(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu

Data: 2010-09-12 12:58:44
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Na liście pojawiają się co krok propozycje wyjazdów grupowych.
Jaki jest ich sens (poza nabiciem kieszonki organizatorowi)?

Bilety lotnicze organizatorzy sprzedają w tej samej cenie co w zwykłym biurze podróży - marże chowają sobie do kieszeni.
Tak samo z hotelami - płacicie tyle samo co w biurze podróży a pieniążki do "kieszonki".
Pakiet nurkowy? Nurkujecie w stadzie najczęściej w śmieciowych bazach płacąc tyle samo jak byście przyszli sami do bazy lub wcześniej zarezerwowali - Oczywiście cena  dla grupy jest niższa ale różnica idzie do kieszonki "organizatora" czyli osoby wysyłającej masowo maile do baz - mam grupę "ile"?
--
www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Data: 2010-09-12 10:11:03
Autor: kadrom
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Ludzie biorą udział w wyjazdach zorganizowanych, ponieważ nie wszyscy
zainteresowani są załatwianiem wszystkiego "na piechotę". Kupują
"gotowy produkt" i nie mają ochoty biegać i załatwiać biletu, hotelu,
bazy, itd. Pewnie mają też ochotę spędzic czas w znanym sobie
towarzystwie.
Nie każdy w końcu biega po chleb do piekarni...
A jak ty wyjaśnisz potrzebę korzystania ze strony sharmdiver skoro
można to samo kupić w bazach w Sharm przez internet lub na miejscu ?
Nie masz wyrzutów, że ktoś nabija ci kieszonkę ? Przecież robisz to
samo co opisani przez ciebie "organizatorzy".

Data: 2010-09-12 19:33:51
Autor: WiesiekUMPC
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu

" Pewnie mają też ochotę spędzic czas w znanym sobie
towarzystwie."

W znanym towarzystwie to OK. Np znajacych sie członków Klubu. Ale taki spęd osób o nieznanych charakterach, wyszkoleniu, doswiadczeniu i zasobach finansowych może prowadzić na miejscu do sytuacji rozbieżności interesów.
Byłem na takich dwóch zgrupowaniach i nie zaliczam ich do udanych. Najlepsze nurkowania miałem gdy sam sobie je organizowałem lub gdy organizowałem je dla moich znajomych.

Oczywiście jeśli jest dobry, rzetelny organizator to może za "tą prowizję" zorganizować ciekawy wyjazd, ale jest grupa nastawiona jest tylko na zysk.

Wiesiek

Data: 2010-09-12 19:38:00
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 19:11, kadrom wrote:
[...]

Jeśli to piszesz to znaczy, iż masz utrudniony dostęp do informacji, lub coś innego uniemożliwia Ci zwykłe zakupienie wycieczki w biurze podróży.
Jak Ci się uda wpisz w wyszukiwarkę "biuro podróży wyjazdy Egipt"

Pewnie mają też ochotę spędzic czas w znanym sobie
towarzystwie.

Przypadkowo zgłoszonych anonimów z netu?

[...]

Tu się mylisz. W tych bazach nie masz jakiejkolwiek możliwości zakupu kursu/nurkowań na miejscu.
A zniżki dochodzą do 50%
I to różni od "organizatorów" proponujących wyjazdy w cenach identycznych jak "na miejscu"

Data: 2010-09-12 19:52:15
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 19:38, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:

Tu się mylisz. W tych bazach nie masz jakiejkolwiek możliwości zakupu
kursu/nurkowań na miejscu.

Poprawka - oczywiście w cenie zniżkowej.

Data: 2010-09-12 11:26:48
Autor: kadrom
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
> Tu się mylisz. W tych bazach nie masz jakiejkolwiek możliwości zakupu
> kursu/nurkowań na miejscu.

1. Czyżby ?
Podaj nazwy tych baz.
Czyż nie jesteś (byłeś) pośrednikiem w sprzedaży usług np. tej
bazy ? : http://www.diveafrica.com
Z tego co widzę można korzystać z ich usług pomijając sharmdiver'a.

2. Nie odpowiedziałeś na pytanie odnośnie Twoich ewentualnych wyrzutów
sumienia odnośnie zarabiania pieniędzy, czyli po twojemu "nabijania
kieszonki". Jestes wolontariuszem ?

3. Zgadzam się z jedą z opinii powyżej, że ryzyko "zbieraniny"
istnieje. Różny poziom wyszkolenia, różne charaktery, itd. No ale to
tylko wybór i ewentualne ryzyko uczestników. Natomiast nie widzę nic
złego w tym, że ktoś zarabia na tym pieniądze. Jakiś tam trud
(mniejszy lub większy) logistyczny podejmuje. JD wydaje się, że podróż
do Egiptu to pestka. Zapewniam was, że nie dla każdego. Poczytajcie
fora o wyjazdach. Ludzie zadaja tak podstawowe pytania... Raz żenujące
innym razem śmieszne, innym powalające na kolana... Tak juz jest i
koniec. Ci którzy słabiej sobie radzą szukają kogoś kto im wszystko
przygotuje. I czy nam się to wydaje niedorzeczne czy nie: tak jest.

Data: 2010-09-12 21:30:53
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 20:26, kadrom wrote:
Poczytajcie
[...]

Jedna z bardzo sławnych osób powiedziała:

"Dopóki nie odkryłem internetu nie zdawałem sobie sprawy ilu idiotów jest na świecie"

Data: 2010-09-12 12:54:22
Autor: kadrom
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Odpowiedz lepiej na dwa pytania, które zadałem.

Data: 2010-09-12 22:00:47
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 21:54, kadrom wrote:
Odpowiedz lepiej na dwa pytania, które zadałem.

A po co mam odpowiadać jakiemuś anonimowi?
Kim ty jesteś dla mnie?

Data: 2010-09-12 13:14:47
Autor: kadrom
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Jak większość rodzaju ludzkiego jestem dla ciebie zapewne nikim...
Tak to już jest z tobą...
Niewygodne pytanie i kończysz swoje dywagacje...

Data: 2010-09-12 21:29:26
Autor: Tomek Sienicki
WWW.SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
A po co mam odpowiadać jakiemuś anonimowi?

Janek, odpowiedz koledze lub nam wszystkim: czy wykonując swoją pracę traktujesz ją jak wolentariat? Czy może jednak  utrzymujesz się z nurkowania...?

--
tomek Sienicki --

Data: 2010-09-13 00:10:26
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Drogi Tomaszu, czy możesz przeczytać nagłówek postu?
Czy rozumiesz czego dotyczy?
Czy jest dla Ciebie zrozumiały?
Czy masz coś do napisania w tym temacie?

Data: 2010-09-13 00:29:07
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Trudności w rozumieniu tekstu
On 2010-09-13 00:10, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
Drogi Tomaszu, czy możesz przeczytać nagłówek postu?
Czy rozumiesz czego dotyczy?
Czy jest dla Ciebie zrozumiały?
Czy masz coś do napisania w tym temacie?

Niestety coraz więcej osób nie jest w stanie zrozumieć tekstów dłuższych niż sms.
Ogłupione np. telewizją i inną "papką" mózgi nie są w stanie przetworzyć "większej" (strona tekstu) ilości informacji.
Dowiodły tego badania wykonane jakiś czas temu.

Data: 2010-09-15 00:23:08
Autor: MarcinJK
W dniu 2010-09-13 00:29, WWW.SHARMDIVER.PL pisze:
On 2010-09-13 00:10, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
[...]

niĹź sms.
Ogłupione np. telewizją i inną "papką" mózgi nie są w stanie przetworzyć
"większej" (strona tekstu) ilości informacji.
Dowiodły tego badania wykonane jakiś czas temu.

ROTFL
sztukę odwracania kota ogonem posiadłeś do perfekcji :P
nic do Ciebie osobiście nie mam ale podziwiam Twoją "umiejętność" nieodpowiadania na niewygodne pytania, atakując przy tym pytającego :)

--
Marcin

Data: 2010-09-14 00:42:52
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik "kadrom" <kadrom@orange.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2a53cbac-4d8a-450a-812b-898ae983c5b2@n7g2000vbo.googlegroups.com...
Ludzie biorą udział w wyjazdach zorganizowanych, ponieważ nie wszyscy
CIACH
[...]

Bo widzisz ten koleś o mentalności psa ogrodnika wyznaje taką prostą JEŚLI NIE PROSTACKĄ zasadę
"Kali zjeść, to dobrze, Kalego zjeść to nie dobrze, oj nie dobrze"

Post ten powstał po to wyłącznie aby się koleś wypromował.

