bez lokat

Data: 2020-07-12 10:28:26
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-12 o 08:59, J.F. pisze:
Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
na kredyty juz udzielone ?

Ja pier... oplułem laptopa ;-)

Data: 2020-07-12 11:18:21
Autor: J.F.
bez lokat
Dnia Sun, 12 Jul 2020 10:28:26 +0200, z napisał(a):
W dniu 2020-07-12 o 08:59, J.F. pisze:
Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
na kredyty juz udzielone ?

Ja pier... oplułem laptopa ;-)

w jakim sensie?
Nie podoba Ci sie moj punkt widzenia, czy PKO BP ?

J.

Data: 2020-07-12 18:32:38
Autor: z
bez lokat
Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem

Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

Data: 2020-07-12 23:32:11
Autor: J.F.
bez lokat
Dnia Sun, 12 Jul 2020 18:32:38 +0200, z napisał(a):
Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem

Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

A nie sa to podstawy youtube ?
Tam krazy taki film, rodem z USA chyba.

Bank oczywiscie moze pozyczac tylko swoje pieniadze, ale wiecej
zarobi, jak bedzie pozyczal tez pieniadze klientow.

J.

Data: 2020-07-13 06:25:17
Autor: z
bez lokat
Za dużo oglądasz jutuba.

Bankowi wystarczy koncesja i komputer ;-)

Data: 2020-07-13 10:49:06
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0be22c$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
Za dużo oglądasz jutuba.
Bankowi wystarczy koncesja i komputer ;-)

Do koncesji potrzebuje cos 5 mln euro kapitalu zalozycielskiego.

No ale dobrze - mamy taki bank bez pieniedzy, udzieli kredytu, klient zaraz zrobi przelew ... i co dalej ?
Bedzie wisiec na debecie w NBP, czy KIR nawet nie zrobi takiego przelewu - musza byc srodki na rachunku banku w NBP ...

J.

Data: 2020-07-13 12:01:55
Autor: z
bez lokat
Środki to tylko zapis elektroniczny w komputerze.
Uświadom to sobie ;-)

Data: 2020-07-13 12:11:11
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-13 o 12:01, z pisze:
Środki to tylko zapis elektroniczny w komputerze.
Uświadom to sobie ;-)

  Nie, to nie tylko zapis. Nie można dostać tych zapisów "znikąd". Jeśli bank chce zapisać komuś 1000zł, bo daje mu taki kredyt, to 1000zł musi skądś posiadać (ze swoich zapisów, do których stosuje się te same zasady, albo w gotówce).

--
Liwiusz

Data: 2020-07-13 12:26:24
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0c3340$0$554$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak klient chce w gotowce, to musi gotowke w kasie posiadac.

A jak klientowi wystarcza "na konto",
to zapisuje mu 1000 zl na koncie - i to sa pasywa, oraz 1050 kredytu po stronie aktywow - bo z prowizją,
i jest kryty - pasywa maja pokrycie w aktywach, a nawet zysk osiagnal :-)

A jak takich kredytow bank udziela wiele dziennie, to nawet nie bardzo wie ile ma tych "pieniedzy" ktore moze pozyczyc.

Na szczescie jest odpowiednia komorka, ktora plan kredytow do udzielenia ustala ...

J.

Data: 2020-07-16 11:11:48
Autor: ąćęłńóśźż
bez lokat
Bank miał 100 zł i się podlewarował opcjami.
Np. taki Coutts.

-- -- -
Jeśli bank chce zapisać komuś 1000zł, bo daje mu taki kredyt, to 1000zł musi skądś posiadać.

Data: 2020-07-13 11:12:26
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-12 o 18:32, z pisze:
Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem

Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

Pieniądze musi oczywiście mieć, bo może pożyczyć tylko to, co ma (w lokatach, albo we wkładach właścicieli).

Jest coś takiego jak kreacja pieniądza, ale NIE polega ona na tym, że ktoś mając 100zł, może pożyczyć 1000zł. Jak ktoś ma 100zł, to pożyczy tylko 100zł. Swego czasu było to fajnie wyjaśnione w filmie NBP zrobionym jak dla przedszkolaków, niestety nawet tego nie każdy rozumie, czerpiąc "wiedzę" z filmów YT z żółtymi napisami, gdzie "hurr durr, bank mając 100zł na lokacie, może pożyczyć 10000zł" co jest zwyczajną nieprawdą.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-13 11:18:05
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0c257a$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Aczkolwiek ... byl swego czasu artykul wywodzacy sie chyba z BoE, ktory sugerowal jakos podobnie.
Patrzyli bardziej globalnie i mieli na mysli kreacje bankową, czy anglosaskie  prawo bankowe jest jakies inne ?

J.

Data: 2020-07-13 11:19:42
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-13 o 11:18, J.F. pisze:
[...]

Pisz o konkretach, a nie znów zadajesz jakieś nic nie znaczące pytania, których chyba sam nie rozumiesz.

Teza jest prosta - bank, mając 100zł, może pożyczyć tylko 100zł. Jeśli ktoś się z tym stwierdzeniem nie zgadza, niech pokaże jak ze 100zł zrobić więcej kredytu.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-13 12:10:52
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0c272f$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Konkret byl nawet tu dyskutowany, ale gdzies mi wcielo linka.

Cel artykulu byl chyba inny - rezerwa obowiazkowa przestala byc czynnikiem regulujacym kreacje pieniadza bankowego.

Teza jest prosta - bank, mając 100zł, może pożyczyć tylko 100zł. Jeśli ktoś się z tym stwierdzeniem nie zgadza, niech pokaże jak ze 100zł zrobić więcej kredytu.

Normalnie - piszesz, ze udzielasz :)

A dalej:
-moze klient za ten kredyt kupi cos u innego klienta twojego banku - zalatwi sie bezgotowkowo, przeksiegujesz liczby, zadne pieniadze nie sa potrzebne :-)
-klient przeleje do innego banku ... nie wiem jak NBP zareaguje na debet, ale moze sie tylko ucieszy - zarobi na odsetkach, ale pozwoli.
-klient czek wystawi. Czek do banku wroci, bank potwierdzi ... i moze do tego czasu pieniadze sie znajda, albo opozni potwierdzenie lub platnosc o jeden dzien :-)

J.

Data: 2020-07-13 13:34:41
Autor: Michal Jankowski
bez lokat
Wydajemisie, że ludziom się myli "kreacja pieniądza" w sensie pożyczania tego samego pieniądza kilka razy w kilku obrotach z "pożyczaniem więcej niż wpłacono".

Bo jest tak:

Pan A wpłaca 100 zł do banku.
Bank pożycza 90 zł panu B.
B płaci panu C.
Pan C wpłaca 80 zł do banku.
Bank pożycza 70 zł panu D.

Z początkowych 100 zł zrobiło się 160 zł kredytu, ale bank ma 180 zł depozytów, czyli nadal jest pokrycie kredytów depozytami.

   MJ

Data: 2020-07-13 21:46:17
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-13 o 13:34, Michal Jankowski pisze:
[...]

Otóż to, tak to właśnie działa. A ludzie mówią, że już z tych jednych 100zł bank udziela ileś-tam więcej kredytów...

--
Liwiusz

Data: 2020-07-14 08:36:29
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-13 o 21:46, Liwiusz pisze:

Otóż to, tak to właśnie działa. A ludzie mówią, że już z tych jednych 100zł bank udziela ileś-tam więcej kredytów...

Znaczy potwierdziłeś że można pomnożyć kredyty.

Oddzielną sprawą jest stosunek wartości tych kredytów (zapisów komputerowych) do wartości depozytów (zapisów komputerowych).

To nie są wprost powiązane sumy. To wynika z polityki banku, z tego jak przykombinuje i co zostaje uznane depozyty (czy inne jakieś wymyślone zabezpieczenie które można sobie "pożyczyć" na wypadek "kontroli")

Faktem jest że pożycza się pożyczone pieniądze traktując je jako już "zwrócone". To wielka pokusa dla banksterki ;-)

To jak to się poukrywa w statystykach, czym przykryje, czym oszuka niby nadzór bankowy to zupełnie inna sprawa.

Banki tak działają. I nie są instytucjami zaufania publicznego tylko bezczelnymi organizacjami przestępczymi ;-) nastawionymi TYLKO i wyłącznie na ZYSK ;-)

I daj takiemu komputer z pieniędzmi jako ZAPIS KOMPUTEROWY... ;-)

Data: 2020-07-14 11:50:34
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-14 o 08:36, z pisze:
W dniu 2020-07-13 o 21:46, Liwiusz pisze:

Otóż to, tak to właśnie działa. A ludzie mówią, że już z tych jednych 100zł bank udziela ileś-tam więcej kredytów...

Znaczy potwierdziłeś że można pomnożyć kredyty.

To jeszcze zależy co rozumiesz przez pomnożenie kredytów. Jeśli to, że bank może pożyczyć więcej, niż ma lokat, to nie jest to prawda.

Oddzielną sprawą jest stosunek wartości tych kredytów (zapisów komputerowych) do wartości depozytów (zapisów komputerowych).

W każdym banku wartość jego kredytów nie może być większa niż wartość trzymanych depozytów (chyba że różnicę dopłacają właściciele banku).

Faktem jest że pożycza się pożyczone pieniądze traktując je jako już "zwrócone". To wielka pokusa dla banksterki ;-)

Traktować można je jako zwrócone tylko wówczas, jeśli zasilą ten bank w formie osadu.

