bankowa bezczelność allegro

Data: 2010-04-02 13:05:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
bankowa bezczelność allegro
próbuję wystawić aukcję sprzedaży na allegro
i allegro bez mojej zgody samowolnie zaznacza
że wpłata może być dokonana systemem "płacę
z allegro". A ja sobie nie życzę! Ja chcę
wpłatę na moje konto i już! Czy to sie da
gdziekolwiek ustawić? szukam i nie moge znaleźć.

napiszę reklamację do dostanę małpio-wklejkę
i to pewnie po  świetach. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem
i go rozwiązał pozytywnie?

Data: 2010-04-02 11:53:04
Autor: xbartx
bankowa bezczelność allegro

Może daj sobie już spokój a poza tym jaki to ma związek z tematyką grupy? To że wpisałeś w temacie słowo "bankowa"? Nie bądź śmieszny.

--
xbartx

Data: 2010-04-02 15:13:44
Autor: Mithos
bankowa bezczelnoœÌ allegro
W dniu 2010-04-02 13:53, xbartx pisze:
Może daj sobie już spokój a poza tym jaki to ma związek z tematyką grupy?
To że wpisałeś w temacie słowo "bankowa"? Nie bądź śmieszny.

A dla mnie to bardzo ciekawa informacja. Pewnie bym się kiedyś mocno zdziwił gdyby nie ten wątek :)

--
Mithos

Data: 2010-04-02 15:36:52
Autor: xbartx
Dnia Fri, 02 Apr 2010 15:13:44 +0200, Mithos napisał(a):

A dla mnie to bardzo ciekawa informacja. Pewnie bym się kiedyś mocno
zdziwił gdyby nie ten wątek :)

Jak wystawiasz przedmiot na sprzedaż masz dokładnie wszystko opisane, więc wystarczy chwila i dojdziesz. Może jeszcze przedyskutujemy dlaczego ebay tak swojego PP wszędzie wciska i bierze takie a takie prowizje?

Data: 2010-04-02 13:14:51
Autor: Paul
bankowa bezczelność allegro
nie wyłączysz tego.
i całe szczęście.

Data: 2010-04-02 13:54:00
Autor: Budzik
bankowa bezczelność allegro
Użytkownik Paul example@example.com ...

nie wyłączysz tego.
i całe szczęście.

won na apa!

Data: 2010-04-02 13:54:13
Autor: cyklista
bankowa bezczelność allegro
Użytkownik Paul napisał:
nie wyłączysz tego.
i całe szczęście.

dlaczego szczęście,

dla mnie jako kupującego jest to nieszczęście bo
1. zlecając przelew nawet jak wybieram mój bank to jest to przez płacę z allegro, dopiero przewinięcie całej listy banków i innych metod wpłat i zobaczenie na samym dole jednej opcji pozwala wpłacić bezpośrednio na konto kupującego

2. jak coś poszło przez allegro to zamiast pojawić się na koncie sprzedawcy po sekundzie (bo mam konto w tym samym banku) i mieć szansę być wysłane tego samego dnia, trafia najpierw na konto allegro a dopiero potem na konto sprzedającego (i mija minimum 2 dni do wysyłki)

3. zauważ też że jeśli sprzedający nie chce ustawiać sobie żadnego konta w tym systemie płatności przez allegro to i tak allegro twoją wpłatę przyjmie ale nie przekaże jej sprzedającemu dopóki ten nie poda swojego numeru konta i nie zrobi wszystkich ustawień i rejestracji w tym systemie i go oni nie zaakceptują, a to może potwać parę dni, a w tym czasie twoje pieniądze będzie miało allegro a nie sprzedający a ty będzie się burzyć że dawno wpłaciłeś a przesyłka jeszcze nie jest wysłana

ps. zgadzam się że jest to ułatwienie dla płacących np. kartą i którym nie zależy na ekspresowej wysyłce, ale dlaczego jest to obowiązkowe?

Data: 2010-04-02 14:59:37
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 13:54:13 +0200, cyklista napisał(a):

dla mnie jako kupującego jest to nieszczęście bo

Ale przecież jako kupującego nikt nie zmusza cię do korzystania z PzA.
Możesz zrobić przelew sam.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 16:46:09
Autor: Michal Tyrala
bankowa bezczelność allegro
On Fri, 02 Apr 2010 13:54:13 +0200, cyklista wrote:
 dlaczego szczęście,
[...]
 ps. zgadzam się że jest to ułatwienie dla płacących np. kartą i którym  nie zależy na ekspresowej wysyłce, ale dlaczego jest to obowiązkowe?

Jest obowiazkowe, ale nie jest jedynym mozliwym sposobem platnosci, prawda?

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-04-06 08:47:18
Autor: cyklista
Użytkownik Michal Tyrala napisał:
[...]

Przeczytaj tekst dokładnie, napisałem wyraźnie: zapłacenie zwykłym sposobem płatności jest maksymalnie ukryte i utrudnione, jak klikniesz normalnie na liście swój bank to zrobisz to poprzez allegro, dopiero przewinięcie CAŁEJ listy sposobów płatności zawiedzie cię do normalnego przelewu. Ja to uważam za celowe działanie Allegro w celu wprowadzenia klientów w błąd co do sposobu płatności ale ja z tym do sądu nie pójdę.

Data: 2010-04-07 16:41:07
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 06 Apr 2010 08:47:18 +0200, cyklista wrote:
> Jest obowiazkowe, ale nie jest jedynym mozliwym sposobem platnosci, prawda?

 Przeczytaj tekst dokładnie,

Czytam. Skoro wciaz mozesz zaplacic bez PzA, to gdzie widzisz problem
jako kupujacy?

[...]

A, bo chcesz placic normalnym przelewe spod PzA, bez PzA? Zabawne.
Kiedys się otrzymywalo nr rachunku od sprzedawcy emailem z zakonczenia
aukcji i placilo normalnie przelewem. I nawet takowy nr r-ku się w 2 (na
3) emailach konczacych auckje, ktore wczoraj dostalem, znajduje.
Tak ze przykro mi, nie uwazam zwyczajowej formy placenia przelewem za
,,utrudniona'', ani PzA za jedyna forme platnosci. --

Data: 2010-04-04 22:19:26
Autor: spam
[...]

kupując ZA POBRANIEM mamy szanse na wysylke tego samego dnia, i bez znaczenia ma
to czy mamy konto w tym samym banku co sprzedawca...

Data: 2010-04-06 08:49:08
Autor: cyklista
Użytkownik spam@mailinator.com napisał:

[...]

ale to kosztuje więcej, co mi nie odpowiada
ale muszę mieć gotówkę w domu jak przyjdzie listonosz albo pójść z taką na pocztę żeby odebrać - to też mi nie odpowiada
ale wielu sprzedawców nie wysyła za pobraniem - to ogranicza moją ofertę wyboru i to też nie nie odpowiada

Data: 2010-04-02 14:55:37
Autor: Adamek
bankowa bezczelność allegro
Użytkownik "Paul" <example@example.com> napisał w wiadomości
nie wyłączysz tego.
i całe szczęście.

Jakiś ty głupi. I całe nieszczęście.
aa

Data: 2010-04-02 13:15:43
Autor: cyklista
Użytkownik zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał:
[...]

Jest jeden sposób, nie ustawiasz żadnych przedpłat i przelewów w opcjach aukcji, dajesz tam tylko odbiór osobisty. W opisie aukcji i przedmiotu oraz na stronie "o mnie" wstawiasz sobie ładną tabelkę z możliwościami dostawy i cenami za nią.

Wiem że to tylko połowiczne ominięcie problemu, ale w sądzie tą sprawę allegro przegra może po 2-5 latach a każdego kto będzie się stawiał zablokuje pod byle pretekstem i nie będzie mógł wcale sprzedawać.

Data: 2010-04-02 14:45:49
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

Jest jeden sposób, nie ustawiasz żadnych przedpłat i przelewów w opcjach aukcji, dajesz tam tylko odbiór osobisty.

problem w tym że ponad rok temu (gdy płatności allegro nie były
obowiązkowe) podałem nr konta i nawet przyjąłem ze dwie wpłaty

obecnie nie daje się wykasować nr konta bankowego. Mogę ustawić inne, ale obecnego nie wykasuję. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku gdy nie zaznaczę żadnej
opcji przelewu tylko w opcjach dam odbiór osobisty, to ta ikonka zniknie?

a jak ktoś nie ustawi żadnego konta to co sie dzieje gdy "klient chce płacić"? Allegro i tak na chama kradnie (albo
mówiąc oględnie "przetrzymuje") jego pieniądze i żąda "podaj konto to ci wypłacimy"

Data: 2010-04-06 08:51:12
Autor: cyklista
[...]

wtedy zniknie bo nie dajesz żadnej opcji przedpłaty na konto

a jak ktoś nie ustawi żadnego konta to co sie dzieje
gdy "klient chce płacić"? Allegro i tak na chama kradnie (albo
mówiąc oględnie "przetrzymuje")
jego pieniądze i żąda "podaj konto to ci wypłacimy"

dokładnie tak, pieniądze sobie leżą na koncie Allegro i czekają na wyjaśnienie reklamacji kupującego, albo założenie konta i jego podanie allegro przez sprzedającego

Data: 2010-04-02 13:29:03
Autor: sagem7WYTNIJTO
bankowa bezczelność allegro
PzA to ciekawe rozwiązanie, ma swoje dobre i złe strony - zależy co komu
odpowiada...
Szkoda tylko że ta metoda jest już wykorzystywana przez oszustów, wygrywamy
aukcje-płacimy przez PzA-oszust przelewa pieniądze na swoje konto i znika,
typowe oszustwo z tą różnicą że nr konta oszusta jest kryty. Poszkodowany
zgłasza się na policje i podaje nr konta na które wpłacił pieniądze (konto PzA),
policja zamiast od razu zmierzać do zablokowania konta oszusta musi prosić się o
udostępnienie danych i nr konta oszusta Allegro, a w tym czasie oszust szarżuje
ciągle na tym samym koncie oszukując kolejnych kupujących

Data: 2010-04-02 17:36:34
Autor: Irokez
Użytkownik <sagem7WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.000011e3.4bb5d4ffnewsgate.onet.pl...
[...]

Ostatnio ukryli tez nazwy kupujących. W razie sprzedającego oszusta zero kontaktu, tylko formularz allegrowy i z historii opisywanych kiedyś można było czekać i czekac na odpowiedzi. Ciekawe jak to jest teraz...
Ciekawe też, że tylko w PL jest to ukryte
A teraz przelewy przymusowe przez konta A
kurde.. dlaczego mam mieszane uczucia?

--
Irokez

Data: 2010-04-05 13:51:18
Autor: Marcin Kozlowski
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:hp52u4$9il$1news.onet.pl...
A teraz przelewy przymusowe przez konta A
kurde.. dlaczego mam mieszane uczucia?

Teraz PzA jest zdaje sie darmowe.
Jak tylko zmusza do tego ludzi i troche przyzwyczaja, to wprowada dodatkowe oplaty.

M.

Data: 2010-04-02 15:08:59
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 13:05, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:
[...]

Niezłe jaja. To chyba niedawno wprowadzili taką nową "lepszą" funkcjonalność. No i faktycznie nie da się tego wyłączyć.

Ja żadnego konta w Allegro podanego nie mam czyli innymi słowy jeżeli ktoś wyśle mi pieniądze przez "Płacę z Allegro" to trafią one w próżnię ? Osobiście nie wyślę przedmiotu póki nie otrzymam wpłaty więc info z Allegro że kasę mają ONI jest dla mnie niezobowiązujące i dopiero kiedy środki znajdą się na MOIM rachunku to zdecyduję się na wysyłkę.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 15:16:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

kolega Mithos przypuszcza że pieniądze trafią "w próżnię"
czy ktoś będąc handlowcem na allegro zetknął sie z taką
sytuacją i może zaprzeczyć lub potwierdzić to przypuszczenie?

co się dzieje z takimi pieniędzmi? One widzą na jakimś allegrowym koncie "do wyjaśnienia"?

Data: 2010-04-02 15:36:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-02 15:16, Użytkownik zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał:

co się dzieje z takimi pieniędzmi? One widzą na jakimś allegrowym koncie "do wyjaśnienia"?

Leżą i procentują na koncie PzA.
Allegro chyba dało dupy w tym temacie, wprowadzając takie rozwiązanie
mogli je powiązać z zabezpieczeniem kupującego przed przysłaniem
cegły. Ale chcieli się nachapać małym kosztem i wykombinowali PzA.
Przelew między kupującym a sprzedającym jest przez dwa dni
przetrzymywany na koncie PzA i procentuje. W tym czasie sprzedający
czeka na wpłynięcie kasy na swoje konto zanim wyśle sprzedany
towar a kupujący czeka na zakupiony towar.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-02 15:42:07
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 15:36:44 +0200, RadoslawF napisał(a):

W tym czasie sprzedający
czeka na wpłynięcie kasy na swoje konto zanim wyśle sprzedany
towar a kupujący czeka na zakupiony towar.

Pytanie dlaczego sprzedający czeka? Bo jakoś nie widzę powodu do zwłoki po otrzymaniu komunikatu, że klient
zaplacił przez PzA. Jakoś nikt nie protestuje, że dotychczas to sprzedający
trzymał kasę przez parę dni na swoim koncie a klient ciągle towaru nie
miał.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 15:50:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-02 15:42, Użytkownik Robert Kois napisał:

[...]

Allegro wprowadza PzA na siłę, jak sprzedający raz aktywuje to nie
może potem tego wyłączyć. Część sprzedawców takie działanie jak
wysyłka dopiero po "zaksięgowaniu kasy na swoim koncie" uważa
za element walki z allegro.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-02 16:00:27
Autor: RobertS
[...]

jako kupujący zawsze korzystam z PzA, bo mogę zapłacić kartą - b.mi to odpowiada, jednak jako sprzedający
wkurzyłem się widząc, że allegro ZMUSZA mnie do wykorzystania tej opcji dlatego rozumiem info na niektórych aukcjach, że wysyłka dopiero po wpłynięciu naleznosci na konto sprzedającego, u mnie jest tak samo, jak nie widzę kasy na koncie to wysyłki nie ma tak samo jak wcześniej nie wysyłałem po przesłaniu skanu wpłaty przez kupującego!

IMHO
najpierw PzA było opcjonalne i darmowe
teraz jest obowiązkowe i darmowe
za niedługo będzie obowiązkowe i płatne tak jak PayPal na eBayu...;-(

bo dlaczego serwis miałby nie zarabiać na tych tysiącach/milionach płatności?

RobertS

Data: 2010-04-03 01:14:19
Autor: kashmiri
bankowa bezczelność allegro
RobertS <bob75@xpostx.pl> dared to write:
[...]

Z tą różnicą, że PayPal na eBayu NIE jest obowiązkowy.

Jednak jest powszechny, i chętnie stosowany.

Dlatego tylko PP się upowszechnił, że (1) Sprzedający otrzymuje pieniądze natychmiast - wprawdzie tylko na konto PayPal, ale może tymi pieniędzmi natychmiast płacić; (2) zapłacenie przez PayPal gwarantuje kupującemu "Buyer Protection".

(Inna sprawa, że przez wiele lat eBay nie dopuszczało integracji z innymi systemami płatności; dopiero od połowy 2009 r. płatności Moneybookers objęte są Buyer Protection).

To tylko tak gwoli uściślenia.

k.

Data: 2010-04-02 16:00:40
Autor: kris

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:hp4s97$jbs$1node1.news.atman.pl...
[...]

To niech sobie walczą. Ja zawsze wybieram takiego sprzedajacego który ma "Płacę z Allegro" i który wysyła natychmiast po mojej wpłacie za posrednictwem PzA.
A ci którzy z wysyłka czekaja az kasa wpłynie na Ich konto to niech czekaja. Wolny rynek wolny wybór
To tak samo jakby sklepy wydawały towar nie od razu po zapłacie karta tylko dopiero jak kasa wpłynie na ich konto(a jest to z reguły kilka/kilkanascie dni)

Krzysiek

Data: 2010-04-02 16:09:44
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:00, kris pisze:
[...]

Tylko widzisz, ja na Allegro sprzedaję okazjonalnie (i za przeproszeniem) mam w dupie czy kupisz u mnie czy nie, bo jak nie Ty to ktoś inny. Mnie się w to całe PzA nie chciało i nadal nie chce mi się bawić. Szkoda, że ktoś za mnie zdecydował i teraz nie mam wyboru. Skoro kupujący chce koniecznie płacić przez PzA to musi się liczyć z tym, że ja mu przedmiot wyślę dopiero wtedy kiedy PzA zapłaci mi na mój rachunek bankowy.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 16:20:48
Autor: kris
bankowa bezczelność allegro
Tylko widzisz, ja na Allegro sprzedaję okazjonalnie (i za przeproszeniem) mam w dupie czy kupisz u mnie czy nie, bo jak nie Ty to ktoś inny.

Ok. Twój towar Twój problem

Mnie się w to całe PzA nie chciało i nadal nie chce mi się bawić. Szkoda, że ktoś za mnie zdecydował i teraz nie mam wyboru.

Masz wybór. Nie musisz sprzedawac na Allegro
Decydujesz się wystawic aukcje to akceptujesz zasaday obowiązujace na Allegro. Nie akceptujesz zasad Allegro to idziesz na Świstaka, eBaj czy inna Gratke /Anonse

Skoro kupujący chce koniecznie płacić przez PzA to musi się liczyć z tym, że ja mu przedmiot wyślę dopiero wtedy kiedy PzA zapłaci mi na mój rachunek bankowy.

Jeśli tak napiszesz w opisie aukcji to ok. ale ja np wtedy zamiast u Ciebie kupie u kogos kto wysyła zaraz po tym jak ja dokonam płatnosci PzA.
Wolny kraj wolny wybór.
W tym tygodniu kupiłem 7 przedmiotów u 3 sprzedajacych. zawsze wybuierałem tych którzy wysyłahja natychmiast po mojej wpłacie przez PzA.
Wszyscy wysłali praktycznie tego samego dnia, przesyłki dotarły i jak dla mnie super.
Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po swiętach pewnie.

Krzysiek

Data: 2010-04-02 16:30:42
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:20, kris pisze:
[...]

Czy ja gdzieś napisałem, że nie akceptuję tych zasad ?

Jeśli tak napiszesz w opisie aukcji to ok. ale ja np wtedy zamiast u
Ciebie kupie u kogos kto wysyła zaraz po tym jak ja dokonam płatnosci PzA.
Wolny kraj wolny wybór.

Może gdybym z Allegro żył to bym się musiał dostosować ale ja tam sprzedaję po prostu to co jest mi zbędne.

Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po
swiętach pewnie.

Pewnie tak.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 17:44:28
Autor: Irokez
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp4ug1$u13$1news.onet.pl...
Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po swiętach pewnie.

Zaraz.. nie kapuję
Też sprzedaje okazjonalnie
Ale wytłumacz mi prosze 2 przypadki:

  1. nie płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank.
Robie przelew czy mTransfer i kasa jest w sekundy

  2.  płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank
Robię przelew na aledrogo popołudniu, pojawia sie kasa na aledrogo na drugi dzien około południa?. Robią potem przelew na konto sprzedającego to dotrze na kolejny dzień (no może wieczorem jak zdąży, ale wysłać paczki i tak się nie zdąży)

Gdzie widzisz w pierwszym wypadku kilka dni na wysyłkę a w drugim błyskawiczną wysyłkę? Nie mogę tego zrozumieć.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-04-02 17:48:44
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:44:28 +0200, Irokez napisał(a):

  1. nie płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank.
Robie przelew czy mTransfer i kasa jest w sekundy

O ile obaj mają konta w mbanku i kupujący ma na nim pieniądze. I jaki problem dopisać w aukcji: "Masz konto w mbanku? Chcesz błyskawicznej
wysyłki? Zapłać bezpośrednio na konto nr:".
Kupujący nie ma przecież obowiązku płacenia przez PzA.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 17:57:42
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:cmo3vz35f2lz.dlgkojer.kojer...
[...]

Ja pisze gdzie mam, nie wstydze się tego
Wysyłałem towar także każdego dnia po 17-stej a w soboty mam dzień wolny więc i o 8 rano mogę.
Nie wiem jak chcesz przeskoczyć temat "mam następnego dnia" kiedy ktoś kupi coś w piatek wieczorem.
Ale może po prostu czegos nie widze bo mało sprzedaję choć konto mam ponad 8 lat. Wszyscy są zadowoleni jak do tej pory terminowością otrzymania towaru.

Jak dla mnie PzA jest pod względem sensu mocno naciagane. Nie idzie za tym żadna ochrona kupującego. I patrząc na ostatnie ruchy oraz teksty na A-Caffe chyba bardziej uwierzę w skan potwierdzenia przelewu od kupującego niż z A

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-04-02 18:02:01
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:57:42 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Jeszcze raz. Nie wymagam wysyłania natychmiast (to był przykład) i dlatego
uważam, że wysyłanie towaru dopiero po tym jak sprzedający sobie przeleje z
PzA do siebie za bezsensowny.

[...]

Konkrety poproszę. I nie anonimowe głosy z forum, tylko konkretne
przypadki, że PayU nie przelało w wymaganym terminie pieniędzy
sprzedającemu.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:10:54
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:1pe10r0cqyipo$.dlgkojer.kojer...

Jeszcze raz. Nie wymagam wysyłania natychmiast (to był przykład) i dlatego
uważam, że wysyłanie towaru dopiero po tym jak sprzedający sobie przeleje z
PzA do siebie za bezsensowny.

Zaraz zaraz.. jak to "sobie przeleje"?
To jak wygląda w takim razie droga pieniędzy?
1. Kupujący wpłaca na konto Allegro (to wiem bo przez przypadek zacząłem kupując wypełniac kartę dostawy i mi się wyświetliło jakieś bliżej nieznane konto PayU czy coś takiego więc po prostu przelałem na koto z treści powiadomienia z zakupu, wystarszyłem się że pójdzie nie tam gdzie powinno i trzeba będzie miesiącami potem to odwijać)
2. Allegro przelewa kasę na konto sprzedawcy?

Bo z tego co napisałeś zrozumiałem, że sprzedający dostaje konto bankowe w Allegro i tam trafiaja pieniądze i nigdzie dalej nie są przesyłane. Chcąc je mieć na "swoim" koncie musi zlecać polecenia przelewu dodatkowo z konta bankowego na Allegro?

Bo w takim przypadku zapis fakt.. bezsensowny. Może zlecić chyba sobie stałe zlecenie przelewu z konta Allegrowego na "swoje"?

--
Irokez

Data: 2010-04-02 18:24:24
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:10:54 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Nie sprzedaję więc tylko teoretycznie: definiujesz konto na które ma iść
kasa a potem z poziomu allegro inicjujesz przelew na to konto. Konta
bankowego nie dostajesz bo PayU to nie bank.
Może przeczytaj po prostu helpy i regulaminy?

--
Kojer

Data: 2010-04-02 21:21:50
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

zwlaszcza gdy sprzedajacy nie ma na wylozenie kasy na wysylke, lub kupuje towar z hurtowni zaraz po licytacji i z hurtowni do Ciebie wedruje

[...]

bzudry pierdolisz , albo nigdy jako sprzedajacy nie korzystales z place z allegro albo jestes ignorantem.
Pomiedzy zrealizowaniem przelewu a zleceniem jego realizacji (czyli kliknieciu na wyplac przez sprzedawce) mija
do 3 dni roboczych, zwykle2 dni, do tego doliczasz eliksir, to o czympiszesz, czyli przelew po zlozeniu dyspozycji mialo miejsce przy platnosciach allegro , placez allegro to zupelnie inna funkcja

Data: 2010-04-02 21:30:41
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 21:21:50 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

Ale to jest jego problem, że nie ma płynnosci finansowej. I delikatnie
mówiąc dupa a nie sprzedawca i lepiej u taliego nie kupować bo się nagle
może okazać, że mu brakło na jedzenie i moja wysyłka sobie poczeka aż ktoś
kolejny mu jakąś kasę przeleje by miał za co zakupy dla mnie zrobić.

[...]

Ale czytasz to na co odpisujesz? Przedpiśca wyraźnie napisał, że bardziej
wierzy w skan potwierdzenia przelewu niż w informację z PzA. Tego, że na kasę sprzedawca musi poczekać 2-3 dni nikt nie podważa.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 21:43:46
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 2 Apr 2010 21:30:41 +0200, Robert Kois napisał(a):

[...]

Przede wszystkim - w myśl KC sprzedający nie ma prawa uzależniać wysyłki od
otrzymania zapłaty. Ba, nie wolno żądać zapłaty przed dostarczeniem
towaru...

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-04-02 22:40:21
Autor: Bogdan B.
bankowa bezczelność allegro

Przede wszystkim - w myśl KC sprzedający nie ma prawa uzależniać wysyłki od
otrzymania zapłaty. Ba, nie wolno żądać zapłaty przed dostarczeniem
towaru...

A podasz artykuły z KC, bo chętnie sobie poczytam?
BTW: Ty kupujesz czasem na Allegro? Bo z takim podejściem to chyba
trudno jest? ;-)

Data: 2010-04-02 23:06:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 02 Apr 2010 22:40:21 +0200, Bogdan B. napisał(a):

[...]

Z jakim podejściem? Ja mówię co przepisy stanowią. A że to martwe prawo....

K.C. Art. 544:
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie
wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia
rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi
trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu
rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy. --

Data: 2010-04-03 18:56:36
Autor: Bogdan B.
[...]

Nieżyciowym. Mnie nikt nie wysyła bez zapłaty.

(...) A Ĺźe to martwe prawo....

Właśnie.

[...]
rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umoĹźliwieniu mu zbadania rzeczy.

Dziękuję, nie znałem tych przepisów.
Ale do paragrafu 2 nie stosuje się literalnie NIKT.

Data: 2010-04-04 12:42:51
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 03 Apr 2010 18:56:36 +0200, Bogdan B. napisał(a):

[...]

Nie dziwię się - w Polsce wymiar 'sprawiedliwości' działa z szybkością
rączego ślimaka, a skuteczna egzekucja to mniej więcej tak samo realne
pojęcie jak honorowa kurwa lub uczciwy polityk ;)

Data: 2010-04-04 16:45:13
Autor: Pyrtek
Adam Płaszczyca pisze:

Nie dziwię się - w Polsce wymiar 'sprawiedliwości' działa z szybkością
rączego ślimaka, a skuteczna egzekucja to mniej więcej tak samo realne
pojęcie jak honorowa kurwa lub uczciwy polityk ;)

Przepraszam - (nie, żebym się uważał za znawcę tej branży działalności gospodarczej), ale co masz do kurew? Czy któraś wzięła od Ciebie pieniądze, po czym nie dała?
:)
Przytoczę moją ulubioną "skalę kurestwa", na której panie prostytutki wyznaczają punkt "0" (to dobry odnośnik). Punkt "minus nieskończoność" wyznacza solo pan Jerzy J., były minister "sprawiedliwości" z lewej (no przecież nie "prawej") strony. Potem już grupowo jest kilka profesji - marketingowcy, prawnicy, dziennikarze..., pewne organizacje, jak np. PSL,  a ciągle jeszcze do zera daleko.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-04-04 17:53:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 04 Apr 2010 16:45:13 +0200, Pyrtek napisał(a):

[...]

Przepraszam, czy ja kurwom przypisuje brak uczciwości, czy brak honoru?

Data: 2010-04-05 18:19:04
Autor: złodziej podatków
> [...]

Przede wszystkim - w myśl KC sprzedający nie ma prawa uzależniać wysyłki od
otrzymania zapłaty. Ba, nie wolno żądać zapłaty przed dostarczeniem

Następny nawiedzony. Wie że dzwonią tylko nie wie w którym kościele. Nie można żądać zapłaty z góry jako jedynego sposobu uregulowania należności. Wystarczy że wpiszę możliwość odbioru osobistego i już jestem w porządku.

--       ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-06 00:17:36
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 05 Apr 2010 18:19:04 +0200, złodziej podatków napisał(a):

[...]

Nastepny, co cytować nie p[otrafi, prawa nie zna, ale pierdzieli:
[...]
rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy. Dopóki towar nie nadejdzie nie mam obowiązku zapłacenia. A sprzedający MA
obowiązek towar wydać. --

Data: 2010-04-06 08:19:50
Autor: Liwiusz
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

   Ten przepis to jakiś relikt, nie dość, że nie jest przestrzegany, to jeszcze gdyby miał być przestrzegany - nie istniałby handel internetowy w obecnej postaci przed wprowadzeniem przez pocztę usługi możliwości sprawdzenia zawartości paczki (a było to stosunkowo niedawno).

   Sądy to wiedzą i na pewno biorą pod uwagę. Zresztą nie wynika z niego, że strony nie mogą się umówić, iż zapłata nastąpi wcześniej.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-06 22:45:57
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 06 Apr 2010 08:19:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Ten przepis, to istotnie prawo martwe, jednak w sądzie do wygrania bez
problemu. --

Data: 2010-04-06 09:12:50
Autor: cyklista
Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
[...]

Była by to prawda gdyby nie umowa jaką zawarłeś z sprzedającym kupując u niego i zgadzając się na dokonanie zaliczki w pełnej wysokości zapłaty przed wysłaniem, ale jeśli ty nie chcesz spełniać warunków tej umowy a opierać się na KC to i sprzedawca nie musi dotrzymywać swojej części umowy i jej wysyłać ale czekać na odebranie jej przez Ciebie na miejscu w firmie. Zauważ że jest tu też mowa o cenie (rozumiem że chodzi o cenę rzeczy), a nie całym koszcie, więc nawet jak nie można żądać ceny rzeczy to można żądać kosztów wysyłki.

Pozostaje ostatnie pytanie, czy jeśli wydanie rzeczy następuje w chwili jej przekazania przewoźnikowi to: Ja wysyłam za pobraniem więc nie żądam zapłaty przed wydaniem rzeczy, ale przewoźnik żąda zapłaty przed wydaniem rzeczy i czy nie łamie wtedy paragrafu 2 ?

Data: 2010-04-06 22:47:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 06 Apr 2010 09:12:50 +0200, cyklista napisał(a):

Była by to prawda gdyby nie umowa jaką zawarłeś z sprzedającym kupując u niego i zgadzając się na dokonanie zaliczki w pełnej wysokości zapłaty przed wysłaniem, ale jeśli ty nie chcesz spełniać warunków tej umowy a

Owszem nie. Umowa która jest niezgodna z prawem w zakresie niezgodnym z
prawem nie obowiazuje.
opierać się na KC to i sprzedawca nie musi dotrzymywać swojej części umowy i jej wysyłać ale czekać na odebranie jej przez Ciebie na miejscu w firmie.

Owszem, musi, jesli tak oferował.
Zauważ że jest tu też mowa o cenie (rozumiem że chodzi o cenę rzeczy), a nie całym koszcie, więc nawet jak nie można żądać ceny rzeczy to można żądać kosztów wysyłki.

Owszem, nie.

Data: 2010-04-07 10:34:46
Autor: cyklista
[...]

Owszem tak, taka umowa nie łamie tego prawa jak obie strony się na nią dobrowolnie zgadzają

opierać się na KC to i sprzedawca nie musi dotrzymywać swojej części
umowy i jej wysyłać ale czekać na odebranie jej przez Ciebie na miejscu
w firmie.

Owszem, musi, jesli tak oferował.

Owszem nie musi, bo nie oferował tego samoistnie a tylko z umową

Zauważ że jest tu też mowa o cenie (rozumiem że chodzi o cenę
rzeczy), a nie całym koszcie, więc nawet jak nie można żądać ceny rzeczy
to można żądać kosztów wysyłki.

Owszem, nie.

Owszem, tak

[...]

Nie.

Dlaczego nie?

Data: 2010-04-07 22:18:43
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 07 Apr 2010 10:34:46 +0200, cyklista napisał(a):

Owszem nie. Umowa która jest niezgodna z prawem w zakresie niezgodnym z
prawem nie obowiazuje.

Owszem tak, taka umowa nie łamie tego prawa jak obie strony się na nią dobrowolnie zgadzają

Byłoby pięknie, gdyby tak było w Polsce. Niestety, tak nie jest.

zapłaty przed wydaniem rzeczy, ale przewoźnik żąda zapłaty przed
wydaniem rzeczy i czy nie łamie wtedy paragrafu 2 ?

Nie.
Dlaczego nie?

Bo przewoźnik nie wydaje rzeczy. --

Data: 2010-04-02 16:50:55
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 02 Apr 2010 16:09:44 +0200, Mithos wrote:
[...]

Nickiem allegrowym się pochwal, zebysmy wiedzieli gdzie nie wdepnac.

Data: 2010-04-03 10:30:02
Autor: RobertS
[...]

dokładnie tak jak piszesz, jak ktoś ma sklep i odpowiedni cash flow to niech sobie PzA stosuje, też sprzedaję coś tak raz na jakiś czas (zwykle sprzęt, którego już nie potrzebuję) i PzA mnie nie interesuje, ale jako kupujący wybieram tych, którzy PzA mają uruchomione

wprowadzony przez allegro przymus nie był potrzebny, jakoś nie lubię jak mnie ktoś do czegoś zmusza!

RobertS

Data: 2010-04-03 12:02:41
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hp6uad$1ijg$1opal.icpnet.pl...

[...]

Znaczy, ze sam u siebie bys nic nie kupil? Dziwi mnie niechec do akceptacji takiej formy platnosci u osob, ktore wszedzie chca placic kartami. rzeciez to samoistne ograniczenie liczby potencjalnych nabywcow, co sie moze przelozyc na cene.

BTW czy przypadkiem taka forma platnosci nie zabezpiecza przed klopotami w przypadku gdy do konta bankowego uzyskala dostep osoba nieupowazniona? Jak w takiego konta przyjdzie do mnie kasa to pewne jest, ze za jakis czas przyjdzie policja i bede mial klopoty. Jak dostaje kase z rachunku Allegro to juz ich problem :).

wprowadzony przez allegro przymus nie był potrzebny, jakoś nie lubię jak mnie ktoś do czegoś zmusza!

No ale nikt nie zmusza do sprzedazy na Allegro :). Poniewaz ja w wiekszosci przypadkow kupuje na aleegro i place karta gdzie mam dodatkowy zwrot za transakcje w moim interesie jest aby przy kazdej aukcji byla taka opcja :). Szkoda, ze nie mozna tego przelozyc na kazdy sklep w realnym swiecie ;(.

MK

Data: 2010-04-03 12:09:45
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-03 12:02, MK pisze:
[...]

Ale zrozum, że to dla mnie żadne ograniczenie.
Zwykle sprzedaję coś żeby się po prostu tego pozbyć więc cena jest na tyle atrakcyjna, że i tak to sprzedam. Po co więc mam kombinować z ustawianiem i pilnowaniem PzA ?

[...]

O co chodzi ?

[...]

Ja również z reguły kupuję płacąc na Allegro kartą ale jako okazjonalnemu sprzedawcy po prostu nie chce mi się w to bawić. Zresztą o tym, że PzA jest obowiązkowe dowiedziałem się z z tej grupy.

--
Mithos

Data: 2010-04-03 12:21:22
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hp745e$fog$1news.onet.pl...

Ja również z reguły kupuję płacąc na Allegro kartą ale jako okazjonalnemu sprzedawcy po prostu nie chce mi się w to bawić. Zresztą o tym, że PzA jest obowiązkowe dowiedziałem się z z tej grupy.

Ale co to za zabawa? Wpisujesz numer konta, zaznaczasz, ze wplaty maja byc automatycznie przelewane i juz. Mozesz nawet wybrac, ze maja byc wyslane przekazem pocztowym na wskazany adres.

MK

Data: 2010-04-03 14:35:13
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-03 12:21, MK pisze:
Ale co to za zabawa? Wpisujesz numer konta, zaznaczasz, ze wplaty maja
byc automatycznie przelewane i juz. Mozesz nawet wybrac, ze maja byc
wyslane przekazem pocztowym na wskazany adres.

Jest to do wykonania dodatkowa czynność, z której zostałem zmuszony korzystać.

Faktycznie nie jest to może nic wielce skomplikowanego ale chodzi tutaj o swojego rodzaju ucieczkę od przymus i z góry narzucanego rozwiązania, które niekoniecznie dla wszystkich jest lepsze i szybsze.

Na grupie gdzie ludzie zmieniają banki za 2 PLN miesięcznie lub "dla zasady" chyba nie muszę tego wyjaśniać :)

--
Mithos

Data: 2010-04-03 19:00:19
Autor: krzysztofsf
Mithos pisze:
[...]

Moze chodzi o informacje dla urzedu skarbowego.
Teraz Allegro ma konkretne iformacje o transakcjach ktore doszly do skutku.

Data: 2010-04-05 18:24:39
Autor: złodziej podatków.
> [...]

Ale co to za zabawa? Wpisujesz numer konta, zaznaczasz, ze wplaty maja byc automatycznie przelewane i juz. Mozesz nawet wybrac, ze maja byc wyslane przekazem pocztowym na wskazany adres.

Zgadza się. Dwa razy w miesiącu. A w niektórych przypadkach raz.
MK

Data: 2010-04-05 18:08:08
Autor: złodziej podatków
bankowa bezczelność allegro

To tak samo jakby sklepy wydawały towar nie od razu po zapłacie karta tylko dopiero jak kasa wpłynie na ich konto(a jest to z reguły kilka/kilkanascie dni)

Pieprzysz człowieku jak potrzaskany. Wprowadzając płatność kartą to ja decyduję czy chce ją wprowadzić czy nie. I instalując terminal zgadzam się że na takie a nie inne warunki. A w tym przypadku zostalo to narzucone arbitralnie bez pytania o zgodę kogokolwiek. Jak ktoś chce to niech to sobie aktywuje i cieszy się że ma, ale ktoś kto nie chce, a ma prawo nie chcieć tak jak ja nie chcę i nie przyjmuję płatności kartą, ( już widzę oszołomów którzy chcą płacić kartą przy zakupie 2 oporników po 0,20 zł / sztuka ) powinien móc to wyłączyć.

Data: 2010-04-06 09:16:27
Autor: cyklista
Użytkownik złodziej podatków napisał:

[...]

Dokładnie tak i umowę przy kartach mam z bankiem a nie jakimś pośrednikiem i nawet jak jakaś płatność nie dojdzie to składam normalną reklamację w banku zgodnie z procedurami bankowymi, a przy allegro to się mogę długo bujać z reklamacjami a pieniądze zobaczyć dopiero po sprawie cywilnej.

Data: 2010-04-06 14:00:00
Autor: Andrzej Kłos
cyklista pisze:

Dokładnie tak i umowę przy kartach mam z bankiem a nie jakimś pośrednikiem

lepiej, w przypadku "płatności z allegro" nic cię z pośrednikiem nie łączy, nie masz z nim żadnej umowy.

andy_klos

Data: 2010-04-06 22:16:50
Autor: kashmiri
bankowa bezczelność allegro
Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> dared to write:
cyklista pisze:

Dokładnie tak i umowę przy kartach mam z bankiem a nie jakimś pośrednikiem

lepiej, w przypadku "płatności z allegro" nic cię z pośrednikiem nie łączy, nie masz z nim żadnej umowy.

Ależ bzdura, wiąże cię umowa z XL Poland Sp. z o.o. (umowa o korzystanie z "serwisu transakcji on-line" allegro.pl). Chyba nikt nie pamięta, że Allegro to nie usługa powszechna, tylko *prywatny biznes prywatnego przedsiębiorcy*. Jak warunki się nie podobają, to - wolna droga, nikt nie trzyma.

k.

Data: 2010-04-06 22:20:12
Autor: Andrzej Kłos
cyklista pisze:

[...]

a coś cię wiąże z pośrednikiem o nazwie PayU?

andy_nek

Data: 2010-04-08 21:07:16
Autor: kashmiri
cyklista pisze:

[...]

Regulamin Allegro, w szczególności punkt 5.9 (http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.php#rule5), wraz z załącznikiem nr 8.

k.

Data: 2010-04-08 20:32:42
Autor: Andrzej Kłos
cyklista pisze:

[...]

"5.9 Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający wskazał sposób zapłaty przelewem na rachunek bankowy, zobowiązany jest udostępnić Kupującym realizację przelewu w ramach usługi Płacę z Allegro za zakupy, na zasadach określonych w Załączniku Nr 8 do Regulaminu, w szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić formularz konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro, potwierdzając dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne dane niezbędne do jego identyfikacji."

i regulamin

np. "1.2

Podmiotem świadczącym usługę Płacę z Allegro za zakupy na rzecz Użytkowników i na zlecenie QXL Poland Sp. z o.o., jako agent rozliczeniowy jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana [...]"

i nadal twierdzisz, że wiąże mnie, jako Użytkownika jakakolwiek umowa z PayU? Bo ja umowę mam tylko z QXL, który mówi mi w regulaminie, że kasę będę dostawał przez pośrednika wyznaczonego przez QXL. Jeżeli tym pośrednikiem byłby pan Kazio, który przynosiłby mi gotówkę od QXL to twierdzisz, że ja byłbym powiązany z panem Kaziem jakąś umową? W razie ulotnienia sie pana Kazia z kasą to do kogo byłbym sie zwracał o te brakującą kasę? Do pana Kazia? Miałbym jakiekolwiek podstawy prawne? Umowę? Jak PayU wyfrunie to podasz PayU do sądu?

Andy_nek

Data: 2010-04-09 20:56:02
Autor: kashmiri
bankowa bezczelność allegro
Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> dared to write:

/ciach/
[...]

Podpisując umowę z QXL zgadzasz się, że niektóre usługi będą świadczone przez przedsiębiorcę o nazwie PayU na warunkach określonych w załączniku.

Przykład, jeślibyś nie rozumiał:
Podpisując umowę z firmą kurierską wyrażasz zgodę, że na pewnych trasach twoja przesyłka będzie transportowana przez określone linie lotnicze.

k.

Data: 2010-04-09 20:08:43
Autor: Andrzej Kłos
kashmiri pisze:
[...]

Jakby w regulaminie było podane, że QXL ma podpisaną umowę z Eneą na dostarczenie prądu zasilającego serwer obsługujący moje transakcje to wyrażenie zgody na taki regulamin znaczyłoby, że mnie, sprzedawcę na Allegro wiąże jakaś umowa z Eneą?

Przykład, jeślibyś nie rozumiał:
Podpisując umowę z firmą kurierską wyrażasz zgodę, że na pewnych trasach twoja przesyłka będzie transportowana przez określone linie lotnicze.

zgoda, pod warunkiem, że ja wysyłam tę przesyłkę, ale w Allegro ja nie wysyłam tych pieniędzy tylko jestem ich odbiorcą, i tak jak odbiorca przesyłki kurierskiej nie ma podpisanej umowy z firma kurierską (zazwyczaj), tak ja, sprzedawca na Allegro nie mam podpisanej umowy z firmą dostarczającą mi zapłatę czyli z PayU S.A.

Jakby w Allegro zapłata zginęła (hipotetycznie), do kogo się zwrócisz z reklamacją?

andy_nek

Data: 2010-04-02 16:02:38
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 15:50:14 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Och oczywiście, biedni walczący sprzedawcy. Tylko jakoś prawie nigdy ci
biedni sprzedawcy nie wysyłali tego samego dnia co wpływ przelewu. No ale
oczywiście biedny, uciskany sprzedawca musi mieć ten dzień czy dwa na
zapakowanie i wysłanie towaru. Jakoś po dostaniu przelewu w piątek
pierwszym albo drugim eliksirem, dziwnym trafem, wysyłka zawsze szła
najwcześniej w poniedziałek.
Walczcie sobie dalej, a ja takich sprzedawców będę omijać szerokim łukiem.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 16:16:56
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:02, Robert Kois pisze:
[...]

Przecież Allegro to nie tylko zawodowi handlarze ale cała grupa osób sprzedających okazjonalnie.

Uważasz, że jeśli dostanę przelew w piątek (nawet pierwszą sesją) o 13.30 (mBank) to będę po pracy leciał na złamanie karku do domu, pakował w pośpiechu przesyłkę i biegiem znowu do centrum na pocztę całodobową (bo zwykła pewnie już zamknięta) po to żeby wysłać komuś coś tam ? A może też mam przesyłkę zapakować i chodzić z nią tydzień w oczekiwaniu na wpłynięcie przelewu ?

A nawet jeśli ktoś ma sklep to raczej wątpliwe jest aby szwadron ludzi czekał aż od jakiegoś jaśnie pana wpłynie przelew (bo może wysłał od razu, a może nie) i później w 15 minut pakował mu przesyłkę i wysyłał. Zamówienie trzeba przerobić, zapakować, wysyła się je zapewne zbiorowo. Tak jest wszędzie, nawet w najstarszych i najbardziej profesjonalnych sklepach wysyłkowych (w tym także poza granicami kraju). Kto tego nie rozumie ten ma problem raczej ze swoją głową. IMO

--
Mithos

Data: 2010-04-02 16:25:11
Autor: kris

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hp4u8s$tg1$1news.onet.pl...
[...]

Z reguły sprzedający w opisie aukcji pisza kiedy wysyłaja towar przecież
Jak Ty wysyłasz raz w miesiącu i to wyrażnie napiszesz na aukcji to ok, kupujacy albo to akceptuje i kupi albo poszuka takiego co wysyła najpózniej nastepnego dnia po wpłacie PzA np.

Krzysiek

Data: 2010-04-02 16:32:38
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:25, kris pisze:
[...]

Wysyłam w ciągu 48h po wpłynięciu pieniędzy na moje konto w mBank. Tak mam napisane w każdej aukcji.

Osobiście staram się wysyłać jak najwcześniej.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 16:35:53
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hp4v6b$v33$2news.onet.pl...

Wysyłam w ciągu 48h po wpłynięciu pieniędzy na moje konto w mBank. Tak mam napisane w każdej aukcji.

A tak z ciekawosci, skad wiesz o ktorej godzinie wplynely pieniadze i ze dotrzymasz terminu? Jak wplyna w piatek o 12:00 to kiedy wysylasz? ;)

MK

Data: 2010-04-02 16:40:50
Autor: kris

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:hp4vck$36n$1inews.gazeta.pl...
A tak z ciekawosci, skad wiesz o ktorej godzinie wplynely pieniadze i ze
dotrzymasz terminu? Jak wplyna w piatek o 12:00 to kiedy wysylasz? ;)

W sobote moze wysłać przecież

Krzysiek

Data: 2010-04-02 16:50:03
Autor: MK
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp4vlj$17u$1news.onet.pl...

W sobote moze wysłać przecież

Moze, ale czy bedzie sie chcialo ;). Dlatego wlasnie zapytalem...

MK

Data: 2010-04-02 16:44:38
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:35, MK pisze:
A tak z ciekawosci, skad wiesz o ktorej godzinie wplynely pieniadze i ze
dotrzymasz terminu? Jak wplyna w piatek o 12:00 to kiedy wysylasz? ;)

Sprawdzam konto po każdej sesji przychodzącej.

Poza tym w aukcji dopisuję jeszcze słówko "zazwyczaj w ciągu 48h..." w razie gdybym trafił na kogoś kto się czepia.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 16:49:00
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hp4vsr$1cq$1news.onet.pl...

Sprawdzam konto po każdej sesji przychodzącej.

Poza tym w aukcji dopisuję jeszcze słówko "zazwyczaj w ciągu 48h..." w razie gdybym trafił na kogoś kto się czepia.

Przelewy wewnetrzne 'chodza' poza sesjami. Powinienes pisac, ze w ciagu 48h od kiedy zauwazysz, ze wplynely na konto ;).

MK

Data: 2010-04-02 16:39:32
Autor: kris
[...]

No i ok. Najwazniejsze że jest to wyraznie zaznaczone przez Ciebie i faktycznie dotrzymujesz terminów,
Nie rozumiem jednak w czym przeszkadza Tobie to PzA.
W Twoim przypadku i przy Twoich zasadach jest to dla Ciebie neutralne przecież.
żadne koszty dodatkowe, zaden kłopot.

Krzysiek

Data: 2010-04-02 16:45:50
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 16:39, kris pisze:
[...]

Jest kłopot ponieważ wymaga to podpięcia rachunku pod PzA i późniejszego przelewania środków PzA > moje konto.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 17:37:08
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 16:16:56 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Wcale tak nie uważam, podaję przykład nierównego traktowania stron, skoro
domagasz się pieniędzy zanim wyślesz to ja jako kupujący mogę domagać się
wysyłki natychmiast po zaksięgowaniu u ciebie, bo niby czemu nie. Ale ty domagasz się przywilejów tylko dla siebie. Prawdopodobieństwo tego,
że pieniądze za PzA nie zostaną ci wypłacone jest bardzo małe. Równie
dobrze mógłbyś uzależniać wysyłkę od tego czy będzie ci się chciało ruszyć
dupę i wyciągnąć pieniądze z bankomatu, bo przecież bank może upaść. I tak
zwykle ty będziesz mieć pieniądze na koncie wcześniej niż ja towar. --
Kojer

Data: 2010-04-02 17:51:37
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:1e56kef3mb2hi$.dlgkojer.kojer...
[...]

Ale jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie tego problemu, a nawet dwa.
1. odbierasz towar osobiście
2. nie kozystasz z jakichkolwiek form sprzedaży internetowej (sklepy online, aukcje itp)

--
Irokez

Data: 2010-04-02 17:58:18
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:51:37 +0200, Irokez napisał(a):

Ale jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie tego problemu, a nawet dwa.
1. odbierasz towar osobiście
2. nie kozystasz z jakichkolwiek form sprzedaży internetowej (sklepy online, aukcje itp)

I dokładnie taki sam sposób macie na otrzymanie pieniędzy przed wydaniem
towaru. Zamień tylko "odbierasz" na "sprzedajesz" w punkcie pierwszym. A odnośnie punktu drugiego to ja najchętniej płacę
kilkanaście/kilkadziesiąt dni po otrzymaniu towaru i PzA mi to wreszcie
umożliwia na allegro.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:07:30
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 17:37, Robert Kois pisze:
Wcale tak nie uważam, podaję przykład nierównego traktowania stron, skoro
domagasz się pieniędzy zanim wyślesz to ja jako kupujący mogę domagać się
wysyłki natychmiast po zaksięgowaniu u ciebie, bo niby czemu nie.

Możesz się domagać wysyłki zgodnie z terminem ustalonym w aukcji. Reszta to tylko życzenia.

[...]

Ja się nie domagam żadnych przywilejów po prostu wysyłam towar w momencie jak dostanę pieniądze. A nie w momencie gdy dostanie je Allegro lub dowolnie inny podmiot, z którym nic mnie nie łączy.

Zauważ, że przesyłkę wysyłam na adres kupującego, a nie na adres Allegro skazując go na łaskę/niełaskę tej firmy. Dlaczego więc ja mam się towaru wyzbyć w momencie gdy pieniądze dostaje jakaś obca firma, a ja ich nadal nie mam ?

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:12:22
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:07:30 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

I regulamin allegro.

[...]

A dlaczego ja mam się wyzbyć pieniędzy skoro towar ma jakiś obcy facet?

Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:14:15
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:dvct1f4zuwjf$.dlgkojer.kojer...

[...]

A PzA umozliwia to?

--
Irokez

Data: 2010-04-02 18:26:56
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:14:15 +0200, Irokez napisał(a):

Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.
A PzA umozliwia to?

O ile wiem jeszcze nie (kiedyś to robił "escrow" ale był płatny), a szkoda

--
Kojer

Data: 2010-04-03 11:05:32
Autor: knrdz
bankowa bezczelność allegro
Irokez pisze:

A PzA umozliwia to?

W połączeniu z płaceniem kartą kredytową.

Data: 2010-04-03 19:01:20
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-04-03 11:05, knrdz pisze:
Irokez pisze:

A PzA umozliwia to?

W połączeniu z płaceniem kartą kredytową.

A jak to zrobić w praktyce, bo sam płacę PzA kartą/

Data: 2010-04-02 18:25:53
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:12, Robert Kois pisze:
A dlaczego ja mam się wyzbyć pieniędzy skoro towar ma jakiś obcy facet?

Ponieważ wynika to z treści aukcji (umowy), w której dobrowolnie bierzesz udział. Czy ktoś Cię zmusza do kupowania u tego konkretnego sprzedawcy jeśli nie akceptujesz JEGO warunków ? Nie. Tak więc "nie podoba się ? nie licytuj !".

Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.

Takie coś istnieje i nazywa się chyba Escrow.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:34:53
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:25:53 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

A ty wystawiając na Allegro akceptujesz ich regulamin i zasady. Nie podoba
się, nie wystawiaj.
Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.
Takie coś istnieje i nazywa się chyba Escrow.

I płaci za niego kupujący.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:42:56
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:34, Robert Kois pisze:
A ty wystawiając na Allegro akceptujesz ich regulamin i zasady. Nie podoba
się, nie wystawiaj.

A gdzie ja napisałem, że czegoś nie akceptuję ?

I płaci za niego kupujący.

A kto ma płacić ? Kupujący ma fanaberie to za nie płaci.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:51:08
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:42:56 +0200, Mithos napisał(a):

A ty wystawiając na Allegro akceptujesz ich regulamin i zasady. Nie podoba
się, nie wystawiaj.
A gdzie ja napisałem, że czegoś nie akceptuję ?

No to o co chodzi? PzA jest zgodne z zasadami Allegro i z niego korzystaj
skoro akceptujesz zasady.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:57:11
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:51, Robert Kois pisze:
No to o co chodzi? PzA jest zgodne z zasadami Allegro i z niego korzystaj
skoro akceptujesz zasady.

Będę korzystał tyle, że przedmioty będę wysyłał wtedy kiedy to JA dostanę kasę, a nie kiedy pieniądze wpłyną na rachunek Allegro. Proste i jasne. Mnie to osobiście wszystko jedno ale kupujący poczeka sobie 2 dni dłużej.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 19:23:33
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:57:11 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Płatne za pobraniem też oczywiście u ciebie nie występuje.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 20:07:02
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:10voh1o93mc3q$.dlgkojer.kojer...
[...]

Mi przeszło po tym jak musiałem 15 zeta zapłacić za odebranie paczki.
Nie prowadze sklepu więc nie odpisze sobie straty.
Przynajmniej małolatów odsiałem nie wysyłając za pobraniem

Wystarczy, że Allegro wprowadziło mozliwość zakupu przez kopertkę mimo że tego nie chcę.

Jesteśmy dorośli, więc traktujmy dorosle tą formę zakupu.
Ja jak mi coś nie pasuje to nie kupuje a nie mieszam sprzedawcy z błotem bo nie ma takiej a takiej formy sprzedaży.
Widocznie nie stać go na ryzyko. I szanuję to.

--
Irokez

Data: 2010-04-02 20:32:15
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 20:07:02 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Ależ oczywiście, dlatego nigdy jeszcze nie prosilem o wysyłkę za pobraniem,
zawsze płacę z góry. Jak towar jest droższy to biorę kuriera i sprawdzam
zawartość przy nim. Ale jak sprzedawca typu Mithosa "robi łaskę", że coś
sprzedaje to niech spada na drzewo.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 20:28:06
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 19:23, Robert Kois pisze:
Płatne za pobraniem też oczywiście u ciebie nie występuje.

Oczywiście, że nie.

--
Mithos

Data: 2010-04-06 09:22:52
Autor: cyklista
[...]

U mnie też nie występuje z prostych względów ekonomicznych (każde za pobraniem to konieczność dodatkowego ręcznego wypełnienia druków i pofatygowania się z przesyłką na pocztę, a przy przedpłatach wydruki są automatyczne i przesyłki poczta odbiera u mnie w firmie)
, jak ktoś bardzo chce to Ja mogę mu wysłać dowolna formą i firmą ale jak słyszy ile to kosztuje to sam rezygnuje z takich form.

Data: 2010-04-06 11:05:35
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 06 Apr 2010 09:22:52 +0200, cyklista napisał(a):

[...]

Tak sobie was czytam i mam wrażenie, że cofneliście się do czasów
socjalizmu, gdzie sprzedawca to był ktoś kto mógł narzucać klientowi co
chciał a klient nie mógł nic. Na szczęście teraz sprzedających jest więcej i klient może wybrać. I
wybiera tego który za tą samą cenę pozwoli mu zapłacić paroma kliknięciami
a nie bawieniem się w ręczne przelewy. Jak stracicie trochę klientów to
może się obudzicie. Co zabawniejsze, na dany moment, Allegro dało wam darmową (bo te 3 dni to
dla normalnego sprzedawcy żaden problem, dla okazjonalnego tym bardziej)
platformę do tego a wy psioczycie. Już widzę ten płacz jak będzie chciało
za to pieniądze a klienci będą się tego domagać albo pójdą gdzie indziej.

I nadal pytam czemu sobie nie pójdziecie tam, gdzie takiego przymusu nie
ma? Czyżby jednak nadal się opłacało?
 --
Kojer

Data: 2010-04-09 20:22:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Apr 2010, Robert Kois wrote:

Na szczęście teraz sprzedających jest więcej i klient może wybrać.

  Na szczęście.

I wybiera tego który za tą samą cenę pozwoli mu zapłacić paroma kliknięciami
a nie bawieniem się w ręczne przelewy.

  Ale Ty się chyba mylisz, pisząc in corpore, nie wiedzieć w czyim imieniu.
  Bo np. ja zwracam uwagę na to czy sprzedający jakoś omija prowizje
karciane i inne takie :>

I nadal pytam czemu sobie nie pójdziecie tam, gdzie takiego przymusu nie
ma? Czyżby jednak nadal się opłacało?

  Mam nadzieję, że przynajmniej część pójdzie.
  Bo rzeczywiście - na świstaku wybór jakiś słaby.

pzdr, Gotfryd
(na allegro jak dotąd wyłącznie kupujący)

Data: 2010-04-09 22:08:20
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 9 Apr 2010 20:22:22 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

I wybiera tego który za tą samą cenę pozwoli mu zapłacić paroma kliknięciami
a nie bawieniem się w ręczne przelewy.
  Ale Ty się chyba mylisz, pisząc in corpore, nie wiedzieć w czyim imieniu.

Piszę w swoim oczywiście.

  Bo np. ja zwracam uwagę na to czy sprzedający jakoś omija prowizje
karciane i inne takie :>

Na razie omija dzięki PzA. Jak by to było płatne to przerzuciłby koszt na
kupującego, tak jak przy escrow. Ale jak zrobią płatne to prawdopodobnie
zniosą przymusowość. A że kupujący się przyzwyczają w międzyczasie to inna
kwestia.

I nadal pytam czemu sobie nie pójdziecie tam, gdzie takiego przymusu nie
ma? Czyżby jednak nadal się opłacało?
  Mam nadzieję, że przynajmniej część pójdzie.
  Bo rzeczywiście - na świstaku wybór jakiś słaby.

Nie pójdą. Dużo większe płacze były po wprowadzeniu opłat i jakoś nie
poszli. --
Kojer

Data: 2010-04-09 22:45:48
Autor: Chris
Dnia Fri, 9 Apr 2010 22:08:20 +0200, Robert Kois napisał(a):

Na razie omija dzięki PzA. Jak by to było płatne to przerzuciłby koszt na
kupującego, tak jak przy escrow.

Chyba, że Allegro w Regulaminie zastrzeże, że przerzucanie tego kosztu
na kupującego jest zabronione. I wtedy też będziemy mieli do wyboru
zaakceptować to, lub (jak Ty to piszesz) "pójść tam, gdzie takiego
przymusu nie ma".

Ale jak zrobią płatne to prawdopodobnie zniosą przymusowość.

Nie po to wprowadzali przymus, żeby z niego rezygnować.
Historia uczy, że przymus raz nałożony, zdjęty może zostać już tylko
siłą.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-04-12 10:30:07
Autor: cyklista
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

Mam nadzieję, że przynajmniej część pójdzie.
Bo rzeczywiście - na świstaku wybór jakiś słaby.

pzdr, Gotfryd
(na allegro jak dotąd wyłącznie kupujący)

akurat n.p. moja oferta na świstaku jest dokładnie taka sama jak na allegro (bo aukcje się automatycznie tam wystawiają), ale kupujących nie ma,  1000 sprzedaży na allegro i 1 na świstaku tak wyglądają te proporcje i udziały w rynku

Data: 2010-04-05 18:29:12
Autor: złodziej podatków
> [...]

najwcześniej w poniedziałek.
Walczcie sobie dalej, a ja takich sprzedawców będę omijać szerokim łukiem.

A to Ciebie ktoś zmusza żebyś kupował na Alledrogo ? Z tego co wiem to jak na
razie nie ma takiego obowiązku.
Kojer

Data: 2010-04-05 18:38:58
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 05 Apr 2010 18:29:12 +0200, złodziej podatków napisał(a):

[...]

Mnie to co jest na Allegro aktualnie bardzo pasuje, jak ci się nie podoba
to sprzedawanie na Allegro nie jest obowiązkowe. Nie podobają ci się
aktualne zasady to nie sprzedawaj.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 16:11:23
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 15:50, RadoslawF pisze:
[...]

Ja uważam, że za przedmiot zapłacono wtedy kiedy pieniądze mam na swoim rachunku. To, że wpłyną one gdzieś do PzA czy też ktoś zapłaci i wyśle mi skan mnie po prostu nie interesuje. Skan można sfabrykować, a cała firma obsługująca PzA może po prostu paść. I niby dlaczego ja mam ponosić ryzyko ?

--
Mithos

Data: 2010-04-02 17:04:06
Autor: Rafał
W dniu 10-04-02 16:11, Mithos pisze:
[...]

Może jeszcze przyjść potop albo asteroida pieprznąć. Mieszkanie sprzedajesz przez Allegro czy samochód? Bo dla 100zł się tak napinać to już niezdrowe jest. Ja tam nie mam nic przeciwko PzA. Korzystam kiedy sprzedaję i kiedy kupuję. Dla mnie wygodniej, bo z reguły każdy mi wpłaca na inne konto (podaję 2 albo 3 do wyboru). Tak jest wszystko w jednym miejscu.

Zupełnie inna sprawa to zmuszanie do używania. Allegro przegina już od dawna, zarówno z prowizjami jak i zakresem zmian.

--
Raf

Data: 2010-04-02 17:29:50
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 16:11:23 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

No patrz, a jakoś nie masz nic przeciwko temu by całe ryzyko ponosił
kupujący. Bo równie dobrze po zaksięgowaniu możesz towaru nie wysłać albo
wysłać śmieć. Przy zwykłym poleconym otwieranym w domu nie mam praktycznie
żadnego zabezpieczenia przed takim oszustwem.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:09:43
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 17:29, Robert Kois pisze:
[...]

Jeśli ja po otrzymaniu pieniędzy nie wyślę określonego przedmiotu to poza tym, że masz możliwości dochodzenia jego wydania na drodze procesu cywilnego to jeszcze grozi mi odpowiedzialność karna.

Kupujący jeśli nie wyśle przelewu nie odpowiada karnie.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:15:55
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:09:43 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
za dychę.

Kupujący jeśli nie wyśle przelewu nie odpowiada karnie.

Sprowadzenie całej sprawy do absurdu nie zmieni faktu, że sprzedający jest
uprzywilejowany względem kupującego. Co mogę ci zrobić jak zamiast
nastepnego dnia wyślesz mi towar po tygodniu? Nic. A dzieciak np. nie
dostanie na urodziny wymarzonych klocków.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:22:06
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:nvld4ivicacz.dlgkojer.kojer...

[...]

Ale to działa w obie strony

Sprzedawałem kiedyś zestaw Audio i gość przez miesiąc mnie zwodził. Najpierw że niby chory potem zero kontaktu.
Miesiąc towar w paczce leżał. Przez ten czas komus innemu mogłem sprzedać.
I co? ano tylko negatywa mogłem walnąć. Konto sobie jego dalej działa jak teraz patrzę i zakupy  robi

--
Irokez

Data: 2010-04-02 18:30:17
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:22:06 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

A zgłosiłeś do Allegro by oddali prowizje? Pewnie nie. I zawsze możesz
wyraźnie wpisać w akcję, ze jak do tygodnia nie dostaniesz kasy to
wystawiasz negatywa i zgłaszasz do allegro. Ja jako kupujący mogę tylko
zaakceptować twoje warunki albo kupić u kogoś innego.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:44:09
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:30, Robert Kois pisze:
[...]

W przypadku wielu przedmiotów wysokie ceny osiągane są w niedługim czasie po premierze, później towar mocno traci na wartości (np. filmy). Odzyskanie prowizji nie ma nic wspólnego z tym, że ktoś poniósł stratę.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:50:07
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:44:09 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Ale ma z tym, że allegro zacznie takiemu kupującemu obrabiać dupę, jak się
parę razy powtórzy to mu zablokują konto. I podobno okazjonalnie coś sprzedajesz a tu się okazuje, ze super nowości
filmowe w cenach wyższych niż normalne i straty ponosisz. Strat po stronie
kupujacego jak wyślesz 2 dni za późno oczywiście nie ma, bo sam jest sobie
winny, że zamówił na ostatnią chwilę.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:58:17
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:50, Robert Kois pisze:
Ale ma z tym, że allegro zacznie takiemu kupującemu obrabiać dupę, jak się
parę razy powtórzy to mu zablokują konto.

Problem nie jest z doświadczonymi użytkownikami tylko z takimi co to mają kilka komentarzy. Założy sobie taki delikwent nowe konto i co mu zrobią ?

Nie pisałem o sobie.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:54:46
Autor: Irokez
Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:1ai1ss95w0ftp.dlgkojer.kojer...
[...]

Zgłosiłem, dostałem.
Ale nie o tym rozmawialiśmy, tylko o czasie... Ty nie dostaniesz prezentu na czas, a ja wisiałem z towarem miesiąc a chciałem dołożyć do nowego sprzętu akurat w promocji. No i się promocja skończyła.

--
Irokez

Data: 2010-04-02 19:02:34
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:54:46 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Ale nie musiałeś tego miesiąca czekać. Zaufałeś kupujacemu i on tego
zaufania nadużył. Tak jak ja ufam sprzedającym, że dotrzymają swojej częśći
umowy. W przypadku jak wyżej zostajesz ze sprzętem i masz teoretyczne straty, ja
po zapłaceniu i nie otrzymaniu towaru mogę przez cale miesiące albo i lata
się włóczyć po sadach i na koniec nie dostać nic, bo nie będzie z czego
ściągnąć. Mogę też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących ale radzę sobie
popatrzeć na terminy które są tam wymienione (no i przy PzA dodatkowo mogę
się ubiegać o zwrot opłaty za wysyłkę)

--
Kojer

Data: 2010-04-02 19:04:35
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 19:02, Robert Kois pisze:
[...]

Widzę dla ciebie tylko jedno rozwiązanie : nie kupować na Allegro, nie kupować w sklepach wysyłkowych.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 20:29:13
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 19:04:35 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Ależ, bez problemu kupuje, bo większość sprzedawców to normalni ludzie
którzy rozumieją co to umowa między dwiema stronami.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 18:38:13
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:22, Irokez pisze:
[...]

Miałem kilka razy identyczną sytuację.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:37:41
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:15, Robert Kois pisze:
Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
za dychę.

Kwota nie ma znaczenia. Liczy się czyn.

[...]

Jeśli ktoś kupuje przez internet jakiś ważny prezent "na styk" to jest nieodpowiedzialny i sam sobie winien.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 18:44:41
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:37:41 +0200, Mithos napisał(a):

Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
za dychę.
Kwota nie ma znaczenia. Liczy się czyn.

"niska szkodliwość społeczna" coś ci mówi.

[...]

Och oczywiście, to ja jestem winien, ze ty nie dotrzymałeś umowy i wysłałeś
po tygodniu zamiast następnego dnia. I pewnie też jestem winien jak
bandzior obije mi ryja i zabierze portfel. Bo przecież mogłem siedzieć w
domu a tak to jestem nieodpowiedzialny i sam sobie winien.

Co oczywiście nie zmienia faktu, ze sprzedający jest uprzywilejowany bo to
on ustala warunki transakcji.

Pod jakim nickiem sprzedajesz na Allegro? Bo wolałbym z tobą nie handlować.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 19:02:31
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 18:44, Robert Kois pisze:
"niska szkodliwość społeczna" coś ci mówi.

Bardzo wiele ale akurat w tym przypadku nie ma czegoś takiego.

Ja już zgłaszałem oszustwo na ok 100 PLN, akt oskarżenia po ok. roku trafił do sądu i skończyło się wyrokiem. No ale zapewne wiesz lepiej.

[...]

Dyskusja osiąga żenujący poziom. Porównanie bezsensowne i zupełnie nie pasujące do sytuacji.

Co oczywiście nie zmienia faktu, ze sprzedający jest uprzywilejowany bo to
on ustala warunki transakcji.

Oczywiście i co w tym nadzwyczajnego ?

Pod jakim nickiem sprzedajesz na Allegro? Bo wolałbym z tobą nie handlować.

W razie czego rozpoznasz więc raczej się nie masz czym stresować.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 19:21:43
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 19:02:31 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

I odzyskałeś ile? Bo twój czas który na to poświęciłeś pewnie nic nie
kosztuje. I jaki wyrok? Jak znam życie to oszukanych w tym przypadku było
znacznie więcej

[...]

To ty zacząłeś. Ja zamawiając towar półtora tygodnia wcześniej liczę, że
zmieszczę się w terminie, ale trafia się na kogoś takiego jak ty i jest się
udupionym. I potem jeszcze taki ktoś mnie obraża i twierdzi, że to moja
wina.

Co oczywiście nie zmienia faktu, ze sprzedający jest uprzywilejowany bo to
on ustala warunki transakcji.
Oczywiście i co w tym nadzwyczajnego ?

Nic. Nie rozumiesz i na szczęście nie muszę od ciebie kupować.

--
Kojer

Data: 2010-04-02 20:31:06
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-02 19:21, Robert Kois pisze:
I odzyskałeś ile? Bo twój czas który na to poświęciłeś pewnie nic nie
kosztuje. I jaki wyrok? Jak znam życie to oszukanych w tym przypadku było
znacznie więcej

Nie o to chodzi. Po prostu zbijam ten wyssany z palca argument o "niskiej szkodliwości". Oszukany byłem ja i jeszcze dwie osoby. Ja na ok 100 PLN, a te dwie osoby coś na ok 50 i 30 PLN.

[...]

Jesteś beznadziejny i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Poziom poniżej zera.

Nic. Nie rozumiesz i na szczęście nie muszę od ciebie kupować.

A ja nie muszę cię już czytać. PLONK

--
Mithos

Data: 2010-04-02 20:38:15
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 02 Apr 2010 20:31:06 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Jeszcze raz pytam, jaki wyrok, ile cię to czasu kosztowało i czy odzyskałeś
pieniądze?

"Zgodnie z art. 115 §2 kodeksu karnego przy ocenie stopnia społecznej
szkodliwości czynu sąd bierze pod uwagę rodzaj i charakter naruszonego
dobra, rozmiary wyrządzonej lub grożącej szkody, sposób i okoliczności
popełnienia czynu, wagę naruszonych przez sprawcę obowiązków (w przypadku,
gdy na sprawcy ciążył szczególny, ustawowy obowiązek ochrony danego dobra,
który to obowiązek został naruszony – np. w przypadku złamania tajemnicy
państwowej), jak również postać zamiaru (czyli zamiar bezpośredni lub
ewentualny), motywację sprawcy (zasługującą na szczególne potępienie, bądź
też inną), rodzaj naruszonych reguł ostrożności i stopień ich naruszenia
(przy czynach nieumyślnych). Jak więc wynika z powyższej definicji niska
szkodliwość społeczna czynu jest wielce relatywna i zależy w dużej mierze
od jednostkowej oceny sądu, który w tej kwestii ma dość sporą autonomię. W
przypadku jednak przestępstw przeciwko mieniu konkretną przesłanką oceny
stopnia społecznej szkodliwości czynu jest wartość przedmiotu czynu.
Obecnie gdy wartość ta jest mniejsza niż 250 zł mówi się o niskiej
społecznej szkodliwości danego czynu, o ile nie stanowi on jednego z
elementów ciągu przestępstw lub przestępstwa ciągłego. "
[...]

Tak oczywiście, to moja wina, że bucowaty sprzedawca oleje umowę a ja nie
jestem w stanie mu nic zrobić bo ja już zapłaciłem i nie mam żadnej
możliwości nacisku.

Nic. Nie rozumiesz i na szczęście nie muszę od ciebie kupować.
A ja nie muszę cię już czytać. PLONK

I jeszcze tupnij nóżką. --
Kojer

Data: 2010-04-03 05:13:33
Autor: Liwiusz
Mithos pisze:
W dniu 2010-04-02 18:15, Robert Kois pisze:
Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
za dychę.

Kwota nie ma znaczenia. Liczy się czyn.

   Oszustwo musi być z góry zaplanowane - w momencie wystawiania aukcji. Bo to, że po otrzymaniu pieniędzy nagle się stwierdziło "a, nie wyślę" przestępstwem nie jest.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-02 16:27:30
Autor: MK
[...]

Ja tam nie kupuje u takich. Zawsze wybieram opcje z place z Allegro i oczekuje wysylki w momencie gdy przychodzi do mnie mail, ze wplata zostal przekazana sprzedajacemu. Problem maja zapewne ci ktorzy sprzedaja 'wirtualny' towar, a kupuja go wtedy gdy maja pieniadze od kupujacego. Takich 'sprzedawcow' szanuje, ale interesow z nimi nie robie :).

MK

Data: 2010-04-02 16:35:27
Autor: kris

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:hp4ust$1fu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Amen

Krzysiek

Data: 2010-04-02 22:14:13
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 2 Apr 2010 16:27:30 +0200, MK napisał(a):
[...]

Dokładnie. Jak ktoś się bawi w sklep, to takie uzależnianie wysyłki od
przekazania przez allegro pieniędzy na jego konto jest żałosne... Jeszcze
brakuje tylko uwagi "wysyłam jak uda mi się wypłacić kasę z bankomatu, bo
swojemu bankowi też nie wierzę".

Ja kupuję tylko u tych którzy mają PzA i wysyłają od razu po zakończeniu
transakcji zapłaty przez PzA.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-03 00:23:38
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-03 00:14, Jacek Osiecki pisze:
Dokładnie. Jak ktoś się bawi w sklep, to takie uzależnianie wysyłki od
przekazania przez allegro pieniędzy na jego konto jest żałosne...

W tej całej dyskusji nie chodzi o sklepy tylko o zwykłych szarych sprzedawców, co na Allegro sprzedają stary TV albo coś co im nie jest potrzebne.

--
Mithos

Data: 2010-04-03 05:52:05
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 03 Apr 2010 00:23:38 +0200, Mithos napisał(a):
[...]

Taaa, z pewnoością :) I sprzedający na allegro swój stary telewizor pewnie
natychmiast potrzebują pieniędzy by móc go kupić i wysłać kupującemu :>
Równocześnie jakimś cudem w ogóle im nie przeszkadza to, że wysyłając towar
za zaliczeniem dostaną pieniądze w najlepszym wypadku w tydzień po tym jak
kupujący otrzymał przesyłkę.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-03 10:12:27
Autor: Irokez
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhrdls4.2kd.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Chyba pomyliłeś wątki.
Dlaczego?
Co ma PzA do wysyłki za pobraniem? Chyba że Poczta wysyła kasę na PzA ;)

--
Irokez

Data: 2010-04-03 15:48:41
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 3 Apr 2010 10:12:27 +0200, Irokez napisał(a):
[...]

Bynajmniej.

Dlaczego?
Co ma PzA do wysyłki za pobraniem? Chyba że Poczta wysyła kasę na PzA ;)

Ma tyle, że według "uciemiężonych sprzedawców" zbrodnią przeciw ludzkości
jest przekazywanie wpłat z PzA na ich indywidualne konta z opóźnieniem.
Skoro tak, to dlaczego nie przeszkadza im wysyłka za pobraniem?
A co do "tu chodzi o zwykłych szarych sprzedawców" - to nie oni robią
chryję, tylko tacy co sprzedają setki/tysiące przedmiotów i irytuje ich to
że ludzie płacą przez PzA. Tacy zwykli, szarzy po prostu sprzedają i już -
a o jakimś forum allegro i protestach przeciwko PzA nawet nie wiedzą.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-03 18:14:17
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-03 17:48, Jacek Osiecki pisze:
[...]

Ja jestem szarym i okazjonalnym sprzedawcą i to ja chyba robię tu chryję.

--
Mithos

Data: 2010-04-03 18:59:24
Autor: Bogdan B.
[...]

Mnie nie przeszkadza opóźnienie.
Mnie przeszkadza, że Allegro wprowadza obowiązkowo formę zapłaty od
której zacznie pobierać prowizję. A że zacznie to pewne, bo PzA
generuje koszty, chociażby za płatność kartową.

Data: 2010-04-03 18:23:39
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 03 Apr 2010 18:59:24 +0200, Bogdan B. napisał(a):
[...]

To zacznij robić rozróbę jak wprowadzi opłaty. Na razie te protesty
(a zwłaszcza argumenty na poparcie tych protestów) są żałosne...

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-03 05:20:04
Autor: Liwiusz
Jacek Osiecki pisze:

[...]

Albo przy towarze za 5zł/szt.
"Wysyłam dopiero po wypłacie pieniędzy z bankomatu. Ponieważ mogę wypłacić tylko po 50zł, wysyłka będzie realizowana po sprzedaniu 10 sztuk".

Tak mi się skojarzyło, czytając argumenty tych nieszczęsnych, którym przeszkadza PzA.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-04 12:45:13
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 2 Apr 2010 22:14:13 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

[...]

Nie tyle żałosne, co bezprawne.

Data: 2010-04-06 20:35:30
Autor: Leszek Król
Robert Kois wrote on Fri, 2 Apr 2010 15:42:07 +0200 in pl.biznes.banki:

Pytanie dlaczego sprzedający czeka? Bo jakoś nie widzę powodu do zwłoki po otrzymaniu komunikatu, że klient
zaplacił przez PzA.

Z wpisów na forum ("Cafe") Allegro wynika m.in., że serwis nie ułatwia
przyporządkowania wpłaty do aukcji/kupującego. Niby najpierw przysyła maila
z informacją, że kupujący X zapłacił, ale na przelewie z PzA na rachunek
sprzedającego są już tylko jakieś tajemnicze kody. Jak US zapyta "na jakiej
podstawie zaksięgował/a pan/i wpłatę i wysłał/a ten konkretny towar", to co
odpowie sprzedający? Ztcw ustawa o rachunkowości nie przewiduje dokumentu
księgowego typu mail od Allegro / PayU z informacją udokumentowaną "bo
tak". A teraz dodajmy do tego pytanie o moment powstania obowiązku
podatkowego...

--
(-) Leszek Król
Przed wysłaniem odpowiedzi zapoznaj się z treścią nazapków dołączonych do

bankowa bezczelność allegro