banki NIE przyjmujące CHF gotówką

Data: 2010-11-02 10:38:09
Autor: bastek72
banki NIE przyjmujące CHF gotówką
założyłem w DB konta USD,EUR,CHF,GBP

przy CHF panienka cosik marudziła, że po co mi to,
przecież i tak gotówki nie obsługują, ale byłem
nieugięty i rachunek został mi otworzony. Myślałem
że to jakieś takie sobie jej marudzenie, zwłaszcza
że nie prostestowała dla GBP, też bezgotówkowego.

Faktycznie, czytam w domu na potwierdzeniu, że
zarówno GBP jak i CHF nie są obsługiwane gotówką

Przypuszczam, że jest to wredne zagranie bankowe
służące gnębieniu niewolników frankowatych bo nawet
znalazłem na ich www dwa odrębne kursy CHF:
jeden dla ludzi wolnych i drugi dla niewolników.

Czy Deutsche Bank PBC SA z/s w Warszawie jest w Polsce
jedynym tak wrednym bankiem czy inne idą w jego ślady?

PS: i już wiem kto płaci za mój darmowy DB EasyNet
finansują go niewolnicy hipoteczno-frankowi nabici w butelke

Data: 2010-11-02 11:50:31
Autor: Krzysztof

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:0ef8.000000e4.4ccfdc01newsgate.onet.pl...
założyłem w DB konta USD,EUR,CHF,GBP

Sporo bankow nie przyjmuje CHF w gotowce, lekko lepiej jest z GBP.
Te ktore przyjmuja CHF i GBP to BZWBK, Alior, PKOBPSA, ING (tylko GBP), Getin(CHF i GBP tylko wybrane oddzialy).
Dla przelewow CHF mozesz otworzyc konto-kantor w Alior i 1/raz/mies. przelewac za 5zl (SHA).

Data: 2010-11-02 12:22:42
Autor: Piotrek
On 2010-11-02 11:50, Krzysztof wrote:
[...]

Czy aby na pewno za 5 złotych? Przecież przelew w CHF to nie jest przelew SEPA (czy jak on się tam nazywa).

Przy okazji: CHF przyjmuje jeszcze PEKAO S.A.

Piotrek

Data: 2010-11-02 14:21:37
Autor: Krzysztof

"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:4ccff54b$0$27024$65785112news.neostrada.pl...
On 2010-11-02 11:50, Krzysztof wrote:
[...]

To jest zwykly walutowy SHA(koszty dzielone), mozesz zrobic tylko 1 na miesiac, ze specjalnego konta, ot taka oferta Aliora dla spalcajacych kredyty i dodatkowo mozliwosc kupna CHF po lekko lepszym kursie w ciagu dnia.

Data: 2010-11-02 17:22:12
Autor: Piotrek
On 2010-11-02 14:21, Krzysztof wrote:
[...]

OK. Czyli w skrajnym przypadku odbiorca może zapłacić (prawie) dowolną kwotę tytułem kosztów banków zagranicznych.

Piotrek

Data: 2010-11-02 18:43:08
Autor: Krzysztof

"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:4cd03b7e$0$27037$65785112news.neostrada.pl...
On 2010-11-02 14:21, Krzysztof wrote:
[...]

SHA, to taka ruletka, mozesz nie zaplacic nic dodatkowo, albo bedziesz pokrywal koszty bankow zagranicznych- przewaznie ok. 40zl oraz pokrywal prowizje  w banku przyjmujacym, jezeli takowe ten bank pobiera- przewaznie nie przekracza to kilkunastu PLN.
A jak raz 'przecwiczysz' te droge z Aliora do konkretnego banku i zaplacisz dodatkowo, to trzeba ocenic co jest nizsze, bo Alior ma standardowe przelewy swift- elektronicznie=30zl+40zl=70zl za OUR i data waluty SPOT. W takim razie max koszt bedzie wlasnie 70zl, chyba, ze po pierwszym razie stwierdzisz, ze te 5zl+koszty zagraniczne+prowizja dla banku beneficjenta jest jednak nizsza niz 70zl.
Jak ktos 'gra' w kredyt walutowy, to chyba byl swiadomy dodatkowych kosztow spreadu walutowego.

