Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   bez pradu nie ma wspomagania ?

bez pradu nie ma wspomagania ?

Data: 2013-08-05 13:14:36
Autor: Adam Wysocki
bez pradu nie ma wspomagania ?
Marek <marras.zg@gmail.pl> wrote:

Zanim sie udam do mechanika i naslucham sie roznej masci opowiesci chcialbym sie poradzic. Moze ktos juz cos podobnego przerabial?

Masz elektryczne wspomaganie czy hydrauliczne?

Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.

Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku i pasek poszedł.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-05 15:22:57
Autor: Marek
bez pradu nie ma wspomagania ?
Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.

Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
i pasek poszedł.

To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do ktorej nalewa sie oleju.
Pasek jest, alternator, klima sie kreci.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-08-05 23:31:43
Autor: uzytkownik
bez pradu nie ma wspomagania ?
Użytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisał w wiadomości news:kto94e$7t3$1speranza.aioe.org...

To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do ktorej nalewa sie oleju.
Pasek jest, alternator, klima sie kreci.

Skoro nie pasek to może zerwało się główne koło pasowe, metalowo-gumowe. To przy silniku, które napędza osprzęt. Koło to wykonane jest z 2 obręczy, pomiędzy którymi jest guma. Bywa, że te pierścienie zaczynają się ślizgać na gumie. Możliwe też, ze może się ślizgać pasek.
"Klima", a raczek koło pasowe sprężarki to się raczej będzie kręciło swobodnie, bo jak nie ma ładowania to zapewne główny przekaźnik nie pozwoli na załączenie elektrycznego sprzęgła, które znajduje się pod kołem pasowym sprzężarki i w tym przypadku koło pasowe klimy kręci się luźno.

Data: 2013-08-06 01:05:58
Autor: Tomasz Pyra
bez pradu nie ma wspomagania ?
Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):

Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.

Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
i pasek poszedł.

To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do ktorej nalewa sie oleju.
Pasek jest, alternator, klima sie kreci.

Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
- elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
kierownicą
- hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
- elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
jest silnikiem elektrycznym

Ogólnie to wspomaganie hydrauliczne to układ czysto mechaniczny i nie
powinno mieć żadnej "elektryki" i działać zupełnie niezależnie od
alternatora, pod warunkiem że pompa ma napęd.

Natomiast wszelkie wariacje z elektryką, czyli EPS i EHPS to układy które
biorą potężny prąd z sieci elektrycznej - tak jak mierzyłem u mnie to EPS w
Hondzie do 60A, a EHPS w Oplu do 100A (szybkie kręcenie parkingowe).
To chyba urządzenia o najwyższym poborze prądu w całym samochodzie.

Tu jeżeli w aucie jest coś nie tak z ładowaniem, a akumulator już niezbyt
świeży (co jest normalne jak masz problemy z ładowaniem), to nie zdziwiłbym
się gdyby prądu po prostu brakowało (nie przygasają Ci światła jak kręcisz
kierownicą?).
Możliwe też że producent zrobił rodzaj zabezpieczenia i wspomaganie na prąd
nie włącza się jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś progu i stąd
Twoje obserwacje.
Bo przy prawidłowym ładowaniu masz napięcie powyżej 13.8V.
Bez ładowania akumulator da tylko 12V.

Data: 2013-08-06 08:18:57
Autor: Marek
bez pradu nie ma wspomagania ?
ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
- elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
jest silnikiem elektrycznym
Takie wlasnie jest w Astrze II.

Ogólnie to wspomaganie hydrauliczne to układ czysto mechaniczny i nie
powinno mieć żadnej "elektryki" i działać zupełnie niezależnie od
alternatora, pod warunkiem że pompa ma napęd.

Natomiast wszelkie wariacje z elektryką, czyli EPS i EHPS to układy które
biorą potężny prąd z sieci elektrycznej - tak jak mierzyłem u mnie to EPS w
Hondzie do 60A, a EHPS w Oplu do 100A (szybkie kręcenie parkingowe).
To chyba urządzenia o najwyższym poborze prądu w całym samochodzie.

Tu jeżeli w aucie jest coś nie tak z ładowaniem, a akumulator już niezbyt
świeży (co jest normalne jak masz problemy z ładowaniem), to nie zdziwiłbym
się gdyby prądu po prostu brakowało (nie przygasają Ci światła jak kręcisz
kierownicą?).
Auto stalo u tescia w garazu 2 lata. Jezdzone moze kilka razy w roku.
Teraz zostalismy nim obdarowani i chce je zrobic.
Akumulator wstawilem nowy i dzieki niemu dojechalem do domu.

Możliwe też że producent zrobił rodzaj zabezpieczenia i wspomaganie na prąd
nie włącza się jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś progu i stąd
Twoje obserwacje.
Doczytalem na elektrodzie i tak jest. Podobnie jest z klimatyzacja - sprezarka sie nie zalaczy jesli jest malo srodka w ukladzie.

Bo przy prawidłowym ładowaniu masz napięcie powyżej 13.8V.
Bez ładowania akumulator da tylko 12V.

Ladowania brak, stad jest tylko 12V.

Dziekuje wszystkim za porady. W piatek oddaje wozidlo do mechanika. Jak skonczy to napisze dla potomnych co bylo przyczyna.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-08-19 02:53:13
Autor: Michał
bez pradu nie ma wspomagania ?
On 8/6/2013 1:05 AM, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):

Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.

Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
i pasek poszedł.

To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
ktorej nalewa sie oleju.
Pasek jest, alternator, klima sie kreci.

Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
- elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
kierownicą
- hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
- elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
jest silnikiem elektrycznym


Jeszcze jest kilka dziwaków:

-W Safrane ph2 mam coś jak EHPS, ale zupełnie inne
są 2 wspomagania na raz, czyli zwykłe hydrauliczne i jakiś silnik
na maglownicy (czy jakoś tak - bo jak zwykle części nigdzie się
znaleźć nie dało do tego auta) - czym on się zajmuje nie wiem.

Ale raz w mrozy się to "elektryczne zamarzło", komputer ładnie
powiedział że wspomaganie nawaliło i że przechodzi w tryb zwykłego
wspomagania. Była delikatna różnica w jeździe ale nie wiem na czym
polegała bo tylko raz się tak "zawiesiło".

-W niektórych BMW 7 E65 lub Lexus LS460/600 jest jeszcze takie co
zmienia kąty i to też jakiś mix kilku typów był

bez pradu nie ma wspomagania ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona