Data: 2011-03-08 18:53:11 | |
Autor: m | |
bb7 a juicy 3 | |
W dniu 2011-03-06 14:18, piecia aka dracorp pisze:
Witam z ciekawosci, czemu z hydraulikow przechodzisz na mechaniki? |
|
Data: 2011-03-08 17:59:32 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Tue, 08 Mar 2011 18:53:11 +0100, m napisał(a):
z ciekawosci, czemu z hydraulikow przechodzisz na mechaniki? Z powodu frustracji. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-09 21:01:33 | |
Autor: m | |
bb7 a juicy 3 | |
W dniu 2011-03-08 18:59, piecia aka dracorp pisze:
Z powodu frustracji. tzn? rozwiń my¶l. |
|
Data: 2011-03-10 07:46:30 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Wed, 09 Mar 2011 21:01:33 +0100, m napisał(a):
tzn? rozwiń my¶l. Jak przy każdym wyjęciu koła musisz się potem męczyć z "regulacj±" żeby nie tarły klocki, jak nawet serwisant który na co dzień się tym zajmuje nie "potrafił" zrobić aby tłoczki całkowicie się chowały i przez to klocki nie tarłu to w końcu masz do¶ć tego. Dlatego w końcu kupiłem zestaw do odpowietrzania i sam się tym zaj±łem i nawet mi wyszło ale znowu po którym¶ razie po ponownym włożeniu koła znowu tarło. Może to kwestia beznadziejnych klamek? Może, nie wiem nie miałem innych. W lato z kumplem pojechali¶my do Szklarskiej. Po wyjęciu rowerów z samochodu co robili¶my? Regulowali¶my szczęki hamulca żeby klocki nie tarły. Kumpel miał nowy rower, nie pamiętam jakie hamulce ale też hydrauliki. Tak samo było u innego znajomego. Nie wiem czy mechaniczne bb7 z możliwo¶ci± regulacji rozwi±ż± mój problem ale warto spróbować. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-10 07:13:02 | |
Autor: rzymo | |
bb7 a juicy 3 | |
On 10 Mar, 08:46, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Po wyj ciu rower w z samochodu co robili my? Regulowali my szcz ki hamulca eby klocki nie Dosyć często wożę rower samochodem. Je¶li po zaci¶nięciu koła tarło, to w przypadku hydraulików po prostu delikatnie wciskałem tłoczki (¶rubokrętem/nożem/skrobaczk± do szyb - co akurat było pod ręk± ;) ), następnie kilka razy mocno wciskałem klamkę, klocki się odpowiednio układały i ocierania nie było. Można jechać. To już w BB5/BB7 miałem kilka upierdliwszych sytuacji niż przy shimanowskich hydraulikach... |
|
Data: 2011-03-10 08:54:40 | |
Autor: bans | |
bb7 a juicy 3 | |
W dniu 2011-03-10 08:46, piecia aka dracorp pisze:
Jak przy każdym wyjęciu koła musisz się potem męczyć z "regulacj±" żeby Erm... przez pół roku używania tarczówek (czyli kilkadziesi±t zdjęć i założeń koła) nie zdarzyło mi się, żeby klocki ocierały. Hamulce SLX, dla informacji. -- bans |
|
Data: 2011-03-10 10:44:30 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:54:40 +0100, bans napisał(a):
Erm... przez pół roku używania tarczówek (czyli kilkadziesi±t zdjęć iNo wła¶nie SLX mi proponował kumpel. Jak mechaniki się nie sprawdz± to może wrócę do hydraulików. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-10 13:53:02 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bb7 a juicy 3 | |
On 2011-03-10, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:54:40 +0100, bans napisał(a): BB7 są idealne do wyregulowania pod tym kątem. Ale oczywiście jak ściągasz i zakładasz koło, to piasta może się ciut inaczej ułożyć w widelcu i będzie trzeba dorównać - ale to będziesz miał w każdym hamulcu tarczowym. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-10 17:59:29 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
No mnie zabawa z imbusem przestała bawić. W Juicy3 niestety nie ma możliwo¶ci regulacji tłoka. Ale z tego co doszukałem się na necie to zdarzało się ludziom, że po jakim¶ czasie te hamulce przestawały poprawnie działać.
Zaraz się biorę za nakładanie nowych bo już dzisiaj dostałem :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-13 10:58:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naci±gaj±c linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki.
