bankomaty - Wietnam

Data: 2018-12-04 18:53:45
Autor: SERG
bankomaty - Wietnam
Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach.
Posiadam kartę walutową Kantoru Alior, w której 1 wypłata w miesiącu w zagranicznym bankomacie jest za darmo.
Ale właśnie, są pewnie jakieś jeszcze prowizje pobierane przez lokalne banki/operatorów. Czy ktoś ma z Was ma wiedzę/doświadczenie w tej materii? Albo jakiś inny pomysł na rozwiązanie kwestii nie noszenia przy sobie całej gotówki?

Data: 2018-12-04 10:50:48
Autor: Dawid Rutkowski
bankomaty - Wietnam
W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 18:53:46 UTC+1 użytkownik SERG napisał:
Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach..

Mam nadzieję, że pamiętasz, że do takich egzotyk z IKA TYLKO karta USD?!

Miejscowy bankomat powinien poinformować o prowizji przed akceptacją. Relacje można znaleźć w necie.

Inne możliwości to curve - do równowartości 200 funtów/mc wypłaty za darmo.
I ew. debetówka pekao - ale to trzeba dokładnie sprawdzić, czy nadal tylko prowizja MC, bo bankomaty zageaniczne darmowe.

Data: 2018-12-05 18:22:18
Autor: SERG
bankomaty - Wietnam
[...]

Tak, tą zasadę doskonale znam :)

Data: 2018-12-04 21:24:31
Autor: WAM
bankomaty - Wietnam
On Tue, 4 Dec 2018 18:53:45 +0100, SERG <marcin_net@nospampoczta.fm>
wrote:

Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach.
Niedawno wróciłem z Wietnamu ale niestety używałem wyłącznie gotówkę,
byłem przez pewien czas milionerem :) Wymianę zrobiłem w pierwszym
lepszym banku, 200 USD = 4652000 VND

W wielu miejscach (hotele, bazary, agencje i usługi turystyczne) USD
jest pełnoprawnym środkiem płatniczym na równi z Dongiem.

Nie pamiętam tylko czy akceptują banknoty 2$ w Wietnamie bo w Kambodży
nie.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2018-12-05 03:29:42
Autor: Dawid Rutkowski
bankomaty - Wietnam
W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 21:24:09 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

lepszym banku, 200 USD = 4652000 VND

W wielu miejscach (hotele, bazary, agencje i usługi turystyczne) USD
jest pełnoprawnym środkiem płatniczym na równi z Dongiem.

O, a jak sobie radzą z przeliczaniem przy takim "krzywym" kursie?
Choć w sumie pewnie i tak bez kalkulatora nie da rady - nie tyle do liczenia, co w ogóle do podawania ceny (wspomnienia z kolonii w Budapeszcie - bo tam przecież się dogadać się można tylko po matematycznemu ;) - więc i do przeliczenia się nada.

A jak tam jest z płaceniem kartą?
Bo branie karty IKA z zamiarem dobierania kasy z bankomatu mija się z celem, już lepiej zamówić sobie z t-mobile - IKA nadaje się jako rezerwa do awaryjnej wypłaty z bankomatu.

Nie pamiętam tylko czy akceptują banknoty 2$ w Wietnamie bo w Kambodży
nie.
Z tym banknotem to chyba nawet w USA jest problem. Jakiś pechowy, jak u nas 200000 ;>

Data: 2018-12-05 18:43:25
Autor: WAM
bankomaty - Wietnam
On Wed, 5 Dec 2018 03:29:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

W wielu miejscach (hotele, bazary, agencje i usługi turystyczne) USD
jest pełnoprawnym środkiem płatniczym na równi z Dongiem.

O, a jak sobie radzą z przeliczaniem przy takim "krzywym" kursie?
Zazwyczaj chyba 20.000 VND = 1 USD chociaż większość miejsc (sklepiki,
bazary, bary uliczne) nie ma cenników (bywają tylko w obszarach mocno
turystycznych np w restauracjach). Brak cenników oznacza że i tak
płacisz więcej niż tubylcy a cena w VND wcale nie musi być idealnie
przeliczana na USD. Ceny startowe wynoszą ok 300% tego ile faktycznie
trzeba zapłacić więc wszystko jest kwestią negocjacji a przelicznik
jest najmniej istotny.

[...]
Zgadza sie - kalkulator niezbędny do porozumiewania się. W większości
miejsc nie można się dogadać po angielsku, nawet liczb (cen) nie
potrafią podać. Przydaje się translator (używałem google). Język można
ściągnąć offline lub warto kupić lokalną SIM - na lotnisku w Sajgonie
jeszcze przed otrzymaniem wizy możesz kupić (przepłacić) za 10$ SIM na
30 dni z nielimitowanym transferem i limitowanymi rozmowami chyba 60
min oraz smsy. WAM

Data: 2018-12-05 16:34:12
Autor: Roman Tyczka
bankomaty - Wietnam
On Tue, 4 Dec 2018 18:53:45 +0100, SERG wrote:

materii? Albo jakiś inny pomysł na rozwiązanie kwestii nie noszenia przy sobie całej gotówki?

Revolut?

Roman Tyczka

Data: 2018-12-05 08:02:44
Autor: Dawid Rutkowski
bankomaty - Wietnam
W dniu środa, 5 grudnia 2018 16:34:14 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
On Tue, 4 Dec 2018 18:53:45 +0100, SERG wrote:

> materii? Albo jakiś inny pomysł na rozwiązanie kwestii nie noszenia przy > sobie całej gotówki?

Revolut?

A czy nie ma ograniczenia bezpłatnych wypłat do równowartości 200 funtów miesięcznie?
Płacenie płaceniem, a bankomaty bankomatami.

Data: 2018-12-05 18:26:45
Autor: SERG
bankomaty - Wietnam
Zostanę przy karcie walutowej Kantoru Alior.
Przed wypłatą gotówki będę sprawdzał komunikat dotyczący prowizji za wypłatę.
Mam nadzieję, że opłaty nie będą wyższe niż w  Tajlandii, w której w zeszłym roku prowizja za wypłatę wynosiła 200 bat czyli na nasze ca. 22 zł.

bankomaty - Wietnam