 Taki Jaś naganiacz niczym nie różni się w działaniach od tego organizatora z PL.
On przecież nawet nie ma bazy! On poprostu współpracuje z bazami na dokładnie takiej samej zasadzie.

Dzwoni do bazy i mówi
 "Mam klienta potrzebuję zorganizować mu nurkowanie.....
 "Myśl zaś tak
 "Mam barana do ostrzyżenia jaki upust dostanę za niego....

Ta myśl nawet nie musi zaistnieć, bo on ma to już ustalone z bazą :-)
Zatem dzwoni i liczy funciaki taki dbający niby o innych pieniądze.

Tak mi się jednak zdaje że to jak najbardziej fałszywa postawa!

Nie mam osobiście nic przeciwko temu aby ktoś kto zorganizuje wyjazd na tym zarobił.
Jak potrzebuję naprawić auto to idę do mechanika choć sam to potrafię dość dobrze, jak potrzebuję załatwić cokolwiek na co nie mam ochoty to proszę kogoś i on to robi za mnie a ja mu daję gratyfikacje w postaci biletów narodowego banku.
To chyba jest normalna sytuacja że ludzie za swoją pracę biorą pieniądze. To nie jest ważne czy coś jest proste czy skomplikowane. Ważne że poświęcają swój czas. Czy znacie kogokolwiek w tym srajmdajwera który za swoją pracę zarobkową nie chce pieniędzy?

Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-09-12 14:33:38
Autor: Zakrzówek Kraken
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
To wynika po prostu z tego, że część /większość nurków lubi jEchać z daną osobą ze względu na:
-towarzystwo bo lubią tą osobę albo osoby które z nią jadą
-bezpieczeństwo bo wierzą tej osobie oraz wiedzą że działając w danym środowisku-mieście jak spieprzy coś najmniejszego to wszyscy w tym środowisku o tym wiedzą
-wiarygodność "jak wyżej".
-poznawanie nowych miejsc: bo z jednym znanym sobie organizatorem można zwiedzić cały świata.
A z bazami jest tak: jeżeli w tym roku poznaliśmy fajną bazę w Sharmie to przecież w przyszłym roku pewnie pojedziemy gdzie indziej bo świat jest wielki.
Oczywiście dla  różnych nurków różne rzeczy są ważne.

Oczywiście większąć nurków jeździ i tak i tak. To znaczy co jakiś czas jadą gdzieś do bazy "w ciemno" organizując wszystko przez biuro turystyczne i bazę na miejscu. I np. raz czy dwa razy do roku (albo raz na kilka lat) jadą ze znanym sobie organizatorem (instruktorem?) GDZIEŚ.

Krótko mówiąc
bazy w większości mają klientów/nurków którzy bywają u nich raz na jakiś czas albo w ogóle raz (bo świat jest wielki)
Instruktorzy/centra nurkowe mają klientów/nurków przez długi czas ale muszą im zapewnić różnorodną ofertę.

Jest to symbioza. Centra nurkowe potrzebują baz a bazy centra nurkowe.
Gdyby nie bazy nie było by jak organizować nurkowania. Gdyby nie centra nurkowe w krajach zamieszkania nurków nikt by ich nie rozwijał i nie szkolił w międzyczasie i bazy miały by mniej klientów.

Mądre bazy i mądre centra nurkowe (to znaczy pracujący tam instruktorzy czy właściciele) to rozumieją.
Oczywiście że organizator zarabia na takim wyjeździe. Tak samo jak baza zarabia na nurkowaniu.
To gdzie ktoś prowadzi firmę np. w Polsce czy w Egipcie zależy po prostu od rozkładu chętnych. Jeżeli wszyscy nurkowie nurkowali by tylko z bazami w świecie to my właściciele centrów nurkowych tutaj po prostu przenieśli byśmy się tam.
Gdyby wszyscy nurkowie jeździli tylko z centrami nurkowym ze swojego kraju to właściciele baz przenieśli by się za nurkami.
Teraz w mojej ocenie około 20% rynku to są nurkowania w bazach typu intro i inne szybkie programy. 40% nurkowania z bazami i 40% nurkowania z centrami nurkowymi.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2010-09-12 14:55:20
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 14:33, Zakrzówek Kraken wrote:

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Jak zwykle cytujesz materiały reklamowe PADI.
Fajnie. Jesteś szkolony do cytowania gotowych, podanych przez firmę informacji.
A poza tym piszesz nie na temat.
Przeczytaj proszę ze zrozumieniem co napisałem/

Data: 2010-09-12 15:34:06
Autor: WiesiekUMPC
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Janek mnie wyprzedził swoim postem. Ja nie rozumien do kogo skierowane sa te oferty na tej grupie ?
Wg mnie do jakiś nieudaczników którzy nie potrafia sobie zorganizowac wyjazdu nurkowego i jeleni do wydojenia. I zgadzam sie z nim ze jest to nabijanie kasy tym organizatorom.
Gadki typu "we własnym gronie, ze znami osobami itd" są dziwne w ofercie na grupie ogólnopolskiej. Takie ogłoszenia winny być umieszczane na strona WWW danego Klubu, Organizatora lub ... w kościele parafialnm.

Wiesiek

Data: 2010-09-12 18:26:07
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i6iks8$fko$1node1.news.atman.pl...
[...]

Sam robię czasami takie wyjazdy. Jeżdżę też na organizowane przez innych. Ostatnio byłem na Malcie. Pomógł mi to zorganizować Grzesiek Zieliński. To znaczy wybrał mi kwaterę fajnego gościa od organizacji samochodu, itp. Mogłem to wszystko pewnie załatwić przez internet ale po co jak ktoś może mi pomóc. Nie interesuje mnie czy i ile ktoś zarabia na tym co dla mnie robi. Interesuje mnie czy końcowa cena jest OK i czy dostanę wiarygodne polecenia. Zgodnie z twoją definicją Wiesiek jestem nieudacznikiem bo nie załatwiłem sam wszystkiego przez internet czy telefon. Ok trudno za to miałem super dwa tygodnie na Malcie a czas który poświęcił bym na organizację poświęciłem na inne przyjemności albo na pracę gdzie pewnie zarobiłem więcej niż ktoś wziął prowizji. Pewnie pojadę tam znowu wiosną i znowu kogoś poproszę o organizację albo tym razem sam coś zorganizuję.

A swoją drogą. W drugiej połowie stycznia 2011 planujemy wyjazd na dwa tygodnie do Meksyku i Belize. Na razie mamy sprawdzony mniej więcej samolot. Lot w tym terminie z Warszawy przez Amsterdam około 3500 zł. Ceny nurkowań, hoteli, przejazdów wewnętrznych za parę dni.
Na miejscu planujemy parę nurkowań w oceanie, parę nurkowań w Cenotach. Trochę zwiedzania. Potem przejazd na parę nurkowań do Belize.
Jeżeli ktoś jest wstępnie zainteresowany to zapraszam. Może masz jakieś pomysły co do miejsc nurkowych lub do zwiedzania.
Możesz skorzystać z pracy organizacyjnej innych albo samemu coś zorganizować np. program turystyczny albo nurkowań w Belize, albo coś co ci przyjdzie do głowy a inni uczestnicy to zaakceptują.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
maciek@kraken.pl
601 823 005

Data: 2010-09-12 19:08:02
Autor: WiesiekUMPC
[...]

Ja też chętnie dzielę się swoim doświadczeniem, ale zrobię to bezinteresownie. Także organizuje wyjazdy czy inne imprezy dla moich znajomych i raczej do tego interesu troche dokładam (swój czas i itp) i nie ogłaszam tego na grupie. Ogłaszam wsród znajomych.
I pozwolę sobie przyponieć że chodzi tu (mi) o wyjazdy do Egiptu gdzie lata sie z kazdego miasta Polski, gdzie jest wiele baz "polskich".
Oczywiscie skomplikowana wyprawa na jakies egzortyczne wyspy wymaga od organizatora nakładu czasu i srodków i tu nie czepiam się. Znajomość "sposobu" tam dotarcia wymaga gratyfikacji. Ale organizowanie wyjazdów do Egiptu, Chorwacji jest trochę naciaganiem ich uczestników. Chyba że organizator dzieli się opustami z uczestnikami. To jest koszt wyjazdu grupowego jest mniejszy niż indywidualny.
Wiesiek

Data: 2010-09-12 19:25:09
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 19:08, WiesiekUMPC wrote:

[...]

Oczywiście,

wycieczki tutaj są sprzedawane "na każdym rogu" w Polsce. Leci się 4 godziny, jest super bezpiecznie, łatwa komunikacja (autobusy, taksówki) setki hoteli do wyboru oraz oczywiście bazy nurkowe "do wyboru i koloru". Można wykupić nurkowania na miejscu, można wcześniej. Nie podoba się baza? Można natychmiast przenieść się do następnej bo na jednej ulicy jest ich kilkadziesiąt.

Po co nurkować z bandą obcych przypadkowych ludzi jak można znaleźć kameralne bazy i nurkować w małych grupkach w warunkach dostosowanych do własnych umiejętności a nie do najsłabszego? I jeszcze płacić zwykła cenę?

A jak wiemy poziom szkolenia jest TRAGICZNY i generalnie strach z ludźmi do wody wchodzić niezależnie od posiadanego przez nich stopnia

Data: 2010-09-12 19:08:05
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-12 18:26, Zakrzówek Kraken wrote:
[...]

Pojechałeś z grupą czy samemu?
Kwatera i samochód.... :-)
My tu piszemy zupełnie o czym innym.
Mogłem to wszystko pewnie załatwić przez internet ale po co jak ktoś może mi
pomóc.

My tu poruszamy temat bezsensownych MASÓWKOWYCH wyjazdów z których korzyści odnoszą tylko "organizatorzy" Czyli osoby wysyłające masowe maile do wszystkich baz jakie znajdą w necie z pytaniem "Mam grupę. Ile na tym zarobię"

Nie interesuje mnie czy i ile ktoś zarabia na tym co dla mnie robi.
Interesuje mnie czy końcowa cena jest OK

  O to właśnie chodzi iż końcowa cena kompletnej masówki z przygodnymi ludźmi nie różni się od prostego wykupienia wycieczki w biurze podróży samemu.

[...]

A czyli już będziemy sami "organizować" :-)

A swoją drogą. W drugiej połowie stycznia 2011 planujemy wyjazd na dwa
tygodnie do Meksyku i Belize. Na razie mamy sprawdzony mniej więcej samolot.

To znaczy co? Zadzwoniłeś do biura i sprawdziłeś samolot i miejsce oraz dowiedziałeś się ile możesz na tym "trafić"?

[...]

Czy uczestnicy to niemoty nie znające języków i w związku z tym nie będące w stanie się porozumieć za granicą?

A może osoby z psychiką dziecka bojące się podróży i wymagające aby ktoś ich potrzymał za rączkę i ew. zmienił pieluszki oraz pogłaskał po główce?

A swoją drogą nie mogę wyjść z podziwu jak widzę Polaków mówiących głośno i wyraźnie do Egipcjan w języku polskim i dziwiących się, że "te barany" nie rozumieją.

Data: 2010-09-12 19:19:29
Autor: WiesiekUMPC
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
Janek Ty masz obsesję na punkcie tych języków ale nich Ci .......
Ja zacząłem swoja przygodę z Egiptem jak nie bylo jeszcze polskojęzycznych baz. Ale był .... już internet. Wybrałem odpowiedni hotel z bazą nurkową i na miejscu jakoś sie dogadałem uzywając czasami jednocześnie trzech języków. Ale jak dwie strony chcą dojść się dogadać to wszystko kończy się OK.
Nie trzeba sie bać. Powodzenia w indywidualnych (też) wyprawach
Wiesiek

Data: 2010-09-13 08:57:29
Autor: trzesiek
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:i6ibmh$ou6$1news.onet.pl...
Na liście pojawiają się co krok propozycje wyjazdów grupowych.
Jaki jest ich sens (poza nabiciem kieszonki organizatorowi)?

Sensownym jest działanie, ktore łączy sprzedawcę i kupującego. Jeżeli dochodzi do transakcji, a po jej zrealizowaniu klient jest zadowolony, to znaczy, że oferta była rynkowi potrzebna.

Na tej liście pojawiają się co krok propozycje nurkowań z Szarmdajwerem. Jak donoszą niektórzy "nurkowanie z Szarmdajwerem" rzadko kończy się fizycznym pobytem pod wodą z człowiekiem stojącym za tą nazwą. W większości przypadków jednoosobowa firma Szarmdajwer "organizująca" nurkowania, kieruje klienta do jakiejś bazy i kasuje za to swoją prowizję.
Jaki jest tego sens (poza nabiciem kieszonki organizatorowi)?

Bilety lotnicze organizatorzy sprzedają w tej samej cenie co w zwykłym biurze podróży - marże chowają sobie do kieszeni.

Gdy ja korzystam z pośrednictwa organizatora, to dlatego, że jest mi tak wygodniej, bo załatwia on dla mnie jeszcze kilka innych spraw związanych z wyjazdem i dlatego należy mu się za to prowizja. Z mojego punktu widzenia cena i tak nie ma znaczenia, bo jak raczyłeś zauważyć, cena w biurze podróży i u organizatora jest taka sama.

Tak samo z hotelami - płacicie tyle samo co w biurze podróży a pieniążki do "kieszonki".

Powody są identyczne, jak przy rezerwacji biletu lotniczego.

[...]

Ja wybieram wyłącznie bazy z doskonałą reputacją i świadczące usługi na najwyższym poziomie. Oczywiście, o tych samych bazach słyszałem również zdania niepochlebne. Wynika to zapewne z odmiennych oczekiwań klientów. Wybierane przeze mnie bazy spełniają moje oczekiwania.
Również oczywistym jest, że organizator bierze do kieszonki prowizję za to, że zgłaszam mu listę moich wymagań, a w praktyce nie muszę tego robić, bo ją zna od wielu lat, a on wyszukuje bazę, w której będę mógł zrealizować moje plany w poczuciu bezpieczeństwa. Gdybym chciał zaoszczędzić, to poszukałbym sam, lecz dla mnie korzystniejszy jest wariant z organizatorem.

Podsumowując, nie mam nic przeciwko działalności pośredników, o czym wspominałem w innym wątku:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1110151&pid=1110160&MID=%3Ci4r28r%24q4%241%40news.onet.pl%3E
Zadałem tam dwa pytania, na które nie otrzymałem odpowiedzi. Może jednak przybliżysz nam swoją działalność i odpowiesz na nie.
Zainteresowały mnie również pytania grupowicza kadrom, któremu nie odpowiedziałeś, ponieważ jest anonimem. Ja nie jestem anonimem. Proszę odpowiedz mi na pytania:
1) Czy jesteś lub byłeś pośrednikiem w sprzedaży usług bazy: http://www.diveafrica.com
2) Czy w kontekście zadanego przez Ciebie pytania w tytule tego wątku nie masz pozcucia, że nabijasz sobie kieszonkę będąc organizatorem/pośrednikiem i oferując usługi, które klient może zamówić bezpośrednio w bazie, dla której naganiasz?

Janku, mam nadzieję, że nie zaliczasz się do grupy o której wspominasz w poście:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1110831&pid=1110854&MID=%3Ci6jk4n%248qu%243%40news.onet.pl%3E
Mam również nadzieję, że Twój mózg nie jest ogłupiony telewizją i inną "papką" i bez problemów wprost i logicznie odpowiesz na postawione Ci pytania zawarte w powyższym tekście, nie dłuższym przecież niż jedna strona.

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2010-09-13 11:07:48
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-13 08:57, trzesiek wrote:
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Kadromowi odpowiedziałem chyba z miesiąc temu.
Jego post był taki sam: insynuacje na temat pewnej bazy i jakoby "nielubienia mnie tam".
Czyste ploty. Znajdź sobie post.
Teraz to samo. Po co mam się zadawać z takim człowiekiem?
A w tej bazie po prostu nurkowałem a teraz nurkuję co jakiś czas dla przyjemności.

Tak się składa, iż rzeczywiście nurkuję wyłącznie z wybranymi osobami w grupie jeden, dwóch nurków.
Dla innych osób w bazach jest wielu bardzo dobrych instruktorów.
Pisałem, z jakim są wykształceniem nurkowym poprzednio.

Data: 2010-09-13 19:22:41
Autor: trzesiek
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:i6kphq$nva$1news.onet.pl...

[...]

Przeczytałem Twój post ze zdumieniem. Odpowiedziałeś pokrętnie na jedno z trzech zadanych pytań. Sądzę, że była to odpowiedź na pytanie, ale pewności nie mam, bo zdania skonstruowałeś tak, aby były bardzo niejednoznaczne. Może, po prostu, jestem zbyt prostym człowiekiem, aby zrozumieć lotność Twego przekazu.

W poście:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1109891&pid=1109899&MID=%3Ci433su%24u2t%241%40news.onet.pl%3E
napisałeś:
"Ja jestem z rodziny BARDZO wysoko wykształconych nauczycieli.
Oczywiście moje instruktorskie wykształcenie to przy nich "śmiech".
Moje wykształcenie jest sporo wyższe niż podstawowe - wymagane aby być
instruktorem.. :-)"
W innym poście:
napisałeś:
[...]

Serdecznie gratuluję Ci wysokiego wykształcenia. Z drugiego cytatu przyjmuję, że Twój żal nad pogarszającym się stanem intelektualnym społeczeństwa jest wyrazem niepokoju spowodowanego rosnącą przepaścią pomiędzy Tobą i rozmówcami. Niestety, tym bardziej nie rozumiem dlaczego Twój post zawierał tak wielką ilość ogólników: "Jego post był taki sam", "Teraz to samo", "nurkuję wyłącznie z wybranymi osobami", "Dla innych osób w bazach jest wielu bardzo dobrych instruktorów.", odsyłaczy w nicość: "Znajdź sobie post.", "Pisałem, z jakim są wykształceniem nurkowym poprzednio" i błędów gramatycznych powodujących, że Twoja wypowiedź jest niezrozumiała.

Po Twojej odpowiedzi wnoszę, że nie zrozumiałeś tekstu, na który odpowiadałeś. Twoja odpowiedź w żadnym stopniu nie poszerzyła mojej wiedzy na Twoje poglądy. Wykazałeś się brakiem znajomości reguł języka polskiego, a tyle piszesz o swoich zdolnościach językowych. Zbrukałeś logikę.

Janku, nie chwal się już więcej swoim wykształceniem, a raczej staraj się pokazać, że jesteś człowiekiem wykształconym i rozumnym. Jakiś czas temu wyrobiłem sobie zdanie na temat Twojej moralności w kontekście zaniedbania obowiązków i pozostawienia podopiecznych na otwartym morzu. Dzisiaj dałeś popis braku logicznego myślenia i nieumiejętności zrozumienia prostych przekazów pisemnych. Janku, zanim następnym razem wytkniesz komuś ułomność, zastanów się czy sam nie jesteś w tym zakresie kaleką.

Pozdrawiam i życzę wszystkim, żeby przyjeżdżając do Sharm nurkowali z profesjonalistami

Wojciech Czechowski

Data: 2010-09-13 13:56:08
Autor: neuro
Dudzinski, skoncz z tym spamem!

   Czy moglbys zalosny spamdiverze zakonczyc nachalna i bezczelna
autoreklame?
Cokolwiek nie napiszesz na tej grupie, zawsze bedzie to proba promocji
twojego interesu. Skoncz z tym, oszczedz sobie wstydu.

p.

Data: 2010-09-14 00:01:00
Autor: Ra
[...]

Janek jak sam piszesz ceny w biurze i u organizatora są dla mnie takie same więc co za różnica którą ofertę wybiorę ?
Teraz tak
- biuro - wydaje mi się że korzystają głównie rodziny z dziećmi, nurkowania z przypadkowymi ludźmi i dla singla raczej samotne wieczory bo rodziny zajmują się swoimi sprawami
- kluby - jak dobra oferta to korzystam ale często 3/4 grupy to osoby które dopiero co skończyły kurs a mnie pływanie w parach za rączkę nie kręci, zresztą zaraz się powietrze komuś skończy i po nurkowaniu
- prywatni organizatorzy - plusem jest to że często duża część ekipy jest stała i się znamy, z reguły już trochę doświadczeni i lokalni divemasterzy mają inne podejście do takiej zogranizowanej grupy

Tak wogóle to muszę powiedzieć że Egipt zaczyna mnie nudzić, pływanie od punktu A do B w parach jak wycieczka szkolna i  praktycznie brak swobody, ciągle te same numery typu przewodnik płynie sobie powolutku nieruchomo z prądem a grupa kręci się w kółko nie wiedząc co ma ze sobą zrobić  --

Data: 2010-09-14 08:16:29
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-14 00:01, Ra wrote:
W tym co wcześniej napisałeś jest sporo racji.

[...]

Coś takiego jest kwestią wyboru centrum, czy też specjalnie określonego przewodnika z danego centrum (to już trudniej).

W wielu centrach (szczególnie tych tańszych - ale to nie reguła bo bywa i tak, że centrum drogie a zarobki przewodników śmiesznie niskie)
Przewodnicy aby "wyjść "na swoje" muszą ( lub są wprost zmuszani przez właścicieli) do wykonania każdego dnia serii nurkowań daleko odbiegających od dobrej praktyki nurkowej) - przykład - Check dive 15m, następnie "normalne nurkowanie 30m, Intro 4x, przewodnik dla snorkelistów, następne "normalne" nurkowanie 30m, 4 Intra.
Opisałem prawdziwy przykład z pewnej bazy.

Czy myślisz, że ten człowiek jest w stanie Ci coś pokazać?
On się modli aby żywym dopłynąć do końca dnia.
Wielu przewodników wykonuje po 10-15 nurkowań dzień w dzień (Intro.
Inni po prostu nie nadają się do tej pracy.

Pisałem niedawno, że robię sobie wczesno-poranne nurkowania dla przyjemności.
Zaproponowałem to kilku osobom. Wyśmiali mnie. Ale twierdzą, że uwielbiają nurkować i to ich życiowa pasja" :-)
Tylko, że nie bardzo się zgadzają słowa z czynami... :-)

Czy taka osoba może być dobrym przewodnikiem?
Czy tylko dobrym chałturnikiem :-)

Inna sprawa to brak zaufania przewodników do pewnych narodowości sławnych z "kozackich" zachowań. (to co piszesz - brak swobody).

Przykład - stary szef polskiego klubu Instruktor 3* LOK/CMAS wraz z swoimi "doświadczonymi" 2 nurkami (3* LOK/CMAS)dostał "swobodę".
Było to pierwszego dnia zaraz po przyjeździe - pierwsze nurkowania.
Ponieważ był "super doświadczony" + kompani przewodnik stwierdził po co będą nurkować na łatwiutkim miejscu z grupą, niech sobie zanurkują w swoim tempie i oglądają to na co mają ochotę i pozwolił im na samodzielne nurkowanie. Mieli nurkować stosunkowo płytko 15- 18 m. Zresztą rafa do tej głębokości tam była najpiękniejsza. Pełen rozsądek, "profesja" :-)
Pierwsze nurkowanie - wychodzą.. Jak było? Super. Spokojnie, zrobiliśmy 15m.
Drugie nurkowanie - wychodzą z "wyjącymi" komputerami. "0" w butlach!!!!, 65 metrów !!!!, ominięta dekompresja !!!.
Sprawdzenie pierwszego nurkowania - nie było "15m" jak podali a 55m !!!
No i się nurkowanie prezesowi skończyło na pierwszym dniu. Nie został nawet na łódź wpuszczony (a nuż mu wpadnie do głowy wziąć samemu butlę i "machnąć seteczkę" (były już takie przypadki) - jego klub nurkował on siedział w hotelu.
Takich przykładów mam "na pęczki"

Brak kondycji u nurków to inna sprawa. Pamiętasz - pytałem na liście - "Jak się przygotowujecie do sezonu?" ZERO odpowiedzi. Bo i tak jest.

Wielu "utytułowanych" nurków to stare zgredy z tłustymi brzuszyskami siedzącymi non stop za biurkiem a jak nie to na kanapie przed telewizorem i żyjące opowieściami "jakie to ciężkie treningi przechodzili, nie to co teraz" :-) i dostające zadyszki po przejściu 30m ze sprzętem.
Młodsi też nie za specjalnie. Wielu myśli, że jak przejadą się na rowerku raz w tygodniu to prowadzą "sportowy tryb życia".

Czy z takimi osobami przewodnik zaryzykuje pływanie w możliwych silnych prądach, w toni, na dużych głębokościach, aby pooglądać rekiny, oraz trudności przy wyjściu na łódź ze względu na fale?

:-)

Miłego dnia i udanych nurkowań w przyszłości w Egipcie

Data: 2010-09-14 11:30:14
Autor: maran
(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu
On 14 Wrz, 08:16, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
wrote:
Drugie nurkowanie - wychodzą z "wyjącymi" komputerami. "0" w
butlach!!!!, 65 metrów !!!!, ominięta dekompresja !!!.
Sprawdzenie pierwszego nurkowania - nie było "15m" jak podali a 55m !!!

Łał!!!!...... Jasiu zaczynam szukać samolotu do ciebie!!!!, jestem pod
wrażeniem!!!, będziemy robić sześćdziesiątki na tlenie, a jak organizm
się zaadoptuje to będziemy pogłębić!!!.

Pewnie będzie ciężko w Egipcie, ale załatw też Argon!!! bo mówili że
to dobrze na potencję działa.

:D

(bez) Sens wyjazdó grupowych do Egiptu