bateria - wczoraj 4 h dzi¶ 15 sekund

Data: 2011-03-19 08:09:59
Autor: menel
bateria - wczoraj 4 h dzi¶ 15 sekund
witam
jak to się dzieje, ze wczoraj bateria trzymała mi 4 godziny, a dzi¶ po 15 sekundach musze podł±czać zasilacz??? Laptop to dell d620, bateria 9 celowa, zwiększonej pojemno¶ci. Zwykle następuje powolny spadek wydajno¶ci a tu nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło, podejrzewam że elektronika??
pozdr
ak

Data: 2011-03-19 10:51:36
Autor: BQB
W dniu 11-03-19 09:09,  menel pisze:
[...]

Na stronie della poszukać odpowiedniego programu do diagnostyki i ponownej kalibracji baterii. Niestety oprogramowanie to jest tylko pod systemy firmy Microsoft. Nie wiem, jak w tym modelu, ale niektóre miały możliwo¶ć kalibracji baterii z poziomu biosu. Poszukaj.

Data: 2011-03-19 18:48:28
Autor: VSS
bateria - wczoraj 4 h dzi¶ 15 sekund
W wiadomo¶ci:im1ocn$h7s$1@inews.gazeta.pl,
 menel <picodeaneto@gazeta.SKASUJ-TO.pl> nastukał:
[...]

każda bateria ma w sobie licznik ładowań, jak przekroczysz magiczn± liczbę wpisan± w eeproma zaczynaj± się dziać takie rzeczy. nie wiem ile lat ma bateria ale po 2-3 latach intensywnej pracy bateria w ten sposób umiera. na elektroda.pl sa opisy jak sobie z tym poradzic jak oczywi¶cie kalibracja programem della nic nie da.

--
VSS

Data: 2011-03-19 23:42:28
Autor: Padre
W dniu 2011-03-19 09:09,  menel pisze:
[...]

W dellu D600 padły tak dwie baterie na przestrzeni 2 lat, jedna i druga jak okazało się po demontażu posiadała komplet sprawnych w pełni naładowanych akumulatorów o pojemno¶ci minimum 60% - 70% znamionowej. Niestety w obydwu podczas demontażu uszkodziłem elektronikę.

Data: 2011-07-21 15:53:30
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.03.2011 09:09,  menel pisze:
[...]

Często powodem jest nieodwracalne uszkodzenie jednego z ogniw.
Objaw: komputer po bardzo krótkim czasie pracy na baterii
ostrzega o niskim poziomie ładunku i po chwili się wył±cza,
albo od razu się wył±cza po prostu.

Gdyby powodem była elektronika, pełny cykl rozładowanie-
naładowanie by spowodował rekalibrację.

Jak "stara" jest ta bateria i jak często była ładowana do
oporu przez długi czas lub używana w ciepłym komputerze?

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

bateria - wczoraj 4 h dzi¶ 15 sekund