[Gazownia] będą rżnąć

Data: 2012-06-11 09:40:33
Autor: Olin
[Gazownia] będą rżnąć
Wytną drzewa, zagrażające turystom na szlakach w Tatrach http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,11904770,Wytna_drzewa__zagrazajace_turystom_na_szlakach_w_Tatrach.html

Po tragicznym wypadku w Ojcowskim Parku Narodowym, w którym drzewo
przygniotło 14-letnią turystkę, minister środowiska zarządził kontrolę
drzewostanu wokół szlaków turystycznych w parkach narodowych. W Tatrach po
takiej kontroli do wycinki wyznaczono ponad setkę drzew.

- Wypadki, kiedy drzewo przygniata turystę, zdarzają się niezwykle rzadko.
Jest to konsekwencja wiejącego wiatru - mówi specjalista do spraw
udostępniania Tatrzańskiego Parku Narodowego, Szymon Ziobrowski.

Stuprocentową gwarancją bezpieczeństwa byłoby wycięcie wszystkich drzew
wokół szlaku na wysokość drzewostanu, ale takich działań TPN nie
przewiduje. Po wnikliwej kontroli do wycinki wyznaczono ponad setkę drzew -
głównie w rejonie drogi do Morskiego Oka i Doliny Kościeliskiej. Pracownicy
parku przyjęli, że jeżeli są jakieś oznaki zagrożenia - np. pochylenie lub
przegniłe miejsca - to te drzewa zostaną wycięte. Nie ma bowiem możliwości
kontroli systemu korzeniowego. Drzewa suche nie będą usuwane, gdyż są
bardziej stabilne i mniej narażone na działanie wiatru. Wycinka drzew
rozpocznie się w najbliższym czasie, a zakończy się przed sezonem
wakacyjnym i wzmożonym ruchem turystycznym. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-06-11 09:59:07
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-11 09:40, Olin pisze:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,11904770,Wytna_drzewa__zagrazajace_turystom_na_szlakach_w_Tatrach.html

Ciekawe, ile zupełnym przypadkiem wyciągów się wybuduje...

--
bans

Data: 2012-06-11 08:11:37
Autor: Robert Ostrowski
[Gazownia] będą rżnąć
Przez kilka obserwowaliśmy systematyczne usuwanie drzew stojących przy drogach
gdyż one stwarzały wielkie niebezpieczeństwo dla ruchu drogowego a teraz
będziemy świadkami usuwania drzew ze szlaków turystycznych. A miałem w planie
odwiedzenie stepów w Mongolii. teraz już nie będę musiał jechać tak daleko.
Będziemy mieli w Polsce drugą Mongolię...

Data: 2012-06-11 22:51:47
Autor: Sławomir Szyszło
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Mon, 11 Jun 2012 08:11:37 +0000 (UTC), "Robert Ostrowski"
<robertrobert1@WYTNIJ.gazeta.pl> wklepał(-a):

[...]

W końcu będzie można poszerzyć szlaki, zrobić dodatkowe pasy ruchu i postawić
bariery bezpieczeństwa pomiędzy pasami. Jak znalazł na zimową olimpiadę Zakopane
2046.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2012-06-12 10:16:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Gazownia] będą rżnąć
Robert Ostrowski, Mon, 11 Jun 2012 08:11:37 +0000 (UTC), pl.rec.gory:
Przez kilka obserwowaliśmy systematyczne usuwanie drzew stojących przy drogach
gdyż one stwarzały wielkie niebezpieczeństwo dla ruchu drogowego

No tak, takie drzewa są strasznie agresywne, rzucają się pod samochody,
etc...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-17 10:14:08
Autor: Kornel
[Gazownia] będą rżnąć
Robert Ostrowski <robertrobert1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Bzdura.
Od  1945 roku lesistość Polski systematycznie rośnie:
http://www.ios.edu.pl/biodiversity/2/r2_341.htm http://www.olsztyn.lasy.gov.pl/krajowy-program-zwiekszania-lesistosci Kornel
htto://kornel.orangespace.pl

Data: 2012-06-17 15:48:32
Autor: Zbynek Ltd.
[Gazownia] będą rżnąć
Kornel napisał(a) :
[...]

Wiesz jak stopniuje się kłamstwo? Kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Albo inny przykład na manipulacje - w jeziorze o średniej głębokości 20cm utopiła się krowa.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-06-18 05:40:00
Autor: Kornel
[Gazownia] będą rżnąć
Robert Ostrowski:
Będziemy mieli w Polsce drugą Mongolię...

Kornel-1:

Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
Wiesz jak stopniuje się kłamstwo? Kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Wiesz, jak się nazywa zaprzeczanie rzeczywistości?

[...]

Kornel

Data: 2012-06-18 17:01:55
Autor: Zbynek Ltd.
[Gazownia] będą rżnąć
Kornel napisał(a) :
Robert Ostrowski:
[...]

A jak ślepa wiara w słowo pisane? I zachwycanie się wybiórczo podanymi statystykami? ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2012-06-24 20:04:35
Autor: Kornel
[Gazownia] będą rżnąć
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
A jak ślepa wiara w słowo pisane? I zachwycanie się wybiórczo podanymi statystykami? ;-)

:))
Podałem oficjalne statystyki. Jeśli masz jakiekolwiek dane wykazujące wylesiania Polski - podyskutujemy.

Masz?

Kornel

Data: 2012-06-25 00:19:57
Autor: Zbynek Ltd.
[Gazownia] będą rżnąć
Kornel napisał(a) :
[...]

Wycinamy 200 letnie drzewa. Sadzimy taką samą powierzchnię sadzonkami. Na papierze nic nie ubyło powierzchni. Ubyło lasu? Nadal uważasz, że 1ha starodrzewu = 1ha szkółki leśnej?

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2012-06-25 04:42:55
Autor: Kornel
[Gazownia] będą rżnąć
[...]

Tak, jak się spodziewałem, nie masz konkretnych danych na poparcie słów o
wylesianiu Polski. Zarówno areał jak i kondycja polskich lasów się zwiększa. Jeśli chodzi o wiek drzewostanu na najwyraźniej przeoczyłeś Ryc. 3 w podanym
wcześniej przeze mnie linku.
http://www.ios.edu.pl/biodiversity/2/r2_341.htm

Ponieważ zapowiada się dyskusja w stylu "55 lat to nie 200 lat" - zakończę w
tej chwili ten podwątek na temat przyszłości Polski jako Mongolii :)

Kornel

Data: 2012-06-25 10:17:17
Autor: Michal Jankowski
[Gazownia] będą rżnąć
"Kornel " <kornel-1@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

Jeśli chodzi o wiek drzewostanu na najwyraźniej przeoczyłeś Ryc. 3 w podanym
wcześniej przeze mnie linku.
http://www.ios.edu.pl/biodiversity/2/r2_341.htm

Wykres kończy się na 1994. Ja niestety obserwuję masowe zastępowanie
starodrzewu przez młodniki właśnie w ostatnim 20-leciu, w nowym
ustroju.

  MJ

Data: 2012-06-25 08:50:50
Autor: Kornel
[Gazownia] będą rżnąć
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(a):
> [...]

Wykres kończy się na 1994. Ja niestety obserwuję masowe zastępowanie
starodrzewu przez młodniki właśnie w ostatnim 20-leciu, w nowym

:)))))

Nie ma to jak indywidualne obserwacje świata. Na przykład poezja Owidiusza lub
Brzechwy...
Wracając do wieku drzewostanu:
"Średni wiek drzewostanu w 2008 roku wynosił w Lasach Państwowych 60 lat, a w
lasach prywatnych 40 lat.

