bez sprzęgła

Data: 2011-01-21 20:19:18
Autor: Ivam
bez sprzęgła
Użytkownik "NESSO"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihai9p$203$1@news.onet.pl...
jake sa wasze opinie ?
czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?

Czytajac wypowiedzi kolegow to albo:
1) sa mocno za i nie widza przeciwwskazan
2) sa mocno przeciw i nigdy nie mieli odwagi sprawdzic swoich teorii ;)

Ja juz zdazylem rozwalic moja skrzynia - przy zmianie z 1 na 2 bez sprzegla i ostrym katowaniu. Jak widac da sie uszkodzic skrzynie. Niemniej zrobilem to kompletnie ignorujac podstawy zmiany bez sprzegla i po prostu "wbilem" bieg na sile.

Od tej pory zdaza mi sie zmienic bieg, ale:
- albo z lenistwa (i przelaczam od 2'ki w gore)
- albo katuje, ale bardziej sie koncentruje przy zmianie bez sprzegla niz gdy to robie ze sprzeglem

Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy jadac ostroznie na kawce z750 skrzynia zafundowala mi psikusa i najpierw wrzucila na luz (zamias 2), potem przy wrzucaniu 2'go biegu mocno trzasnela. A zeby bylo zabawniej, byla to maszyna kumpla wiec jechalem ostrozniej i uzywalem sprzegla.

Zatem mozna zmieniac biegi bez sprzegla i szkodzenia skrzyni (niemniej potrzebna jest wprawa), jak i mozna szkodzic skrzyni nieumiejetnymi zmianami biegow ze sprzeglem. Wazne tutaj jest odpowiednie wyczucie danej maszyny.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-01-21 20:58:02
Autor: Monster
bez sprzęgła
W dniu 2011-01-21 20:19, Ivam pisze:

[...]

zdarzyło mi się to wielokrotnie,niezależnie od motocykla i biegu,jak przez przypadek trafiłem na luz,zawsze później było "jeb"

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-01-21 22:00:17
Autor: Ivam
bez sprzęgła
Użytkownik "Monster"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d39e549$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
jak przez przypadek trafiłem na luz,zawsze później było "jeb"

Zle napisalem. To bylo tak, ze najpierw trafilem w luz, a pare km dalej, przy kolejnej zmianie biegow zapialem 2ke i bylo "jeb". Znaczy sie dwa razy zle wlaczalem 2gi bieg.

Do tego dwa razy ze sprzeglem.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-01-22 14:23:56
Autor: Seba
bez sprzęgła
Fri, 21 Jan 2011 20:19:18 +0100, *Ivam* napisał(a):

Od tej pory zdaza mi sie zmienic bieg, ale:
- albo z lenistwa (i przelaczam od 2'ki w gore)

Ja też kręcąc się po mieście często przy zmianie od 2 wzwyż nie używam
sprzęgła - biegi wchodzą gładko i płynnie przy odpowiednim
przeprowadzeniu procedury i nie trzeba fatygować ręki ;).

BYW - mnie z kolei do pasji doprowadza to pierd...cie przy wrzucaniu 2 w
naszych maszynach (piszę o FZS) - jeżeli robię to przy wyższych obrotach
(np. przy dynamicznym przyspieszaniu) to jakbym nie kombinował huknięcie
jest. Wiem że coś kombinowałeś w tym temacie po Twoim uszkodzeniu
skrzyni - i jak sprawdziło się?

Sebastian S.
FZS 600

Data: 2011-01-22 16:42:00
Autor: Ivam
bez sprzęgła
Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:x0j3x67z4et0.dlg@sebsob.gazetapl...
BYW - mnie z kolei do pasji doprowadza to pierd...cie przy wrzucaniu 2 w
naszych maszynach (piszę o FZS)

Nie jest zle.

 Wiem że coś kombinowałeś w tym temacie po Twoim uszkodzeniu
skrzyni - i jak sprawdziło się?

Tak. Wymiana kompletu: 2 wodziki (jeden byl pod znakiem zapytania, ale na wszelki wypadek tez wymienilem), pamietnik (ten frezowany walek) i walek obracajacy pamietnik. Przez pierwsze 5kkm byla kompletna cisza przy zmianie z 1 na 2. Teraz jest wyrazne klikniecie. Glosne uderzenie pojawia sie gdy zrobie cos nieuwaznie.

Najskuteczniej mi wychodzi kiedy przygotowuje sie do zmiany tak jak bez sprzegla (czyli noga lekko podnosi dzwignie), potem jednoczesnie ujmuje gaz i wciskam sprzeglo. Wtedy jest git. Jak zrobie cos zbyt szybko/pozno to wtedy juz nie jest tak kolorowo.

Ostatnio mialem okazje przewiezc sie KLX-R'em 650. Mocy to za duzo nie mialo, ale skrzynia miodzio. Tylko po obrotomierzu widac, ze zmieniam biegi, tak cicho i plynnie, niezaleznie od obrotow i czy wbijam bez sprzegla ("na chama"), czy uwaznie bez sprzegla czy ze sprzeglem. Bylem zachwycony;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-01-22 18:08:00
Autor: Seba
bez sprzęgła
Sat, 22 Jan 2011 16:42:00 +0100, *Ivam* napisał(a):

[...]

U mnie przy wyższych prędkościach obrotowych zawsze "czuć" zmianę na 2.
Jakbym tego nie robił to tupnięcie czuję.
Przy niższych obrotach jest oki - potrafię zmienić bieg bezszelestnie.
Z tego co piszesz u mnie zmiana nic nie da - w krótkim okresie czasu
wrócę do punktu wyjścia - po prostu TTTM.

[...]

Miałem to samo po całodziennej przejażdżce Hornetem - tam skrzynia
chodziła miękko i aksamitnie. Zmiana biegów zarówno w górę jak i w dół
to było tylko cichutkie kliknięcie (biegi można było zmieniać bez
jakiejkolwiek staranności a i tak efekt był zawsze powtarzalny). Fajna sprawa - tego mi trochę w moim Fazerze brakuje.

Sebastian S.

Data: 2011-01-23 13:03:33
Autor: Ivam
bez sprzęgła
Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7i2hrqj9sbd8.dlg@sebsob.gazetapl...
Miałem to samo po całodziennej przejażdżce Hornetem - tam skrzynia
chodziła miękko i aksamitnie.

Powiem Ci, ze jesli hornet mialby taka pol-owiewke co fazer to bym mial naprawde ciezki orzech do zgryzienia. A tak mialem wybor:
- SV 650
- Bandzior (ktorego mialem, ale strasznie nie lubilem)
- Fazer
- XJ 600
- TDM 850

i w sumie tyle. Hornet kusil, ale przewiozlem sie maszyna z mala szybka (akcesoryjna) tak do ~160 i fazerem do tej samej predkosci i podziekowalem za cokolwiek bez owiewki.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-01-23 14:02:15
Autor: Masło
bez sprzęgła
W dniu 2011-01-23 13:03, Ivam pisze:
[...]

To chyba cos slabo szukales ;)
http://motorcycle-apparel-catalog.com/catalog/honda/Honda-CB-600S-Hornet-2000.jpg
Pozdro.

Data: 2011-01-23 20:08:27
Autor: Ivam
bez sprzęgła
Użytkownik "Masło"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihh8si$ec5$1@usenet.news.interia.pl...
To chyba cos slabo szukales ;)
http://motorcycle-apparel-catalog.com/catalog/honda/Honda-CB-600S-Hornet-2000.jpg

To teraz mi pokaz ile tych maszyn w kwocie do 10tys jest na allegro w okolicy woj. lubuskiego i ebay.de powiedzmy w linii Zielona Gora - Berlin.

A potem sprawdz ile jest fazerow:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-01-23 16:24:50
Autor: Jacot
bez sprzęgła
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Użytkownik "NESSO"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihai9p$203$1@news.onet.pl...

czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?

Alez skad, bynajmniej. Nigdy w zyciu.
Mechanik tez czlowiek. --
Pozdrowionka
Jacot M10