będa wyższe emerytury!

Data: 2021-03-26 18:58:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!
W dniu 26 mar 2021 o 09:48, Olin pisze:

Tablice aktualizowane co roku przez GUS są
podstawą do wyliczania wysokości emerytur.

[do pustego kieliszka tylko Salomon
nie nasika -- czy jakoś podobnie...]

Wysokość emerytur zależeć będzie od stanu
finansów, a ten -- od gospodarki, ten zaś
będzie uzależniony od obecnej polityki...

Czy dyskutantów dopada schizofrenia? Nie
tak dawno rozmawiano tu o inflacji -- ta
skutecznie ureguluje nie tylko emerytury
itp. socjalki, ale ogólniej -- wszystko,
co związane jest z forsą, czyli wszystko
po prostu...

-=-

Nie zabraniam nikomu rozważania typu -- iść
na emeryturę czy czekać, bo rzecz jasna bez
względu na inflację lepiej dostać 5 Rubinów
niż 4 Rubiny, lecz zauważam, że rzeczywiste
wysokości emerytur (czyli składników pensji
jakby nie patrzeć) ustalają w wolnorynkowej
gospodarce politycy....

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-03-29 11:29:03
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Fri, 26 Mar 2021 18:58:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Wysokość emerytur zależeć będzie od stanu
finansów, a ten -- od gospodarki, ten zaś
będzie uzależniony od obecnej polityki...

Liczę na to, że moja emerytura zostanie sfinansowana z pieniędzy zabranych
mafiom watowskim, dlatego nie przystąpiłem do PPK. Skąd pewność, że po 2
latach nie zostaną przekształcone w PKP, a po kolejnych 3 w KPP, co będzie
wiązało się z opłatą przekształceniową, za każdym razem po 40%.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-30 10:14:34
Autor: Alf/red/
będa wyższe emerytury!
W dniu 29.03.2021 o 11:29, Olin pisze:
Liczę na to, że moja emerytura zostanie sfinansowana z pieniędzy zabranych
mafiom watowskim

Ale masz świadomość, że mafia watowska to także ten przysłowiowy mechanik samochodowy, który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

--
Alf/red/

Data: 2021-03-30 12:42:44
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Tue, 30 Mar 2021 10:14:34 +0200, Alf/red/ napisał(a):

Ale masz świadomość, że mafia watowska to także ten przysłowiowy mechanik samochodowy, który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

Nie znam żadnego przysłowia o mechaniku samochodowym, ale jedna mafia
watowska została wykryta w Ministerstwie Finansów za czasów kryształowego
Mariana Banasia - proces, utajniony na wniosek ziobrotury, się toczy - a
nie chodzi o jakieś grosze, tylko 5 baniek.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-31 16:52:29
Autor: Krzysztof Halasa
będa wyższe emerytury!
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

Mariana Banasia - proces, utajniony na wniosek ziobrotury, się toczy - a
nie chodzi o jakieś grosze, tylko 5 baniek.

To drobiazg w obecnych realiach. Chyba że dużych baniek? To już byłoby
coś - nie wiele, ale jednak coś.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-04-01 02:59:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!

"Krzysztof Halasa" m3ft0bpe8i.fsf@pm.waw.pl

Mariana Banasia - proces, utajniony na wniosek ziobrotury,
się toczy - a nie chodzi o jakieś grosze, tylko 5 baniek.

To drobiazg w obecnych realiach.

Dasz mi pół bańki?

    "Alf/red/" s3uml9$4j8$2@gioia.aioe.org

    > Ale masz świadomość, że mafia watowska to
    > także ten przysłowiowy mechanik samochodowy,
    > który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

Drodzy jacyś ci mechanicy... Samochodowi czy helikopterowi? ;)
Nawet jak na helikopterowych -- drodzy...
--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-04-01 10:38:14
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Wed, 31 Mar 2021 16:52:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

To drobiazg w obecnych realiach. Chyba że dużych baniek? To już byłoby
coś - nie wiele, ale jednak coś.

Wydoili 5 mln zł, czyli - jak się właśnie dokształciłem w internetach -
chodzi o duże bańki, zwane również melonami. Mieli próbować wyłudzić
kolejne 860 tys.

https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1436677,banas-ministerstwo-finansow-mafia-vat-owska.html

Data: 2021-04-01 23:57:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!

"Olin" 14l7l8phsluau.qrykaalu02oc.dlg@40tude.net

pomnażających szeregi bohaterów, którzy wiarę chrześcijańską
pieczętowali własną krwią;

Pieczęcie stawiane własną (czyli chyba ludzką! -- niby
bohater mógł mieć własną owcę, którą zarżną, upuszczając
z tej owcy nieco krwi... ale chyba tutaj nie o taką krew
podąża...) krwią? -- pachnie tu cyrografią...

ale dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw

Która pieczętuje farbą -- nie {} ludzką krwią...
Dlaczego tedy jest straszniejsza?...

Z drukarzami mieli na pieńki i hitlerowcy, i komuniści
z PRLi... I leśnicy... (św. pamięci minister JSzyszko
chociażby -- mylący km_kwadratowe z hektarami...)

A dziś? -- AGlapiński drukuje szmal na potęgę...
....czego skutkami chce obarczyć nas, jako że banki
ponoć rozmyślają o wprowadzeniu kar za przetrzymywanie
produktów drukarskich w bankowych skarbcach...

[wcale nie dziwi mnie postawa banków -- papier jest ciężki...
wiedzą o tym bibliotekarze... akurat białostoccy nie wiedzieli,
skoro zbudowali uniwersytecką bibliotekę, której połowę sprzedali
za złotówkę prywatnej firmie ZETO Białystok właśnie dlatego, że
ów budynek nie mógł bezpiecznie pomieścić uniwersyteckich zbiorów
z uwagi właśnie na ciężar słowa zawartego w tych zbiorach... co
białostocki uniwersytet uczynił z pozostałą połówką budynku?
-- ano oddał tę połówkę za freeko państwowej firmie ZETO
Białystok, zanim ZETO Białystok został sprywatyzowany...]

Trochę to dziwne -- toż AGlapiński chce zwiększyć udział
banknotów o nominale 500 zł i wprowadzić banknoty
o jeszcze wyższych nominałach... Najwyraźniej banki
szukają powodu do zwady -- toż banknotów nie przybędzie...

[niestety tym bardziej nie przybędzie nam towarów
w efekcie takiego trudu -- drukarskiego...]

Tak to jest z tymi bankami... Co więcej -- ciężki szmal
jest sukcesywnie wycofywany z obiegu, żeby nie obciążał
polskiej gospodarki nadmiarem tak zwanego grosza...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-04-01 23:58:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!

[...]

Czy ktokolwiek z nas (czytających te wypowiedzi grupowe)
pogardziłby choćby 1 promilem (5860 pln) tych drobiazgów?
Nawet 1% z 1% (586 pln) -- imo nikt z nas by nie pogardził...
Drobniejsze kwoty odbierały/odbierają ludziom rozum...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-04-02 20:57:53
Autor: Krzysztof Halasa
będa wyższe emerytury!
[...]

No to jednak według obecnych standardów to były te mniejsze bańki :-)
Chociaż mi też wydają się duże.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-04-02 00:47:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!

[...]

Niewiele?...

    https://youtu.be/3FWWFlGvvUA?t=205 <-- tutaj 12 baniek na film JH
                     ,,Ogniem i Mieczem'' to bardzo duże pieniądze...
    https://youtu.be/ztj6hqDYIKM?t=1

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-30 15:53:59
Autor: Wojciech Bancer
będa wyższe emerytury!
On 2021-03-29, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

Podstawowa różnica jest taka, że z PPK wypłacasz w dowolnym momencie,
a ze względu na jego konstrukcję - praktycznie zawsze z gwarantowanym z zyskiem na poziomie >30%.

Jak masz inne źródła tyle dają, to się pochwal.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-03-30 16:02:46
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Tue, 30 Mar 2021 15:53:59 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Podstawowa różnica jest taka, że z PPK wypłacasz w dowolnym momencie,
a ze względu na jego konstrukcję - praktycznie zawsze z gwarantowanym z zyskiem na poziomie >30%.

Ale skąd pewność, że dowolnej nocy PPK nie zostanie przekształcone w PKP, a
opłata przekształceniowa nie wyniesie 40%. A to wcale może nie być ostatnie
słowo przekształcających.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-30 18:05:00
Autor: Wojciech Bancer
będa wyższe emerytury!
On 2021-03-30, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

Twój argument można sparafrazować do:

Ale skąd pewność, ze dowolnej nocy RORy nie zostaną przekształcone w
GdybyRORy, a opłata przekształceniowa nie wyniesie 50%? A to wcale może
nie być ostatnie słowo przekształcających.

Albo:
A skąd pewność, że pieniądz gotówkowy nie zostanie zakazany.

Albo:
A skąd pewność, że złoto nie zostanie zakazane albo skonfiskowane.

Przecież wszystko można regulować prawnie.
Może jednak łatwiej bazować na obecnym prawie, a nie gdybać?