Od końca II wojny światowej obserwowany jest stały wzrost udziału drzewostanów
w wieku powyżej 80 lat. Powierzchnia tych drzewostanów wzrosła z około 0,9 mln
ha w 1945 roku do prawie 1,55 mln ha w roku 2008."
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lasy_w_Polsce Ok. Czekam zatem na wypowiedzi typu "60 lat to nie 200"

Cheers,

Kornel

Data: 2012-07-04 21:25:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Gazownia] będą rżnąć
Zbynek Ltd., Mon, 25 Jun 2012 00:19:57 +0200, pl.rec.gory:
Nadal uważasz, że 1ha starodrzewu = 1ha szkółki leśnej?

Oczywiście, że nie.
Młode drzewo "produkuje" stosunkowo więcej tlenu...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-12 09:42:37
Autor: Stefan
[Gazownia] będą rżnąć

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:jr48l8$f3k$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-06-11 09:40, Olin pisze:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,11904770,Wytna_drzewa__zagrazajace_turystom_na_szlakach_w_Tatrach.html

Ciekawe, ile zupełnym przypadkiem wyciągów się wybuduje...
Porozmawiaj z rodzicami dziewczynki, którzy teraz chodzą na wycieczki - na cmentarz.
pozdr
Stefan
PS.A przyjrzałeś się korzeniom na zdjęciu nr 2?  Przecież ich wogóle nie ma!?
Co roku 7 sierpnia przechodzi tamtędy Piesza Pielgrzymka Krakowska na Jasną Górę. I właśnie dokładnie w tym miejscu stoją samochody tzw Bazy, gdzie pielgrzymi zaopatrują się w jedzenie, picie, około 2.500 ludzi. Jak myślisz, będą uważniej przyglądać się drzewom?
http://www.pielgrzymka.wip.pcz.pl/ popatrz na zdjęcia z 7 sierpnia każdego roku...

Data: 2012-06-12 11:14:57
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-12 09:42, Stefan pisze:

Porozmawiaj z rodzicami dziewczynki, którzy teraz chodzą na wycieczki -
na cmentarz.

Opłakujesz również te 4000 ofiar ginących corocznie w wypadkach samochodowych?

--
bans

Data: 2012-06-12 14:42:03
Autor: Stefan
[Gazownia] będą rżnąć

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:jr71ff$k2r$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jak powiedział bodajże Sir Winston Churchill: jedna ofiara to tragedia, tysiące ofiar to statystyka.
pozdr
Stefan

Data: 2012-06-12 15:02:39
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-12 14:42, Stefan pisze:

[...]

Ręce mi opadły. Zawsze tak zmieniasz danie co 5 minut? Czy może twój pierwszy post to była ironia, której nie załapałem?

Zostawiam cytaty, niech inni ocenią.

--
bans

Data: 2012-06-12 16:10:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Gazownia] będą rżnąć
Stefan, Tue, 12 Jun 2012 14:42:03 +0200, pl.rec.gory:
Jak powiedział bodajże Sir Winston Churchill: jedna ofiara to tragedia, tysiące ofiar to statystyka.

A nie przypadkiem Stalin...?
No i to tak trochę gryzie się z Twoim pierwszym postem...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-11 17:07:14
Autor: Adampio
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-11 09:40, Olin pisze:
Stuprocentową gwarancją bezpieczeństwa byłoby wycięcie wszystkich drzew
wokół szlaku na wysokość drzewostanu,

Noo, a jakby tak wyciąć na dwie wysokości to gwarancja byłaby dwustuprocentowa :-)

Adampio

Data: 2012-06-11 22:49:46
Autor: Sławomir Szyszło
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Mon, 11 Jun 2012 17:07:14 +0200, Adampio <adampio@op.pl> wklepał(-a):

[...]

Saruman też wycinał drzewa w okolicach swoich "szlaków". No i jak skończył?

