Data: 2009-08-06 20:12:04 | |
Autor: Łukasz Goran | |
bebenek alu | |
Witam
W kołach które posiadam jest piasta z bębenkiem z aluminium. Dzi¶ zdj±łem kasete i widać na bębenku delikatne "nacięcia". Kaseta ultegra więc większo¶ć koronek jest osadzonych pojedyńczo. Czy takie "zniszczenia" s± groĽne czy raczej normalne. Oczywi¶cie nie s± ona duże ale zauważyć się daj±. -- Pozdrawiam Łukasz Goran G±dzik 151731 |
|
Data: 2009-08-06 20:12:54 | |
Autor: kml | |
bebenek alu | |
Użytkownik "Łukasz Goran" <goran007@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5f6ho$g2v$1atlantis.news.neostrada.pl... Witam Alu bębenek = kaseta na paj±ku bo inaczej potniesz bęben. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-08-06 20:59:49 | |
Autor: Łukasz Goran | |
bebenek alu | |
Hmm, w takim razie co zamiast wspomnianej ultegry?. 9 rzędów, rozstaw 23-12.
Jakie propozycje? -- Pozdrawiam Łukasz Goran G±dzik 151731 |
|
Data: 2009-08-06 21:30:21 | |
Autor: Łukasz Goran | |
bebenek alu | |
Dla wyja¶nienia dodam, że ł±czone s± trzy największe na paj±ku, nastepne dwie również s± razem, a pozostałe cztery s± pojedyńcze. Znalazłem jedn± kasetę cał± na paj±ku ale kosztowała 500zl;)
-- Pozdrawiam Łukasz Goran G±dzik 151731 |
|
Data: 2009-08-06 22:18:02 | |
Autor: mariuszmo | |
bebenek alu | |
dwie również s± razem, a pozostałe cztery s± pojedyńcze. Znalazłem jedn±co z tego że na paj±ku, ja mam dt 340 i kasetę SRAM PG 990, 6 zębatek siedzi na paj±ku a reszta tych najmniejszych luzem, też potnie się ale wyj¶cia innego raczej nie ma mówi się trudno, nigdy nie widziałem górskich kaset full na paj±ku. Zastanawiam się co to za kaseta szosowa cała na pajaku za 5 stów, moge prosić o inf? |
|
Data: 2009-08-06 22:29:42 | |
Autor: Łukasz Goran | |
bebenek alu | |
http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=32_107&products_id=2165
Najmniejsza koronka jest osobno -- Pozdrawiam Łukasz Goran G±dzik 151731 |
|
Data: 2009-08-06 22:32:13 | |
Autor: Łukasz Goran | |
bebenek alu | |
Moja piasta to Reynolds więc wła¶ciwie hcyba to samo co DT- dokładnie popatrzyłem na piaste i nacięcia s± wła¶ciwie w trzech koronkach- przy sprintach czasem mocno się ci¶nie z twardego przełożenia;)) No nic zobaczymy- mam tylko nadizeję że nie przetnie tego bębenka...
-- Pozdrawiam Łukasz Goran G±dzik 151731 |
|
Data: 2009-08-06 23:27:32 | |
Autor: mariuszmo | |
bebenek alu | |
Użytkownik "Łukasz Goran" <goran007@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5ff75$pcq$1nemesis.news.neostrada.pl... Moja piasta to Reynolds więc wła¶ciwie hcyba to samo co DT- dokładnie popatrzyłem na piaste i nacięcia s± wła¶ciwie w trzech koronkach- przy sprintach czasem mocno się ci¶nie z twardego przełożenia;)) No nic zobaczymy- mam tylko nadizeję że nie przetnie tego bębenka...to raczej nie jest realne, najwyżej będ± trudno¶ci ze zdjeciem kasety i tyle, ludzie tak używaj± działa, nigdy nikomu nie przcięło całkiem, s±dze, że to niemożliwe |
|
Data: 2009-08-07 05:48:44 | |
Autor: kml | |
bebenek alu | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5fi0h$dmt$1atlantis.news.neostrada.pl...
Przecietego też nigdy nie widziałem, ale bardzo mocno pokiereszowane to juz tak. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-08-07 11:03:23 | |
Autor: Wojtek | |
bebenek alu | |
Łukasz Goran pisze:
Witam Witaj, To normalna sprawa. Generalnie kiedy kupujesz takie piasty, ich producenci wymagaj± kaset na paj±ku... W górskich piastach Hope (PRO 2) można dokupić bębenek stalowy, to samo tyczy C. Kingów OIDP. Nie znam kasety, która w cało¶ci była by na paj±ku. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie |
|
Data: 2009-08-07 11:07:05 | |
Autor: PeJot | |
bebenek alu | |
Wojtek pisze:
Nie znam kasety, która w cało¶ci była by na paj±ku. Bo to niewykonalne, chyba żeby przekonstruować sprzęgło, tak jak w Shimano Capreo. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-07 09:57:20 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bebenek alu | |
On 2009-08-07, PeJot wrote:
Wojtek pisze: Do pająka jako takiego owszem, ale z pewnym powodzeniem można robić duże ząbki na pająku, zaś małe zintegrować w jeden kawał metalu (lub chociażby po dwie), co w zupełności załatwi sprawę. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 12:07:54 | |
Autor: PeJot | |
bebenek alu | |
Jan Srzednicki pisze:
Nie znam kasety, która w całości była by na pająku.Bo to niewykonalne, chyba żeby przekonstruować sprzęgło, tak jak w Shimano Capreo. Ale ciężkie będzie i rynek może odrzucić. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-07 10:12:53 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bebenek alu | |
On 2009-08-07, PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze: Ciężko? W aktualnych kasetach górskich (i Shimano, i SRAM-a) najmniejsza zębatka i tak ma wbudowaną podkładkę - zostałaby tylko kwestia połączenia 3 i 4. Pewnie przy tym dałoby się więcej dziurium zrobić, więc masowo miałoby szanse wyjść identycznie; natomiast koszty produkcji mogłyby wzrosnąć. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 12:27:27 | |
Autor: PeJot | |
bebenek alu | |
Jan Srzednicki pisze:
Do pająka jako takiego owszem, ale z pewnym powodzeniem można robić dużeAle ciężkie będzie i rynek może odrzucić. A teraz wyobraź sobie technologię wykonania takiej podwójnej zębatki. Oczami wyobraźni widzę stertę wiórów spod tokarki i koszty z kosmosu. Pewnie przy tym dałoby się więcej dziurium zrobić, więc masowo miałoby szanse wyjść identycznie; natomiast koszty produkcji Dziurium w takim detalu byłoby nieporęczne do wykonania a przez to drogie. Chyba żeby inaczej. Nie pakować się w całe zespoły _kilku_ zębatek, ale _każdą_pojedynczą zębatki zrobić z własnym dystansem, to dosyć istotnie powiększy powierzchnię zasprzęglenia wieloklina na obudowie bębna. Znowu kłania się toczenie, czyli tanio nie będzie. Dziurium w dystansach powinno zredukować wagę, ale chyba i tak chyba będzie toto cięższe niż obecnie rozwiązania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-07 10:52:54 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bebenek alu | |
On 2009-08-07, PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze: Słynna już zębatka SRAM XX (piersza 10-tka MTB) jest _cała_ wykonana na tokarce, z wyjątkiem największej zębatki. Kosztuje dużo - ponad 200 euro, ale przecież najwyższe kasety Shimano czy SRAM-a też wcale tanie nie są. Dodatkowy koszt (dajmy na to +30% ceny), obtrąbienie tego marketingowo i voila! ;) Pewnie przy tym dałoby się więcej dziurium zrobić, Nawet proste okrągłe nawierty po bokach/od wewnątrz? Przecież i tak koronki mają masę takich dziurek. A skoro to już siedzi na tokarce, to możnaby porobić ładne ożebrowanie lekko kierunkowe (szara zębatka): http://42.pl/u/1IVC -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 12:58:58 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
bebenek alu | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
http://42.pl/u/1IVC Swoj± drog±, "trzy wykonane ze scandium" - co za kretyn to pisał? -- Kruk@ -\ | Sorry, but I'm not programmed to handle this }-> epsilon.eu.org | case; I'll just pretend that you didn't ask http:// -/ | for it.(TeX) | |
|
Data: 2009-08-07 11:02:51 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bebenek alu | |
On 2009-08-07, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" Marketoidy. Całkiem popularne jest nazywanie stopu Al z domieszką Sc po prostu "scandium". Coś jak "alloy" oznaczające stop aluminium, również bardzo powszechne. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 13:07:16 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
bebenek alu | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Marketoidy. Całkiem popularne jest nazywanie stopu Al z domieszk± Sc pohttp://42.pl/u/1IVCSwoj± drog±, "trzy wykonane ze scandium" - co za kretyn to pisał? Tak, wła¶nie zauważyłem, swoj± drog±, że nie do¶ć, że marketoidy z KCNC nazwały stop ze ¶ladow± domieszk± skandu skandem wła¶nie (swoj± drog±, ciekawe, że nikt się przy stalowych czę¶ciach nie chwali, że s± karbonowe ;->), to jeszcze kto¶ przepisuj±cy to na polski nie zadał sobie trudu sprawdzenia w słowniku. O tempora! O mores! O k.*wa! -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I am DirtyHarry of Borg. Go ahead and resist | Kruk@epsilon.eu.org | us, punk. Make our day. | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-08-07 11:11:02 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
bebenek alu | |
On 2009-08-07, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" I tak nic nie przebije Schwalbe USA, które chwaliło się, że w ich nowych oponach kolcowanych stosują trzpienie z "tungsten carbide", podczas gdy poprzednio były z "wolfram carbide" (mogło być na odwrót, głowy nie dam). I że jakie to te nowe nie są lepsiejsze. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 13:13:37 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
bebenek alu | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
I tak nic nie przebije Schwalbe USA, które chwaliło się, że w ich nowych Czy¶cisz mi monitor ;-) -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I am Yoda of Borg. Futile is Resistan- [ Kruk@epsilon.eu.org ] ce...Assimilate you, I will... [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-08-07 13:10:54 | |
Autor: PeJot | |
bebenek alu | |
Jan Srzednicki pisze:
A teraz wyobraź sobie technologię wykonania takiej podwójnej zębatki. Oczami wyobraźni widzę stertę wiórów spod tokarki i koszty z kosmosu. Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Zysk takich firm jak Shimano pochodzi z masówki, najwyższe grupy są robione z marnym zyskiem. Wprowadzanie innowacji, które nie mają żadnego technicznego uzasadnienia w niższych grupach to generowanie zbędnych kosztów. Bo poza aluminiowym pałąkiem w najwyższych grupach reszta kasety z grubsza wygląda tak samo, co najwyżej tolerancje wymiarów ciaśniejsze. Pewnie przy tym dałoby się więcej dziurium zrobić, Koszty, koszty, koszty...Ostatecznie producentowi nie zależy, żeby było zdrowo dla aluminiowego sprzęgła, tylko żeby tanie i lekkie było. Tu widzę prosty sposób na generowanie zysku w postaci zmuszenia użytkownika do stosowania w piastach z aluminiowym sprzęgłem wybranych ( czyli najdroższych ) kaset tego samego producenta pod rygorem utraty gwarancji. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-07 12:31:28 | |
Autor: Wojtek | |
bebenek alu | |
Otóż to. W dzisiejszym świecie wszytko ma być "tanio", "kolorowo", "ładnie", "dobrze" i jeszcze "niezawodnie"... Niestety, w tym przypadku albo tanio (jedno piznięcie prasy) albo nie tanio. Nie oglądałem kaset egzotycznych, może tam udało by się znaleźć szerokie podstawy? Ja bazuję tylko na shimano -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-08-07 12:36:05 | |
Autor: PeJot | |
bebenek alu | |
Wojtek pisze:
W okresie gwarancji. Niestety, w tym przypadku albo tanio (jedno piznięcie prasy) albo nie tanio. Bo toczone. Ale to by zdrowe było dla aluminiowych sprzęgieł. Nie oglądałem kaset egzotycznych, może tam udało by się znaleźć szerokie podstawy? Ja bazuję tylko na shimano A ja nie jestem bogatym amatorem :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|