bateria dziwne...

Data: 2019-01-19 13:19:53
Autor: Peter
bateria dziwne...
mam Y7 hujweja , bateria 4000mAh, telefon ma ~~6 miesięcy, używam do sporadycznych rozmów, transmisja tylko 3G na sztywno, internet włączam sporadycznie do mapy, rozkładu jazdy, skanera ksero camscan, żadnych snapów fejsów itp transmisji danych 24/7

otóż telefon wytrzymywał ok 5dni i to jest zadowalający wynik
podłączałem ładowanie jak było pozostawało 10-15%

ALE, zassałem aplikację generic batery drainer i teraz przed ładowaniem uruchamiam apkę z ustawionym poziomem 1% (tzn intensywne rozładowanie baterii do poziomu 1%), po tej czynności ładuję na full

telefon wytrzymuje przy takim ładowaniu nawet 12 dni i więcej

czy to nie niszczy baterii?

Data: 2019-01-19 08:15:29
Autor: Pszemol
bateria dziwne...
"Peter" <peter@onet.pl> wrote in message news:5c4315e5$0$499$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jak testujesz te 12 dni w porównaniu do 5 dni?
Liczysz czas odpalenia internetu? Porównujesz ilość przesłanych danych?
Liczysz i porównujesz czas rozmów? Telefon przebywa w tych samych
obszarach i zasięgu tych samych BTSów? Bo to "ciekawa" różnica pojemności...

czy to nie niszczy baterii?

Tym bym się nie przejmował - uzyskujesz ogromny przyrost pojemności,
a więc można wnioskować, że bateria czuje się jak ryba w wodzie :-)
A zamienniki baterii są tanie, więc czym Ty się chłopie przejmujesz?

Data: 2019-01-20 06:56:15
Autor: Peter
bateria dziwne...

[...]

telefon uzywam w powtarzalny sposób, kilka już takich ładowań odbyłem, np teraz mam 8 dzień użytkowania i pozostało 47% baterii

[...]

no to OK pierdzielić to będę tak uzywał

coś tam czytałem że bateria ma ilość cykli ładowania ale że głębokie rozładowanie do 3.5V jej szkodzi

Data: 2019-01-20 10:26:48
Autor: J.F.
bateria dziwne...
Dnia Sun, 20 Jan 2019 06:56:15 +0100, Peter napisał(a):
[...]

Hm, dziwne.

O ile takie pelne rozladowanie moze skalibrowac pomiar ładunku
baterii, to mam wrazenie, ze smartfony go nie maja.
A wylaczaja sie w oparciu o napiecie.

Jakies "rozruszanie" ogniwa li-ion ?

A bateria wymienna ? :-)

J.

Data: 2019-01-20 13:08:04
Autor: Uncle Pete
bateria dziwne...
O ile takie pelne rozladowanie moze skalibrowac pomiar ładunku
baterii, to mam wrazenie, ze smartfony go nie maja.
A wylaczaja sie w oparciu o napiecie.

Chyba niekoniecznie. Miałem Samsunga S3 Mini, któremu układ monitorowania stanu akumulatora (czy jak to się nazywa) wariował po korzystaniu z prądożernych programów, na przykład nawigacji. Telefon zaczynał ładować się bardzo krótko i szybko się rozładowywał. Na początku myślałem, że to padnięty akumulator, ale kupiony nowy zachowywał się tak samo. Wtedy przyszło mi do głowy, że układ ładowania rozkalibrował się i faktycznie pomogło rozładowanie do końca, aż telefon się wyłączy, i naładowanie do 100%. Muszę przyznać, była to uciążliwa właściwość telefonu.

Data: 2019-01-20 13:17:36
Autor: J.F.
bateria dziwne...
Dnia Sun, 20 Jan 2019 13:08:04 +0100, Uncle Pete napisał(a):
[...]

Prawdziwy monitor ładunku nie powinien miec klopotow.

[...]

Chyba nie tak bardzo - skoro sie szybko rozladowywal, to powinien sie
szybko wyczerpac do konca i po klopocie :-)

J.

Data: 2019-01-20 18:10:23
Autor: Uncle Pete
bateria dziwne...
[...]

No więc nie był prawdziwy )))

Chyba nie tak bardzo - skoro sie szybko rozladowywal, to powinien sie
szybko wyczerpac do konca i po klopocie :-)

Wkurzające było rozładowanie się telefonu w środku dnia. To było w czasach przed-powerbankowych, więc zapasowy akumulator też szybko się rozładowywał.

Data: 2019-01-20 18:45:04
Autor: J.F.
bateria dziwne...
Dnia Sun, 20 Jan 2019 18:10:23 +0100, Uncle Pete napisał(a):
[...]

No wlasnie ...

[...]

Jasne ze wkurzajace, ale kolejne dni powinny byc lepsze :-)

J.

Data: 2019-01-19 22:24:17
Autor: J.F.
bateria dziwne...
Dnia Sat, 19 Jan 2019 13:19:53 +0100, Peter napisał(a):
mam Y7 hujweja , bateria 4000mAh, telefon ma ~~6 miesięcy, otóż telefon wytrzymywał ok 5dni i to jest zadowalający wynik
[...]

IMHO niszczy. Ostrzegaja, ze li-ion lepiej nie rozladowywac do konca.

Ale ciekawe, czemu bateria na dluzej starcza. Moze on nie tylko drenuje, ale jakies osczednosci wlacza ?

J.

Data: 2019-02-10 11:59:59
Autor: Budzik
bateria dziwne...

Moze on nie tylko drenuje, ale jakies osczednosci wlacza ?

To samo przyszło mi do głowy bo takie programy najczesciej własnie to robia - wyłączaja czasowo niepotrzebne, nieuzywane usługi i dzieki temu oszczedzaja bat.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2019-01-21 12:43:56
Autor: radekp@konto.pl
bateria dziwne...
Sat, 19 Jan 2019 13:19:53 +0100, w <5c4315e5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
Peter <peter@onet.pl> napisał(-a):

[...]

Raczej niszczy. A raczej szybciej się zużywa.
Baterii szkodzą dwie rzeczy: pełne rozładowywanie i ładowanie do pełna.
Możesz ładować przy 20% i odłączać przy 60-80% -- wówczas będzie wieczna.

Data: 2019-02-10 11:59:59
Autor: Budzik
bateria dziwne...
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

Raczej niszczy. A raczej szybciej się zużywa.
Baterii szkodzą dwie rzeczy: pełne rozładowywanie i ładowanie do
pełna. Możesz ładować przy 20% i odłączać przy 60-80% -- wówczas
będzie wieczna.

Naprawde tak jest?Chodzi mi o to ładowanie do pełna? Jeżeli tak to czy mozna jakos ograniczyc pojemnosc ładowania do 80%? Biorac pod uwage pojemnosc baterii na poziomie 4000 oraz czeste podłączenie do ładowania w samochodzie strata byłaby niewielka :) Chocaiz z drugiej strony wymiana baterii to jakies 60-80zł a telefon po 3 latach i tak czesto jest do wymiany bo za wolny wiec moze nie warto sie tym w ogole przejmowac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2019-02-10 13:42:03
Autor: radekp@konto.pl
bateria dziwne...
10 Feb 2019 11:59:59 GMT, w <XnsA9F27A7509F3Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]

> będzie wieczna. Naprawde tak jest?Chodzi mi o to ładowanie do pełna? Jeżeli tak to czy mozna jakos ograniczyc pojemnosc ładowania do 80%?

Nie, ale możesz zainstalować sobie np. Accubattery z GP (o ile dobrze
zapamiętałem - zielona ikonka). Zapika przy 80% (ustawiane), ale wyłączyć
raczej nie da się.

Zresztą i tak warto choćby na kilka dni do testów -- pomierzy co zużywa
baterię, zmierzy faktyczną pojemność baterii (w przybliżeniu), pokaże jak długo
telefon jest w DeepSleep i takie bajery.

Chocaiz z drugiej strony wymiana baterii to jakies 60-80zł a telefon po 3 latach i tak czesto jest do wymiany bo za wolny wiec moze nie warto sie tym w ogole przejmowac...

No to już do samodzielnej analizy :)

Data: 2019-02-10 15:51:51
Autor: Budzik
bateria dziwne...
> [...]

telefon po 3 latach i tak czesto jest do wymiany bo za wolny wiec
moze nie warto sie tym w ogole przejmowac...

Jeżeli nie da sie procesu zaktualizowac to je..ć to :)))))

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2019-03-07 02:29:53
Autor: 1634Racine
bateria dziwne...
radekp@konto.pl w news:3s606e53ntshs12vgtl7psad9lvd1d17v24ax.com
[...]

(chyba) Full Battery Alarm ma ustawienie na dowolny poziom naladowania, wylacza ladowanie...

Data: 2019-03-07 02:32:35
Autor: 1634Racine
bateria dziwne...
Peter w news:5c4315e5$0$499$65785112news.neostrada.pl
[...]

jak rozumiem to samo osiagnie sie przy zwyklym rozladowaniu, bez drainera...

Data: 2019-03-07 07:37:12
Autor: Junta EUdSSR
bateria dziwne...
Peter wrote in message:
mam hujweja
zassalem aplikacje generic batery drainer
czy to nie niszczy baterii?
 W swiecie nie ma cudow,  sa tylko rozne GÓWNA!  Czytaj...  http://bit.ly/2H5s8zR  i dziesiatki tysiecy  innych "nabitych w butelke"...

--
Junta EUdSSR (nie cierpie NATO dupolizow)

Jesli ludzie nie zniszcza
eu-absurdistan,  to tenze
zniszczy ich z pewnoscia!

Kontynuacja polityki adUlfa,
neoPRL w ponownym rozbiorze
http://goo.gl/tgSG61

Data: 2019-03-14 17:41:15
Autor: 1634Racine
bateria dziwne...
Peter w news:5c4315e5$0$499$65785112news.neostrada.pl
ALE, zassałem aplikację generic batery drainer

http://tinyurl.com/yxudxjqp  -  raczej smetne , czyli srednio zachecajace recenzje po uzyciu tej app

bateria dziwne...