Data: 2012-06-12 08:26:02
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-11 22:49, Sławomir Szyszło pisze:

Saruman też wycinał drzewa w okolicach swoich "szlaków". No i jak skończył?

Życie to nie bajka, powtarzam po raz... enty ;)

--
bans

Data: 2012-06-11 23:44:26
Autor: __Maciek
[Gazownia] będą rżnąć
Mon, 11 Jun 2012 09:40:33 +0200 Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał:

[...]

Ja myślę że jeszcze trzeba wszystkie szlaki (a zwłaszcza takie jak
Orla) wybetonować i ogrodzić barierkami, bo przecież ktoś może tam
spaść, a nawet czasem się to zdarza! Jak można było dopuścić do tego
żeby szlaki w Tatrach były niezabezpieczone barierkami i niewyrównane
betonem?

Data: 2012-06-12 02:44:39
Autor: Dziobak
[Gazownia] będą rżnąć
Użytkownik "__Maciek"  napisał

Ja myślę że jeszcze trzeba wszystkie szlaki (a zwłaszcza takie jak
Orla) wybetonować i ogrodzić barierkami,

yyy- tam , barierkami - rury z pleksy , bezpieczeństwo 1000%  ;)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2012-06-12 15:49:36
Autor: __Maciek
[Gazownia] będą rżnąć
Tue, 12 Jun 2012 02:44:39 +0200 "Dziobak" <dziobak@hot.pl> napisał:

yyy- tam , barierkami - rury z pleksy , bezpieczeństwo 1000%  ;)

Faktycznie, Twój pomysł jest lepszy. Jeszcze tylko w tej rurze
klimatyzacja i co 100m McDonald, no i oczywiście kolejka, jakby ktoś
nie miał siły iść :-)

Data: 2012-06-12 09:12:52
Autor: Olin
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Mon, 11 Jun 2012 23:44:26 +0200, __Maciek napisał(a):

 trzeba wszystkie szlaki (a zwłaszcza takie jak
Orla) wybetonować i ogrodzić barierkami,

Niedawno - po długiej przerwie - odwiedziłem Sokolicę w Pieninach i tam
metalowe barierki w istocie są imponujące. Betonu nie ma, ale jak uzbierają
odpowiednią sumę za bilety wstępu na tę górę, to kto wie, czego się
doczekamy. W Bieszczadach spotkałem podobne udogodnienia przy szlaku na Szeroki Wierch
tudzież na odcinku Przełęcz Orłowicza - Suche Rzeki. Tam jednak idą z
duchem ekologii i do budowy infrastruktury turystycznej wykorzystują
drewno.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przystąpiły z pasją
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
 audycjach, filmach, wiadomościach itp. nie było obelg i manipulacji,
 których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-06-12 09:44:43
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-12 09:12, Olin pisze:

[...]

Daleko szukać nie trzeba - szlak Krowiarki - Diablak - Brona - Markowe Szczawiny - Zawoja Markowa to w tej chwili niemal na całej długości chodnik. Park Narodowy, cholera...

--
bans

Data: 2012-06-12 10:07:50
Autor: Olin
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Tue, 12 Jun 2012 09:44:43 +0200, bans napisał(a):

szlak Krowiarki - Diablak - Brona - Markowe Szczawiny - Zawoja Markowa to w tej chwili niemal na całej długości chodnik.

Wykonawca tych traktów z pewnością nie narzekał.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-06-13 13:45:32
Autor: Andrzej Kłos
[Gazownia] będą rżnąć
Olin pisze:
[...]

a odpowiednia* tablica na początku (z jednego i drugiego początku) jest?

*znaczy się fundator

andy_nek

Data: 2012-06-13 14:51:25
Autor: Olin
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Wed, 13 Jun 2012 13:45:32 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

a odpowiednia* tablica na początku (z jednego i drugiego początku) jest?
*znaczy się fundator

Nie zauważyłem, ale to oczywista oczywistość, że fundatorem są nabywcy
biletów wstępu do BPN.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-06-12 10:20:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Gazownia] będą rżnąć
__Maciek, Mon, 11 Jun 2012 23:44:26 +0200, pl.rec.gory:
[...]

