bez bacika

Data: 2010-11-14 20:39:30
Autor: Titus Atomicus
bez bacika
Witam,
<http://www.bikeradar.com/gear/category/tools/cycling-tools/cassette-lock
ring-tools/product/next-best-thing-cassette-lockring-remover-34445>
Wiem, drogie jak cholera.
A czy nie ma jakichs tanszych zamiennikow?
TA

Data: 2010-11-14 20:48:16
Autor: MadMan
bez bacika

S± - http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-14 21:11:22
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-14 20:48, MadMan pisze:
Dnia Sun, 14 Nov 2010 20:39:30 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

A czy nie ma jakichs tanszych zamiennikow?

S± - http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na złomie.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-11-14 12:19:16
Autor: Michał RzeĽnik
bez bacika
On 14 Lis, 21:11, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

> S± -http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na
złomie.
Z tym, że ta biżuteria jest dedykowana na wyjazdy, a nie zawsze po
drodze znajdzie się złomowisko, gospodarstwo, albo 30cm rurka leż±ca w
rowie:)

Data: 2010-11-15 07:25:52
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-14 21:19, Michał Rzeźnik pisze:

Z tym, ĹĽe ta biĹĽuteria jest dedykowana na wyjazdy, a nie zawsze po
drodze znajdzie się złomowisko, gospodarstwo, albo 30cm rurka leżąca w
rowie:)

Pokaz mi uszkodzenie, którego naprawa wymaga demontażu kasety, takie, które całkowicie uniemożliwia kontynuowania jazdy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 07:44:05
Autor: MadMan
bez bacika
Dnia Mon, 15 Nov 2010 07:25:52 +0100, PeJot napisał(a):

Pokaz mi uszkodzenie, którego naprawa wymaga demontażu kasety, takie, które całkowicie uniemożliwia kontynuowania jazdy.

Pęknięcie kilku szprych. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-15 07:53:48
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 07:44, MadMan pisze:
Dnia Mon, 15 Nov 2010 07:25:52 +0100, PeJot napisał(a):

Pokaz mi uszkodzenie, ktĂłrego naprawa wymaga demontaĹĽu kasety, takie,
które całkowicie uniemożliwia kontynuowania jazdy.

Pęknięcie kilku szprych.

Pomijając, że w dobrze zrobionym kole pęknięcie kilku szprych na raz jest mało prawdopodobne, to nadal nie uniemożliwia to całkowicie jazdy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 08:04:27
Autor: ...::QRT::...
bez bacika
Dnia Mon, 15 Nov 2010 07:53:48 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Pomijaj±c, że w dobrze zrobionym kole pęknięcie kilku szprych na raz jest mało prawdopodobne, to nadal nie uniemożliwia to całkowicie jazdy.

czepiasz sie. Bardzo fajny patent na odkręcenie kasety - na wyjazdach jak
znalazł.

Data: 2010-11-15 08:18:24
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 08:04, ...::QRT::... pisze:

[...]

Nie. Ktoś szuka alternatywy dla narzędzia za 17 funtów, to podpowiadam.

Bardzo fajny patent na odkręcenie kasety - na wyjazdach jak
znalazł.

Być może, choć MZ wcale nie niezbędny. Ja bym wolał zainwestować 17 funtów w coś innego - lepszy nocleg/żarcie/zwiedzanie etc.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 08:34:42
Autor: ...::QRT::...
bez bacika
Dnia Mon, 15 Nov 2010 08:18:24 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Nie. Kto¶ szuka alternatywy dla narzędzia za 17 funtów, to podpowiadam.

alternatywa była niżej pod tym linkiem :) http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Bardzo fajny patent na odkręcenie kasety - na wyjazdach jak
znalazł.

Być może, choć MZ wcale nie niezbędny. Ja bym wolał zainwestować 17 funtów w co¶ innego - lepszy nocleg/żarcie/zwiedzanie etc.

ja także. A podobne narzędzie bym zmajstrował we własnym zakresie :)

Data: 2010-11-15 09:04:30
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 08:34, ...::QRT::... pisze:

Nie. Ktoś szuka alternatywy dla narzędzia za 17 funtów, to podpowiadam.

alternatywa była niżej pod tym linkiem :)

http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

No cóż, idea waĹĽenia kaĹĽdego grama narzÄ™dzia moĹĽe jest i sĹ‚uszna, ale ....... zamiast klucza *nastawnego*  o masie 443 gramy moĹĽna uĹĽyć zwykĹ‚ego klucza oczkowego o wymiarze klucza do kasety. KiedyĹ›, jeszcze w erze wolnobiegĂłw woziĹ‚em ze sobÄ… taki klucz, rozmiar OIDP 24, z uciÄ™tym drugim, niepotrzebnym "oczkiem".

BTW: zaraz się posypią gromy, że klucz nastawny jest absolutnie niezbędny :>

Być może, choć MZ wcale nie niezbędny. Ja bym wolał zainwestować 17
funtĂłw w coĹ› innego - lepszy nocleg/ĹĽarcie/zwiedzanie etc.

ja także. A podobne narzędzie bym zmajstrował we własnym zakresie :)

Nie podoba mi się idea takiego klucza. Ryzyko uszkodzenia ramy zbyt wysokie, o czym było już z resztą na preclu zapodawane.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 10:37:19
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 09:04, PeJot pisze:
W dniu 2010-11-15 08:34, ...::QRT::... pisze:

Nie. Ktoś szuka alternatywy dla narzędzia za 17 funtów, to podpowiadam.

alternatywa była niżej pod tym linkiem :)

http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

No cóż, idea ważenia każdego grama narzędzia może jest i słuszna, ale
...... zamiast klucza *nastawnego* o masie 443 gramy można użyć zwykłego
klucza oczkowego o wymiarze klucza do kasety. KiedyĹ›, jeszcze w erze
wolnobiegów woziłem ze sobą taki klucz, rozmiar OIDP 24, z uciętym
drugim, niepotrzebnym "oczkiem".

Na przykład:

http://www.tnijtaniej.pl/klucz-oczkowo-plaski-24-203-24.html

o masie 250 gramĂłw. Po obciÄ™ciu klucza pĹ‚askiego mamy narzÄ™dzie  <200 gramĂłw.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 12:28:52
Autor: Wojtek Sobociński
bez bacika

BTW: zaraz siÄ™ posypiÄ… gromy, ĹĽe klucz nastawny jest absolutnie
niezbędny :>

A w ogĂłle klucz nastawny to lamerstwo :P

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-15 12:26:41
Autor: Wojtek Sobociński
bez bacika
W dniu 2010-11-15 07:53, PeJot pisze:
[...]

Wystarczy uderzyć w coś przerzutką i nie mieć osłony pod kasetą. Jak łańcuch spadnie między kasetę a szprychy i nie odstawi się nogi to może się urwać tyle szprych że nie pojedziesz...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-15 12:40:38
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 12:26, Wojtek Sobociński pisze:

Pomijając, że w dobrze zrobionym kole pęknięcie kilku szprych na raz
jest mało prawdopodobne, to nadal nie uniemożliwia to całkowicie jazdy.

Wystarczy uderzyć w coś przerzutką i nie mieć osłony pod kasetą.

A jak się ma osłonę to co ? BTW: osłona to ~15 gramów, chyba lepsze niż pół kilo żelastwa w narzędziach.

Jak
łańcuch spadnie między kasetę a szprychy i nie odstawi się nogi to może
się urwać tyle szprych że nie pojedziesz...

Ostatni raz taki temat przerabiałem wiele lat temu, ujeżdżając mocno zużytą przerzutkę marki Favorit. Nie udało mi się zerwać szprych produkcji Rometu, jedynie je pokancerować; jazda była możliwa.

Niedawno serwisowałem czyjeś koło po takim przypadku. Porządne szprychy DT dzielnie zniosły kontakt z łańcuchem - były powyginane i pokancerowane, ale żadna nie strzeliła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-15 17:39:27
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
bez bacika
w odpowiedzi MadMan na post news:56yy7w67rjko$.dlgrower.power.pl z

http://rower.orbit.pl/images/szprycha-linka.jpg

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2010-11-14 21:18:07
Autor: MadMan
bez bacika
Dnia Sun, 14 Nov 2010 21:11:22 +0100, PeJot napisał(a):

A czy nie ma jakichs tanszych zamiennikow?

S± - http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na złomie.

Musisz mi pokazać jak odkręcasz tym nakrętkę kasety :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-15 07:03:17
Autor: PeJot
bez bacika

SÄ… - http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na
złomie.

Musisz mi pokazać jak odkręcasz tym nakrętkę kasety :)

To jest substytut bacika, do odkręcania nakrętki zwykły klucz za 5 złotych + jakiś francuz / imadło. Nigdy nie miałem potrzeby grzebania w okolicy kasety na wyjazdach, ale przy innych okazjach kilka razy korzystałem za free z narzędzi tubylców, m.in. w warsztatach samochodowych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-14 21:21:59
Autor: ...::QRT::...
bez bacika
[...]

+ zwykły klucz do kaset i jakie¶ ramię do niego :) Na wyjazdy takie bajer jest IMO doskonały.

Data: 2010-11-15 17:21:26
Autor: Wojtas
bez bacika
W dniu 2010-11-14 21:11, PeJot pisze:

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na
złomie.

A po co ta rurka? Wystarczy łańcuch rowerowy, może być ten którego używamy aktualnie (byleby miał spinkę). Oplatamy go z jednej strony na obręczy, a drugi koniec zakładamy na koronkę kasety. Jeszcze nie miałem problemu aby odkręcić w ten sposób nakrętkę kasety.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2010-11-15 20:11:59
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 17:21, Wojtas pisze:
W dniu 2010-11-14 21:11, PeJot pisze:

Zamiast tej biżuterii wystarczy łańcuch + 30 cm rurki znalezionej na
złomie.

A po co ta rurka?

Jako dĽwignia. Łańcuch wewn±trz, zabezpieczony supłem na końcu.

Ale chyba obręcz na tym ucierpi.

Data: 2010-11-15 20:51:28
Autor: Wojtas
bez bacika
W dniu 2010-11-15 20:11, PeJot pisze:

[...]

Wystarczy w tym miejscu okręcić jak±¶ szmat±, gazet± itp. Bo raczej o wygięciu obręczy nie ma mowy, aż tak dużych sił tutaj nie ma.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2010-11-16 07:31:59
Autor: PeJot
bez bacika
W dniu 2010-11-15 20:51, Wojtas pisze:

[...]

Wystarczy w tym miejscu okręcić jakąś szmatą, gazetą itp.

No, to jest faktycznie pomysł. Co prawda trzeba będzie mieć ze 4 ręce, ale wydaje się to wykonalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-14 22:07:16
Autor: Krees
bez bacika
[...]

Skracanie linków nie boli...

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-11-15 10:38:10
Autor: Fabian
bez bacika
W dniu 14.11.2010 23:07, Krees pisze:
[...]

Boli jak przegl±dasz archiwum.

Fabian.

Data: 2010-11-15 14:48:58
Autor: Krees
bez bacika
Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał(a):
W dniu 14.11.2010 23:07, Krees pisze:
> Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > >> Witam,

Boli jak przegl±dasz archiwum.

Fabian.

[facepalm mode on]

To była ironia...

[facepalm mode off]

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-11-15 17:41:46
Autor: WaldekEg
bez bacika
A czy nie ma jakichs tanszych zamiennikow?

http://tinyurl.com/2625ler

Data: 2010-11-15 16:55:41
Autor: Jan Srzednicki
bez bacika
On 2010-11-15, WaldekEg wrote:
A czy nie ma jakichs tanszych zamiennikow?

http://tinyurl.com/2625ler

Jak się tego używa? Wkłada się toto w hak ramy czy jakoś fikuśniej? Do
czego służy ten ząbek na dzyndzlu?

Data: 2010-11-15 18:58:37
Autor: Tomasz Minkiewicz
bez bacika
On Mon, 15 Nov 2010 16:55:41 +0000 (UTC)

On 2010-11-15, WaldekEg wrote:

> http://tinyurl.com/2625ler Jak się tego używa? Wkłada się toto w hak ramy czy jakoś fikuśniej?

Raczej na zewnątrz haka, żeby się oparł o nasadę rurki. Rozpieranie
haka/dropouta może ponoć spowodować jego odkształcenie.

Do czego służy ten ząbek na dzyndzlu?

Może być, że to wycięcie na nypel, o ile „ząbek na dzyndzlu” znaczy dla
nas to samo. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-15 19:40:13
Autor: WaldekEg
bez bacika
Jak się tego używa? Wkłada się toto w hak ramy czy jakoś fikuśniej? Do
czego służy ten ząbek na dzyndzlu?

http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=1286&postdays=0&postorder=asc&start=0

bez bacika