banknot z przedarciem - czy jest ważny?

Data: 2010-01-23 19:28:24
Autor: yapann
banknot z przedarciem - czy jest ważny?
czy mając banknot z przedarciem (częściowym, nie całkowitym na kawałki) posiadam środek płatniczy?
Orientuję się, że bank wymieni, chodzi jednak o zagadnienie ważności takiego banknotu w chwili kiedy mam płacić a np kasjer (sklep) odmawia przyjęcia.

Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę kupić, nawet jeśli banknot jest cały :] (- w takim przypadku rozwinięcie odpowiedzi na pyt. powyżej nie będzie potrzebne) - Ktoś potwierdzi?

Data: 2010-01-23 20:40:56
Autor: RobertS
[...]

chodzi o to, że później nikt takiego banknotu nie bedzie chcial, najlepiej pojsc do banku i wymienic na inny

RobertS

Data: 2010-01-23 21:03:45
Autor: Valdi
banknot z przedarciem - czy jest ważny?
"RobertS" news:hjfjcb$19tq$2opal.icpnet.pl

> [...]

chodzi o to, że później nikt takiego banknotu nie bedzie chcial,
najlepiej pojsc do banku i wymienic na inny

a co zrobić w przypadku gdy bank/kasjer odmawia takiej wymiany. Sam byłem
kilka dobrych lat temu świadkiem jak w PKO BP babeczka została odesłana do
NBP gdyż "bank nie świadczy takich usług" jak wymiana potarganych
pieniędzy...

Data: 2010-01-24 10:11:44
Autor: RobertS
[...]

NBP to ostatecznosc, widocznie były jakieś wątpliwości co do tego banknotu...ale nie każdy ma blisko do oddziału NBP

RobertS

Data: 2010-01-24 12:17:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
banknot z przedarciem - czy jest ważny?

"Valdi" hjgqi7$37e$2@news.interia.pl

[...]

Mnie odesłano z PKO bp do NBP z naderwanym banknotem dolarowym. :)
I musiałem :) wymienić ów banknot na złotówki po słabym (z mego
punktu widzenia słabym) kursie.

Data: 2010-01-23 21:01:33
Autor: corner

Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:hjff12$6sf$1node1.news.atman.pl...

Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę kupić, nawet jeśli banknot jest cały :]

Musi.

Data: 2010-01-23 22:41:03
Autor: JanKo
banknot z przedarciem - czy jest ważny?
Musi.

Nie musi
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Młodzieży do lat 18 alkoholu nie sprzedajemy

Data: 2010-01-24 19:18:29
Autor: kashmiri
banknot z przedarciem - czy jest ważny?
yapann <yapann@odwa.pl> had the courage to write:
[...]

Zależy w jakim kraju, a nawet rejonie.

W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty naderwane.

W Indiach północnych - nie, każdy się stara nie przyjąc takiego Czarnego Piotrusia. Za to w Indiach zachodnich (Gudżarat) przechodzi wszystko - kiedy banknot jest już ze starości "kilkuczęściowy", części te kładzie jedna na drugą, obwija folią i zszywa brzegi zszywaczem, coby nie wypadły...

Co kraj to obyczaj :)
k.

Data: 2010-01-24 23:58:26
Autor: yapann
"kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> wrote in message news:hjhoc1$13jb$1news.ett.com.ua...
W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty naderwane.

no to czyli u nas dobrobyt się porobił, nikt się o byle pieniądz nie zabija

banknot z przedarciem - czy jest ważny?