Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   bb7 a juicy 3

bb7 a juicy 3

Data: 2011-03-08 18:53:11
Autor: m
bb7 a juicy 3
W dniu 2011-03-06 14:18, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Będę zmieniał hamulce z Avidów Juicy 3 na Avid BB7 MTN.

z ciekawosci, czemu z hydraulikow przechodzisz na mechaniki?

Data: 2011-03-08 17:59:32
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Tue, 08 Mar 2011 18:53:11 +0100, m napisał(a):

z ciekawosci, czemu z hydraulikow przechodzisz na mechaniki?

Z powodu frustracji.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-09 21:01:33
Autor: m
bb7 a juicy 3
W dniu 2011-03-08 18:59, piecia aka dracorp pisze:

Z powodu frustracji.

tzn? rozwiń my¶l.

Data: 2011-03-10 07:46:30
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Wed, 09 Mar 2011 21:01:33 +0100, m napisał(a):

tzn? rozwiń my¶l.

Jak przy każdym wyjęciu koła musisz się potem męczyć z "regulacj±" żeby nie tarły klocki, jak nawet serwisant który na co dzień się tym zajmuje nie "potrafił" zrobić aby tłoczki całkowicie się chowały i przez to klocki nie tarłu to w końcu masz do¶ć tego.
Dlatego w końcu kupiłem zestaw do odpowietrzania i sam się tym zaj±łem i nawet mi wyszło ale znowu po którym¶ razie po ponownym włożeniu koła znowu tarło.
Może to kwestia beznadziejnych klamek? Może, nie wiem nie miałem innych.
W lato z kumplem pojechali¶my do Szklarskiej. Po wyjęciu rowerów z samochodu co robili¶my? Regulowali¶my szczęki hamulca żeby klocki nie tarły. Kumpel miał nowy rower, nie pamiętam jakie hamulce ale też hydrauliki.
Tak samo było u innego znajomego.
Nie wiem czy mechaniczne bb7 z możliwo¶ci± regulacji rozwi±ż± mój problem ale warto spróbować.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-10 07:13:02
Autor: rzymo
bb7 a juicy 3
On 10 Mar, 08:46, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Po wyj ciu rower w z
samochodu co robili my? Regulowali my szcz ki hamulca eby klocki nie
tar y. Kumpel mia nowy rower, nie pami tam jakie hamulce ale te
hydrauliki.
Tak samo by o u innego znajomego.

Dosyć często wożę rower samochodem. Je¶li po zaci¶nięciu koła tarło,
to w przypadku hydraulików po prostu delikatnie wciskałem tłoczki
(¶rubokrętem/nożem/skrobaczk± do szyb - co akurat było pod ręk± ;) ),
następnie kilka razy mocno wciskałem klamkę, klocki się odpowiednio
układały i ocierania nie było. Można jechać.
To już w BB5/BB7 miałem kilka upierdliwszych sytuacji niż przy
shimanowskich hydraulikach...

Data: 2011-03-10 08:54:40
Autor: bans
bb7 a juicy 3
W dniu 2011-03-10 08:46, piecia aka dracorp pisze:

Jak przy każdym wyjęciu koła musisz się potem męczyć z "regulacj±" żeby
nie tarły klocki,

Erm... przez pół roku używania tarczówek (czyli kilkadziesi±t zdjęć i założeń koła) nie zdarzyło mi się, żeby klocki ocierały.
Hamulce SLX, dla informacji.


--
bans

Data: 2011-03-10 10:44:30
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:54:40 +0100, bans napisał(a):

Erm... przez pół roku używania tarczówek (czyli kilkadziesi±t zdjęć i
założeń koła) nie zdarzyło mi się, żeby klocki ocierały. Hamulce SLX,
dla informacji.
No wła¶nie SLX mi proponował kumpel. Jak mechaniki się nie sprawdz± to może wrócę do hydraulików.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-10 13:53:02
Autor: Jan Srzednicki
bb7 a juicy 3
On 2011-03-10, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:54:40 +0100, bans napisał(a):

Erm... przez pół roku używania tarczówek (czyli kilkadziesiąt zdjęć i
założeń koła) nie zdarzyło mi się, żeby klocki ocierały. Hamulce SLX,
dla informacji.
No właśnie SLX mi proponował kumpel. Jak mechaniki się nie sprawdzą to może wrócę do hydraulików.

BB7 są idealne do wyregulowania pod tym kątem. Ale oczywiście jak
ściągasz i zakładasz koło, to piasta może się ciut inaczej ułożyć w
widelcu i będzie trzeba dorównać - ale to będziesz miał w każdym hamulcu
tarczowym.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-03-10 17:59:29
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
No mnie zabawa z imbusem przestała bawić. W Juicy3 niestety nie ma możliwo¶ci regulacji tłoka. Ale z tego co doszukałem się na necie to zdarzało się ludziom, że po jakim¶ czasie te hamulce przestawały poprawnie działać.
Zaraz się biorę za nakładanie nowych bo już dzisiaj dostałem :)




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-13 10:58:22
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naci±gaj±c linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki.
Jedyny minus to, że:
- tylna szczęka mocno wystaje na zewn±trz i przez to miałem problem z pełnym błotnikiem. Nie wiem jak będzie to współpracowało z moim bagażnikiem
- na filmikach na yt go¶ciu kręcił palcami wewnętrznym kółkiem do regulacji, mi niestety to nie wychodzi, muszę użyć klucza. Może z czasem się wyrobi. Tak samo pokrętło do modulacji na klamce na razie ciężko się kręci. Ale z drugiej strony raz wyregulowane nie będzie ruszane.
Przy okazji do¶wiadczyłem co to znaczy modulacja, na Juicy 3 też trochę występowała ale zdecydowanie słabiej odczuwalna.

Przy okazji muszę skrócić pancerz. Jaka jest optymalna jego długo¶ć. Na razie chyba mam za długie, bo pętla pancerza wychodz±cego z klamki do ramy sięga aż drugiej klamki. Robić na styk, tak żeby przy skręcaniu kierownicy nie zaci±gało linki czy raczej trochę dodać zapasu? Czy też zostawić długo¶ć tak± jaka jest(taka sama jak długo¶ć oryginalnego pancerza na hydrauliki)?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-13 11:38:38
Autor: Jan Srzednicki
bb7 a juicy 3
On 2011-03-13, piecia aka dracorp wrote:
Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naciągając linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki.
Jedyny minus to, ĹĽe:
- tylna szczęka mocno wystaje na zewnątrz i przez to miałem problem z pełnym błotnikiem. Nie wiem jak będzie to współpracowało z moim bagażnikiem

Możesz pokombinować z czymś takim:

http://wrzask.pl/zdjecia/rower/6.html

(to oczywiście przód, ale patent powinien się tak samo sprawdzić przy
tradycyjnie umieszczonym tyle)

Ta zakręcona blaszka była od klemy do akumulatora, ale zapewne istnieje
fafnaście innych alternatyw dla zdobycia takiego kawałka metalu.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-03-13 12:12:22
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Sun, 13 Mar 2011 11:38:38 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Możesz pokombinować z czym¶ takim:

http://wrzask.pl/zdjecia/rower/6.html

(to oczywi¶cie przód, ale patent powinien się tak samo sprawdzić przy
tradycyjnie umieszczonym tyle)

Ta zakręcona blaszka była od klemy do akumulatora, ale zapewne istnieje
fafna¶cie innych alternatyw dla zdobycia takiego kawałka metalu.
Zapewne, ale pomysł zacny. Przy okazji jedno pytanie nie zwi±zane z pytaniem.
Przy skręcaniu koło(przednie albo tylne, nie potrafię zdiagnozować po Ľródle dĽwięku) zgina się i przez to tarcza trze o klocek. Wcze¶niej na 100% było tak w tylnym, bo przy oponie 2.3" widać było że prawie trze o ramę(tylny widelec).

Teoretycznie nie ma luzów w pia¶cie, szprychy może trochę luĽne ale w końcu słyszę metaliczny dĽwięk. Tym bardziej że teraz mam oponę 1.9".
Czy też to naturalne dla kół 3letnich? W sumie przydało by się ponaci±gać i wymienić niektóre szprychy.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-13 12:37:20
Autor: Jan Srzednicki
bb7 a juicy 3
On 2011-03-13, piecia aka dracorp wrote:

Przy okazji jedno pytanie nie zwiÄ…zane z pytaniem.
Przy skręcaniu koło(przednie albo tylne, nie potrafię zdiagnozować po źródle dźwięku) zgina się i przez to tarcza trze o klocek. Wcześniej na 100% było tak w tylnym, bo przy oponie 2.3" widać było że prawie trze o ramę(tylny widelec).

Teoretycznie nie ma luzów w piaście, szprychy może trochę luźne ale w końcu słyszę metaliczny dźwięk. Tym bardziej że teraz mam oponę 1.9".
Czy też to naturalne dla kół 3letnich? W sumie przydało by się ponaciągać i wymienić niektóre szprychy.

Luz szprych kompletnie nie ma wpływu na sztywność układu piasta-widelec,
ktĂłry powoduje tarcie tarczy o zacisk.

Nie ma dobrego rozwiązania - możesz myśleć o wymianie piasty i widelca
na sztywnÄ… oĹ› (bÄ…dĹş samej piasty na sztywnÄ… oĹ› 9mm - takie patenty robi
DT Swiss, chyba KrĂłl KrzyĹ› oraz polski BOP, moĹĽe jacyĹ› inni).

Możesz też poszukać naprawdę mocnego szybkozamykacza - z mosiężną
bieĹĽniÄ… zamiast plastikowej (Hope takie robi).