Jedyny minus to, że: - tylna szczęka mocno wystaje na zewn±trz i przez to miałem problem z pełnym błotnikiem. Nie wiem jak będzie to współpracowało z moim bagażnikiem - na filmikach na yt go¶ciu kręcił palcami wewnętrznym kółkiem do regulacji, mi niestety to nie wychodzi, muszę użyć klucza. Może z czasem się wyrobi. Tak samo pokrętło do modulacji na klamce na razie ciężko się kręci. Ale z drugiej strony raz wyregulowane nie będzie ruszane. Przy okazji do¶wiadczyłem co to znaczy modulacja, na Juicy 3 też trochę występowała ale zdecydowanie słabiej odczuwalna. Przy okazji muszę skrócić pancerz. Jaka jest optymalna jego długo¶ć. Na razie chyba mam za długie, bo pętla pancerza wychodz±cego z klamki do ramy sięga aż drugiej klamki. Robić na styk, tak żeby przy skręcaniu kierownicy nie zaci±gało linki czy raczej trochę dodać zapasu? Czy też zostawić długo¶ć tak± jaka jest(taka sama jak długo¶ć oryginalnego pancerza na hydrauliki)? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-13 11:38:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bb7 a juicy 3 | |
On 2011-03-13, piecia aka dracorp wrote:
Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naciągając linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki. Możesz pokombinować z czymś takim: http://wrzask.pl/zdjecia/rower/6.html (to oczywiście przód, ale patent powinien się tak samo sprawdzić przy tradycyjnie umieszczonym tyle) Ta zakręcona blaszka była od klemy do akumulatora, ale zapewne istnieje fafnaście innych alternatyw dla zdobycia takiego kawałka metalu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-13 12:12:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Sun, 13 Mar 2011 11:38:38 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):
Możesz pokombinować z czym¶ takim:Zapewne, ale pomysł zacny. Przy okazji jedno pytanie nie zwi±zane z pytaniem. Przy skręcaniu koło(przednie albo tylne, nie potrafię zdiagnozować po Ľródle dĽwięku) zgina się i przez to tarcza trze o klocek. Wcze¶niej na 100% było tak w tylnym, bo przy oponie 2.3" widać było że prawie trze o ramę(tylny widelec). Teoretycznie nie ma luzów w pia¶cie, szprychy może trochę luĽne ale w końcu słyszę metaliczny dĽwięk. Tym bardziej że teraz mam oponę 1.9". Czy też to naturalne dla kół 3letnich? W sumie przydało by się ponaci±gać i wymienić niektóre szprychy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-13 12:37:20 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bb7 a juicy 3 | |
On 2011-03-13, piecia aka dracorp wrote:
Luz szprych kompletnie nie ma wpływu na sztywność układu piasta-widelec, który powoduje tarcie tarczy o zacisk. Nie ma dobrego rozwiązania - możesz myśleć o wymianie piasty i widelca na sztywną oś (bądź samej piasty na sztywną oś 9mm - takie patenty robi DT Swiss, chyba Król Krzyś oraz polski BOP, może jacyś inni). Możesz też poszukać naprawdę mocnego szybkozamykacza - z mosiężną bieżnią zamiast plastikowej (Hope takie robi). Ewentualnie wymienić widelec. U mnie to zjawisko zniknęło samoistnie przy wymianie (ogólnie badziewiastego) RST Neon z goleniami 25mm na trekkingowego Bombera z goleniami 28mm. A teraz jeżdżę na szytwniaku, jak widać na zdjęciu. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-13 13:16:31 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Sun, 13 Mar 2011 12:37:20 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):
Luz szprych kompletnie nie ma wpływu na sztywność układu piasta-widelec, Dzisiaj jeszcze pokombinuję. Jak w siadłem to mnie oświeciło jak zdiagnozować z którego koła dochodzi dźwięk. Z przodu mam Rebę SL więc raczej jej nie będę wymieniał a to właśnie z przodu dochodzi to wszystko. No cóż, jak wrócę to znowu do rowerka z kluczami. Dzięki za rady i info. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-13 15:24:53 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
bb7 a juicy 3 | |
piecia aka dracorp wrote:
Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naciągając linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki. Raczej się nie wyrobi, chyba że przez wieeele obrotów. Ja to robię jakoś dwiema rękami i kilkoma palcami ;) Fakt, że mając klucz pod ręką jest to znacznie wygodniejsze. Tak samo pokrętło do modulacji na klamce na razie ciężko się kręci. Ono jest przecież specjalnie tak zbudowane, żeby nie kręciło się całkiem gładko. (zgaduję, że chodzi o jakąś klamkę Avida z takową regulacją) Ale z drugiej strony raz wyregulowane nie będzie ruszane. Bo ja wiem? Zdarzało mi się niekiedy zmieniać. Przy okazji muszę skrócić pancerz. Jaka jest optymalna jego długość. Na razie chyba mam za długie, bo pętla pancerza wychodzącego z klamki do ramy sięga aż drugiej klamki. Robić na styk, tak żeby przy skręcaniu kierownicy nie zaciągało linki czy raczej trochę dodać zapasu? Czy też zostawić długość taką jaka jest(taka sama jak długość oryginalnego pancerza na hydrauliki)? Robić tak, żeby było dobrze :) Uwzględnij to, czy planujesz zmieniać kierownicę na szerszą, podnosić ją, zmieniać mostek na dłuższy lub z innym kątem i inne tego typu historie. Ja na przykład mam tak dopasowane/krótkie pancerze, że bardziej się nie da i gdybym chciał coś zmienić, miałbym mały kłopot. -- Krzyś |
|
Data: 2011-03-14 07:34:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
bb7 a juicy 3 | |
Dnia Sun, 13 Mar 2011 15:24:53 +0100, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):
Ono jest przecież specjalnie tak zbudowane, żeby nie kręciło się całkiemOj nie czytamy w my¶lach :) Tak chodziło o Avid Speed Dial 7. Bo ja wiem? Zdarzało mi się niekiedy zmieniać.No zdarza się. Ale nie za często. Robić tak, żeby było dobrze :) Uwzględnij to, czy planujesz zmieniaćRaczej nie planuję, mostka nie podniosę bo się już nie da. Bardziej mnie intrygowało, czy jeżeli dam pancerze na styk tak żeby jeszcze swobodnie kręcić kierownic± to czy linka w skrajnych położeniach nie będzie zaci±gana? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|