benzyna 80okt.

Data: 2013-04-13 15:57:31
Autor: nazgul
benzyna 80okt.
W dniu 2013-04-13 15:43, h.w.d.p. pisze:
czy wspolczesne samochody beda na tym jezdzic bezproblemowo?
wspolczesne - mam na mysli nie starsze niz 10-15 lat, z silnikami
konstrukcyjnie powiedzmy z przed max 20 lat.

84 to standard w usa
czy 80 jest du偶o gorsze?

Data: 2013-04-13 13:56:48
Autor: masti
benzyna 80okt.
Dnia pi臋knego Sat, 13 Apr 2013 15:57:31 +0200 osobnik zwany nazgul
napisa艂:

[...]

nie mo偶na tego por贸wna膰 wprost bo w Europie i USA obowi膮zuj膮 inne normy ustalania Liczby oktanowej
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_MON_i_DON

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-04-13 16:16:25
Autor: nazgul
benzyna 80okt.
W dniu 2013-04-13 15:56, masti pisze:
[...]

fakt, ale:

"W Polsce, podobnie jak w ca艂ej Europie, obowi膮zuje norma oznaczania liczby oktanowej zbli偶ona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest wed艂ug normy DON (roaD Octane Number), kt贸ra jest r贸wna (RON+MON)/2. Wed艂ug jednych 藕r贸de艂 warto艣ci liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce r贸偶ni膮 si臋 nie wi臋cej ni偶 o warto艣膰 rz臋du 1-2.[3], za艣 wed艂ug innych wynosz膮 ok. 4-5.[4]"

r贸偶ni膮 si臋 in "+" czy in "-" ?
w ka偶ym razie niewiele.

benzyna 80okt.