownik Tony napisał:

Wystarczy miejsce (np. delikatesy) i suma. Na co można wydać znaczną sumę w
delikatesach?

Na żarcie.
A w przypadku Biedronki na chiński badziew. O ile pamiętam, to nawet telewizory i skutery kiedyś były. Tak więc kwota ponad 1000 zł nikogo nie powinna dziwić.

I nie chodzi i stricte wyciąg z konta, tylko o powiązanie tej transakcji z
danymi ze sklepu, który zna wszystkie pozycje. Wycieknie kiedyś coś takiego
i się rodzina obrazi, że nie zaprosiłem ;)

No i super. Następnym razem nie będą się wpraszać na krzywy ryj...

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2009-05-05 23:07:55
Autor: Maddy
bank żąda wyciągu z konta
Tony pisze:

Wystarczy miejsce (np. delikatesy) i suma. Na co można wydać znaczną sumę w
delikatesach?

Od razu trzeba na chlanie?
Można na greckie oliwki, sycylijskie anchovis, parmezan, szynkę serrano, toskańskie salami, bresaolę, melony cantalupe, ocet balsamiczy 18-letni, ręcznie robiony makaron orchiette i bawolą mozarellę.
Ani kropli alkoholu.

ok. 500zł

I nie chodzi i stricte wyciąg z konta, tylko o powiązanie tej transakcji z
danymi ze sklepu, który zna wszystkie pozycje. Wycieknie kiedyś coś takiego
i się rodzina obrazi, że nie zaprosiłem ;)

Bezwstydnie zżarliśmy sami!
(no może poza octem, jeszcze jest 3/4 butelki) :-)

Swoją drogą gdybym to przechlała to też bym się wstydziła.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-04-29 23:13:12
Autor: GregZorbaEmmanuelYork
bank żąda wyciągu z konta
Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące.

jeśli nie chcesz przekazywać zawartości to nie musisz, są różne typy wyciągów, możesz mieć wyciąg obrotu bez podania szczegółów zawartych transakcji

Andrzej

Data: 2009-04-30 20:07:18
Autor: robert
bank żądawyciągu z konta

Chcę wsiąść kredyt.

Najlepiej to jest nie brać kredytów, a na bieżąco zarabiać i oszczędzać, oraz  zaspokajać swoje potrzeby finansowe.

--

bank żąda wyciągu z konta