banki nie lubiÂą gotĂłwki?

Data: 2020-10-04 20:44:58
Autor: Poldek
banki nie lubiÂą gotĂłwki?
W dniu 2020-09-30 o 23:49, "Na przyk?adosoba"@microsoft.com pisze:

Nie wiem czy intencjonalna ale walka z gotówką trwa za pomocą prowizji.

Nie ma w tej walce nic irracjonalnego. Gotówka to tylko kłopot dla banku, sklepu, rządu. W dzisiejszych czasach na gotówce zależy już chyba tylko tym, którzy mają coś do ukrycia.
Pekao S.A. likwiduje oddziały i bankomaty.

Data: 2020-10-04 23:11:37
Autor: Krzysztof Halasa
banki nie lubi? gotówki?
Poldek <pugilares@intgeria.eu> writes:

Nie ma w tej walce nic irracjonalnego. Gotówka to tylko kłopot dla
banku, sklepu, rządu. W dzisiejszych czasach na gotówce zależy już
chyba tylko tym, którzy mają coś do ukrycia.

Nie, tylko niektórym z nich. Gdyby wszystkim, którzy mają coś do
ukrycia, zależało na gotówce, nikt nie używałby niczego innego.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-08 22:21:07
Autor: gosc
banki nie lubi? gotówki?
Poldek wrote:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=bjC61SbuQLw
"tylko tym" znaczy 99,99% ludzi.
Aż 0,01% ludzi chce zlikwidować gotówkę.
Jak to ładnie można manipulować.

Kto chce niech nie używa gotówki.

0,01% ludzi nie chce jeść śledzi.
Zlikwidujmy jedzenie śledzi.

0,01% nie chce chce jeździć na rowerze.
Zliwkidujmy jazdę na rowerze.

Data: 2020-10-08 22:44:09
Autor: Kamil Jońca
banki nie lubi? gotówki?
gosc <traper@zoho.com> writes:

Poldek wrote:
[...]

A masz może jakieś bardziej wiarygodne źródło? (Nie, żebym Ci nie
wierzył, po prostu nie mam przkonania że WC zrobił rzetelne badania)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-10-08 23:37:13
Autor: Oli
banki nie lubi? gotówki?
W dniu 2020-10-08 o 22:44, Kamil Jońca pisze:
gosc <traper@zoho.com> writes:

Poldek wrote:
[...]

  Cejrowski i jakieś badania?. Wolne żarty.

Gotówka to nie tylko kłopot dla banku, sklepu.. ale również dla mnie, dla Antka, Ziuty itd.
Coraz więcej ludzi płaci dziś w dobie Covidu kartą. Ostatnio jakiś 2 miesięcy temu widziałem jak jakiś pijak kupując flaszki z piwem zapłacił kartę, Widziałem również staruszki płacące kartą bo to wygoda ( bez pinu).

Inna sprawa to nielimitowany dostęp służb do kont bankowych i niektórzy wolą nie afiszować się gdzie i kiedy coś kupili.
Całkowity zakaz obrotem gotówki, jak proponują w Szwecji, jest na razie nierealny w Polsce.

--
  Oli

Data: 2020-10-11 14:45:30
Autor: Zbynek Ltd.
banki nie lubi? gotówki?
gosc <traper@zoho.com> writes:

Poldek wrote:
[...]

Nierealne w Polsce wydawało się kiedyś wydawanie z państwowych pieniędzy, łamiąc prawo, dziesiątków milionów złotych na mrzonki majowe jakiegoś świra.
Nierealne kiedyś było wydawanie nakazów obywatelom za pomocą tweeta i zaszczucie całego narodu drakońskimi karami za nieprzestrzeganie nieistniejącego prawa.

Nie szafowałbym więc słowem "nierealne".

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-10-11 13:11:00
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
banki nie lubią gotówki?
Date: Sun, 04 Oct 2020 20:44:58
From: Poldek
W dniu 2020-09-30 o 23:49, "Na przykładosoba"@microsoft.com pisze:

[...]

https://vimeo.com/nothingtohide

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

banki nie lubiÂą gotĂłwki?