banknot z przedarciem - czy jest ważny?

Data: 2010-01-24 19:18:29
Autor: kashmiri
banknot z przedarciem - czy jest ważny?
yapann <yapann@odwa.pl> had the courage to write:
czy mając banknot z przedarciem (częściowym, nie całkowitym na kawałki) posiadam środek płatniczy?
Orientuję się, że bank wymieni, chodzi jednak o zagadnienie ważności
takiego  banknotu w chwili kiedy mam płacić a np kasjer (sklep) odmawia
przyjęcia.

Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę kupić, nawet jeśli banknot jest cały :] (- w takim przypadku rozwinięcie odpowiedzi na pyt. powyżej nie będzie potrzebne) - Ktoś potwierdzi?

Zależy w jakim kraju, a nawet rejonie.

W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty naderwane.

W Indiach północnych - nie, każdy się stara nie przyjąc takiego Czarnego Piotrusia. Za to w Indiach zachodnich (Gudżarat) przechodzi wszystko - kiedy banknot jest już ze starości "kilkuczęściowy", części te kładzie jedna na drugą, obwija folią i zszywa brzegi zszywaczem, coby nie wypadły...

Co kraj to obyczaj :)
k.

Data: 2010-01-24 23:58:26
Autor: yapann
"kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> wrote in message news:hjhoc1$13jb$1news.ett.com.ua...
W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty naderwane.

no to czyli u nas dobrobyt się porobił, nikt się o byle pieniądz nie zabija

banknot z przedarciem - czy jest ważny?