Ewentualnie wymienić widelec. U mnie to zjawisko zniknęło samoistnie
przy wymianie (ogĂłlnie badziewiastego) RST Neon z goleniami 25mm na
trekkingowego Bombera z goleniami 28mm. A teraz jeĹĽdĹĽÄ™ na szytwniaku,
jak widać na zdjęciu. ;)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-03-13 13:16:31
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Sun, 13 Mar 2011 12:37:20 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Luz szprych kompletnie nie ma wpływu na sztywność układu piasta-widelec,
ktĂłry powoduje tarcie tarczy o zacisk.

Nie ma dobrego rozwiązania - możesz myśleć o wymianie piasty i widelca
na sztywnÄ… oĹ› (bÄ…dĹş samej piasty na sztywnÄ… oĹ› 9mm - takie patenty robi
DT Swiss, chyba KrĂłl KrzyĹ› oraz polski BOP, moĹĽe jacyĹ› inni).

Możesz też poszukać naprawdę mocnego szybkozamykacza - z mosiężną
bieĹĽniÄ… zamiast plastikowej (Hope takie robi).

Ewentualnie wymienić widelec. U mnie to zjawisko zniknęło samoistnie
przy wymianie (ogĂłlnie badziewiastego) RST Neon z goleniami 25mm na
trekkingowego Bombera z goleniami 28mm. A teraz jeĹĽdĹĽÄ™ na szytwniaku,
jak widać na zdjęciu. ;)

Dzisiaj jeszcze pokombinuję. Jak w siadłem to mnie oświeciło jak zdiagnozować z którego koła dochodzi dźwięk.

Z przodu mam Rebę SL więc raczej jej nie będę wymieniał a to właśnie z przodu dochodzi to wszystko.

No cóż, jak wrócę to znowu do rowerka z kluczami.
Dzięki za rady i info.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-13 15:24:53
Autor: Krzyś Cierpiętnik
bb7 a juicy 3
piecia aka dracorp wrote:

Powiem tak, super sprawa z BB7. Nic nie przeszkadza że naciągając linkę tylko jeden tłok się przesuwa, skoro można wyregulować oba tłoki.
Jedyny minus to, ĹĽe:

(...)

- na filmikach na yt gościu kręcił palcami wewnętrznym kółkiem do regulacji, mi niestety to nie wychodzi, muszę użyć klucza. Może z czasem się wyrobi.

Raczej siÄ™ nie wyrobi, chyba ĹĽe przez wieeele obrotĂłw. Ja to robiÄ™ jakoĹ›
dwiema rękami i kilkoma palcami ;) Fakt, że mając klucz pod ręką jest to
znacznie wygodniejsze.

Tak samo pokrętło do modulacji na klamce na razie ciężko się kręci.

Ono jest przecież specjalnie tak zbudowane, żeby nie kręciło się całkiem
gładko. (zgaduję, że chodzi o jakąś klamkę Avida z takową regulacją)

Ale z drugiej strony raz wyregulowane nie będzie ruszane.

Bo ja wiem? Zdarzało mi się niekiedy zmieniać.

Przy okazji muszę skrócić pancerz. Jaka jest optymalna jego długość. Na razie chyba mam za długie, bo pętla pancerza wychodzącego z klamki do ramy sięga aż drugiej klamki. Robić na styk, tak żeby przy skręcaniu kierownicy nie zaciągało linki czy raczej trochę dodać zapasu? Czy też zostawić długość taką jaka jest(taka sama jak długość oryginalnego pancerza na hydrauliki)?

Robić tak, żeby było dobrze :) Uwzględnij to, czy planujesz zmieniać
kierownicę na szerszą, podnosić ją, zmieniać mostek na dłuższy lub z
innym kątem i inne tego typu historie. Ja na przykład mam tak
dopasowane/krótkie pancerze, że bardziej się nie da i gdybym chciał coś
zmienić, miałbym mały kłopot.

--
KrzyĹ›

Data: 2011-03-14 07:34:22
Autor: piecia aka dracorp
bb7 a juicy 3
Dnia Sun, 13 Mar 2011 15:24:53 +0100, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):

Ono jest przecież specjalnie tak zbudowane, żeby nie kręciło się całkiem
gładko. (zgaduję, że chodzi o jak±¶ klamkę Avida z takow± regulacj±)
Oj nie czytamy w my¶lach :) Tak chodziło o Avid Speed Dial 7.

Bo ja wiem? Zdarzało mi się niekiedy zmieniać.
No zdarza się. Ale nie za często.

Robić tak, żeby było dobrze :) Uwzględnij to, czy planujesz zmieniać
kierownicę na szersz±, podnosić j±, zmieniać mostek na dłuższy lub z
innym k±tem i inne tego typu historie. Ja na przykład mam tak
dopasowane/krótkie pancerze, że bardziej się nie da i gdybym chciał co¶
zmienić, miałbym mały kłopot.
Raczej nie planuję, mostka nie podniosę bo się już nie da.
Bardziej mnie intrygowało, czy jeżeli dam pancerze na styk tak żeby jeszcze swobodnie kręcić kierownic± to czy linka w skrajnych położeniach nie będzie zaci±gana?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

bb7 a juicy 3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona