banki nie lubią gotówki?

Data: 2020-10-01 03:34:05
Autor: J.F.
banki nie lubią gotówki?
Użytkownik "Na przykład: Jan Kowalski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f74fd77$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
Nie wiem czy intencjonalna ale walka z gotówką trwa za pomocą prowizji.

Ale to przeciez od dawna.
Banki nie lubia gotowki, bo gotowka powoduje koszty.
A moze i z innych przyczyn.

Tu przykład bardzo "prostego" cennika:
PEKAO SA, cyt.:
"WPŁATA GOTÓWKI w Oddziale Banku lub w Placówce Partnerskiej
Na własny rachunek płatniczy osoby fizycznej prowadzony w Banku:
wpłata w Oddziale Banku  w urządzeniach samoobsługowych  0 zł
w kasie w złotych  5,00 zł
(Opłata obowiązuje od dnia 1.04.2020 r. i nie jest pobierana gdy:
kwota jednorazowej wpłaty jest powyżej 5.000,00 zł

Czyli lubia gotowke :-)

lub wpłata dokonywana jest w bilonie,

Ciekawe ... ciezkie pieniadze tez lubia, czy bilon bardzo poszukiwany ?

lub wpłata dokonywana jest w walucie obcej,

tez ciekawe ... troche zrozumiale, bo pekao na kontach dewizowych wyroslo, ale niesprawiedliwosc ciekawa :-)

lub Klientowi nie została wydana karta debetowa do zasilanego rachunku,
lub Klient nie uruchomił aplikacji PeoPay,

Dziwne warunki ...

Podobnie nie znalazłem pozycji wpłata w kasie na rach. innej osoby fizycznej.

Pewnie jest. No chyba ze ... za darmo ?

J.

banki nie lubią gotówki?