Jak przekształcą PPK, to się wycofam zanim to nastąpi, a do tego czasu
rok w rok kasuję ~40% zysku.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-03-31 10:45:07
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Tue, 30 Mar 2021 18:05:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Kiedy właśnie OFE ma być przekształcone w IKE, a trud tej przemiany jest
wyceniany na 15%. Twój przykład wcale nie jest nie do pomyślenia, bo budżet trzeszczy i
władza ludowa szuka na gwałt pieniędzy, przeto mogą wpaść również na
koncept przekształcania ROR-ów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-31 11:04:15
Autor: Kamil Jońca
będa wyższe emerytury!
[...]

Ale tu chodzi o to, że "konstrukcja prawna" ofe jest jednak inna niż
PPK/IKE/IKZE i te ostatnie jest trudnie zakosić. Równie trudno jak po
prostu przeprowadzić nacjonalizację. Nie żeby to było niemożliwe, ale
jednak trudniej.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-03-31 11:22:34
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Wed, 31 Mar 2021 11:04:15 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Ale tu chodzi o to, że "konstrukcja prawna" ofe jest jednak inna niż
PPK/IKE/IKZE i te ostatnie jest trudnie zakosić.

Daniel, wszystko mogę, Obajtek podoła każdemu wyzwaniu. Nie takie rzeczy są
zapisane w konstytucji, podobno ustawie o najwyższej mocy prawnej, a spoko
można je zmienić ustawą sejmową. Na przykład, kadencja I prezesa Sądu
Najwyższego jest zapisana w ustawie zasadniczej i na władzy ludowej nie
zrobiło to żadnego wrażenia.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-31 11:27:57
Autor: Kamil Jońca
będa wyższe emerytury!
[...]

A mi się wydaje, że akurat się cofneli.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-03-31 12:17:01
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Wed, 31 Mar 2021 11:27:57 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

 Na przykład, kadencja I prezesa Sądu
Najwyższego jest zapisana w ustawie zasadniczej i na władzy ludowej nie
zrobiło to żadnego wrażenia.

A mi się wydaje, że akurat się cofneli.

W końcu się cofnęli, ale ile to wymagało zachodu i determinacji.
W przypadku Trybunału Konstytucyjnego oraz KRS już nie. Media mętnego nurtu donoszą, że złamano 13 artykułów konstytucji i to
czasem wielokrotnie.
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1297653,po-pis-i-prezydent-zlamali-konstytucje.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-04-02 00:36:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
będa wyższe emerytury!

"Olin" 63uy6r5nx280$.vkvab6ch0td9.dlg@40tude.net

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

Podczas tego naszego postoju na
stanowisku -- inni idą po rozum do głowy?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-31 12:14:52
Autor: Wojciech Bancer
będa wyższe emerytury!
On 2021-03-31, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
[...]

Nie. OFE będzie przekształcone w nowe OFE, które nie ma żadnych cech
IKE. To jest ewidentny skok na kasę. Nie ma żadnych cech obecnych IKE
i nie będzie tym samym IKE które znamy. To będzie kompletnie odrębny
byt.

Twój przykład wcale nie jest nie do pomyślenia, bo budżet trzeszczy i
władza ludowa szuka na gwałt pieniędzy, przeto mogą wpaść również na
koncept przekształcania ROR-ów.

No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-03-31 03:46:23
Autor: Dawid Rutkowski
będa wyższe emerytury!
środa, 31 marca 2021 o 12:14:54 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
On 2021-03-31, Olin <ku...@adres.w.stopce> wrote: > Dnia Tue, 30 Mar 2021 18:05:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a): > >> Twój argument można sparafrazować do: >> >> Ale skąd pewność, ze dowolnej nocy RORy nie zostaną przekształcone w >> GdybyRORy, a opłata przekształceniowa nie wyniesie 50%? A to wcale może >> nie być ostatnie słowo przekształcających. > > Kiedy właśnie OFE ma być przekształcone w IKE, a trud tej przemiany jest > wyceniany na 15%.
Nie. OFE będzie przekształcone w nowe OFE, które nie ma żadnych cech IKE. To jest ewidentny skok na kasę. Nie ma żadnych cech obecnych IKE i nie będzie tym samym IKE które znamy. To będzie kompletnie odrębny byt.

To jeszcze milej. Jest gdzieś jakieś porównanie tych wynalazków?
Wychodzi na to, że trzeba to od razu sprzedawać.

