Data: 2016-05-14 11:04:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.
Jak to jest że stosunek zmienia się w tak szerokim zakresie, że raz benzyna 2x droższa, a raz 3x droższa? Przecież to chyba w tej samej rafinerii, z tej samej ropy robione. |
|
Data: 2016-05-14 12:30:37 | |
Autor: Shrek | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 14.05.2016 11:04, Tomasz Pyra wrote:
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej. Na zimę (prawie) zawsze drożeje. Tak czy inaczej najtaniej od chyba 6 lat. Bardziej mi się opłaca samochodem niż motocyklem jeździć;) Sporo LPG jest pochodzenia naturalnego - głównie z Rosji - ale nie wiem jak to w procentach wypada. Shrek. |
|
Data: 2016-05-14 08:16:56 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
Propan i Butan to niechciane produkty powstajace przy przerobie ropy naftowej. To taki sam odpad jak trociny w tartaku albo pestki przy przerabianiu wisni lub sliwek na dzem. Nie jest wykluczone ze rafinerie pierwszemu odbiorcy daja te gazy darmo albo prawie darmo. Ci co wydobywaja rope niska jej cene staraja sie rekompensowac iloscia. Niska cena ropy to niska cena paliw i wiekszy ma nie popyt. To produkuja wiecej paliw i przy okazji maja wiecej odpadowego Propanu i Butanu. Niska cena LPG jest bodzcem do przystosowywania wiekszej ilosci silnikow do jego spalania. Na razie nie ma rownowagi w produkcji LPG i jego zuzyciu to cena jest niska bo dyktuje ja ten co tankuje paliwo. Musi istniec jakies miedzynarodowe porozumienie zeby rzady nie blokowaly spalania LPG poprzez wysokie podatki. Jesli nie zostanie spalony przez kierowcow to bedzie musial byc spalony tam gdzie powstaja odpadowe skladniki z jakich jest LPG robiony. W obydwu przypadkach i tak zostanie spalony i zrobi sie CO2. Ale jak zostanie spalony w samochodach to wykona uzyteczna prace.
|
|
Data: 2016-05-15 11:00:13 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Sat, 14 May 2016 11:04:50 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej. No wlasnie - z tej samej ropy. Z jednego kranika cieknie benzyna, z drugiego ON, z trzeciego LPG - i ceny musza byc takie, aby sie to wszystko sprzedalo. Ciepla zima, ciepla wiosna - i sprzedaz LPG spadla. Zbiorniki pelne i sprzedac trzeba. A do tego ... czyzby coraz mniej samochodow na LPG ? Nowe silniki trudno sie gazuje, a i do garazu wjechac nie mozna. A tak w ogole to by trzeba sprawdzic trendy swiatowe - cracking i reforming, popyt na LPG i inne paliwa w Europie, a nawet nasze akcyzy - maja rozny wplyw procentowy przy roznych cenach paliw. No bo chyba nie Tesla i inne elektryczne pojazdy ? Ewentualnie ... nasi handlarze opanowali oszukiwanie na akcyzie. Ponoc ON z Niemiec plynie calymi cysternami ... J. |
|
Data: 2016-05-15 06:43:26 | |
Autor: Bolko | |
benzyna / LPG > 3 | |
Ewentualnie ... nasi handlarze opanowali oszukiwanie na akcyzie.Zgadza się znajomy kupił w ubiegłym roku 1000 litrów. Duży garaż i wyszło mu że bardziej opłaci mu się kupic 1000 litrowy zbiornik i jeszcze zarobić na tym. A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologia bo oczywiście do współczesnych aut da się wprowadzić LPG tylko że koszt montażu to jest już dużo więcej niż 3 tys złotych. Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska |
|
Data: 2016-05-15 16:07:13 | |
Autor: atm | |
benzyna / LPG > 3 | |
Stare ale chyba wciaz aktualne: http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d |
|
Data: 2016-05-15 17:47:20 | |
Autor: Endriu | |
benzyna / LPG > 3 | |
Stare ale chyba wciaz aktualne: Kolego tendencja jest taka, że rząd chciałby żeby wszyscy jeździli na benzynie bo jest 3 razy drożej, więc większe wpływy do budżetu. Oczywiście nikogo na to nie stać (oprócz limuzyn rządowych) więc wszyscy chcą się przesiadać na gaz bo trzy razy taniej, co wkurwia rzad. Więc rząd wpływa na producentów samochodó żeby pchali ludziom diesle z kołami dwumasowymi filtrami dpa i nieremontawalnymi silnikami FSI, oraz nienaprawialne TSI w któych szubko rozpierdalają się po 150k pierścienie na tłokach. Ocywiście wszyscy udają tylko, że obchodzi ich cokolwiek ekologia, a w rzeczywistści pierdoloą ten temat - afera Volkswagana i mitsubishi/ nissana. Koncerny na skutek olobbystów starają się pchać ludziom auta z bezpośrednimi wtryskiem (GDI,TSI), żeby ludzi eni emogli tego gazować. Efekt jest taki, że jakbyś sobie chciał kupić nowe auto z normalnym niewyżyłowanym silnikiem 100-konnym 1.6, to takiego auta nowego nigdzie nie kupisz, tylko zostają ci jakieś popierdolone 1,2 TSI z turbiną w benzynie co to toto nie przejeździ więcej niż 150k kilometrów/ niezagazowalne. Właściwie jedyne rozsądne to co zostało na rynku to silniki benzynowe 1,6 MPI z Hundaia i Kia ale one znowy mają problem z luzami zaworowymi (szczególnie w gazie), i trzeba w tym co 60k kilometrów nastawiać zawory, bo nie ma tam normalnych popychaczy hydraulicznych jek w dawnych Volkswagenach, i co 60k kilometrów trzeba grzebać w klawiaturze. -- Pozdrawiam Endriu |
|
Data: 2016-05-15 20:39:38 | |
Autor: Shrek | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 15.05.2016 16:07, atm wrote:
Powiem tak - gówno prawda, a artykuł kupy się nie trzyma. Po pierwsze - zawsze na przeglądzie sprawdzają mi spaliny - zawsze wygodzą. Po drugie - patenty ze śrubką to już generalnie przeszłość. W sekwencji co byś nie zrobił, to za spalanie odpowiada sonda lambda. Zmniejszysz mnożnik, to komputer wydłuży czasy i gazu nie zaoszczędzisz. Zresztą większość LPG starych generacji miała tą śrubkę przykręconą "w normalnym" użytkowaniu, żeby mniej paliła LPG (a bardziej zawory) i raczej na badanie należało ją odkręcać;) Po trzecie rzekome przykręcanie śrubki na czas przeglądu, żeby spowodować mniejsze spalanie da w skutku "nie wyjście" spalin - za uboga mieszanka i spaliny nie wyjdą. Po czwarte - jest w tym wszystkim ziarno prawdy - to że być może przeciętny samochód na LPG truje bardziej nież na benzynie - ale nie dlatego, że na LPG, tylko dlatego, że ma wycięty katalizator, nieszczelne pierścienie i zostawia za sobą chmurę dymu - ale jak go przełączysz na PB to będzie to samo. To nie kwestia zasilania LPG, a po prostu oszczędzania na naprawach. Shrek |
|
Data: 2016-05-16 00:22:33 | |
Autor: atm | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 15.05.2016 20:39, Shrek wrote:
On 15.05.2016 16:07, atm wrote: Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym artykule wnioski byly zdecydowanie gorsze: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwizuYznjd3MAhWJkywKHW53CwoQFghlMAg&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Fartykuly-naukowe%2Fsend%2F333-artykuly-na-plycie-cd-1%2F7935-nowak-proszak-miasik-rabczak-wstepna-analiza&usg=AFQjCNHFyg7pHh9gaDZ1HUmLc8Ou4mPtrw&cad=rja (PDF z zestawieniem wynikow pomiaru zaniczeczyszczenia spalin) |
|
Data: 2016-05-16 06:53:24 | |
Autor: Shrek | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 16.05.2016 00:22, atm wrote:
Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym Próbka jedengo samochodu to trochę mało... Shrek |
|
Data: 2016-05-16 12:52:59 | |
Autor: T. | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-15 o 16:07, atm pisze:
Artykuły w czasopismach niemieckich są obarczone pewnym błędem związanym z właścicielami pisma (np. swego czasu było głośno o manipulacjach niemieckich pism, których tłumaczenia ukazywały się w Polsce - chodziło o rankingi aut). Generalnie Niemcy nie mają interesu w promowaniu LPG, bo większość ich producentów nie oferuje takich rozwiązań, a jeśli już, to szczątkowo. I przy okazji - trochę "rzeźbiłem" w tej branży jako pisacz tekstów motoryzacyjnych - żaden dziennikarz nie odważy się skrytykować jakiegokolwiek auta, bo na drugi raz nie dostanie auta do testów, nie dostanie zniżki na zakup, nie pojedzie do Barcelony na prezentację nowego modelu... Krytykować można jedynie model, który nie jest już produkowany lub ewentualnie coś, co jest niewymierne (autorowi np. nie spodoba się kształt kloszy kierunkowskazów...). Dopiero jak iluś tam ludzi kupi dany model i wywnętrza się na forach wtedy można dopiero zorientować się, ile dany model jest wart i jakie ma wady. Więc nie przywiązywałbym uwagi do praktycznie jakichkolwiek tego typu filozoficznych tekstów, a już zwłaszcza w pismach zagranicznych (nawet jeśli wydawane są po polsku). LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle. T. |
|
Data: 2016-05-16 12:57:18 | |
Autor: atm | |
benzyna / LPG > 3 | |
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle. Ale to jak z tym winem: dobrym i tanim ;) Nie ma dostepnych rzetelnych w miare wspolczesnych zestawien tego typu? |
|
Data: 2016-05-16 12:58:19 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle. Tanie obecnie niewatpliwie jest. Ale czy takie ekologiczne ? Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej, a co najmniej nie gorzej ? No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-) J. |
|
Data: 2016-05-17 00:23:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Mon, 16 May 2016 12:58:19 +0200, J.F. napisał(a):
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl... No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest warte ile NOx itp. itd. LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych substancji i różnych dodatków. Natomiast oczywiście inżynierowie projektując silnik i układ wtrysku benzyny poświęcają na to dużo czasu, wymyślają różne sztuczki żeby osiągnąć założone parametry. A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy. Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku benzyny. Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność mierzyć to też nie do końca wiadomo. Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy diesel świata :) |
|
Data: 2016-05-17 00:02:53 | |
Autor: Bolko | |
benzyna / LPG > 3 | |
> No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
warte ile NOx itp. itd. Ekologiczny nic nie znaczy. Jak jesteś eko oszołomem to najlepiej żebyś umarł. Wtedy nie wydalasz żadnych związków :) A w realnym świecie. Potrzebuje robić codziennie 100km. Rower/nogi/koń odpoada. Pozostaje samochód. I teraz pytanie który. Żeby to policzyć trzeba wziąć samochód z 200 kkm na liczniku. Takie po to żeby mieć do czynienia z realnym samochodem I potraktować jako czarną skrzynkę. Ile trzeba policzyć wszystkie koszty środowiskowe. Czyli ile trzeba dać do baku i jakie "koszty" to powoduje. I co jest na wyjściu i jakie "koszty" to powoduje. I porównać różne samochody/srodki transportu. I wybrać najmniej szkodliwą opcje. I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO. A prawie się go nieuzywa. Dziwne, dlaczego? Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie pali 2,2litra/osobe/100 km. Może samolot jest bardziej eko niż auto? |
|
Data: 2016-05-17 09:56:52 | |
Autor: Liwiusz | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru). -- Liwiusz |
|
Data: 2016-05-17 10:06:39 | |
Autor: Shrek | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 17.05.2016 09:56, Liwiusz wrote:
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze: To podobnie jak w samochodach;) A tak na poważnie - to rzeczywiście wychodzi dla B737 jakieś 3-3,5 litra na pax/100km. Oczywiście zależy od zapełnienia, wiatru i prędkości, ale można przyjąć, że zwykle latają 90%+, z prękością i wysokością standardową, a nawet jak z wiatrem czy pod wiatr, to przecież raz w jedną raz w drugą. Da się to statystycznie ogarnąć. Spalanie na godzinę też się różni przy wznoszeniu, cruisie i zniżaniu;) A myślę, że duże liniowce na długich trasach palą na paxa mniej od małych na "krajówkach" gdzie prawie parabolą lecisz. Ponoć problem jest z tym, że jak emitujesz zanieczyszczenia na dużej wysokości to są ponad trzy razy bardziej "szkodliwe" (głównie z punktu widzenia globca). I na tym opiera się wyliczenie o szkodliwości samolotów. Shrek. |
|
Data: 2016-05-18 08:50:22 | |
Autor: miumiu | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nheisa$3h2$1node2.news.atman.pl... W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze: Przeciętny samolot pasażerski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na godzinę lotu. Im dłużej leci tym mniej spala bo jest lżejszy. Na osobe może i wyjdzie 2-3 litry na 100km, ale mój samochód w przeliczeniu na osobę też spala tylko 7,5/5=1,5 litra benzyny/LPG. Samolot nie ma żadnych katalizatorów i wszystkie niedopalone węglowodory lądują prosto w atmosferze. Pzdr |
|
Data: 2016-05-18 16:15:59 | |
Autor: Shrek | |
benzyna / LPG > 3 | |
On 18.05.2016 08:50, miumiu wrote:
Przeci?tny samolot pasa?erski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na Wszytko prawda, pod warunkiem, że zwykle jedziesz w 5 osób. Być może jesteś wyjątkiem, ale przeciętnie to jest 1,3 osoby i to się liczy. Samolot nie ma ?adnych Za to przez większość czasu silnik pracuje w optymalnym zakresie. Więc mógłbyś się mocno zdziwić;) Shrek |
|
Data: 2016-05-17 17:59:33 | |
Autor: re | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Bolko" .... I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO. A prawie się go nieuzywa. Dziwne, dlaczego? Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie pali 2,2litra/osobe/100 km. Może samolot jest bardziej eko niż auto? -- - A balony, balony nie są bardziej eko od samolotów ? http://niusy.pl/9qv |
|
Data: 2016-05-17 19:00:03 | |
Autor: Budzik | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO. Kolega kupił ostatnio auto na CNG. Mowi, ze co prawda tylko 1 stacja w Poznaniu ale codziennie tam przejezdza wiec bedzie ok. Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG. Powód - obłsuga stacji miała w dupie klienta, raz przyjechał - awaria, drugi raz czekał 20 minut bo cos tam cos tam. Pomijam, ze jezdzenie na CNG było troche drozsze. |
|
Data: 2016-05-18 09:28:07 | |
Autor: z | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-17 o 21:00, Budzik pisze:
Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG. Mój znajomy też założył LPG ze względu na koszty serwisu (butla) z |
|
Data: 2016-05-18 14:59:57 | |
Autor: Budzik | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik z z@z.pl ...
A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i ponowna homologacja.Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG. |
|
Data: 2016-05-18 17:12:34 | |
Autor: z | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-18 o 16:59, Budzik pisze:
A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a Nie pamiętam teraz ale Ty chyba piszesz o wymaganiach co do butli LPG a CNG to jeszcze większe wymagania i koszty. z |
|
Data: 2016-05-18 17:59:56 | |
Autor: Budzik | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik z z@z.pl ...
Nie, pisze co do butli CNG.A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 |
|
Data: 2016-05-18 22:53:50 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-18 o 16:59, Budzik pisze: Z butlami LPG jest tak jak z gaśnicami, ponowna legalizacja ~300zł i 5 lat. Nowa butla ~450zł i 10 lat. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-05-18 10:06:53 | |
Autor: T. | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu 2016-05-17 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:
Generalnie masz rację, ale równie dobrze możemy porozmawiać o samochodach z wyciętymi katalizatorami albo jeżdżącymi na oleju po frytkach. Tu raczej chodzi o dobrze zrobioną i współczesną instalację LPG, a nie wynalazki wujka Miecia z garażu pod Pcimiem. Najnowsze instalacje LPG (teraz to się chyba nazywa VI generacji - wtrysk ciekłego gazu) kosztują coś ok. 6 tys. zł i to są urządzenia po prostu dobre - paliwo zostało "podmienione" na lepsze, bo z założenia łatwiej się ulatniające ze stanu ciekłego w gazowy (benzynę trzeba rozpylić, a w LPG mamy do czynienia z gazem). I wszelkie dane wskazują, że taki napęd wydziela mniej syfu od benzynowych i diesli. T. |
|
Data: 2016-05-16 20:52:43 | |
Autor: abn140 | |
benzyna / LPG > 3 | |
A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologianie bałdzo.... http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/ tyle ze jest wiele 'ale' drogie jak diabli, z 10k dedykowane, wiec nigdy nie bedzie wszystkich modeli nie sprawdzone na klientach, jak to na poczatku, cholera wie ile wytrzyma wtrysk pedzony samym gazem... na lpg.forum raczej sklaniaja sie do stosowania instalek z dotryskiem celem chlodzenia wtryskow benzyny... o co dokladnie chodzi to nie wiem, mozna tam poczytac. jeszcze vialle chyba robi instalki do bezp. wtrysku... pozyjemy zobaczymy, stanieje pewnie, pierwsi taksiarze zdadza relacje, sie zobaczy.... |
|
Data: 2016-05-15 23:29:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Sun, 15 May 2016 11:00:13 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 14 May 2016 11:04:50 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): A to teraz się nie robi jakimiś hydrokrakingami czy inną magią, że można w jakimś całkiem szerokim zakresie zmieniać z którego kranika ile ma lecieć? A do tego ... czyzby coraz mniej samochodow na LPG ? Nowe silniki zawsze się trudno gazowało - obojętnie czy był rok 1990, 2000, 2010 itd ;) To jest ten sam problem co ze wszystkim - w branża LPG potrzebuje z 5 lat, a warsztaty montażowe kolejnych 10, żeby opanować takie nowinki jak OBD, wtrysk paliwa, turbo, bezpośredni wtrysk itp. Za 10-15 lat (o ile LPG nadal będzie tanie) zostanie to rozpracowane, stanieje i pewnie będzie masowo montowane do nasto letnich strucli rocznik 2016 ;) No bo chyba nie Tesla i inne elektryczne pojazdy ? No jak nie? Prawdę mówiąc, to chyba jest jedyna sensowna droga rozwoju motoryzacji. |
|
Data: 2016-05-16 13:01:36 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej. A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG". Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ? J. |
|
Data: 2016-05-17 00:02:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Z tego co wiem to musi być wentylacja wymuszona i czujniki gazu. |
|
Data: 2016-05-17 22:36:54 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Tue, 17 May 2016 00:02:27 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a): Czujniki sa, bo jest sygnalizator "nie wchodzic, spaliny" czy jakos tak :-) Wentylacja wymuszona tez chyba jest, bo jakby te spaliny usuwali ? :-) Ale czy moze byc wymuszona grawitacyjna ? :-) J. |
|
Data: 2016-05-18 23:00:19 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
benzyna / LPG > 3 | |
A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego garazu Ja nigdy nie zauważałem tych znaków, jak i inni z tego co widzę na parkingach. Auto traktuje tak samo jak bez instalacji, tym bardziej że wlew jest pod oryginalną klapką. A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i zostanie wywietrzona. LPG znacznie wolniej i ścieka w zagłębienia. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-05-19 00:15:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Wed, 18 May 2016 23:00:19 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i zostanie wywietrzona. LPG znacznie wolniej i ścieka w zagłębienia. Chyba odwrotnie :) |
|
Data: 2016-05-19 00:59:26 | |
Autor: re | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i Chyba odwrotnie :) -- - Nie, zobacz pierwszy z brzegu film http://niusy.pl/9r3 |
|
Data: 2016-05-19 01:01:19 | |
Autor: re | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "re" Użytkownik "Tomasz Pyra" A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i Chyba odwrotnie :) -- - Nie, zobacz pierwszy z brzegu film http://niusy.pl/9r3 -- - A tu kolejny http://niusy.pl/9r4 |
|
Data: 2016-05-19 06:54:18 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
Ten bialy dym to para wodna a raczej snieg ktory sie zrobil z pary wodnej. LPG i opary benzyny sa ciezsze od powietrza.
|
|
Data: 2016-05-19 17:11:42 | |
Autor: yabba | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:16024vsovtn8l$.yjdluknp614n.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 18 May 2016 23:00:19 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a): LPG jest cięższe od powietrza: https://www.youtube.com/watch?v=y-rxiNL1b50 -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-05-19 08:37:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
Film niedostepny.
|
|
Data: 2016-05-19 20:43:46 | |
Autor: yabba | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:78bfa76b-d3bb-4985-9af6-0c68f7ca400egooglegroups.com...
Film niedostepny. Masz zepsuty Internet. U mnie działa. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-05-20 01:15:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
benzyna / LPG > 3 | |
Dnia Thu, 19 May 2016 17:11:42 +0200, yabba napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:16024vsovtn8l$.yjdluknp614n.dlg40tude.net... No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG. To LPG które wydostanie się z nieszczelnego zbiornika będzie parować (a wręcz wrzeć) rząd wielkości szybciej niż benzyna. W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą. |
|
Data: 2016-05-19 16:57:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
W przypadku podziemnego parkingu ze slaba wentylacja nie ma wiekszego znaczenia czy jest niewielka nieszczelnosc gazu czy niewielki przeciek benzyny. W obydwu przypadkach po kilku czy kilkunastu godzinach jest szansa ze niezle pierdolnie. Kluczowe dla pierdolniecia jest stezenie par w powietrzu. Jak za male albo za duze to sie mieszanka nie zapali. Granica wybuchowosci mieszanki propanu i butanu 1,9-9% benzyny 1,3-7%. Jak widac benzyna jest niebezpieczniejsza.
|
|
Data: 2016-05-20 08:27:07 | |
Autor: Bolko | |
benzyna / LPG > 3 | |
W dniu piątek, 20 maja 2016 01:57:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
W przypadku podziemnego parkingu ze slaba wentylacja nie ma wiekszego znaczenia czy jest niewielka nieszczelnosc gazu czy niewielki przeciek benzyny.. W obydwu przypadkach po kilku czy kilkunastu godzinach jest szansa ze niezle pierdolnie. Kluczowe dla pierdolniecia jest stezenie par w powietrzu. Jak za male albo za duze to sie mieszanka nie zapali. Granica wybuchowosci mieszanki propanu i butanu 1,9-9% benzyny 1,3-7%. Jak widac benzyna jest niebezpieczniejsza. To dlaczego LPG nie może wjeżdżać do garażu podziemnego? |
|
Data: 2016-05-20 08:55:55 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo za tym zeby Polska nie byla suwerenna. A Ty pytasz o wjazd na parking podziemny. Z wlasciwosci benzyny wynika ze w przypadku wycieku jest niebezpieczniejsza od LPG.