Banki tak działają. I nie są instytucjami zaufania publicznego tylko bezczelnymi organizacjami przestępczymi ;-) nastawionymi TYLKO i wyłącznie na ZYSK ;-)

Widzisz, to akurat żadna szczególna cecha banku. To samo mogliby robić (gdyby to nie było ustawowo zakazane) zwykli ludzie - pożyczasz komuś 100zł, ten ktoś te 100zł pożycza tobie, ty pożyczasz 100zł komuś innemu - czyli ze 100zł pożyczyłeś 200zł, przy czym trudno powiedzieć, że miałeś tylko 100zł, bo tak naprawdę miałeś 200zł (100zł swoje, i 100zł pożyczone). Tak naprawdę bank nie wie, czy to, co ma na lokatach, to pochodzi z jego kredytów, z kredytów innych banków, czy ze środków własnych klienta.

Była też taka jutubowa historyjka, jak to klient w hotelu kładzie na ladę 100zł, hotelarz szybko spłaca dług sprzątaczce, ta spłaca sklepikarzowi, ten spłaca dług fryzjerowi, a ten spłaca swój dług u hotelarza. Następnie klient hotelu wraca z pokoju i mówi, że on tego pokoju jednak nie chce, 100zł zostaje mu zwrócone. I też niektórzy wyciągają z tego jakieś dziecinne wnioski o nieistnieniu długów itp.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-14 13:09:42
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0d7feb$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Doplacaja - wszak o to ostatnie boje - wymagany procent kapitałow wlasnych banku.

Choc nie musza ich przeznaczyc na kredyty.

J.

Data: 2020-07-14 21:18:34
Autor: z
bez lokat
Jeśli przyjmiemy że DŁUG jest "towarem" i można nim handlować to można wykombinować najróżniejsze historyjki.
Teraz jest takie rozdwojenie jaźni. Pieniądz fizyczny (konkretny banknot) jest raz w postaci wirtualnej a raz w postaci papierowej.
To jest tak ogromne pole do nadużyć również zgodnych z prawem że się scyzoryk otwiera.

Musimy się zdecydować: Albo idziemy w ZAPIS ELEKTRONICZNY (i tu może wejść kryptowaluta A jakże ;-) ) Albo trzymamy się fizycznego banknotu. i wszystkich jego WAD ale również i zalet.
A te wady i zalety nie muszą być tylko krótkowzroczne. Tu i teraz.

Dla dobra społeczeństwa handlowanie długiem, uważanie go za coś innego niż jest powinno być ZAKAZANE.

Ale do tego społeczeństwo musi dorosnąć.

Mam nadzieję że nie pod batem rewolucji czy buntu przeciwko BANKSTERCE.

PS. Można walczyć przeciwko homofobii to można też przeciwko banksterce ;-)

Data: 2020-07-15 12:27:44
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0e050b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
Jeśli przyjmiemy że DŁUG jest "towarem" i można nim handlować to można wykombinować najróżniejsze historyjki.

O dawien dawna mozna bylo.
A propos - weksle sie nie chca u nas przyjac ... po raz drugi, bo kiedys przeciez dzialaly

https://businessinsider.com.pl/firmy/kredyt-wekslowy-narodowego-banku-polskiego-nikt-z-niego-nie-korzysta/krbvxh4

[...]

Nie wiem gdzie ty tu widzisz naduzycia. Na razie sie to spotyka w NBP.

[...]

Cos chyba nadinterpretujesz ...

Dla dobra społeczeństwa handlowanie długiem, uważanie go za coś innego niż jest powinno być ZAKAZANE.

Umknely ci publikacje "money as debt" ?
PIeniadz przestal byc zloty, to stracil realna wartosc.

Teraz pieniadz to nadzieja, ze cos za niego dostaniesz ... taka forma dlugu.

Ale do tego społeczeństwo musi dorosnąć.
Mam nadzieję że nie pod batem rewolucji czy buntu przeciwko BANKSTERCE.

Na to sie nie zanosi. No moze euro pier*, i wszyscy wroca do sprawdzonych zwyczajow - dodawania zer i wymiany pieniedzy :-)

J.

Data: 2020-07-14 22:41:07
Autor: japanizer
bez lokat
On Tuesday, July 14, 2020 at 6:50:37 PM UTC+9, Liwiusz wrote:

> [...]

Widzisz, to akurat żadna szczególna cecha banku. To samo mogliby robić (gdyby to nie było ustawowo zakazane) zwykli ludzie - pożyczasz komuś 100zł, ten ktoś te 100zł pożycza tobie, ty pożyczasz 100zł komuś innemu - czyli ze 100zł pożyczyłeś 200zł, przy czym trudno powiedzieć, że miałeś tylko 100zł, bo tak naprawdę miałeś 200zł (100zł swoje, i 100zł pożyczone). Tak naprawdę bank nie wie, czy to, co ma na lokatach, to pochodzi z jego kredytów, z kredytów innych banków, czy ze środków własnych klienta.

Ba, to samo można zrobić pożyczając sztabki złota.
Ze stu sztabek złota można wykreować ich tysiąc, używając dokładnie tego samego mechanizmu kreacji.

Data: 2020-07-15 12:22:03
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a9b0376f-2de8-4821-90a4-61f43fefbcd6o@googlegroups.com...
> [...]

Ze stu sztabek złota można wykreować ich tysiąc, używając dokładnie tego samego mechanizmu kreacji.

Eee tam "mozna" - przez wieki to po prostu dzialalo na zlotych monetach, bo innej formy pieniadza nie bylo.

A zeby jeszcze bardziej utrudnic, to banki w zamian za zloto zaczely wydawac bank-noty ...

J.

Data: 2020-07-15 20:19:37
Autor: Arek
bez lokat
J.F. napisał(a) w wiadomości: <5f0ed8cb$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]
A zeby jeszcze bardziej utrudnic, to banki w zamian za zloto zaczely
wydawac bank-noty ...

Nie tylko za złoto:
https://www.portel.pl/kultura/czterozlotowka-z-1794-roku-historia-jednego-przedmiotu-cz-13/8
8628

"O pierwszych banknotach możemy mówić w odniesieniu do kwitów
bankowych - depozytowych z 1665 r. , które pojawiły się w Szwecji.
Zastępowały one monety miedziane o ogromnych rozmiarach, ważące
nawet do 20 kg (tzw. platmynty). W powstałym wówczas Szwedzkim
Banku Państwowym można było zdeponować te nieporęczne monety,
otrzymując w zamian kwity w każdej chwili wymienialne z powrotem na
miedź."

Tu nie dopisano ciągu dalszego - zaraz doszło do przekrętu: banknotów
pojawiło się więcej niż miedzianych "talerzy".

Arek

Data: 2020-07-15 21:47:13
Autor: MK
bez lokat
Zawsze przy takiej dyskusji przypomina mi się https://youtu.be/lKLiIocg-C0 MK

Data: 2020-07-16 08:24:25
Autor: z
bez lokat
Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)

Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.

Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

Gdyby to była tylko jego sprawa i jego problemy...

Ale w praktyce to są problemy państwa w którym żyje (pożycza) bo trzeba o jego banki (system bankowy) dbać bo podobno się świat zawali ;-)

A to się robi z naszych podatków.

Data: 2020-07-16 00:01:50
Autor: japanizer
bez lokat
On Thursday, July 16, 2020 at 3:24:28 PM UTC+9, z wrote:
Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)

Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.

Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

A proszę, z-adek zagoniony argumentami w kozi róg pokazuje, kim jest naprawdę: antysemita, zwolennik pistargowicy i teorii spiskowych, mający problemy z rozumowaniem. Jakie to wszystko przewidywalne...

Data: 2020-07-16 11:20:41
Autor: z
bez lokat
Jaki Ty jesteś przewidywalny. Tak łatwo dajesz się podpuszczać ;-)

Tak jestem antysemitą/antyzłodziejem

Data: 2020-07-16 09:21:29
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0ff29a$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)
Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.
Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

Widzisz - nie rozumiesz.

Bank od tego jest, zeby przyjmowal pieniadze od jednych klientow i pozyczal drugim.
A przynajmniej tak sie juz utarło, od wiekow.
W tym sensie moze pozyczac wiecej niz ma.

Natomiast my twierdzimy, ze nie moze w danym momencie pozyczyc wiecej niz "ma w kasie".
Musi poczekac az pieniadze do niego wrocą.

Ja widzę od tego drobne odstepstwa, moze w anglosaskim systemie są wiecej niz drobne.

Gdyby to była tylko jego sprawa i jego problemy...
Ale w praktyce to są problemy państwa w którym żyje (pożycza) bo trzeba o jego banki (system bankowy) dbać bo podobno się świat zawali ;-)

Swiat wspolczesny sie kreci w oparciu o kredyt.
Ale po nauczce z 2008, to teraz panstwo wymaga, aby bank mial odpowiedni udzial pieniedzy wlasnych.
Wiec najpierw straca akcjonariusze ... i obligatariusze.

A to się robi z naszych podatków.

A niekoniecznie ... no i co masz na mysli "to" ?

No i teraz jest podatek bankowy, wiec to panstwo bierze ... od nas podatek, i przeznacza na dobre cele - 500+, 13-ta emerytura, przekop Mierzeji :-)

J.

Data: 2020-07-16 11:26:17
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 09:21, J.F. pisze:

Musi poczekac az pieniadze do niego wrocą.

I piszesz to serio? Wszyscy tego przestrzegają? Nie kombinują zapisami cyfrowymi aby to tak na papierze wyglądało?

Z jakiej choinki się urwałeś?

A niekoniecznie ... no i co masz na mysli "to" ?

Pomoc państwa dla systemu bankowego jest z moich pieniędzy.
Dlatego mam prawo się o tej pomocy i jej beneficjentach wypowiadać.

No i teraz jest podatek bankowy,

TFUUUUUUU ja pier... Za dużo łykasz propagandy.

Data: 2020-07-16 09:42:57
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 08:24, z pisze:
Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)

Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.

Zabawne, bo ja mam właśnie odwrotną konkluzję, więcej jak masz, nie pożyczysz. Ba, nawet nie pożyczysz tyle, ile masz, bo część musisz wpłacać jako rezerwę obowiązkową.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-16 10:37:59
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f100502$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W jakim sensie "ile masz" ?
Rezerwa jest od depozytow, jesli nie masz depozytow, to caly posiadany kapital (wlasny) bank moze pozyczyc.

Ale to sie nie oplaca - lepiej pozyczac cudze pieniadze :-)

J.

Data: 2020-07-16 10:56:13
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 10:37, J.F. pisze:
[...]

A co jest niezrozumiałego w tym określeniu?

Rezerwa jest od depozytow, jesli nie masz depozytow, to caly posiadany kapital (wlasny) bank moze pozyczyc.

Jeśli już teoretyzujemy, to też nie, bo część kapitału własnego ładujesz w placówki, system itp.

Ale to sie nie oplaca - lepiej pozyczac cudze pieniadze :-)

Generalnie chyba lepiej pożyczać własne, bo nie trzeba komuś płacić odsetek.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-16 11:28:26
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 10:56, Liwiusz pisze:

Generalnie chyba lepiej pożyczać własne, bo nie trzeba komuś płacić odsetek.

Generalnie tak ale tu mówimy o pożyczaniu kilku klientom tej samej stówki. Tu nie ma konkurencji. Tu jest żydowski interesik.

Tak wiem... jestem antysemitą ;-)

Data: 2020-07-16 11:32:30
Autor: z
bez lokat
PS. Dla gimbazy żeby było edukacyjnie.

Jak na rynku pojawia się zbyt wiele pieniędzy/zapisów cyfrowych to wzrasta inflacja a ta (po przekroczeniu pewnego poziomu jak twierdzą neoliberały) jest ZŁEM.

Także ten... ZŁO trzeba wypalać gorącym żelazem już w zarodku.
W komputerze bankstera.

PS. 2. Miałem napisać "w głowie małego żydka" ale jeszcze komuś żyłka pęknie ze złości ;-)

Data: 2020-07-16 11:48:54
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f101eaf$0$544$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale widzisz - niedobor pieniedzy tez jest zlem.
A banksterka je jakby tworzy.

Wiec musisz jakos wyposrodkowac.

PS. 2. Miałem napisać "w głowie małego żydka" ale jeszcze komuś żyłka pęknie ze złości ;-)

To bylo cos napisac na temat FED, ale tam juz chyba malo Zydow :-)

Mozna by cos jeszcze napisac na temat nowojorskich taksowek :-)

J.

Data: 2020-07-16 15:15:48
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 11:48, J.F. pisze:
Ale widzisz - niedobor pieniedzy tez jest zlem.
A banksterka je jakby tworzy.

Stać Cię tylko na retorykę podstawówki 1-3? ;)

Pieniądza nie jest za mało. Jest tylko palony na stosie redystrybucji.

Data: 2020-07-16 12:10:13
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 11:28, z pisze:
[...]

Tylko że tu nie ma pożyczania kilku osobom jednej stówki. Tu jest pożyczanie kilku stówek na podstawie kilku stówek lokat.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-16 15:24:10
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 12:10, Liwiusz pisze:

Tylko że tu nie ma pożyczania kilku osobom jednej stówki. Tu jest pożyczanie kilku stówek na podstawie kilku stówek lokat.

Masz rację pożyczamy kilka stówek (dziewięć) na podstawie kilku stówek (dwóch) które mamy fizycznie lub jako zapis komputerowy.
Resztę uzupełnia się kombinowaniem.

A nadzorowi bankowemu się mówi pożyczamy kilka stówek z kilku stówek które mamy i nadzór w to WIERZY ;-)

Data: 2020-07-16 15:43:15
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 15:24, z pisze:
[...]

Wszystkie 9 stówek mamy fizycznie lub jako zapis komputerowy. Rozrysuj to sobie, jeśli za trudne.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-16 16:24:03
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f105973$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale tez Liwiuszu nie do konca jasno opisales i niekoniecznie chronologicznie.

Jak mamy nowy bank, to oczywiscie mozna oglosic promocje na lokaty,
durni klienci nam zaraz przyniosą kilka stowek, ktore "fizycznie mamy" - chocby w postaci zapisow w NBP, ktore nastepnie bedziemy pozyczac.

Ale mozna tez powolutku - pozyczamy  stowke, czekamy az wplynie kolejna stowka do kasy, pozyczamy ja, i tak posiadalismy na poczzatku jedną stowke, a na koncu wychodzi na to, ze pozyczylismy ja wielokrotnie.

J.

Data: 2020-07-17 09:42:22
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 16:24, J.F. pisze:

Ale mozna tez powolutku - pozyczamy  stowke, czekamy az wplynie kolejna stowka do kasy, pozyczamy ja, i tak posiadalismy na poczzatku jedną stowke, a na koncu wychodzi na to, ze pozyczylismy ja wielokrotnie.

Skoro "czekamy aż wpłynie kolejna stówka", to znaczy, że już mamy dwie stówki, a nie jedną.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-17 11:19:05
Autor: z
bez lokat
Kolejna stówka może być pożyczona przez innego żydka WRÓĆ cwaniaka aby u Ciebie robić za lokatę. Cały czas pamiętając że to zabezpieczenie nazywane lokatami można tak zagmatwać i podciągnąć pod to różne wylewarowane strukturyzowane popaprane instrumenty że ... ło matko...

Data: 2020-07-17 12:09:40
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-17 o 11:19, z pisze:
[...]

Jak ktoś ci da milion złotych, to niewątpliwie będziesz miał fizycznie milion złotych, i bez znaczenia będzie, czy goj, który ci ten milion dał, to go miał, pożyczył, czy może ukradł.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-17 13:34:56
Autor: z
bez lokat
Unikasz tematu albo rżniesz głupa że nie zrozumiałeś.

Przyzwyczaiłem się.

Podyskutuj sobie z japą ;-)

Data: 2020-07-22 09:56:03
Autor: ąćęłńóśźż
bez lokat
On może dostać ten milion tak jak Ty możesz dostać 100 zł za rejestrację na jakimś betclicku.
Masz nie masz.

-- -- -

Data: 2020-07-17 16:11:04
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f11565f$0$17348$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W kasie nie ma zadnej stowki, bo ostatnia pozyczylismy :-)

Wplynie, to bedzie jedna stowka w kasie, ale tylko do czasu, gdy ja pozyczymy ponownie.

Oczywicie gdzies tam ksiegowa bedzie miala zapisane, ze mamy 200 zl do zwrotu od kredytobiorcow,
ale tez powinna pamietac, ze mamy 100zl do oddania deponentowi.

J,

Data: 2020-07-17 07:17:57
Autor: japanizer
bez lokat
On Friday, July 17, 2020 at 11:11:07 PM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]

ale tez powinna pamietac, ze mamy 100zl do oddania deponentowi.

W praktyce banki nie pożyczają 100% kapitału jednemu klientowi, co wytrwale robisz z z-adkiem w waszej fascynującej opowieści..

Data: 2020-07-17 17:24:44
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e23c63c7-48b9-481b-a436-4cc0ae91d733o@googlegroups.com...
> [...]

W praktyce banki nie pożyczają 100% kapitału jednemu klientowi, co wytrwale robisz z z-adkiem w waszej fascynującej opowieści.

No jak 100%, juz za drugim razem jest jest dwoch kredytobiorcow po 50%, a potem jeszcze wiecej kredytow i jeszcze lepszy podzial :-)

Oczywiscie upraszczamy, ale nie o to tu chodzi - zamiast "stowki" wpisz sobie "milion" i 10 kredytow po 100tys dziennie.

W tej dyskusji chodzi o to, czy to jest tak, jak niektore filmiki na youtube przedstawiaja
"wystarczy ze bank ma milion i moze udzielic kredytow na 30 mln",
czy "zeby udzielic kredytow na 30mln, to bank musi je miec".

I mnie i Liwiuszowi sie wydaje, ze "musi miec", w kasie czy na koncie w NBP, przy czym ja dopuszczam drobne odstepstwa.
I to nie musza byc "pieniadze banku" - moga byc wplacone przez deponentow, ale musza byc.
W dodatku proces jest ciagly - wiec bank moze w ciagu miesiaca duzo kredytow udzielic, bazujac na tym ze codziennie troche pieniedzy wraca.

A tu przychodzi taka publikacja z Banku Anglii, ze to jest stara wiedza i nieprawdziwa.
Moze angielskie i amerykanskie zwyczaje w bankowosci sa inne, a moze nasza wiedza faktycznie jest stara.

W dodatku niektore argumenty, ktore Liwiusz przytacza, wcale nie sa argumentami za tezą ...

J.

Data: 2020-07-17 17:39:04
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-17 o 17:24, J.F. pisze:
W dodatku proces jest ciagly - wiec bank moze w ciagu miesiaca duzo kredytow udzielic, bazujac na tym ze codziennie troche pieniedzy wraca.

O toooooootoooo ;-)

Nawet biorąc takie założenie kas musi być to ...

Bank udzielił kredytu na 1000. spłacił 3 raty i do banku wróciło 300 zł oprócz odsetek.
Teraz te 300 zł pożycza następnemu klientowi. Przecież nie ma "BLOKADY" na tą kasę do czasu całkowitego rozliczenia kredytu.

Skutek.
Na rynku pojawia się już nie 1000 zł gotówki/zapisu cyfrowego a 1300 zł gotówki/zapisu cyfrowego + odsetki (też na rynku bo mogą być dalej pożyczane.
Teraz mnożymy to przez tysiące operacji i lata i mamy INFLACJĘ a INFLACJA to ZŁO ;-)

Data: 2020-07-17 22:17:02
Autor: Pete
bez lokat
Hello, z.
On 17.07.2020 17:39 you wrote:

> O toooooootoooo ;-) Nawet biorąc takie założenie kas musi być to ... > Bank udzielił kredytu na 1000. spłacił 3 raty i do banku wróciło 300 > zł oprócz odsetek. Teraz te 300 zł pożycza następnemu klientowi. > Przecież nie ma "BLOKADY" na tą kasę do czasu całkowitego > rozliczenia kredytu. Skutek. Na rynku pojawia się już nie 1000 zł > gotówki/zapisu cyfrowego a 1300 zł gotówki/zapisu cyfrowego + > odsetki (też na rynku bo mogą być dalej pożyczane.

 Matematyka w zakresie szkoły podstawowej klasy 1-3 się kłania.
Skoro spłacił 300 to ile teraz ma pożyczone z banku?

Nie musisz odpowiadać bo już się wystarczająco przedstawiłeś w tym wątku.

--
Pete

Data: 2020-07-17 22:43:26
Autor: z
bez lokat
W dniu 2020-07-17 o 22:17, Pete pisze:
Matematyka w zakresie szkoły podstawowej klasy 1-3 się kłania.
Skoro spłacił 300 to ile teraz ma pożyczone z banku?

Matematyka swoją drogą.
Mówimy o kreacji pieniądza i jego wpływie na gospodarkę.

Są tacy co trzymają się matematyki w szkole podstawowej klas 1-3 bo szerzej nie potrafią spojrzeć.

Szanujemy ich ;-)

Data: 2020-07-18 07:38:14
Autor: J.F.
bez lokat
Dnia Fri, 17 Jul 2020 22:43:26 +0200, z napisał(a):
[...]

Wiec to co opisales, to nie jest kreacja pieniadza, bo jak bank udzielil kredytow na milion, a za miesiac ludzie splacili
raty, to bank ma w kasie 5 tys, ale wartosc kredytow jest teraz 995 tys.
I nawet jesli ludzie wplacili 6 tys, a wartosc kredytow wynosi 995 tys
- bo odsetki, wiec bank ma teraz 1001 tys - to tez nie jest kreacja
pieniadza.

Jak zrozumiesz na czym polega kreacja bankowa pieniadza, to wroc do
dyskusji.

J.

Data: 2020-07-18 15:17:04
Autor: z
bez lokat
To była dywagacja poboczna.

Sedno sprawy jest w tym co bank może sobie uznać za "lokatę/zabezpieczenie"
W tej kwestii może wiele zrobić z zapisami cyfrowymi.

Data: 2020-07-18 17:51:34
Autor: Pete
bez lokat
Hello, z.
On 18.07.2020 15:17 you wrote:

> To była dywagacja poboczna. Sedno sprawy jest w tym co bank może > sobie uznać za "lokatę/zabezpieczenie" W tej kwestii może wiele > zrobić z zapisami cyfrowymi.
Pieprzysz głupoty co wielu udowodniło a na dodatek się przy tym upierasz co tylko dowodzi że dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

--
Pete

Data: 2020-07-19 12:31:57
Autor: z
bez lokat
Nie umiesz merytorycznie odpowiedzieć to nazywasz to pieprzeniem.

Dam Ci radę. Nie odpisuj. Będziesz zdrowszy ;-)

Data: 2020-07-19 14:05:12
Autor: Pete
bez lokat
Hello, z.
On 19.07.2020 12:31 you wrote:

> Nie umiesz merytorycznie odpowiedzieć to nazywasz to pieprzeniem.

Miałem rację. W ogóle nie rozumiesz co do ciebie ludzie piszą.

> Dam Ci radę. Nie odpisuj. Będziesz zdrowszy ;-)

Plonk!

--
Pete

Data: 2020-07-19 14:17:48
Autor: z
bez lokat
  Plonk!

Brawo. Zajarzyłeś ;-)

Data: 2020-07-16 11:56:00
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f10162f$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ma co najmniej trzy znaczenia. Cztery nawet.

Rezerwa jest od depozytow, jesli nie masz depozytow, to caly posiadany kapital (wlasny) bank moze pozyczyc.

Jeśli już teoretyzujemy, to też nie, bo część kapitału własnego ładujesz w placówki, system itp.

Mozesz wynajac.
Mozesz tez pozyczyc cudze przez obligacje.

Ale to sie nie oplaca - lepiej pozyczac cudze pieniadze :-)
Generalnie chyba lepiej pożyczać własne, bo nie trzeba komuś płacić odsetek.

Zalezy od odsetek, ale jesli przynosza zysk ... to chyba lepiej cudze, bo ich po prostu duzo wiecej :-)

No i jak przestana splacac kredyty, to tez lepiej cudze :-)

J.

Data: 2020-07-16 12:11:56
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-16 o 11:56, J.F. pisze:

Zalezy od odsetek, ale jesli przynosza zysk ... to chyba lepiej cudze, bo ich po prostu duzo wiecej :-)

A, no ba, jeśli alternatywa jest czy lepiej pożyczyć własne, których się nie ma, czy cudze, to lepiej cudze, bo własnych, których nie ma, się siłą rzeczy nie pożyczy. Konstatacja godna J.F.'a ;)

No i jak przestana splacac kredyty, to tez lepiej cudze :-)

W tym sęk, że nie, bo to bank potem musi zwracać lokaty.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-16 12:26:25
Autor: J.F.
bez lokat
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f1027ec$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie, pytanie jest takie, czy lepiej zyc z procentow od miliarda,
czy z procentow od 10mld, z ktorych trzeba jednak troche oddac.

No i jak przestana splacac kredyty, to tez lepiej cudze :-)
W tym sęk, że nie, bo to bank potem musi zwracać lokaty.

Troche sie poukrywa, moze przyjda lepsze czasy, albo sie zdazy wyprowadzic pieniadze na nieskromna emeryturke.
A potem to juz BFG niech sie martwi :-)

I znow - latwiej ukryc pare % od 10 mld, czy  30% od 1 mld ? :-)

J.

Data: 2020-07-13 14:12:25
Autor: J.F.
bez lokat
[...]

znalazlem
https://www.bankofengland.co.uk/quarterly-bulletin/2014/q1/money-creation-in-the-modern-economy

Tzn dyskusja zaczela sie od jakiegos gazetowego artykulu, ale zrodlowy byl ten.
Tzn ten w pdf.

"Money creation in practice differs from some popular misconceptions -- banks do not act simply as intermediaries, lending out deposits that savers place with them, and nor do they 'multiply up' central bank money to create new loans and deposits. "

"In the modern economy, most money takes the form of bank
deposits. But how those bank deposits are created is often
misunderstood: the principal way is through commercial
banks making loans. Whenever a bank makes a loan, it
simultaneously creates a matching deposit in the
borrower's bank account, thereby creating new money.

The reality of how money is created today differs from the
description found in some economics textbooks:
- Rather than banks receiving deposits when households
save and then lending them out, bank lending creates
deposits.
- In normal times, the central bank does not fix the amount
of money in circulation, nor is central bank money
'multiplied up' into more loans and deposits."

J.

Data: 2020-07-13 12:05:19
Autor: z
bez lokat
Bo GLOBALNIE wygląda to bardzo Śmierdząco i ludkowie zaczynają kumać co z nimi banksterka wyprawia.

Jak zaczną jeszcze nad tym myśleć to łatwo przełożyć to na konkretne banki i transakcje.

Tylko trzeba myśleć jak bank. Wyłączyć uczciwość ;-)

Data: 2020-07-13 12:12:12
Autor: Liwiusz
bez lokat
W dniu 2020-07-13 o 12:05, z pisze:
[...]

Nie przekonuje mnie twoja wiedza o bankowości i ekonomii, skoro nawet tak prosta czynność, jak poprawne cytowanie, cię przerasta :) Ale dzięki temu rozumiem, dlaczego jesteś w stanie uwierzyć w największą bzdurę.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-13 15:51:17
Autor: z
bez lokat
Ja cytuję poprawnie. A nawet nie cytuję WCALE jak to nie jest potrzebne do przekazania myśli ;-)
Jestem już w XXI wieku i mój czytnik wyświetla poprawnie drzewo odpowiedzi.

A w dodatku jestem za stary żeby uwierzyć że bank jeśli ma taką możliwość to nie pomnoży sobie zapisu cyfrowego i nie zarobi trochę więcej.

Są tacy co wierzą w rzetelność banksterki.
Szanujemy ich ;-)

Data: 2020-07-14 22:36:22
Autor: japanizer
bez lokat
On Monday, July 13, 2020 at 1:32:39 AM UTC+9, z wrote:
Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem

Bzdura, z-adku (tak jak większość twoich "mundrości").

Data: 2020-07-15 12:25:29
Autor: z
bez lokat
Szanowny Runcie. ***** mnie obchodzi Twoje zdanie.