banki z rodziny PeKaO

Data: 2009-06-18 21:59:29
Autor: Scowron
banki z rodziny PeKaO
Witam
Nie gubicie się przypadkiem w tym całym nazewnictwie PKO BP, Pekao SA(a  może PKO SA lub PEKAO?), PKO BH, itp.
Sam nigdy nie mialem styczności z w/w bankami stąd moja niewiedza. Możecie  mi przedstawić jakie powiązania występują pomiędzy tymi bankami?
Może jakaś krótka historia na temat powstawania/wydzielania z innych  banków. Które z tych nazw są poprawne?

--
Scowron

Data: 2009-06-18 22:09:05
Autor: Thomas
banki z rodziny PeKaO

Użytkownik "Scowron" <scowron@o2.pl> napisał w wiadomości news:op.uvqkhfigf47i1btysia...
[...]

PKO BH - raczej nie ma takiego. Jest PEKAO Bank Hipoteczny S.A. Powiazanie jest miedzy PEKAO S.A., ktore jest wlascicielem 99,9% udzialow PEKAO BH SA.

Thomas

Data: 2009-06-18 22:16:20
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"Scowron" news:op.uvqkhfigf47i1btysia

Witam
Nie gubicie się przypadkiem w tym całym nazewnictwie PKO BP, Pekao SA(a
może PKO SA lub PEKAO?), PKO BH, itp.

PKO BP (logo a'la skarbonka) - państwowy moloch, z którego państwo doi kasę
:)
Pekao SA - tzw. żubr, którym kieruje jakiś były pseudo polityk ("mędrzec"?),
który chyba wabi się Bielecki?

Jeden jak i drugi bank są siebie tyle samo warte tj. IMHO dla własnego
zdrowia psychicznego oba przybytyki (ich oddziały) powinieneś omijać
szerokim łukiem.

Sam nigdy nie mialem styczności z w/w bankami stąd moja niewiedza.

Nie zmieniaj tego stanu rzeczy - poważnie.

Które z tych nazw są poprawne?

Wszystkie po za PKP BH.
Domyślam się, że coś ci się pokręciło z BPH, którego część "połączyła się" z
Peako SA (żubr).

:)

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-18 20:36:37
Autor: Mariusz
banki z rodziny PeKaO
Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał(a):
Jeden jak i drugi bank są siebie tyle samo warte tj. IMHO dla własnego
zdrowia psychicznego oba przybytyki (ich oddziały) powinieneś omijać
szerokim łukiem.

Trzeba tez wspomniec gwoli scislosci iz sa to dwa najwieksze polskie banki ;),
ktore w porownaniu do bankow z ktorych zapewne korzystasz, tak jak i ja, sa po
prostu kolosami. Ich oferta jest beznadziejna, z ogromna iloscia ukrytych i
jawnych oplat i gwiazdek - mimo tego sa to dwa najwieksze banki, nie majace
najmniejszych problemow ze swoimi klientami, ktorych na dodatek traktuja jak
... no, jak tych tam - klientow.  PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
kryzysu), a Pekao jest wlasnoscia wloskiego molocha. Oba te banki maja
korzenie w poczatkach XX wieku, oba byly zawsze bardzo wazne w naszej
bankowosci - w ostatnich latach takze, zawsze spelniajac jakies wazne funkcje,
choc czasem niedoceniane badz niewidoczne.  --

Data: 2009-06-18 23:12:35
Autor: Mithos
banki z rodziny PeKaO
Mariusz pisze:
PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
kryzysu),

I co w tym fajnego niby jest ?

Jak bank prywatny upada (kiedy upadł jakiś normalny i sensowny bank?) to albo kupuje go inny bank albo przejmuje go państwo. Za to różne dziwne cyrki z dywidendami i obsadzaniem zarządu i rady nadzorczej "bezpartyjnymi fachowcami z Samoobrony/PIS/PO możliwe są tylko w bankach państwowych.

Poza tym środki w innych bankach są gwarantowane tak samo jak w PKO BP. A jak upadnie wszystko to i państwowość banku w niczym nie pomoże, bo państwo najwyżej dodrukuje nic nie warty pieniądz.

--
Mithos

Data: 2009-06-18 23:24:57
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"Mithos" news:h1eakl$vnd$1news.onet.pl

I co w tym fajnego niby jest ?

Np. to, że jak bambusy z okrąglaka (najogólniej rzecz ujmując) zrobią dziurę
w budżecie to można taki bank wydoić z pieniędzy w ramach dywidendy :) -
jakieś inne propozycje? :)

Za to różne dziwne
cyrki z dywidendami i obsadzaniem zarządu i rady nadzorczej
"bezpartyjnymi fachowcami z Samoobrony/PIS/PO możliwe są tylko w bankach
państwowych.

