bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki

Data: 2009-10-16 21:09:44
Autor: Anka P.
bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki
Witam

Rok temu kupiłam mieszkanie. Łazienka była ładnie wykończona, więc zdecydowałam, że nie ma sensu tego zmieniać.
W wannie znajduje się wbudowana w rant bateria Damixa, która od jakiegoś czasu zaczyna mi przeciekać. Została wymieniona uszczelka przy perlatorze, a problem nadal jest.
Nie mam bladego pojęcia co i jak dalej. Jak ją rozmontować? Jak sprawdzić gdzie jest problem? Gdyby to była zwykła bateria dwuzaworowa jaką miałam w poprzednim mieszkaniu, nie byłoby problemu. Tu nie wiem jak się zabrać do tego.
Pomoże ktoś i podpowie?

Anka P.

Data: 2009-10-16 21:52:04
Autor: Jarek P.
Anka P. <to_trzeba_wywalic_vera@autocom.pl> wrote:

Nie mam bladego pojęcia co i jak dalej. Jak ją rozmontować? Jak
sprawdzić gdzie jest problem?

Problem tkwi zapewne w ceramicznej głowicy - jedynym elemencie, który w bateriach jednouchwytowych (bo nie piszesz wprost, ale domyślam się, że o taką chodzi?) może przeciekać.
Żeby się do niej dobrać, trzeba ściągnąć uchwyt. I tu jest różnie, tej konkretnej baterii nie znam, ale typowe patenty, to:
- śrubka blokująca dostępna w szczelinie pod uchwytem po maksymalnym jego odchyleniu do góry
- śrubka blokująca zamaskowana plastikowym "oczkiem", zwykle sygnalizującym, w którą mańkę woda ciepła a w która zimna, oczko trzeba wydłubać czymś ostrym.

Po zluzowaniu w/w śrubki uchwyt trzeba ściągnąć. Pod nim znajduje się właściwe mocowanie głowicy, najczęściej chyba jest to wkręcany w konstrukcję baterii gwintowany pierścień. Jak już się go uda wykręcić, głowicę najlepiej po prostu wymienić w całości na nową. Są chyba dwa typowe rozmiary, można toto kupić w porządniejszych sklepach z armaturą hydrauliczną, sprzedawca po podanu marki baterii powinien podpowiedzieć, jaka będzie pasować, jeśli nie będzie wiedział, niestety trzeba wyjąć to co jest i z tym do sklepu pomaszerować.
Nie piszesz, skąd cieknie, ale może tez być tak, że cieknie spod uchwytu, bo poluzował się ten pierścień mocujący głowicę, wtedy wystarczy oczywiście jego dokręcenie, jednak prawdopodobnie będzie potrzebne wpierw oczyszczenie gwintu z kamienia.

J.

Data: 2009-10-16 22:16:06
Autor: Anka P.
Jarek P. pisze:
[...]

Dzięki za wyczerpująca i pomocną odpowiedź.
Jest śrubka pod "oczkiem". Jutro będzie czas na działanie.
Wielkie dzięki ;-).

Anka P.

bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki