Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   benzyna / LPG > 3

benzyna / LPG > 3

Data: 2016-05-15 11:00:13
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Dnia Sat, 14 May 2016 11:04:50 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.
Jak to jest że stosunek zmienia się w tak szerokim zakresie, że raz benzyna
2x droższa, a raz 3x droższa?
Przecież to chyba w tej samej rafinerii, z tej samej ropy robione.

No wlasnie - z tej samej ropy. Z jednego kranika cieknie benzyna, z
drugiego ON, z trzeciego LPG - i ceny musza byc takie, aby sie to
wszystko sprzedalo.
Ciepla zima, ciepla wiosna - i sprzedaz LPG spadla. Zbiorniki pelne i
sprzedac trzeba.

A do tego ... czyzby coraz mniej samochodow na LPG ?
Nowe silniki trudno sie gazuje, a i do garazu wjechac nie mozna.

A tak w ogole to by trzeba sprawdzic trendy swiatowe - cracking i
reforming, popyt na LPG i inne paliwa w Europie, a nawet nasze akcyzy
- maja rozny wplyw procentowy przy roznych cenach paliw.

No bo chyba nie Tesla i inne elektryczne pojazdy ?

Ewentualnie ... nasi handlarze opanowali oszukiwanie na akcyzie.
Ponoc ON z Niemiec plynie calymi cysternami ...

J.

Data: 2016-05-15 06:43:26
Autor: Bolko
benzyna / LPG > 3
Ewentualnie ... nasi handlarze opanowali oszukiwanie na akcyzie.
Ponoc ON z Niemiec plynie calymi cysternami ..
Zgadza się znajomy kupił w ubiegłym roku 1000 litrów. Duży garaż i wyszło mu że bardziej opłaci mu się kupic 1000 litrowy zbiornik i jeszcze zarobić na tym.

A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologia
bo oczywiście do współczesnych aut da się wprowadzić LPG tylko że koszt montażu
to jest już dużo więcej niż 3 tys złotych.

Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska

Data: 2016-05-15 16:07:13
Autor: atm
benzyna / LPG > 3


Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska


Stare ale chyba wciaz aktualne:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d

Data: 2016-05-15 17:47:20
Autor: Endriu
benzyna / LPG > 3
Stare ale chyba wciaz aktualne:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d

Kolego tendencja jest taka, że rząd chciałby żeby wszyscy jeździli na benzynie bo jest 3 razy drożej, więc większe wpływy do budżetu. Oczywiście nikogo na to nie stać (oprócz limuzyn rządowych) więc wszyscy chcą się przesiadać na gaz bo trzy razy taniej, co wkurwia rzad. Więc rząd wpływa na producentów samochodó żeby pchali ludziom diesle z kołami dwumasowymi filtrami dpa i nieremontawalnymi silnikami FSI, oraz nienaprawialne TSI w któych szubko rozpierdalają się po 150k pierścienie na tłokach. Ocywiście wszyscy udają tylko, że obchodzi ich cokolwiek ekologia, a w rzeczywistści pierdoloą ten temat -  afera Volkswagana i mitsubishi/ nissana. Koncerny na skutek olobbystów starają się pchać ludziom auta z bezpośrednimi wtryskiem (GDI,TSI), żeby ludzi eni emogli tego gazować.

Efekt jest taki, że jakbyś sobie chciał kupić nowe  auto z normalnym niewyżyłowanym silnikiem 100-konnym 1.6, to takiego auta nowego nigdzie nie kupisz, tylko zostają ci jakieś popierdolone 1,2 TSI z turbiną w benzynie co to toto nie przejeździ więcej niż 150k kilometrów/ niezagazowalne.

Właściwie jedyne rozsądne to co zostało na rynku to silniki benzynowe 1,6 MPI z Hundaia i Kia ale one znowy mają problem z luzami zaworowymi (szczególnie w gazie), i trzeba w tym co 60k kilometrów nastawiać zawory, bo nie ma tam normalnych popychaczy hydraulicznych jek w dawnych Volkswagenach, i co 60k kilometrów trzeba grzebać w klawiaturze.

--
Pozdrawiam
Endriu

Data: 2016-05-15 20:39:38
Autor: Shrek
benzyna / LPG > 3
On 15.05.2016 16:07, atm wrote:


Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska


Stare ale chyba wciaz aktualne:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d


Powiem tak - gówno prawda, a artykuł kupy się nie trzyma.

Po pierwsze - zawsze na przeglądzie sprawdzają mi spaliny - zawsze wygodzą.

Po drugie - patenty ze śrubką to już generalnie przeszłość. W sekwencji co byś nie zrobił, to za spalanie odpowiada sonda lambda. Zmniejszysz mnożnik, to komputer wydłuży czasy i gazu nie zaoszczędzisz. Zresztą większość LPG starych generacji miała tą śrubkę przykręconą "w normalnym" użytkowaniu, żeby mniej paliła LPG (a bardziej zawory) i raczej na badanie należało ją odkręcać;)

Po trzecie rzekome przykręcanie śrubki na czas przeglądu, żeby spowodować mniejsze spalanie da w skutku "nie wyjście" spalin - za uboga mieszanka i spaliny nie wyjdą.

Po czwarte - jest w tym wszystkim ziarno prawdy - to że być może przeciętny samochód na LPG truje bardziej nież na benzynie - ale nie dlatego, że na LPG, tylko dlatego, że ma wycięty katalizator, nieszczelne pierścienie i zostawia za sobą chmurę dymu - ale jak go przełączysz na PB to będzie to samo. To nie kwestia zasilania LPG, a po prostu oszczędzania na naprawach.

Shrek

Data: 2016-05-16 00:22:33
Autor: atm
benzyna / LPG > 3
On 15.05.2016 20:39, Shrek wrote:
On 15.05.2016 16:07, atm wrote:


Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska


Stare ale chyba wciaz aktualne:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d



Powiem tak - gówno prawda, a artykuł kupy się nie trzyma.

Po pierwsze - zawsze na przeglądzie sprawdzają mi spaliny - zawsze wygodzą.

Po drugie - patenty ze śrubką to już generalnie przeszłość. W sekwencji
co byś nie zrobił, to za spalanie odpowiada sonda lambda. Zmniejszysz
mnożnik, to komputer wydłuży czasy i gazu nie zaoszczędzisz. Zresztą
większość LPG starych generacji miała tą śrubkę przykręconą "w
normalnym" użytkowaniu, żeby mniej paliła LPG (a bardziej zawory) i
raczej na badanie należało ją odkręcać;)

Po trzecie rzekome przykręcanie śrubki na czas przeglądu, żeby
spowodować mniejsze spalanie da w skutku "nie wyjście" spalin - za uboga
mieszanka i spaliny nie wyjdą.

Po czwarte - jest w tym wszystkim ziarno prawdy - to że być może
przeciętny samochód na LPG truje bardziej nież na benzynie - ale nie
dlatego, że na LPG, tylko dlatego, że ma wycięty katalizator,
nieszczelne pierścienie i zostawia za sobą chmurę dymu - ale jak go
przełączysz na PB to będzie to samo. To nie kwestia zasilania LPG, a po
prostu oszczędzania na naprawach.

Shrek

Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym artykule wnioski byly zdecydowanie gorsze:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwizuYznjd3MAhWJkywKHW53CwoQFghlMAg&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Fartykuly-naukowe%2Fsend%2F333-artykuly-na-plycie-cd-1%2F7935-nowak-proszak-miasik-rabczak-wstepna-analiza&usg=AFQjCNHFyg7pHh9gaDZ1HUmLc8Ou4mPtrw&cad=rja
(PDF z zestawieniem wynikow pomiaru zaniczeczyszczenia spalin)

Data: 2016-05-16 06:53:24
Autor: Shrek
benzyna / LPG > 3
On 16.05.2016 00:22, atm wrote:

Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym
artykule wnioski byly zdecydowanie gorsze:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwizuYznjd3MAhWJkywKHW53CwoQFghlMAg&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Fartykuly-naukowe%2Fsend%2F333-artykuly-na-plycie-cd-1%2F7935-nowak-proszak-miasik-rabczak-wstepna-analiza&usg=AFQjCNHFyg7pHh9gaDZ1HUmLc8Ou4mPtrw&cad=rja

(PDF z zestawieniem wynikow pomiaru zaniczeczyszczenia spalin)

Próbka jedengo samochodu to trochę mało...


Shrek

Data: 2016-05-16 12:52:59
Autor: T.
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-15 o 16:07, atm pisze:


Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska


Stare ale chyba wciaz aktualne:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d


Artykuły w czasopismach niemieckich są obarczone pewnym błędem związanym z właścicielami pisma (np. swego czasu było głośno o manipulacjach niemieckich pism, których tłumaczenia ukazywały się w Polsce - chodziło o rankingi aut). Generalnie Niemcy nie mają interesu w promowaniu LPG, bo większość ich producentów nie oferuje takich rozwiązań, a jeśli już, to szczątkowo.
I przy okazji - trochę "rzeźbiłem" w tej branży jako pisacz tekstów motoryzacyjnych - żaden dziennikarz nie odważy się skrytykować jakiegokolwiek auta, bo na drugi raz nie dostanie auta do testów, nie dostanie zniżki na zakup, nie pojedzie do Barcelony na prezentację nowego modelu... Krytykować można jedynie model, który nie jest już produkowany lub ewentualnie coś, co jest niewymierne (autorowi np. nie spodoba się kształt kloszy kierunkowskazów...). Dopiero jak iluś tam ludzi kupi dany model i wywnętrza się na forach wtedy można dopiero zorientować się, ile dany model jest wart i jakie ma wady. Więc nie przywiązywałbym uwagi do praktycznie jakichkolwiek tego typu filozoficznych tekstów, a już zwłaszcza w pismach zagranicznych (nawet jeśli wydawane są po polsku).
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
T.

Data: 2016-05-16 12:57:18
Autor: atm
benzyna / LPG > 3

LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
T.


Ale to jak z tym winem: dobrym i tanim ;)
Nie ma dostepnych rzetelnych w miare wspolczesnych zestawien tego typu?

Data: 2016-05-16 12:58:19
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.

Tanie obecnie niewatpliwie jest.

Ale czy takie ekologiczne ?

Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej, a co najmniej nie gorzej ?

No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)

J.

Data: 2016-05-17 00:23:53
Autor: Tomasz Pyra
benzyna / LPG > 3
Dnia Mon, 16 May 2016 12:58:19 +0200, J.F. napisał(a):

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.

Tanie obecnie niewatpliwie jest.

Ale czy takie ekologiczne ?

Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej, a co najmniej nie gorzej ?

No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)

No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
warte ile NOx itp. itd.
LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
substancji i różnych dodatków.

Natomiast oczywiście inżynierowie projektując silnik i układ wtrysku
benzyny poświęcają na to dużo czasu, wymyślają różne sztuczki żeby osiągnąć
założone parametry.

A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.

Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
benzyny.

Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
mierzyć to też nie do końca wiadomo.
Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
diesel świata :)

Data: 2016-05-17 00:02:53
Autor: Bolko
benzyna / LPG > 3
> No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
warte ile NOx itp. itd.
LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
substancji i różnych dodatków.

Ekologiczny nic nie znaczy.
Jak jesteś eko oszołomem to najlepiej żebyś umarł. Wtedy nie wydalasz żadnych związków :)
A w realnym świecie.
Potrzebuje robić codziennie 100km.
Rower/nogi/koń odpoada.
Pozostaje samochód.
I teraz pytanie który.
Żeby to policzyć trzeba wziąć samochód z 200 kkm na liczniku.
Takie po to żeby mieć do czynienia z realnym samochodem
I potraktować jako czarną skrzynkę.
Ile trzeba policzyć wszystkie koszty środowiskowe.
Czyli ile trzeba dać do baku i jakie "koszty" to powoduje.
I co jest na wyjściu i jakie "koszty" to powoduje.
I porównać różne samochody/srodki transportu.
I wybrać najmniej szkodliwą opcje.

I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
A prawie się go nieuzywa.
Dziwne, dlaczego?
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie pali 2,2litra/osobe/100 km.
Może samolot jest bardziej eko niż auto?

Data: 2016-05-17 09:56:52
Autor: Liwiusz
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.

Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 10:06:39
Autor: Shrek
benzyna / LPG > 3
On 17.05.2016 09:56, Liwiusz wrote:
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.

Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).

To podobnie jak w samochodach;)

A tak na poważnie - to rzeczywiście wychodzi dla B737 jakieś 3-3,5 litra na pax/100km. Oczywiście zależy od zapełnienia, wiatru i prędkości, ale można przyjąć, że zwykle latają 90%+, z prękością i wysokością standardową, a nawet jak z wiatrem czy pod wiatr, to przecież raz w jedną raz w drugą. Da się to statystycznie ogarnąć. Spalanie na godzinę też się różni przy wznoszeniu, cruisie i zniżaniu;)

A myślę, że duże liniowce na długich trasach palą na paxa mniej od małych na "krajówkach" gdzie prawie parabolą lecisz.

Ponoć problem jest z tym, że jak emitujesz zanieczyszczenia na dużej wysokości to są ponad trzy razy bardziej "szkodliwe" (głównie z punktu widzenia globca). I na tym opiera się wyliczenie o szkodliwości samolotów.

Shrek.

Data: 2016-05-18 08:50:22
Autor: miumiu
benzyna / LPG > 3

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nheisa$3h2$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.

Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).

-- Liwiusz

Przeciętny samolot pasażerski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na godzinę lotu. Im dłużej leci tym mniej spala bo jest lżejszy. Na osobe może i wyjdzie 2-3 litry na 100km, ale mój samochód w przeliczeniu na osobę też spala tylko 7,5/5=1,5 litra benzyny/LPG. Samolot nie ma żadnych katalizatorów i wszystkie niedopalone węglowodory lądują prosto w atmosferze.

Pzdr

Data: 2016-05-18 16:15:59
Autor: Shrek
benzyna / LPG > 3
On 18.05.2016 08:50, miumiu wrote:

Przeci?tny samolot pasa?erski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na
godzin? lotu. Im d?u?ej leci tym mniej spala bo jest l?ejszy. Na osobe mo?e
i wyjdzie 2-3 litry na 100km, ale mój samochód w przeliczeniu na osob? te?
spala tylko 7,5/5=1,5 litra benzyny/LPG.

Wszytko prawda, pod warunkiem, że zwykle jedziesz w 5 osób. Być może jesteś wyjątkiem, ale przeciętnie to jest 1,3 osoby i to się liczy.

Samolot nie ma ?adnych
katalizatorów i wszystkie niedopalone w?glowodory l?duj? prosto w
atmosferze.

Za to przez większość czasu silnik pracuje w optymalnym zakresie. Więc mógłbyś się mocno zdziwić;)

Shrek

Data: 2016-05-17 17:59:33
Autor: re
benzyna / LPG > 3


Użytkownik "Bolko"

....

I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
A prawie się go nieuzywa.
Dziwne, dlaczego?
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.
Może samolot jest bardziej eko niż auto?
-- -
A balony, balony nie są bardziej eko od samolotów ?

http://niusy.pl/9qv

Data: 2016-05-17 19:00:03
Autor: Budzik
benzyna / LPG > 3
Użytkownik re re@re.invalid ...

I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
A prawie się go nieuzywa.
Dziwne, dlaczego?

Kolega kupił ostatnio auto na CNG.
Mowi, ze co prawda tylko 1 stacja w Poznaniu ale codziennie tam przejezdza wiec bedzie ok.
Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.
Powód - obłsuga stacji miała w dupie klienta, raz przyjechał - awaria, drugi raz czekał 20 minut bo cos tam cos tam.
Pomijam, ze jezdzenie na CNG było troche drozsze.

Data: 2016-05-18 09:28:07
Autor: z
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-17 o 21:00, Budzik pisze:
Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.


Mój znajomy też założył LPG ze względu na koszty serwisu (butla)

z

Data: 2016-05-18 14:59:57
Autor: Budzik
benzyna / LPG > 3
Użytkownik z z@z.pl ...

Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.

Mój znajomy też założył LPG ze względu na koszty serwisu (butla)

A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i ponowna homologacja.

Data: 2016-05-18 17:12:34
Autor: z
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-18 o 16:59, Budzik pisze:
A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a
u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i
ponowna homologacja.

Nie pamiętam teraz ale Ty chyba piszesz o wymaganiach co do butli LPG a CNG to jeszcze większe wymagania i koszty.

z

Data: 2016-05-18 17:59:56
Autor: Budzik
benzyna / LPG > 3
Użytkownik z z@z.pl ...

A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15
lat a u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie
szczelnosci i ponowna homologacja.

Nie pamiętam teraz ale Ty chyba piszesz o wymaganiach co do butli LPG
a CNG to jeszcze większe wymagania i koszty.

Nie, pisze co do butli CNG.

Data: 2016-05-18 22:53:50
Autor: Mateusz Bogusz
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-18 o 16:59, Budzik pisze:
A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15
lat a
u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i
ponowna homologacja.

Nie pamiętam teraz ale Ty chyba piszesz o wymaganiach co do butli LPG a
CNG to jeszcze większe wymagania i koszty.

Z butlami LPG jest tak jak z gaśnicami, ponowna legalizacja ~300zł i 5 lat. Nowa butla ~450zł i 10 lat.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-05-18 10:06:53
Autor: T.
benzyna / LPG > 3
W dniu 2016-05-17 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:


A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.

Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
benzyny.

Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
mierzyć to też nie do końca wiadomo.
Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
diesel świata :)

Generalnie masz rację, ale równie dobrze możemy porozmawiać o samochodach z wyciętymi katalizatorami albo jeżdżącymi na oleju po frytkach. Tu raczej chodzi o dobrze zrobioną i współczesną instalację LPG, a nie wynalazki wujka Miecia z garażu pod Pcimiem. Najnowsze instalacje LPG (teraz to się chyba nazywa VI generacji - wtrysk ciekłego gazu) kosztują coś ok. 6 tys. zł i to są urządzenia po prostu dobre - paliwo zostało "podmienione" na lepsze, bo z założenia łatwiej się ulatniające ze stanu ciekłego w gazowy (benzynę trzeba rozpylić, a w LPG mamy do czynienia z gazem). I wszelkie dane wskazują, że taki napęd wydziela mniej syfu od benzynowych i diesli.
T.

Data: 2016-05-16 20:52:43
Autor: abn140
benzyna / LPG > 3

A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologia
nie bałdzo....
http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/
tyle ze jest wiele 'ale'
drogie jak diabli, z 10k
dedykowane, wiec nigdy nie bedzie wszystkich modeli
nie sprawdzone na klientach, jak to na poczatku, cholera wie ile wytrzyma wtrysk pedzony samym gazem...
na lpg.forum raczej sklaniaja sie do stosowania instalek z dotryskiem celem chlodzenia wtryskow benzyny...
o co dokladnie chodzi to nie wiem, mozna tam poczytac.
jeszcze vialle chyba robi instalki do bezp. wtrysku...
pozyjemy zobaczymy, stanieje pewnie, pierwsi taksiarze zdadza relacje, sie zobaczy....

Data: 2016-05-15 23:29:26
Autor: Tomasz Pyra
benzyna / LPG > 3
Dnia Sun, 15 May 2016 11:00:13 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 14 May 2016 11:04:50 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.
Jak to jest że stosunek zmienia się w tak szerokim zakresie, że raz benzyna
2x droższa, a raz 3x droższa?
Przecież to chyba w tej samej rafinerii, z tej samej ropy robione.

No wlasnie - z tej samej ropy. Z jednego kranika cieknie benzyna, z
drugiego ON, z trzeciego LPG - i ceny musza byc takie, aby sie to
wszystko sprzedalo.

A to teraz się nie robi jakimiś hydrokrakingami czy inną magią, że można w
jakimś całkiem szerokim zakresie zmieniać z którego kranika ile ma lecieć?

A do tego ... czyzby coraz mniej samochodow na LPG ?
Nowe silniki trudno sie gazuje, a i do garazu wjechac nie mozna.

Nowe silniki zawsze się trudno gazowało - obojętnie czy był rok 1990, 2000,
2010 itd ;)
To jest ten sam problem co ze wszystkim - w branża LPG potrzebuje z 5 lat,
a warsztaty montażowe kolejnych 10, żeby opanować takie nowinki jak OBD,
wtrysk paliwa, turbo, bezpośredni wtrysk itp.

Za 10-15 lat (o ile LPG nadal będzie tanie) zostanie to rozpracowane,
stanieje i pewnie będzie masowo montowane do nasto letnich strucli rocznik
2016 ;)



No bo chyba nie Tesla i inne elektryczne pojazdy ?

No jak nie?
Prawdę mówiąc, to chyba jest jedyna sensowna droga rozwoju motoryzacji.

benzyna / LPG > 3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona