Data: 2016-05-16 11:37:09 | |
Autor: J.F. | |
banki oszczedzaja | |
Bank oszczedza, klienci traca ... a moze i banki traca. http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/tak-si%c4%99-robi-phishingi-%e2%80%93-bank-oszcz%c4%99dza-na-sms-ach-klienci-s%c4%85-naiwni-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy/ar-BBt0xcy Wbrew tytulowi to chyba nie ma wiele wspolnego z cieciem kosztow, ale tak odnosnie innych przypadkow/bankow to sie zastanawiam, kto tu ma racje: -moge sobie wlaczyc powiadomienie SMS o transakcjach, to przyspieszy wykrywanie roznych fraudow, -ale poniewaz usluga jest platna, to nie wlaczam :-) I kto tu bedzie winny w razie fraudu ? Ja, czy bank ? P.S. a tak swoja droga: -centrum24.pw obecnie nie widze ... ale jak takie cos zamknac w razie wykrycia ? Slac pisma do operatora DNS, operatora serwera, do krajowych operatorow sieci z prosba o zablokowanie IP na routerach miedzynarodowych ? -certyfikat mialo ? Da sie jakos odszukac ? Tych firm certyfikujacych nie ma przeciez tak duzo ... J. |
|
Data: 2016-05-16 12:34:31 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
banki oszczedzaja | |
On 2016-05-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...] -certyfikat mialo ? Da sie jakos odszukac ? Tych firm certyfikujacych nie ma przeciez tak duzo ... Da. I jest ich w cholerę. :) -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2016-05-19 00:26:12 | |
Autor: Arek | |
banki oszczedzaja | |
J.F. napisał(a) w wiadomości: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>...
bank-oszcz%c4%99dza-na-sms-ach-klienci-s%c4%85-naiwni-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy /ar-BBt0xcy
Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji. Ale gdy niemal normą jest przenoszenie odpowiedzialności na kogoś innego... "Nadawca informował, że w trosce o bezpieczeństwo klientów dostęp do konta został zablokowany z powodu nieautoryzowanego dostępu. Aby odzyskać konto, należało się zweryfikować na stronie www.bzwbk.pl/weryfikacja. Faktycznie jednak link prowadził do strony w domenie centrum24.pw - ale tego już wielu odbiorców nie zauważyło, [...]" Nawet gdyby wyświetliło się w pasku adresu? Żaden bank nigdy nie prosi o weryfikację w ten sposób (chyba, że o czymś nie wiem). Czy można wreszcie wbić to ludziom do łbów? Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało, chociaż niektórzy - ale świadomie - go łamią drwiąc sobie z kierowców i własnego życia. Żadko odbieram pocztę, wiec gdy chcę "zweryfikować" to już strona zablokowana i nie mogę spróbować podać nr konta iPKO lub karty kredytowej Adolfa H., Iosifa Dż. czy podobnych indywiduów. Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też zwyczaj przysyłania w SMSach jawnie pełnej kwoty transakcji. Nr benficjenta wystarczy. A 3D raz doprowadziło mnie już niemal do szału. Najpierw do transakcji potrzebny był bank i człowiek Potem doszedł komputer lub komórka. Potem "lub" zamieniło się w "i". Potem... Arek |
|
Data: 2016-05-19 09:35:31 | |
Autor: J.F. | |
banki oszczedzaja | |
Dnia Thu, 19 May 2016 00:26:12 +0200, Arek napisał(a):
J.F. napisał(a) w wiadomości: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>... Ale komu bedzie winny - mnie czy bankowi ? :-) Ale gdy niemal normą jest przenoszenie odpowiedzialności na Zmiana systemu i "wymagana zmiana hasla", czy "dawno nie zmieniales hasla - zrob teraz dla bezpieczenstwa". A przeciez nie trzeba tak - mozna rozeslac info "promocyjna lokata", "tania pozyczka", i gdzies tam na stronie "zaloguj sie aby poznac szczegoly". Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało, Zazwyczaj nie Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też A czemu kwota nie ? Mozna sie pomylic, mozna przejac cudze konto, mozna zgrabnego wirusa napisac ... A 3D raz doprowadziło mnie już niemal do szału. Postep :-) J. |
|
Data: 2016-05-19 17:43:21 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
banki oszczedzaja | |
"J.F." 62igbt6q32b6$.1ivfu2317pihh$.dlg@40tude.net Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji. Ale komu bedzie winny - mnie czy bankowi ? :-) IMO bankowi, ;) nie Tobie, gdyż: - bank jest od Ciebie znacznie silniejszy (mniejszy ból) - bank ma większe poletko do popisu (możliwości obronne) Ty po prostu podporządkowujesz się zaleceniom banku lub rezygnujesz z usług banku; rzadkie są przypadki negocjowania umowy; ja akurat wynegocjowałem indywidualizację ;) umowy o kartę kredytową Citi; kartę tę mam od lipca 2007 roku, choć umowa uległa zmianie po renegocjacjach ;) - bankowi łatwiej ścigać złodzieja niż Tobie - bank potrzebuje setek tysięcy klientów, zaś Ty potrzebujesz jednego banku, lub dwóch... Moim zdaniem złodzieje nie rozważają ;) zadań typu: 'kogo okradam?'. -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,-- ,,_ .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_ `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., |,4- ) )_ .;.( `'-' o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... '-- -''(_/._)-'(_\_) |
|