Data: 2010-11-02 19:17:31
Autor: Paweł

On 2010-11-02 14:21, Krzysztof wrote:
[...]

jesli ktos gra w kredyt walutowy, to nie musi przelewac przez aliora,
tylko moze sprawdzic czy internetowy kantor nie ma w danym banku kont.
jak ma, to wymieni pln->waluta przelewem wewnetrznym za darmoche.

Data: 2010-11-02 19:42:37
Autor: Krzysztof

On 2010-11-02 14:21, Krzysztof wrote:
[...]

Te walutomaty to tez nie wysylaja do kazdego banku waluty gratis, moze byc roznie. Kazdy w indywidualnym przypadku musi sobie zasymulowac ile poniesie kosztow na spreadzie, ile na wysylce waluty i wybrac wariant optymalny.

Data: 2010-11-02 17:54:04
Autor: bastek72
banki NIE przyjmujące CHF gotówką
> założyłem w DB konta USD,EUR,CHF,GBP

Sporo bankow nie przyjmuje CHF w gotowce, lekko lepiej jest z GBP.
Te ktore przyjmuja CHF i GBP to (...)

o żesz w morde jeża... dobrze zrozumiałem że  postępowanie DB jest w Polsce normą a nie jak przypuszczałem, wyjątkiem?

dobrze rozumiem, że wyjątkami są banki które
przyjmują CHF gotówką a nie te co tego unikają?

Data: 2010-11-03 02:14:58
Autor: kashmiri
banki NIE przyjmujące CHF gotówką
bastek72@onet.pl <bastek72@onet.pl> dared to write:
[...]

Tja, w Wielkiej Brytanii nawet nie wypłacisz CHF z rachunku CHF, ani EUR z rachunku w EUR... Oferowali mi za to przeliczenie wypłaty z konta CHF na GBP (po kursie kupna oczywiście) i dalej przejście do okienka wymiany walut, cobym mógł te franki na CHF wymienić (po kursie sprzedaży).

To było HSBC i to jest standard na Wyspach.

Jak jest z CHF w bankach w USA?

k.

Data: 2010-11-02 22:51:53
Autor: Krzysztof

"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> wrote in message news:iapv0k$1ne$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I podejrzewam, ze w wiekszosci bankow w UK.
Nie mamy co narzekac na wielowalutowosc w PL, pewnie, ze kazdy chcialby jakis krajowy elixir dla roznych walut, bo to calkowicie rozwiazaloby problem noszenia walut z banku do banku. Szkoda, ze nikt o tym nie pomyslal, bo przeciez kazdy bank i tak chyba ma konta walutowe w NBP (jezeli prowadzi obsluge walutowa), wiec co szkodzi uruchomieniu taniego systemu rozliczen chociazby raz w tygodniu dla USD/CHF/GBP.
W Polsce przywiazanie do walut jest jakby natury troche historycznej, gdyz zylismy w epoce, gdzie byla twarda waluta i zlotowka, tzw.- 'bon zywnosciowy' dla wiekszosci obywateli. Po drugie, spora czesc oszczedzajacych nie do konca ufa PLN (mimo naglasnianej jego wielkiej sile), na czele chyba z politykami, bo jak publikuja ich zeznania, to jakos dziwnie wiekszosc ma oszczednosci w tych walutach twardych a nie w PLN.

Data: 2010-11-02 18:25:37
Autor: Paweł
Krzysztof wrote:

[...]

millenium mimo swoich licznych wad obsluguje wplaty chf
w okienku bez szemrania (co do wyplat to nie wiem).

Data: 2010-11-02 19:28:52
Autor: Sławomir Szyszło
banki NIE przyjmujące CHF gotówką
Dnia Tue, 02 Nov 2010 18:25:37 +0100, Pawe? <root@127.0.0.1> wklepał(-a):

millenium mimo swoich licznych wad obsluguje wplaty chf
w okienku bez szemrania (co do wyplat to nie wiem).

Każdą wypłatę walutową trzeba awizować (2 dni wcześniej!), co skutkuje małą
przydatnością takiego konta w przypadku obrotu gotówkowego.

--
Sławomir Szyszło

banki NIE przyjmujące CHF gotówką