Choć oczywiście zawsze można sobie te 15% oszczędzić i "przenieść wszystko do ZUS" - i tak łaska władzuchny, że domyślną opcją jest zajumanie 15%, a nie 100% - bo to "w ZUS" (czyli nigdzie) będzie tak pewne jak w radzieckim banku: "nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz".
Tak jak w mojej wspólnocie mieszkaniowej - przez kilka lat w "rozrachunkach" wisiało ponad 10k "należności od dostawców" - było to wynikiem "oszczędności", czyli zmiany dostawcy.
W związku z tym u poprzedniego dostawcy pozostała nadpłata - bo zużycie zmalało - no i tak to sobie w należnościach wisiało, dopóki nie zapytałem, jak długo jeszcze będzie.
Bo oczywiście w sprawozdaniu finansowym kasa zaksięgowana jaka taka, którą mamy - tylko że nie na koncie bankowym, a jedynie na koncie księgowym.

> [...]
No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

Tylko musisz być od nich sprytniejszy - albo w zmowie - żeby wiedzieć, kiedy te zyski zrealizować.
Już wielu było takich, co uwierzyli w "40% komu? Tobie!" - ostatnio np. syndyk szukał wierzycieli amber gold, żeby im oddać po 10% z tego, co umoczyli.
Ciekawe, że prywatne piramidy są zakazane, a rządowe nie.

Data: 2021-03-31 13:43:46
Autor: Wojciech Bancer
będa wyższe emerytury!
On 2021-03-31, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie można sprzedać. To nadal jest "OFE", nadal nie możesz tymi środkami
dysponować, nadal będą nimi zarządzać towarzystwa emerytalne, tylko będą
miały nowe nazwy i zapis w ustawie że środki są prywatne (tak jakby zapisu w ustawie nie dało się zmienić).

Choć oczywiście zawsze można sobie te 15% oszczędzić i "przenieść wszystko do ZUS" - i tak łaska władzuchny, że domyślną opcją jest zajumanie 15%,

Dokładnie. Już gdzieś się pojawiały wyliczenia, że odrobienie tych 15%
zajmie ok. 10 lat. A ZUS przez ostatnie 10 lat dzięki hojnej
rewaloryzacji był bardziej opłacalny.

Minusem przejścia do ZUS jest niestety to, że akcje które miały fundusze
nie zostaną umorzone, tylko znacjonalizowane, czyli przekazane w
zarządzanie do PFRu (który ma zarządzać Funduszem Rezerwy
Demograficznej). Jak tego będzie odpowiednio dużo, to skarb państwa
będzie miał znaczące udziały w kilku spółkach więcej, a więc i wpływ na
działalność spółek. Można o tym poczytać:

https://innpoland.pl/166725,reforma-ofe-a-prywatne-spolki-moze-im-grozic-nacjonalizacja
https://businessinsider.com.pl/finanse/likwidacja-ofe-moze-oznaczac-faktyczna-nacjonalizacje-niektorych-spolek/1b3fjfv

W przyszłości też nie ma co liczyć, że ZUS nie będzie dobrze
rewaloryzowany, bo przecież to decyzja polityczna, a wśród polityków nie
mamy klasy myślącej trzeźwo, tylko klasę demagogiczną. Jedynym
zagrożeniem może być tutaj ew. wprowadzenie emerytury maksymalnej.

> [...]

Tylko musisz być od nich sprytniejszy - albo w zmowie - żeby wiedzieć, kiedy te zyski zrealizować.

To proste. Ja sobię robię raz w roku przelew i przerzucam to do IKZE :)

Już wielu było takich, co uwierzyli w "40% komu? Tobie!" - ostatnio np. syndyk szukał wierzycieli amber gold, żeby im oddać po 10% z tego, co umoczyli.
Ciekawe, że prywatne piramidy są zakazane, a rządowe nie.

Ale to nie jest piramida. Te ~40% wynika z tego, że pracodawca jest
zmuszony te 1.5% dać.

Ty płacisz 2%, pracodawca 1.5%.
Przy wypłacie "z dowolnego powodu" potrącany jest chyba ZUS 30% od kwoty którą wpłacił pracodawca i 19% od kwoty którą fundusz na tym kapitale
dla Ciebie zarobił.

Czyli żeby ładnie to pokazać:

 - od 5000 zł ty wpłacasz 100 zł
 - pracodawca dopłaca 75 zł (75%)
 - przy wypłacie od kwoty wpłaconej przez pracodawcę odliczamy 30%,
   zostaje ok. 50 zł, czyli 50%.

Więc nawet z lekką stratą funduszu jesteś do przodu (stąd moje 40%).
Czysta matematyka.

A wypłacać można co jakiś czas.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-03-31 12:20:45
Autor: Olin
będa wyższe emerytury!
Dnia Wed, 31 Mar 2021 12:14:52 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

To jest jakiś pomysł, ale ja się nie skuszę. Wolę wyższy tzw. komfort
życia. Po co budzić się co rano i nasłuchiwać, czy już kradną i trzeba
uciekać z forsą.

--
uzdrawiam
Grzesiek