benzyna / LPG > 3

Data: 2016-05-16 13:01:36
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.

A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG".

Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?

J.

Data: 2016-05-17 00:02:27
Autor: Tomasz Pyra
benzyna / LPG > 3
Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Z tego co wiem to musi być wentylacja wymuszona i czujniki gazu.

Data: 2016-05-17 22:36:54
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Dnia Tue, 17 May 2016 00:02:27 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Czujniki sa, bo jest sygnalizator "nie wchodzic, spaliny" czy jakos
tak :-)
Wentylacja wymuszona tez chyba jest, bo jakby te spaliny usuwali ? :-)

Ale czy moze byc wymuszona grawitacyjna ? :-)

J.

Data: 2016-05-18 23:00:19
Autor: Mateusz Bogusz
benzyna / LPG > 3
[...]

Ja nigdy nie zauważałem tych znaków, jak i inni z tego co widzę na parkingach. Auto traktuje tak samo jak bez instalacji, tym bardziej że wlew jest pod oryginalną klapką.

A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i zostanie wywietrzona. LPG znacznie wolniej i ścieka w zagłębienia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-05-19 00:15:20
Autor: Tomasz Pyra
benzyna / LPG > 3
Dnia Wed, 18 May 2016 23:00:19 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i zostanie wywietrzona. LPG znacznie wolniej i ścieka w zagłębienia.

Chyba odwrotnie :)

Data: 2016-05-19 00:59:26
Autor: re
benzyna / LPG > 3

Użytkownik "Tomasz Pyra"

A jeżeli kogoś interesuje skąd te znaki, to benzyna szybko paruje i
zostanie wywietrzona. LPG znacznie wolniej i ścieka w zagłębienia.

Chyba odwrotnie :)
-- -
Nie, zobacz pierwszy z brzegu film http://niusy.pl/9r3

Data: 2016-05-19 01:01:19
Autor: re
benzyna / LPG > 3

Użytkownik "re"

Użytkownik "Tomasz Pyra"

A tu kolejny http://niusy.pl/9r4

Data: 2016-05-19 06:54:18
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
Ten bialy dym to para wodna a raczej snieg ktory sie zrobil z pary wodnej. LPG i opary benzyny sa ciezsze od powietrza.

Data: 2016-05-19 17:11:42
Autor: yabba
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:16024vsovtn8l$.yjdluknp614n.dlg40tude.net...
[...]

LPG jest cięższe od powietrza:

https://www.youtube.com/watch?v=y-rxiNL1b50

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-19 08:37:46
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
Film niedostepny.

Data: 2016-05-19 20:43:46
Autor: yabba
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:78bfa76b-d3bb-4985-9af6-0c68f7ca400egooglegroups.com...
Film niedostepny.

Masz zepsuty Internet. U mnie działa.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-20 01:15:52
Autor: Tomasz Pyra
benzyna / LPG > 3
Dnia Thu, 19 May 2016 17:11:42 +0200, yabba napisał(a):

[...]

No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG.

To LPG które wydostanie się z nieszczelnego zbiornika będzie parować (a
wręcz wrzeć) rząd wielkości szybciej niż benzyna.
W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale
nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą.

Data: 2016-05-19 16:57:39
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
W przypadku podziemnego parkingu ze slaba wentylacja nie ma wiekszego znaczenia czy jest niewielka nieszczelnosc gazu czy niewielki przeciek benzyny. W obydwu przypadkach po kilku czy kilkunastu godzinach jest szansa ze niezle pierdolnie. Kluczowe dla pierdolniecia jest stezenie par w powietrzu. Jak za male albo za duze to sie mieszanka nie zapali. Granica wybuchowosci mieszanki propanu i butanu 1,9-9% benzyny 1,3-7%. Jak widac benzyna jest niebezpieczniejsza.

Data: 2016-05-20 08:27:07
Autor: Bolko
benzyna / LPG > 3
W dniu piątek, 20 maja 2016 01:57:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

To dlaczego LPG nie może wjeżdżać do garażu podziemnego?

Data: 2016-05-20 08:55:55
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo za tym zeby Polska nie byla suwerenna. A Ty pytasz o wjazd na parking podziemny. Z wlasciwosci benzyny wynika ze w przypadku wycieku jest niebezpieczniejsza od LPG.

Data: 2016-05-20 15:56:43
Autor: masti
benzyna / LPG > 3
Zenek Kapelinder wrote:

Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo za tym zeby Polska nie byla suwerenna.

głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem
przeciw suwerenności? Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym
krajem?

Data: 2016-05-20 18:24:34
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup
Zenek Kapelinder wrote:
Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski.
Czterech poslow glosowalo za tym zeby Polska nie byla suwerenna.

Tylko 4 ?

głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem
przeciw suwerenności?

Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ?

Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym krajem?

No, w 2004 troche tej suwerennosci stracilismy ... choc wielu powie - i bardzo dobrze, lepiej miec narzucone dobre przepisy, niz eksperymentowac ze zlymi :-)

J.

Data: 2016-05-20 10:37:02
Autor: Bolko
benzyna / LPG > 3

Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ?

Ja TV nie mam wiec nie bardzo wiem co się dzieje
Ale Konstytucje 3 Maja też tak jakoś dziwnymi scięzkami była uchwalona.
A teraz mamy jej święto.

Nie wiem ale mam wrażenie że albo jest zły Adolf znaczy Kaczyński albo Targowica znaczy PO/PSL/N.

I tak źle i tak niedobrze.
Pewnie jestem naiwny ale uważam że dobrze jest że na listach dyskusyjnych co drugi wątek z polityką się kojarzy.
Znaczyu ludzie interesują się tym co się dzieje.
Znaczy patrzą co władza robi.
A nie jak przez ostatnie 8 lat.
A że nie wszyscy są zadowoleni.

Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.

Data: 2016-05-20 12:44:33
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
To wybiorczo Ci zycze spelnienia marzen w dobrym europejskim ustawodawstwie i mieszkania 300 metrow od dzikiego obozu z czterema tysiacami imigrantow z Afryki. Suwerennosc to dzisiaj mozliwosc nie przyjecia narzuconego limitu dziesieciu tysiecy imigrantow. Tak wiem wszyscy uciekna do niemiec z wyjatkiem tych co zostana i nowo zakwaterowanych. Zapewne 250 tysiecy ojro za nie przyjecie imigranta tez wydaje Ci sie sensowne bo wymyslone w chujni przez wysokiego chujniowego komisarza. Cos jeszcze przelomowego mieli z rybami ladowymi, dzemem z marchewki, krzywizna bananow i iloscia szczebli w drabinach. O niemozliwych do spelnienia normach czystosci spalin przez grzecznosc nie wspomne. Ze grupa samochodowa to obowiazkowe wprowadzenie tachografow w samochodach osobowych to tez pomysl chujni.

Data: 2016-05-20 19:42:08
Autor: masti
benzyna / LPG > 3
Zenek Kapelinder wrote:
Ze grupa samochodowa to obowiazkowe wprowadzenie tachografow w
samochodach osobowych to tez pomysl chujni.

bo nie ma to jak wolność jeżdżenia 24h na dobę. --

Data: 2016-05-20 18:08:57
Autor: masti
benzyna / LPG > 3

Zenek Kapelinder wrote:
[...]

nie odróżniasz uchwały od ustawy?

Data: 2016-05-20 18:13:31
Autor: J.F.
benzyna / LPG > 3
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13pmpr18tl9q3.12ufhiotav7c8.dlg@40tude.net...
[...]

a powstala para faktycznie moze sie gromadzic w dolnych partiach pomieszczenia i dopiero powoli dyfundowac na cale ...

W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale
nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą.

Ale benzyna tez paruje i to dosc szybko.  A powstale pary sa nawet ciezsze niz butan.

W skali jakiegos malego wycieku, trwajacego godzinami, na jedno wyjdzie.

J.

Data: 2016-05-20 18:21:47
Autor: re
benzyna / LPG > 3

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Hehe, no na to wychodzi, ale z nieszczelnego zbiornika chyba szybciej ulatnia się gaz niż benzyna.

Data: 2016-05-20 10:20:48
Autor: Zenek Kapelinder
benzyna / LPG > 3
Zalezy jaka duza nieszczelnosc.