Nie zapominajmy o lewakach z "lewicy" :)

A jak upadnie wszystko to i państwowość banku w niczym nie pomoże,

Jak upadnie wszystko to... to państwa też nie będzie :)

bo państwo najwyżej dodrukuje nic nie warty pieniądz.

Ostatnio to chyba ogólnoświatowy trend :) - jeżeli się mylę bardzo proszę o
sprostowanie :)

Data: 2009-06-19 01:35:31
Autor: xbartx
banki z rodziny PeKaO
On Thu, 18 Jun 2009 23:24:57 +0200
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

> [...]

dziurę w budżecie to można taki bank wydoić z pieniędzy w ramach
dywidendy :) - jakieś inne propozycje? :)

No ale z drugiej strony, jak dziura się powiększy, to nasze
dzieci/wnuki dostaną od nas niezły prezent do plecaka - wybieraj ;)

Xenocide

Data: 2009-06-19 07:58:57
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"xbartx" news:20090619013531.2125a074cartel

No ale z drugiej strony, jak dziura się powiększy, to nasze
dzieci/wnuki dostaną od nas niezły prezent do plecaka - wybieraj ;)

I bez tego dostaną ten cudowny "prezent"... Wystarczy popatrzeć kto rządzi
tym krajem od 89... Uważasz, że coś zmieni się na lepsze? Nie! Los dał mi to
szczęście, że mogę budować przyszłość dla swoich pociech po za krajem,
niestety nie kaĹźdemu jest to dane - niestety.

Data: 2009-06-19 06:34:50
Autor: xbartx
banki z rodziny PeKaO
Dnia Fri, 19 Jun 2009 07:58:57 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

I bez tego dostaną ten cudowny "prezent"...

Dalej nie zmienia to faktu, że skoro można go ograniczyć (wielkość plecaka) to czemu nie skorzystać?

Data: 2009-06-19 07:27:09
Autor: Mariusz
banki z rodziny PeKaO
Mithos <fake@adres.pl> napisał(a):
cyrki z dywidendami i obsadzaniem zarządu i rady nadzorczej "bezpartyjnymi fachowcami z Samoobrony/PIS/PO możliwe są tylko w bankach państwowych.
A jaka jest roznica pomiedzy tymi fachowcami a fachowcami ktorzy zasiadaja w
radach nadzorczych bankow komercyjnych? Naprawde zyjesz takimi iluzjami ze
wydaje Ci sie ze zasiadaja tam inni ludzie???? To chyba bys sie mocno zdziwil
jakie to "persony" odbywaja szkolenia na czlonkow rad nadzorczych...
Poza tym środki w innych bankach są gwarantowane tak samo jak w PKO BP. A jak upadnie wszystko to i państwowość banku w niczym nie pomoże, bo państwo najwyżej dodrukuje nic nie warty pieniądz.

 Oczywiscie typowe forumowanie - ale masz racje, jak wszystko upadnie to nic
nikomu nie pomoze.  Ale tak w rzeczywistym swiecie, bez roztaczania katastroficznych wizji, i
szczegolnie po wydarzeniach z lat powojennych, w momentach kryzysu przecietny
czlowiek zaniesie pieniadze do PKO BP - co zreszta tysiace ludzi zrobilo pod
koniec zeszlego roku.  --

Data: 2009-06-19 12:35:37
Autor: finder24
banki z rodziny PeKaO
Jak bank prywatny upada (kiedy upadł jakiś normalny i sensowny bank?) to albo kupuje go inny bank albo przejmuje go państwo.

Z tymi upadkami to ja byłbym ostrożny. Żeby dalego nie szukać to wystarczy przypomnieć Bank Staropolski, który upadł w 2000 roku, a klienci zaczęli odzyskiwać swoje depozyty dopiero pod koniec 2008 roku. Warto zaznaczyć, że tak akurat pasowało jednemu z polskich milionerów. Jakoś przez te lata nikt się nie kwapił do przejęcia masy upadłościowej tego banku. Oczywiście to w bardzo dużym uproszczeniu.

pozdrawiam,
finder24

Data: 2009-06-19 18:45:35
Autor: Marcin Mokrzycki
banki z rodziny PeKaO
On Thu, 18 Jun 2009 23:12:35 +0200, Mithos wrote:

Mariusz pisze:
PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
kryzysu),

I co w tym fajnego niby jest ?

Według niektórych jest to dzięki temu najpewniejszy bank w Polsce:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/56fe9c234b5afaa2

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-06-19 19:45:03
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"Marcin Mokrzycki" news:139a08quujw9f$.tuqlb6rw7058$.dlg40tude.net

Według niektórych jest to dzięki temu najpewniejszy bank w Polsce:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/56fe9c234b5afaa2

Nie wiem czy śmiać się czy płakać... Może to dziwnie zabrzmi ale jakoś
większe zaufanie mam do prywatnego banku niż do tego, w którym paluchy
maczają zwierzęta z ul. wiejskiej :)

Data: 2009-06-20 12:01:36
Autor: Mithos
banki z rodziny PeKaO
Marcin Mokrzycki pisze:
Według niektórych jest to dzięki temu najpewniejszy bank w Polsce:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/56fe9c234b5afaa2

Gdy wszystko padnie to PKO BP padnie ostatnie (razem z państwem). Tylko, że wtedy to już pieniądze nie będą miały żadnej wartości więc to słabe pocieszenie.

--
Mithos

Data: 2009-06-18 23:20:12
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"Mariusz " news:h1e8gl$g08$1inews.gazeta.pl

Trzeba tez wspomniec gwoli scislosci iz sa to dwa najwieksze polskie banki
;)

W tym że w przypadku żubra ładniej wygląda określenie: "polski", bo jak by
nie patrzeć pozostał nim tylko z nazwy i mentalności w podejściu do klienta.
Z resztą czego ja wymagam? - Wystarczy popatrzeć na "dokonania", "wielkiego"
człowieka, który nim zarządza i bierze za to niemałe pieniądze.

ktore w porownaniu do bankow z ktorych zapewne korzystasz, tak jak i ja,
sa po
prostu kolosami.

Co przekłada się na ich podejście do klienta w postaci takiej, że w
kontakcie z nim ww. banki w 99% przypadkach pokazują nam/mu (klientowi)
środkowy palec + jako gratis dają nam na pożegnanie szyderczy uśmieszek ;)

Ich oferta jest beznadziejna, z ogromna iloscia ukrytych i
jawnych oplat i gwiazdek

Trafiłeś w sedno...

mimo tego sa to dwa najwieksze banki, nie majace
najmniejszych problemow ze swoimi klientami, ktorych na dodatek traktuja
jak
.. no, jak tych tam - klientow.

O czym to świadczy? Polskie społeczeństwo jest aż tak tępe?
Na to wygląda. Z resztą wystarczy popatrzeć kto nami rządzi teraz, od lat...
Polacy mają chyba krótką pamięc... albo złych rzeczy pamiętać nie chcą.

PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
kryzysu)

Szczególnie, że osły z wiejskiej chcą go wydoić z pieniędzy jak mleczą
krowę... Więc czy w tym przypadku akcjonariat ma jakieś znaczenie w czasach
kryzysu? Odpowiedź pozostawiam mądrzejszym od siebie.

a Pekao jest wlasnoscia wloskiego molocha.

Czyli co? - takim sam (za przeproszeniem) burdel jak w PKO BP ;) W końcu
Włochy i Polska pod wieloma względami na gruncie biurokracji, chorych
(głupich) przepisów, polityków itp. są do siebie bardzo podobne.

Data: 2009-06-18 22:17:48
Autor: Valdi.Pavlack
banki z rodziny PeKaO
"Valdi.Pavlack" news:h1e69p$nr7$1news.interia.pl

> Które z tych nazw są poprawne?

Wszystkie po za PKP BH.

Przepraszam za pomyłkę. Miało być PKO BH :)

Data: 2009-06-18 23:04:22
Autor: Paweł
banki z rodziny PeKaO
Scowron wrote:

Możecie mi przedstawić jakie powiązania występują pomiędzy tymi bankami?

P(ocos)K(urwa)O(szczedzal) :>

Data: 2009-06-20 10:19:54
Autor: mariusz
banki z rodziny PeKaO
Scowron napisał(a):

Nie gubicie się przypadkiem w tym całym nazewnictwie PKO BP, Pekao SA

no pewnie że nie

PKO bypy - to kręcacy się znaczek skarbonki wyspawany z nierdzewki, wspomnienie z komuny. Moloch, konserwa, Matka Teresa z kalkulatorem. Tam się bierze kredyty. Jak się spłaca regularnie jest kul, miło i
w ogóle. Nie czepiają się.

Pekaoesa - Polska Kasa Opieki zwrot już trochę archaiczny.

"Powstał w roku 1929 jako bank państwowy, którego celem było ułatwienie operacji finansowych Polonii na całym świecie. Pekao miało w roku 1939 przedstawicielstwa w stolicach państw, gdzie osiedlili się Polacy"

Obecnie z opieką ma niewiele wspólnego.

Nazwa natomiast kojarzy mi się z piękna pania Pakosińską ;)

--
mariuszek

banki z rodziny PeKaO