barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo.

Data: 2010-10-15 09:34:12
Autor: Jarek nie obronił kżyża
barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo.
W środę studenci judaistyki Instytutu Kulturoznawstwa UMCS złożyli skargę do dziekana na zachowanie swej wykładowczyni prof. Barbary Jedynak. W ich obecności pani profesor powiedziała o innej naukowiec: "Ty żydówo".

Prof. Jedynak zajmuje się historią literatury i kultury. Obraźliwe słowa skierowała do dr Marzeny Zawanowskiej, która prowadzi zajęcia z judaistyki.

Mimo upływu planowego czasu ćwiczeń pani profesor przedłużała swoje zajęcia. - Do pracowni zajrzała dr Marzena Zawanowska, która powinna już zacząć ćwiczenia ze swoimi studentami. Kiedy przedłużone o blisko kwadrans zajęcia prof. Jedynak

skończyły się, doszło do ostrej wymiany zdań między naukowcami - opowiadają nam studenci judaistyki UMCS.

Dr Zawanowska miała upomnieć profesorkę, aby w przyszłości kończyła zajęcia zgodnie z planem, bo następna grupa żaków traci czas ze swoich zajęć. A przed rozpoczęciem kolejnych powinno się przewietrzyć salę, przekonywała dr Zawanowska. - Prof. Jedynak rozzłościła się i wyzywała młodszą koleżankę. Przyglądaliśmy się całemu zajściu, słyszeliśmy słowa: "Ty żydówo! Jak pani śmie zwracać mi uwagę?!" - relacjonują studenci.

Profesorka nie szczędziła ostrych słów także pod adresem wykładanych przez doktor Zawanowską przedmiotów. - Pytała "jak można uczyć kultury żydowskiej w Polsce?" - relacjonują uczniowie obu wykładowczyń.

Studenci judaistyki, którzy przyglądali się zajściu, złożyli skargę do dziekana Wydziału Humanistycznego. - Rzeczywiście wpłynęła taka informacja od studentów, że incydent miał miejsce. Władze uczelni wyrażają dezaprobatę dla tego typu sytuacji. Sprawa zostanie wyjaśniona. Dziekan musi przeprowadzić rozmowę z obiema stronami i ostatecznie ją wyjaśnić. Studenci dostaną odpowiedź na piśmie - mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik UMCS.

Incydent nie dziwi innych wykładowców, którzy od lat znają prof. Jedynak. - Ona od dawna zachowywała się na uczelni w podobny sposób. Władze powinny wreszcie się o tym dowiedzieć - wyznaje wykładowca UMCS.

Studenci, których uczyła, mówią, że wulgaryzmy na jej wykładach to codzienność. - Jej niechęć do Zakładu Historii i Kultury Żydów obrosła już legendą - mówi studentka.

Władze instytutu, które zatrudniają wykładowczynie, nie chcą rozgłosu. - Obie panie złożyły swoje wersje tego wydarzenia. Decyzję o ewentualnych karach podejmą władze uczelni, bądź komisja dyscyplinarna. Strony nie chcą komentować zdarzenia - wyjaśnia prof. Jan Adamowski, kierownik Instytutu Kulturoznawstwa

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

"Działalność karłów moralnych nie jest warta publicznej uwagi.
Władysław Bartoszewski"

Data: 2010-10-15 10:18:23
Autor: Stefan

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i9905l$bjq$1inews.gazeta.pl...
W środę studenci judaistyki Instytutu Kulturoznawstwa UMCS złożyli skargę do dziekana na zachowanie swej wykładowczyni prof. Barbary Jedynak. W ich obecności pani profesor powiedziała o innej naukowiec: "Ty żydówo".

No to ta druga powinna sie jej odgryzc i powiedziec :
- ty Polko !

Data: 2010-10-15 10:37:51
Autor: Zahir
[...]

Coż w tym obraźliwego? Żydzi to święte krowy czy co? Niektórym to już szajba odbija zupełnie!