Śmiechy-chichy, ale przy Moku będąc te trzy razy w życiu zawsze mam jakieś
zezowate szczęście odnośnie towarzystwa. Kiedyś usłyszałem rozmowę:
-no to co, teraz na Rysy?
-a jest tam asfalt?
(i rozmowa była w 100% na poważnie)

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-12 11:19:17
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć

[...]

Nabijanie się z klapkowiczów w Tatrach to jest już nudne jak kawały o Chucku Norrisie. Co o nich nowego można dodać? Przecież wszelkie standardy ludzkiej głupoty dawno już w Tatrach przekroczono.

--
bans

Data: 2012-06-12 13:17:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Gazownia] będą rżnąć
bans, Tue, 12 Jun 2012 11:19:17 +0200, pl.rec.gory:

[...]

Ja tam bywam raz na rok, więc mnie to stale bawi...

Co o nich nowego można dodać? Przecież wszelkie standardy ludzkiej głupoty dawno już w Tatrach przekroczono.

A to jest inna sprawa. Świadczą o tym, niestety, wszystkie informacje o
akcjach TOPR na takich szlakach jak Orla Perć...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-12 19:06:22
Autor: Robert Ostrowski
[Gazownia] będą rżnąć
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> napisał(a):
> [...]

spaść, a nawet czasem się to zdarza! Jak można było dopuścić do tego
żeby szlaki w Tatrach były niezabezpieczone barierkami i niewyrównane

Przecież coś podobnego robi sie w Pieninach. Nawet w wąwozie Homola już nie
można przechodzić w bród tylko po mostkach. --

Data: 2012-06-12 19:06:27
Autor: Robert Ostrowski
[Gazownia] będą rżnąć

Data: 2012-06-12 19:06:31
Autor: Robert Ostrowski
[Gazownia] będą rżnąć

Data: 2012-06-23 11:57:50
Autor: Marek
[Gazownia] będą rżnąć
Robert użył medialnego języka rodem z brukowca, w którym obraz rzeczywistości ma histeryczno - shizofreniczny charakter. Wylesione Tatry trzeba by jeszcze mocno spłaszczyć, żeby przypominały Mongolię ;). A lesistość Polski to inna bajka niż cięcie drzew tam, gdzie podlega ochronie całość przyrody. Oba motywy nie mają związku z tematem.
W tym "rżnięciu" widać konflikt między ochroną przyrody a popapranym rozumieniem ochrony obywatela przez państwo. Wypadek dziewczynki z OPN to oczywiście tragedia. Ale ma charakter kuriozum. Mówi o tym cytowany wyżej pracownik TPN. Kiedyś pod Lackową dupnął tuż koło mnie wielki konar buka i ciutkę się wtedy spietrałem, lecz nie oczekuję z tego powodu wygolenia wszystkich leśnych szlaków w Polsce. Dla mnie to takie samo zagrożenie jak płaty śniegu na trawersach żlebów czy ruchomy piarg. Trzeba brać je pod uwagę decydując się na turystykę w Tatrach. A jeśli minister środowiska czuje się odpowiedzialny za los maluczkich w outdoorze, to powinien nakazać umieszczenie tablic z ostrzeżeniem przy wejściach na szlaki. To jak ostrzeżenia o śladowych ilościach orzechów arachidowych, stosowane przez producentów żywności. Ma dupę krytą, a nie miesza w przyrodzie chronionej przez PN.           Robert Ostrowski:

Przecie� co� podobnego robi sie w Pieninach. Nawet w w�wozie Homola ju� nie
mo�na przechodzi� w br�d tylko po mostkach.

W wąwozie Homole przed wprowadzeniem stali była już odpowiednia "infrastruktura turystyczna". Dawała turyście odpowiedni komfort, a nie gryzła się zanadto z miejscem, bo wykonana była z lokalnych materiałów, czyli ze świerkowych drągów i desek. Nawet nie dążyła się zużyć, gdy zastąpiono ją tą koszmarną metalową instalacją. Byłem w Małych Pieninach w czasie robót i gadałem z ludźmi który to montowali. Niektórzy z nich pracowali wcześniej także przy poprzednim ułatwiaczu. Nie narzekali. Jest robota, są dutki. A turysta przez krótką chwilę miał nawet wybór opcji ułatwienia :). http://tiny.pl/hlqb9

--
Marek

Data: 2012-06-23 12:08:16
Autor: Marek
[Gazownia] będą rżnąć
shizofreniczny

Schizofreniczny :/.

--
Marek

Data: 2012-06-24 00:20:38
Autor: Basia Z.
[Gazownia] będą rżnąć
Marka przepraszam, bo wysłałam mu na pw, a miało iść na grupę.
Wysyłam jeszcze raz.

Marek:
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Takie tablice są.
Dziś widziałam jedną pod Kościelcem, dotyczącą szlaku na Kościelec, niestety
nie przyszło mi do głowy zrobienie zdjęcia.
A podpisani są TOPR, TPN, PTTK

Co do podejścia przez Homole - akurat dziś byłam na Malym Kościelcu z grupą,
która 3 tygodnie wcześniej (nie ze mną) wchodziła na Wysoką przez Homole.
Okropnie narzekali na te koszmarne schody. One nie tylko szpecą otoczenie,
ale po prostu są niewygodne.
Ludzie (nie jacyś specjalnie doświadczeni turyści) mówili ze znacznie wygodniej i mniej męcząco szło się im na Mały
Koscielec po ścieżce ułożonej z kamieni, niż po tych koszmarnych schodach.
A przecież tam jest chyba dwa razy tyle podejścia.

Data: 2012-06-24 11:54:01
Autor: Tomasz Sójka
[Gazownia] będą rżnąć
Dnia Sun, 24 Jun 2012 00:20:38 +0200, Basia Z. napisał(a):

[...]

A nie jest przypadkiem tak, że te mniej lub bardziej koszmarne "ułatwienia"
służą nie tyle ochronie ludzi przed przyrodą co przyrody przed człowiekami?
Wiadomo co się dzieje z miejscami gdzie ruch gwałtownie się zwiększa, z
jedno-dwumetrowej ścieżki-drogi robi się autostrada. Nie da się prośbą i
goźbą - po schodkach znakomita większość będzie tupała posłusznie.
Prawdziwie masowego ruchu turystycznego nie można brać "na rozum", on się
rządzi innymi prawami.
I jeszcze jedno - te wszystkie drewniane mostki, kładki, drabinki b. szybko
ulegają biodegradacji ;) niestety. Trzeba ich ciągle doglądać, poprawiać,
naprawiać, wymieniać. Jeśli są środki i siły, nie ma sprawy. Pytanie czy
one są, jest w większości wypadków retoryczne... BTW mnie osobiście równie
mocno wkurzają tak często spotykane kamienne stopnie na wielu szlakach.
Nienawidzę ich (a raczej nienawidzą moje nogi) nie mniej niż te metalowe
badziewia, choć oczywiście wyglądają dużo lepiej.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-06-25 08:47:19
Autor: bans
[Gazownia] będą rżnąć
W dniu 2012-06-11 09:40, Olin pisze:

Stuprocentową gwarancją bezpieczeństwa byłoby wycięcie wszystkich drzew
wokół szlaku na wysokość drzewostanu, ale takich działań TPN nie
przewiduje.

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-18553950

Bo pustynia ma być pustynią, a nie jakąś kaktusową dżunglą! ;)

--
bans

[Gazownia] będą rżnąć