bardzo nietypowe pytanie!!

Data: 2010-02-03 02:20:57
Autor: p47
bardzo nietypowe pytanie!!
Na stronie:
http://www.petemillar.com/cards/cards.htm

pokazany jest całkowicie niewytłumaczalny dla mnie trick;-  pokazanych jest tam 6 kart, a autor proponuje wybranie i mentalne zapamietanie jednej z nich, a nastepnie wymówienie głośno jej nazwy i twierdzi, że w ten sposób jest w stanie odgadnąc, a nastepnie usunąc wybraną kartę. Z czystej ciekawości postapiłem wg tych zaleceń i... faktycznie usunięto własciwą, pomyslaną przeze mnie kartę, której nazwę cicho i po polsku wypowiedziałem.
Powtórzyłem więc te procedurę i znów sukces. I tak 10 razy z rzędu, za każdym razem powodzenie! Czysty rachunek prawdopodobieństwa pokazuje, że taka przypadkowa zbiezność jest wysoce nieprawdopodobna.
Jak zatem tę sztuczkę zrealizowano. Poniewaz w cuda nie wierzę coś to musi miec wspólnego z komputerem, tym bardziej, że autor jest naukowcem- inżynierem.

Dla usciślenia,- ja zadanie powyższe wykonywałem na PC-cie z WinXP Prof SP3, reakcja programowa na wypowiadaną nazwę karty jest mało prawdopodobna (pomijając trudność jej zaimplementowania na stronie) ponieważ zestaw aktualnie nie ma mikrofonu (choć głośnik jest włączony) i wypowiadałem jej nazwę szeptem i po polsku.
Dla mnie dużą ciekawostka ,- jakieś pomysły i wrażenia?

p47

Data: 2010-02-03 03:07:05
Autor: rageofhonor
bardzo nietypowe pytanie!!

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkaj6v$of9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie trzeba wymawiać nazy karty ani jej zapamiętywać. Rozwiązanie jest proste karty nie ma bo to całkiem inne karty.

Zapisałem sobie 6 kart które byly na początku a potem porównałem z 5 kartami które pojawiły się na końcu. Okazało się że żadna karta nie była taka sama. Fajna sztuczka.

Data: 2010-02-03 03:18:50
Autor: MC
bardzo nietypowe pytanie!!
Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkamde$c8b$1nemesis.news.neostrada.pl...

Nie trzeba wymawiać nazy karty ani jej zapamiętywać. Rozwiązanie jest proste karty nie ma bo to całkiem inne karty.

Brawo. Rzeczywiście w drugim rozdaniu nie ma ani jednej karty z pierwszego. Reszta to tylko socjotechnika.

Data: 2010-02-03 03:51:39
Autor: p47
bardzo nietypowe pytanie!!

[...]

Gratuluję spostrzegawczości!!!

Człowiek jest jednak podatny na manipulacje i sugestie,  czego zresztą proponuję nie zapominac przy lekturze gazet i ogladaniu TV;-)

p47

Data: 2010-02-03 12:06:09
Autor: kamil
bardzo nietypowe pytanie!!
"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message news:hkaj6v$of9$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Nie wchodz wiecej na te strone, to jest niebezpieczne!! Microsoft opisywal te dziure w swoim security bulletin na styczen. W XP SP3 i IE8 jest dziura pozwalajaca Javie przejac permanentie kontrole nad glosnikiem, poprawka ma sie ukazac ciagu dwoch tygodni. Wchodzac na taka strone oddajes h4xx0r0m dostep do twojego komputera. Jak wiadomo, glosnik dziala na podobnej zasadzie jak mikrofon, tyle ze wibracje powietrza nie indukuja pradu, a odwrotnie. Ale tak w skrocie, h4xx0r moze przejac kontrole nad karta dzwiekowa, przemapowac wyjscie glosnikowe na wejscie mikrofonowe i wtedy to, co mowisz w poblizu glosnikow jest zamieniane na impulsy elektryczne.

Amerykanscy anukowcy udowodnili, ze 76% osob mruczy pod nosem hasla do swoich kont bankowych, paypala itd, kiedy wpisuja je na stronach. Taki sprytny exploit to wszystko nagrywa, analizuje i potem wysyla dane z powrotem do h4xx0ra, ktory wlamuje sie na twoje konto.

Nie uzywaj tego komputera do czasu ukazania sie poprawki, a najlepiej od razu sformatuj wszystkie dyski!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 14:08:21
Autor: rageofhonor
bardzo nietypowe pytanie!!

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hkbori$cfb$1inews.gazeta.pl...
"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message

Nie uzywaj tego komputera do czasu ukazania sie poprawki, a najlepiej od razu sformatuj wszystkie dyski!

Dobry żart.

Data: 2010-02-03 13:13:20
Autor: kamil
bardzo nietypowe pytanie!!

"rageofhonor" <wein@wp.pl> wrote in message news:hkbsks$jrb$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jesli nie zalapales zartu autora watku, nic dziwnego ze moj tez cie ominal. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 16:35:17
Autor: Schogun531
bardzo nietypowe pytanie!!
kamil wrote:

> "p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message

Jesli nie zalapales zartu autora watku, nic dziwnego ze moj tez cie
ominal.  ;)

Fajna sztuczka, a co do tego żartu o głośniku, to pamiętam, jak w
latach 97-99' kolega w akademiku we Wrocławiu używał właśnie słuchawki
jako mikrofonu, dzwoniąc przez internet do domu (nie było wtedy jeszcze
Skype'a, a on wciskał Shift chcąc coś powiedzieć - jak w
krótkofalówkach).

:)

schogun531

Data: 2010-02-03 13:30:55
Autor: Jacek Maciejewski
bardzo nietypowe pytanie!!
Dnia Wed, 3 Feb 2010 02:20:57 +0100, p47 napisał(a):

Jak zatem tę sztuczkę zrealizowano.

Wszystkie usuwano :)
--
Jacek