|
|
Data: 2016-05-20 15:56:43 | |
Autor: masti | |
benzyna / LPG > 3 | |
Zenek Kapelinder wrote:
Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo za tym zeby Polska nie byla suwerenna. głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem przeciw suwerenności? Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym krajem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-05-20 18:24:34 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
Zenek Kapelinder wrote: Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Tylko 4 ? głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ? Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym krajem? No, w 2004 troche tej suwerennosci stracilismy ... choc wielu powie - i bardzo dobrze, lepiej miec narzucone dobre przepisy, niz eksperymentowac ze zlymi :-) J. |
|
Data: 2016-05-20 10:37:02 | |
Autor: Bolko | |
benzyna / LPG > 3 | |
Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ? Ja TV nie mam wiec nie bardzo wiem co się dzieje Ale Konstytucje 3 Maja też tak jakoś dziwnymi scięzkami była uchwalona. A teraz mamy jej święto. Nie wiem ale mam wrażenie że albo jest zły Adolf znaczy Kaczyński albo Targowica znaczy PO/PSL/N. I tak źle i tak niedobrze. Pewnie jestem naiwny ale uważam że dobrze jest że na listach dyskusyjnych co drugi wątek z polityką się kojarzy. Znaczyu ludzie interesują się tym co się dzieje. Znaczy patrzą co władza robi. A nie jak przez ostatnie 8 lat. A że nie wszyscy są zadowoleni. Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził. |
|
Data: 2016-05-20 12:44:33 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
To wybiorczo Ci zycze spelnienia marzen w dobrym europejskim ustawodawstwie i mieszkania 300 metrow od dzikiego obozu z czterema tysiacami imigrantow z Afryki. Suwerennosc to dzisiaj mozliwosc nie przyjecia narzuconego limitu dziesieciu tysiecy imigrantow. Tak wiem wszyscy uciekna do niemiec z wyjatkiem tych co zostana i nowo zakwaterowanych. Zapewne 250 tysiecy ojro za nie przyjecie imigranta tez wydaje Ci sie sensowne bo wymyslone w chujni przez wysokiego chujniowego komisarza. Cos jeszcze przelomowego mieli z rybami ladowymi, dzemem z marchewki, krzywizna bananow i iloscia szczebli w drabinach. O niemozliwych do spelnienia normach czystosci spalin przez grzecznosc nie wspomne. Ze grupa samochodowa to obowiazkowe wprowadzenie tachografow w samochodach osobowych to tez pomysl chujni.
|
|
Data: 2016-05-20 19:42:08 | |
Autor: masti | |
benzyna / LPG > 3 | |
Zenek Kapelinder wrote:
Ze grupa samochodowa to obowiazkowe wprowadzenie tachografow w bo nie ma to jak wolność jeżdżenia 24h na dobę. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-05-20 18:08:57 | |
Autor: masti | |
benzyna / LPG > 3 | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup nie odróżniasz uchwały od ustawy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-05-20 18:13:31 | |
Autor: J.F. | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13pmpr18tl9q3.12ufhiotav7c8.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 19 May 2016 17:11:42 +0200, yabba napisał(a): No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG.LPG jest cięższe od powietrza:A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje iChyba odwrotnie :) a powstala para faktycznie moze sie gromadzic w dolnych partiach pomieszczenia i dopiero powoli dyfundowac na cale ... W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale Ale benzyna tez paruje i to dosc szybko. A powstale pary sa nawet ciezsze niz butan. W skali jakiegos malego wycieku, trwajacego godzinami, na jedno wyjdzie. J. |
|
Data: 2016-05-20 18:21:47 | |
Autor: re | |
benzyna / LPG > 3 | |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG. To LPG które wydostanie się z nieszczelnego zbiornika będzie parować (a wręcz wrzeć) rząd wielkości szybciej niż benzyna. W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą. -- - Hehe, no na to wychodzi, ale z nieszczelnego zbiornika chyba szybciej ulatnia się gaz niż benzyna. |
|
Data: 2016-05-20 10:20:48 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
benzyna / LPG > 3 | |
Zalezy jaka duza nieszczelnosc.
|
|