bateria laptop Asus

Data: 2011-04-02 11:44:20
Autor: Krzysztof
bateria laptop Asus
Mam Asusa UL32, którego największą zaletą jest (była) długa praca na baterii, wyciągał 11-12 godzin, więc np. w jednodniową podróż nie trzeba brać ładowarki. Komputer ma ok. roku, zauważyłem skracanie czasu działania, ostatnio do ok. 6 godzin. Wg Everesta zużycie akumulatora to 10%. Co najsensowniej zrobić, aby uzyskać utraconą funkcjonalność?

* starać się znaleźć oryginalną baterię 5600mAh?

* kupić zamiennik, co o tyle kuszące, że bywają 6600mAh, więc może komputer będzie działał np. 14 godzin (na EEE tak zrobiłem i było lepiej). Skoro oryginał wymieniałbym już po roku, zamiennik może nie będzie gorszy?! Widziałem takie firmy Whiteenergy i takie cóś: http://www.batteryupgrade.pl/shopBrowser.php?hideProducts=true#/shopGroupId/54204115
Ktoś ma doświadczenie z tymi producentami? (podobnymi też, inne możliwości miel widziane).

* co z ew. resetowaniem elektroniki? Skoro zużycie akumulatora ma wynosić 10%, a realna pojemność spadła o połowę, to może nie są to czary-mary? Wstydzę się o to zapytać na grupie hardwarowej, ale może podpowiecie jaki program nadaje się do resetowania baterii Asusa...

Z góry dziękuję za pomoc
--
Krzysztof

Data: 2011-04-03 13:48:41
Autor: =Marcos=
bateria laptop Asus
[...]

Zamienniki miewają oszukane pojemności. Albo nie tyle oszukane, co mierzone w podstępny sposób, niezgodny z charakterystyką poboru energii przez laptopa. Pojemność jest mniej więcej proporcjonalna do masy, więc jeśli miałaby być rzeczywiście większa, bateria pojemniejsza powinna być odpowiednio cięższa.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze