bez uruchomionych transponderów

Data: 2015-04-27 10:43:12
Autor: J.F.
bez uruchomionych transponderów
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA4801876885Eelektronik@localhost.net...
W kilku gazetach napisali coś w tym stylu jak powyżej. Najbardziej
ciekawi mnie fragment
"bez uruchomionych transponderów, które umożliwiają łatwe namierzenie i
śledzenie samolotu przez cywilną kontrolę naziemną"
Oświećcie, jaki to problem postawić cywilny radar?

A propos - wlasnie mi sie obilo, ze bez transpondera nie dziala system TCAS - ostrzegania o kolizji.

J.

Data: 2015-04-28 02:50:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
bez uruchomionych transponderĂłw
J.F. pisze:
[...]

Nie działa u innych. Samolot może spokojnie lecieć, mieć wyłączony transponder i w pełni działający TCAS - żeby odbierać informację o innych samolotach nie jest potrzebny transponder, nie jest też potrzebne aktywne wywoływanie transponderów innych samolotów - wystarczy poczekać aż ktoś inny wywoła. Czyli nie używając transpondera ma się TCAS - tylko inni, na swoich TCAS-ach nas nie widzą...

--
Darek

Data: 2015-04-27 18:02:11
Autor: TJ_Blues
On Monday, April 27, 2015 at 8:50:26 PM UTC-4, Dariusz K. Ładziak wrote:
J.F. pisze:
> [...]

Nie działa u innych. Samolot może spokojnie lecieć, mieć wyłączony transponder i w pełni działający TCAS - żeby odbierać informację o innych samolotach nie jest potrzebny transponder, nie jest też potrzebne aktywne wywoływanie transponderów innych samolotów - wystarczy poczekać aż ktoś inny wywoła. Czyli nie używając transpondera ma się TCAS - tylko inni, na swoich TCAS-ach nas nie widzą...

Po mojemu o to wlasnie J.Fowi chodzilo. cheers

bez uruchomionych transponderów