--

Zahir

Data: 2010-10-15 12:43:23
Autor: Jarek nie obronił kżyża

Użytkownik "Zahir" <sahibzahir@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cb812da$0$21003$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ile masz lat, że nie rozumiesz o co tutaj chodzi?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-15 13:13:05
Autor: rAzor
barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo.
Darz bór! Użytkownik... he he - Jarek nie obronił kżyża raczył napisać:

[...]

Te, Kwasiok, odczep się małego Buły, OK? Czep się szmalcowniczki Katarasińskiej, platfusiacka obrzępało.
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-10-15 14:37:17
Autor: Zahir

Użytkownik "rAzor" <liejtienant.r|ewski@kobyBka.ru> napisał w wiadomości news:i99d00$fsg$2news.onet.pl...
[...]

Łapserdaku, nie potrzebuję twego wsparcia. Coś ci się w łebku kiełbasi, nie jestem małym Bułą. Ty jesteś duży Buła! Co tam u heRska, przysła regularnie alimenty na swoją/twoją córkę?

--

Zahir

Data: 2010-10-15 18:20:31
Autor: Jarek nie obronił kżyża
barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo.

Użytkownik "Zahir" <sahibzahir@gmail.com> napisał

Łapserdaku, nie potrzebuję twego wsparcia. Coś ci się w łebku kiełbasi...

Zrozumiał kundel? A teraz do budy!

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-15 13:41:49
Autor: Andrzej Adam Filip
Nakręcanie afery "jedno zwrotowej" [Was: barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo]
Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP przed pisem@..pl> pisze:
[...]

naukowiec: "Ty ĹźydĂłwo".

Coż w tym obraźliwego? Żydzi to święte krowy czy co? Niektórym to
już szajba odbija zupełnie!

Ile masz lat, Ĺźe nie rozumiesz o co tutaj chodzi?

A *komu* konkretnie chodzi?

Widać ma tyle lat Ĺźe świadomie odmawia "zrozumienia" (przyjęcia)  Ĺźe uĹźycie (jednego) zwrotu ktĂłry osoba (ponoć) go wypowiadająca
traktowała jak obelgę/inwektywę musi stać się wielką aferą na skalę
ogólno-krajową. Paktycznie każdemu czasem coś się może "wymsknąć".

(Mi) Wystarczy że uczelnia będzie *wymagać* (z sankcjami/karami) by jej pracownicy przestrzegali zasad kulturalnego zachowania szczególnie
w trakcie wykonywania obowiązków służbowych oraz da bardzo jasno do
zrozumienia że reakcja na *recydywę* będzie już naprawdę ostra/drakońska.

Gdy nie wieją żadne wiatry - i kurek na kościele ma charakter.
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Data: 2010-10-16 22:42:45
Autor: Kaczysta
[...]

Jeśli kogoś obraża takie stwierdzenie, to znaczy, ze jest antysemitą.
Gdyby mi ktoś powiedział: "ty Polaku" - to byłbym z tego dumny.
AZ

Data: 2010-10-15 11:48:06
Autor: rAzor
Katarasińska do koleżanki: Ty Żydówo.
[...]

To była na pewno Jedynak? Może Sledzińska-Katarasińska wskoczyła na jakiś mały wykładzik?
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-10-15 12:39:16
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-15 09:34, Jarek nie obronił kżyża pisze:
[...]

Bez przesady, - od kiedy takie słowa są obraźliwe?

Data: 2010-10-15 17:07:48
Autor: boukun
[...]

He, he, coś jak Bielecki do Kaczyńskiego. Oni się sami między sobą żrą, no bo jak inaczej mają żyć, ciasno im się robi.,..

boukun

Data: 2010-10-16 21:05:38
Autor: apr...
> [...]

bo
jak inaczej mają żyć, ciasno im się robi.,..

to coś jak w 68, jedni żydzi wyjebali drugich żydów w PISdu.

--

barbara Jedynak do koleżanki: Ty Żydówo.