Data: 2015-07-22 09:46:54 | |
Autor: Bolko | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W weekend spotkałem strażak który pracuje w jednostce przy A4 w Tarnowie.
Prace rozpoczął jakieś 10 lat temu. I pamięta że w drugim tygodniu pracy jechał do wypadku gdzie 4 osoby były na miejscu. Ale wtedy do dyspozycji była tylko droga krajowa. Teraz od kiedy jest autostrada już takie tragiczne wypadki się nie zdarzają. Ilość zdarzeń może nie jest mniejsza (zasypiający kierowcy tirów prostujący bariery) ale od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być w wypadku gdzie cała rodziny idą na tamten świat. |
|
Data: 2015-07-22 09:47:56 | |
Autor: Bolko | |
bezpieczeniej na autostradach | |
to takie info dla tych co chcą zaoszczędzić pare złotych na autostradzie
przy wyjeżdzie na wakacje |
|
Data: 2015-07-22 19:06:28 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a99e319-df3e-420b-b348-073d7568f807@googlegroups.com...
W weekend spotkałem strażak który pracuje w jednostce przy A4 w Tarnowie. raport wypadkow z 2003: DK4zA4 zabitych 109, w calym kraju 5640 raport z 2014: DK4 10, A4 33, w kraju 3202 raport z 2013: DK4 30, A4 18, w kraju 3357 W ktorym roku otwarli ten tarnowski odcinek ? Autostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba ze ten ogolny spadek to na skutek autostrad wlasnie, ktorych sporo przybylo :-) Z drugiej strony ... poza autostradami coraz trudniej niebezpieczna predkosc rozwinac :-( Z tym, ze przy tej ilosci, to moze byc fluktuacja zwykla. J. |
|
Data: 2015-07-22 19:35:28 | |
Autor: Artur Miller | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-22 o 19:06, J.F. pisze:
1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą. 2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4 jest do dupy, to widać. do tego dokładają sie popierdoleni "kierofcy" którzy myslą, ze są sami na drodze. unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok. jakoś inne A w PL nie działają tak frustrująco na użytkowników... @ |
|
Data: 2015-07-22 19:50:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Artur,
Wednesday, July 22, 2015, 7:35:28 PM, you wrote: Autostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba ze ten1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradš. Którego fragmentu? 2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4 jest do dupy, to widać. do tego dokładajš sie popierdoleni "kierofcy" którzy myslš, ze sš sami na drodze. Z Tobš na czele? :P unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok. Desperujesz, Arturze. Nie jest tak le. Polscy kierowcy jeżdżš coraz lepiej, i coraz lepiej radzš sobie na autostradach. Choć nadal masakra jest w tych miejscach, gdzie ruch lokalny wbija się na autostradę - jazda rodkowym pasem, zmiana pasów bez kierunkowskazu i przy miejskich odległociach, nie uwzględniajšc znacznie większych różnić prędkoci. No i zmora przyspawanych do lewego pasa, jadšcych poniżej prędkoci dopuszczalnej i za żadne skarby nie potrafišcych zapamiętać, że nie sš sami na drodze. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 10:56:08 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mook91$24f$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-07-22 o 19:06, J.F. pisze: Autostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba ze ten 1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą. A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnych odcinkach. 2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4 jest do dupy, to widać. do tego dokładają sie popierdoleni "kierofcy" którzy myslą, ze są sami na drodze. Trudno mi ocenic, bo ja glownie A4 jezdze, a innymi rzadko. Mowisz ze na innych lepiej ? Dziwne, bardzo dziwne :-) J. |
|
Data: 2015-07-24 11:49:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello J.F.,
Friday, July 24, 2015, 10:56:08 AM, you wrote: A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnychAutostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą. Nie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :( 2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4 jest do dupy, to widać. do tego dokładają sie popierdoleni "kierofcy" którzy myslą, ze są sami na drodze.Trudno mi ocenic, bo ja glownie A4 jezdze, a innymi rzadko. Na A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4. Ale wszelkie zachowania lokalsów traktujących autostradę jak przedłużenie drogi gminnej w swojej wiosce - identyczne :( Autostrady powinny być płatne właśnie choćby po to, żeby ruch lokalny się na nie nie pchał. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 12:15:53 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:685798128.20150724114905@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F., 1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnych Nie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :( A nieprawda, skrecasz na Zgorzelec i jest maly ruch :-P unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok.Trudno mi ocenic, bo ja glownie A4 jezdze, a innymi rzadko. Na A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4. To tam, gdzie pani premier musiala oglosic mozliwosc przejazdu bez placenia i czekania na bramkach ? :-) Ale wszelkie zachowania Chyba nie, bo wszak to autostrada platna - lokalsi omijaja. Podejrzewam, ze tirmani zajezdzaja jak zwykle, ale jak ja jechalem, to ruch byl akurat maly ... Autostrady powinny być płatne właśnie choćby po to, żeby ruch lokalny Ale dlaczego uwazasz, ze autostrady sa po to, abys tylko Ty mogl zapierdalac ? :-) Poza tym zapraszam do Wroclawia. Autostrada bezplatna, pelna wszelakiego ruchu, a jechac 140 mozna. A najwiekszy korek to do bramek :-) J. |
|
Data: 2015-07-24 12:25:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello J.F.,
Friday, July 24, 2015, 12:15:53 PM, you wrote: A nieprawda, skrecasz na Zgorzelec i jest maly ruch :-PNie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :(1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnych Niecałe 50km... Swoją drogą - dlaczego uparli się najpierw dokończyć ten odcinek a nie A18? To tam, gdzie pani premier musiala oglosic mozliwosc przejazdu bezNa A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4.unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok.Trudno mi ocenic, bo ja glownie A4 jezdze, a innymi rzadko. Tak. ALe ja jechałem w zeszłym roku za free właśnie. Ale wszelkie zachowania lokalsów traktujących autostradę jakChyba nie, bo wszak to autostrada platna - lokalsi omijaja. Ale nie cała jest płatna. Podejrzewam, ze tirmani zajezdzaja jak zwykle, ale jak ja jechalem, to Tylko ja? Raczej tylko ruch tranzytowy. Poza tym zapraszam do Wroclawia. Bramki to zuo! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 12:57:09 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1692138032.20150724122525@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F., A nieprawda, skrecasz na Zgorzelec i jest maly ruch :-PNie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :(1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnych Niecałe 50km... Swoją drogą - dlaczego uparli się najpierw dokończyć Nie wiem, moze chcieli miec jedna cala autostrade :-) Ale na A18 (to jeszcze A ?) ruch podobnie maly - moze ustalili, ze to co jest wystarczy ... Tak. ALe ja jechałem w zeszłym roku za free właśnie.To tam, gdzie pani premier musiala oglosic mozliwosc przejazdu bezMowisz ze na innych lepiej ? Dziwne, bardzo dziwne :-)Na A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4. Dziwne. Na A4 bramek nie otwierali :-) Ale nie cała jest płatna.Ale wszelkie zachowania lokalsów traktujących autostradę jakChyba nie, bo wszak to autostrada platna - lokalsi omijaja. Czekaj - od Torunia do Pruszcza platna. No chyba ze Ci chodzi o ten odcinek "trojmiejski" czy obwodnice Torunia. Podejrzewam, ze tirmani zajezdzaja jak zwykle, ale jak ja jechalem, toTylko ja? Raczej tylko ruch tranzytowy. Innym to widzisz - ustawi sie znak "100" i beda zadowoleni, ze tak szybko mozna :-P Poza tym zapraszam do Wroclawia.Bramki to zuo! Rzad/GD cie popiera. Jakby tak cale AOW objac oplata ... J. |
|
Data: 2015-07-24 13:42:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello J.F.,
Friday, July 24, 2015, 12:57:09 PM, you wrote: Nie wiem, moze chcieli miec jedna cala autostrade :-)Niecałe 50km... Swoją drogą - dlaczego uparli się najpierw dokończyćA nieprawda, skrecasz na Zgorzelec i jest maly ruch :-PNie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :(1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.A4 dluga jest, nie wiem co ci przeszkadza ... na poszczegolnych Ale zeby nie starczają na południowej nitce... Dziwne. Na A4 bramek nie otwierali :-)Tak. ALe ja jechałem w zeszłym roku za free właśnie.To tam, gdzie pani premier musiala oglosic mozliwosc przejazdu bezMowisz ze na innych lepiej ? Dziwne, bardzo dziwne :-)Na A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4. Jechałem A1... A4 jeżdżę co chwilę. Czekaj - od Torunia do Pruszcza platna.Ale nie cała jest płatna.Ale wszelkie zachowania lokalsów traktujących autostradę jakChyba nie, bo wszak to autostrada platna - lokalsi omijaja. Okolice Włocławka. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-27 12:29:51 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1201222760.20150724134212@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F., Ale zeby nie starczają na południowej nitce...Nie wiem, moze chcieli miec jedna cala autostrade :-)Niecałe 50km... Swoją drogą - dlaczego uparli się najpierw dokończyćNie wiem, jak A2, ale na A4 jest makabryczny ruch :(A nieprawda, skrecasz na Zgorzelec i jest maly ruch :-P No to juz wiesz kto lobbowal :-) Ale prace juz chyba trwaja. Jechałem A1... A4 jeżdżę co chwilę.Dziwne. Na A4 bramek nie otwierali :-)Tak. ALe ja jechałem w zeszłym roku za free właśnie.To tam, gdzie pani premier musiala oglosic mozliwosc przejazdu bezMowisz ze na innych lepiej ? Dziwne, bardzo dziwne :-)Na A1 do Gdańska jest luźniej niż na A4. No ale na A4 bramek z powodu korka nie otwierali, a mowisz ze ruch na A1 wiekszy ? J. |
|
Data: 2015-08-02 09:20:56 | |
Autor: WildS | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
NiecaĹe 50km... SwojÄ drogÄ - dlaczego uparli siÄ najpierw dokoĹczyÄ Ja nie rozumiem, dlaczego tego odcinka nie puĹcili w obie strony jednÄ jezdniÄ . Jest na tyle maĹy ruch, Ĺźe mogliby tak zrobiÄ. I tak bÄdÄ musieli jesli kiedyĹ zacznÄ remontowaÄ schody. -- WildS |
|
Data: 2015-07-25 05:48:47 | |
Autor: Cavallino | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1692138032.20150724122525@pik-net.pl.invalid... Hello J.F., Bo A18 prowadzi znikąd donikąd? ;-) |
|
Data: 2015-08-02 09:17:26 | |
Autor: WildS | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Na A1 do GdaĹska jest luĹşniej niĹź na A4. To Ĺwiadczy o tym, Ĺźe coĹ jest nie tak z bramkami na A1 a nie z samÄ autostradÄ . Tam natÄĹźenie ruchu na prawdÄ jest mniejsze niĹź na A4. Obie chyba juĹź i tak przekroczyĹy prognozowany ruch tylko A4 wiÄcej lat na przĂłd ;-) -- WildS |
|
Data: 2015-07-22 19:29:02 | |
Autor: dddddddd | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-22 o 18:46, Bolko pisze:
W weekend spotkałem strażak który pracuje w jednostce przy A4 w Tarnowie. bo jednak te autostrady bezpieczniejsze są - mimo wyższej prędkości rzadko trafia się zderzenie czołowe, uciekając na pobocze lądujesz na barierze albo w rowie a nie na drzewie... a w Niemczech? w moim odczuciu autostrada gorszej jakości niż u nas, o zakręcie za mocno nie ostrzegają, ograniczenia na nim nie ma, choć bezpieczna prędkość to raczej koło 140km/h... dużo więcej tam wypadków niż u nas? :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-07-22 21:55:10 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-22 18:46, Bolko wrote:
od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być w wypadku gdzie cała rodziny idą na tamten świat. Własnie sie przejechalem jak co roku w te i wewte A1 i: a) tiry wyprzedzają się bo jeden ma Vmax większy o 0.1km/h. Korek, nerwowość, wystarczy jakiś tepy dres w beemce migający swiatłami i ludzie przed nim głupieją zmieniając pasy na oślep. Kto nazywa drogę z dwoma pasami w jedną stronę autostradą? b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka. Przede mną o mało tir nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego kierownika kampera o milimetry. Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co. c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący, migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych. d) slalomy po pasach żeby być 0.1sek wczesniej w gęstym ruchu bo to +10 do długości (nie samochodu). e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimi przestrzega ograniczeń prędkości (zapewne myśla "to po co kutas wyprzedzał?"). Mam CB więc zdziwienie często sie krystalizuje w formie rzucania kurwami. Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami. Brak kultury, bezmyslnośc, debilizm, chamstwo. Sytuacji które mogły się skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane widzieć to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie jest. Nawet jesli jest mniej wypadków. |
|
Data: 2015-07-22 22:41:41 | |
Autor: spider | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-22 o 21:55, Sebastian BiaĹy pisze:
Zmierzam do tego Ĺźe nie doroĹliĹmy do jazdy autostradami z dwoma pasami. Ja jeĹźdĹźÄ kilka razy w roku A2, tania nie jest to i ruch niezbyt duĹźy, wiÄc w miarÄ spokojnie siÄ jedzie. Najgorszy jest odcinek StrykĂłw - W-Wa, nastÄpuje wtedy zagÄszczenie zapierdalaczy z pierwszÄ literÄ W na rejestracji. Dla nich 140 na liczniku to za maĹo i siadajÄ na zderzaku. Na szczÄĹcie migania dĹugimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to irytujÄ ce jak chcesz spokojnie wyprzedziÄ wolniejszy sznurek samochodĂłw z prawego pasa, a jakiĹ chuj ciÄ pogania. W Niemczech za coĹ takiego kary sÄ surowe, u nas te wieĹniaki sÄ bezkarne. Co jak co ale na autostradzie odcinkowy pomiar prÄdkoĹci to wg mnie bardzo dobry pomysĹ. 140+-10 km/h w zupeĹnoĹci wystarczy. PowyĹźej w duĹźym ruchu to juĹź jest jazda po bandzie. BTW wĹaĹnie sobie podliczyĹem opĹaty jakie w ciÄ gu 5 lat jeĹźdĹźÄ c prywatnie wydaĹem na A2: 1830 zĹ Ĺrednio ~360zĹ na rok. Chyba bym wolaĹ zapĹaciÄ jakÄ Ĺ rocznÄ winietÄ 400zĹ i jeĹşdziÄ no-limit. No ale mieszkam w Polsce, tu nie moĹźe byÄ tanio ;) -- spider |
|
Data: 2015-07-23 13:30:08 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
UĹźytkownik "spider" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:moov65$rbr$1@node1.news.atman.pl...
Na szczÄĹcie migania dĹugimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to irytujÄ ce jak chcesz spokojnie wyprzedziÄ wolniejszy sznurek samochodĂłw z prawego pasa, a jakiĹ chuj ciÄ pogania. W Niemczech za coĹ takiego kary sÄ surowe, u nas te wieĹniaki sÄ bezkarne. Kary sa moze i duze, ale policji na drodze niezbyt duzo. Poza tym policja dziala w dwie strony - temperuje takich co migaja, ale tez tez takich, co bez potrzeby jada lewym pasem. A jak jest wiekszy ruch ... to wszystkie osobowki jada lewym, korek jest na kilkadziesiat kilometrow :-) Co jak co ale na autostradzie odcinkowy pomiar prÄdkoĹci to wg mnie bardzo dobry pomysĹ. 140+-10 km/h w zupeĹnoĹci wystarczy. PowyĹźej w duĹźym ruchu to juĹź jest jazda po bandzie. W duzym ruchu i tak tyle nie pojedziesz, a przynajmniej nie sredniej, wiec odcinkowy pomiar szybkich nie wylapie. A w mniejszym ruchu mozna by szybciej, ale przeciez radar bedzie. No i jakie te odcinki ... najwyzej bede tankowal na autostradzie :-) BTW wĹaĹnie sobie podliczyĹem opĹaty jakie w ciÄ gu 5 lat jeĹźdĹźÄ c prywatnie wydaĹem na A2: 1830 zĹ Ĺrednio ~360zĹ na rok. Chyba bym wolaĹ zapĹaciÄ jakÄ Ĺ rocznÄ winietÄ 400zĹ i jeĹşdziÄ no-limit. No ale mieszkam w Polsce, tu nie moĹźe byÄ tanio ;) No, gdzie indziej oprocz winiety jest jeszcze podatek drogowy. J. |
|
Data: 2015-07-23 13:44:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello spider,
Wednesday, July 22, 2015, 10:41:41 PM, you wrote: [...] Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to irytujące jak chcesz spokojnie wyprzedzić wolniejszy sznurek samochodów Wyprzedzam sobie spokojnie 140km/h lewym pasem ciąg maruderów na prawym a tu wyskakuje bez kierunkowskazu chuj złamany i jedzie 110. Ma lukę po prawej - nie zjedzie za żadne skarby. Na światła i klakson nie reaguje. Tak to wygląda z mojej strony. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 00:20:35 | |
Autor: re | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" [...] Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to Wyprzedzam sobie spokojnie 140km/h lewym pasem ciąg maruderów na prawym a tu wyskakuje bez kierunkowskazu chuj złamany i jedzie 110. Ma lukę po prawej - nie zjedzie za żadne skarby. Na światła i klakson nie reaguje. Tak to wygląda z mojej strony. -- - :-) Dokładnie |
|
Data: 2015-07-24 10:16:08 | |
Autor: Artur Miller | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 13:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello spider, 180? > lewym pasem ciąg maruderów na prawym a tu wyskakuje bez kierunkowskazu chuj doświadczenie pokazuje, że to pizda a nie chuj. > złamany i jedzie 110. Ma lukę po prawej - nie zjedzie za żadne skarby. Na światła i klakson nie więc go z prawej strony, przed maske i po hamulcach. a co, niech pizda widzi, kto tu rządzi.
;) a. |
|
Data: 2015-07-24 10:52:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Artur,
Friday, July 24, 2015, 10:16:08 AM, you wrote: 180?Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest toWyprzedzam sobie spokojnie 140km/h Napisałem wyraźnie. lewym pasem ciąg maruderów na prawym a tu wyskakuje bezdoświadczenie pokazuje, że to pizda a nie chuj. Płeć bez znaczenia. złamany i jedzie 110. Ma lukę po prawej - nie zjedzie za żadnewięc go z prawej strony, Luka jest wystarczająca do ustąpienia ale niekoniecznie do wyprzedzania. przed maske i po hamulcach. a co, niech pizda widzi, kto tu rządzi. Na takie coś trzeba sobie zasłużyć czymś groźniejszym. Tak to wygląda z mojej strony.;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 11:00:53 | |
Autor: Budzik | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...
Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to irytujące jak chcesz spokojnie wyprzedzić wolniejszy sznurek samochodów Zamiast sie denerwowac, trąbić, mrugać i ogólnie podnosić poziom agresji na drodze - czy nie lepiej byłoby zachować nagranie wymuszenia i przesłac na adres mailowy komendy policji? Gośc dostanie mandat za wymuszenie pierwszenstwa, ty masz spokój, co prawda stracisz pewnie z 30 sekund zycia ale to nie pierwszy i ostatni raz... |
|
Data: 2015-07-24 22:32:34 | |
Autor: re | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Budzik" Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to Zamiast sie denerwowac, trąbić, mrugać i ogólnie podnosić poziom agresji na drodze - czy nie lepiej byłoby zachować nagranie wymuszenia i przesłac na adres mailowy komendy policji? Gośc dostanie mandat za wymuszenie pierwszenstwa, ty masz spokój, co prawda stracisz pewnie z 30 sekund zycia ale to nie pierwszy i ostatni raz... -- - Zgłaszałeś kiedykolwiek coś na policji ? Wiesz w ogóle czy można taki mandat wystawić ? |
|
Data: 2015-07-24 22:38:54 | |
Autor: Artur Miller | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-24 o 22:32, re pisze:
gdzieś w mediach pan polycjant się wyrażał, że - można - jeśli są przesłanki do tego aby postępowanie rozpocząć, to to robią. - zgłoszenie nie może być anonimowe, sprawca musi być identyfikowalny (widoczny numer rej) oraz podana data i godzina oraz miejsce nagrania - nie należy się spodziewać informacji zwrotnej o dalszych losach zgłoszenia poza ewentualnym wezwaniem na przesłuchanie w celu formalizacji dokumentacji a. |
|
Data: 2015-07-25 02:00:37 | |
Autor: Budzik | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
Zgłaszałeś kiedykolwiek coś na policji ? Wiesz w ogóle czy można taki Pytasz, czy pytajac, sugerujesz, ze nie mozna? Jeżeli uważasz ze nie mozna, to czy byłbys łaskaw powiedziec, dlaczego? |
|
Data: 2015-07-24 19:23:15 | |
Autor: spider | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 13:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello spider,Cyt: "Dla nich 140 na liczniku to za maĹo i siadajÄ na zderzaku." Jak wyprzedzam na autostradzie ciÄ g samochodĂłw to zawsze z max dozwolonÄ prÄdkoĹciÄ , ale niektĂłrym to i tak maĹo. Tak to wyglÄ da z mojej strony :) |
|
Data: 2015-07-25 09:17:09 | |
Autor: dddddddd | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-24 o 19:23, spider pisze:
W dniu 2015-07-23 o 13:44, RoMan Mandziejewicz pisze: ....a jak ktoĹ chce jechaÄ szybciej, to trzeba mu przyblokowaÄ lewy pas Ĺźeby jechaĹ zgodnie z przepisami -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2015-07-25 17:57:52 | |
Autor: spider | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-25 o 09:17, dddddddd pisze:
Zawsze patrzÄ w lusterko czy nie leci jakiĹ TurboRolf, ale jak juĹź mnie jakiĹ dogoni, to jak zwolni na chwilÄ ze 180 na 140 to korona mu z gĹowy nie spadnie. Tak samo jak mi, jak przede mnÄ ktoĹ chce wyprzedziÄ jadÄ c 110, moĹźe szybciej nie moĹźe, nie chce, boi siÄ. 10 sekund Ĺźycia stracÄ przez niego? Co innego Tirmany, tacy potrafiÄ na pustej autostradzie wpieprzyÄ siÄ przed maskÄ, bo muszÄ wyprzedziÄ, bo im siÄ tempomatu nie chce wyĹÄ czyÄ. -- spider |
|
Data: 2015-08-02 09:07:58 | |
Autor: WildS | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Na szczÄĹcie migania dĹugimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to irytujÄ ce jak chcesz spokojnie wyprzedziÄ wolniejszy sznurek samochodĂłw Ja zupeĹnie rozumiem NiemcĂłw nie uĹźywajÄ cych praktycznie migaczy na autostradzie. Polak ma chyba jakoĹ tak zakodowane, Ĺźeby wszÄdzie uwaĹźaÄ, Ĺźeby nie daÄ siÄ wydymaÄ ;-) Tak wiÄc gdy widzi, Ĺźe wyprzedzasz to nie chce, ĹźebyĹ go wydymaĹ i przyblokowaĹ i wpierdala siÄ przed maskÄ jak tylko widzi kogoĹ z wĹÄ czonym migaczem. Przy V>150 zdecydowanie mniej sytuacji z wyjezdzajÄ cymi maruderami miaĹem gdy zmieniaĹem pas na lewy 300-500m wczeĹniej bez migacza. Migacz czÄsto prowokowaĹ do wyjechania mi na lewy i wyprzedzania siÄ z "TIRowymi" róşnicami prÄdkoĹci przez osobĂłwki. -- WildS |
|
Data: 2015-07-22 22:44:10 | |
Autor: Koziołek | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Sebastian Biały napisał:
Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami. Brak kultury, bezmyslnośc, debilizm, chamstwo. Sytuacji które mogły się skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane widzieć to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie jest. Nawet jesli jest mniej wypadków. IMHO wszystko to utemperowane zostanie w momencie, gdy będzie więcej kamer w samochodach, a autorom "filmów drogi" będzie się chciało od czasu do czasu pofatygować na komisariat złożyć zeznanie i nie będą wyzywać ich od kapusiów. Pozdr., Koziołek -- www.przepraszamzacrossposta.blox.pl www.blogmateuszka.blox.pl |
|
Data: 2015-07-23 03:00:54 | |
Autor: Budzik | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...
c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący, migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych. Prawda? A potem zdziwienie, ze nie wyhamował i korek na 20km... Zawsze sie zastanawiam czy to tylko niekompetencja czy po prostu chamstwo i głupota. Tak czy siak - tym by sie policja mogła zając zamiast pierdołami typu suszenie w krzakach... |
|
Data: 2015-07-23 06:47:12 | |
Autor: Jacek | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 05:00, Budzik pisze:
Tak czy siak - tym by sie policja mogła zając zamiast pierdołami typuAle suszenie nie wymaga nakładu pracy i przynosi kasę. Jakbyś miał do wyboru kopanie rowów albo zwijanie sznurka przy tej samej zapłacie od metra, to też by Ci się rowów kopać nie chciało. No ale to jest dla naszego bezpieczeństwa. Jacek |
|
Data: 2015-07-23 08:55:27 | |
Autor: dddddddd | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-22 o 21:55, Sebastian Biały pisze:
On 2015-07-22 18:46, Bolko wrote: ja dla odmiany codziennie jeżdżę A4
zdarza się, na jednym kawałku A4 zrobili zakaz wyprzedzania dla tirów - IMO głupie rozwiązanie, powinni wszędzie dać zakaz wyprzedzania powyżej xx sekund wystarczy jakiś tepy dres w beemce migający swiatłami i ludzie przed nim głupieją zmieniając pasy na oślep. tego nie zauważyłem Kto nazywa drogę z dwoma pasami w jedną stronę autostradą? chyba większość UE b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka. to jak w Niemczech, tylko tam dodatkowo kierunkowskazów nie używają Przede mną o mało tir nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego za wolno jeździsz, powyżej 160km/h praktycznie nikt nie wyjeżdża przed maskę, a i częściej ci co blokują lewy zjeżdżają żeby cię puścić
może po prostu trzeba po wyprzedzaniu zająć prawy pas a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych. czyli jednak niepotrzebne zajmowanie lewego pasa. Może ten gęsty ruch jest z twojego punktu widzenia bo jedziesz z taką prędkością jak grupa samochodów koło ciebie. Z punktu widzenia tego szybszego może być tak, że jedzie spokojnie 160 i nagle natrafia na grupę 10 samochodów które udają że się wyprzedzają
to jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz kierowców tirów? jak wyprzedzałeś i masz zamiar jechać 80 - to po co wyprzedzałeś? -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-07-23 14:05:57 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 08:55, dddddddd wrote:
za wolno jeździsz, powyżej 160km/h .... samochód staje sie wyczywalnie niestabilny i łatwo reaguje na podmuchy przy mijaniu tirów. Jadę 140. Powyżej wyraźnie wyczuwam pływanie. Może dlatego że mam sporą powierzchnię boczną (Orlando). e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimito jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz Widziąłes kiedyś zwężkę? .... Bo jak wyprzedzałem to nie było ograniczenia. Jak już wyprzedziłem to się pojawiło. Co w tym dziwnego? Sugerujesz że jazda po autostradzie wymaga jasnowidzenia? |
|
Data: 2015-07-23 14:13:09 | |
Autor: dddddddd | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 14:05, Sebastian Biały pisze:
On 2015-07-23 08:55, dddddddd wrote: tak tylko napisałem, wiadomo że każdy samochód prowadzi się inaczej - w jednym bezpiecznie będzie 120km/h, w innym 200... e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimito jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h, wszyscy (tirowcy) będą zadowoleni, a mandatu za to nie dostaniesz :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-07-23 14:23:28 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 14:13, dddddddd wrote:
Widziąłes kiedyś zwężkę?a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h, Dlaczego mam łamać przepisy? Żeby tirowcy byli zadowoleni? I tak mnie ta swołocz zwyzywa przez CB. Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew. Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter. Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu. |
|
Data: 2015-07-23 14:31:33 | |
Autor: dddddddd | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 14:23, Sebastian Biały pisze:
On 2015-07-23 14:13, dddddddd wrote: przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz pierwszeństwo? a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i się wkurwiają :) ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił, to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni I tak mnie ta swołocz zwyzywa przez CB. za co? Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew. po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają
wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-07-23 14:46:03 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 14:31, dddddddd wrote:
przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z Wpuszczam o ile nie powoduje to zagrożenia na drodze. a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i Jadę zgodnie z prędkością podawaną na GPS. Mój licznik, jak każdy ktory miałem, podaje więcej o jakieś 5km/h w tym zakresie. ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w Robie dokładnie to samo będąc uprzejmym. Tylko że to czasem niebezpieczne. Wjechanie w lukę mięzy autami 100km/h z prędkosci 130 kończy się ostrym hamowaniem. Taka rakcja jest częsta jak kierownik z beemki miga za tobą światłami. Ja takie miganie olewam. Ale z obserwacji wynika że wiele osób robi bardzo ryzykowne manewry aby umożliwić przejazd debilowi. I tak mnie ta A wydaje Ci się że podczas wyzywania nalezy podać przyczynę? Wystarczy coś z gatunu "ty jebany pedale, kurwa huju po co hamujesz, kutasie kurwa". Coś w ten deseń. Codziennie jadę na właczonym CB i poziom chamstwa (głównie tirowców) jest nie do przecenienia. Co prawda w miastach pytają głównie o drogę (żeby nie mieć nawigacji za 100zł ...) ale na trasie trafiłem na kolesia gadającego o swoich fantazjach seksualnych, innego który zawierzał wszystko Jezusowi, zaś na kolesia który beczy jak baran trafialem swego czasu codziennie. Duże studium psychaitryczne niezbedne. Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale W zeszłym roku korek przed bramkami w Toruni ominąłem przez Ciechocinek starą 1-ką. Dzięki CB i szybkiej organizacji. Ludzie stojący w korku stracili 2h. Z dziećmi w samochodzie 2h to dużo. W PL nie trafilem jeszcze na komunikat radiowy w stacji komercyjnej który byłby użyteczny. CB załatwia temat. W Katowicach jest koleś który siedzi na CB calymi dniami i odpowiada jak gdzie dojechać i gdzie się korkuje. Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąścwrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :) Kamerki brak. Ale potrzebuje dwóch żeby opisać pełnie sytuacji drogowych. |
|
Data: 2015-07-29 22:14:57 | |
Autor: Borys PogoreĹo | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Dnia Thu, 23 Jul 2015 14:31:33 +0200, dddddddd napisaĹ(a):
a tak jedziesz pewnie niecaĹe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i siÄ wkurwiajÄ :) O, to byĹeĹ Ty... (trafi siÄ jeden taki myĹlÄ cy na stu wyprzedzajÄ cych) -- Borys PogoreĹo borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2015-07-23 14:37:23 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 2:23:28 PM, you wrote: Dlaczego mam łamać przepisy?Widziąłes kiedyś zwężkę?a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h, Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni, szczególnie na zwężkach. Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz art. 19 ust. 2 pkt 2. Ograniczenia prędkości nie są jedynymi przepisami do przestrzegania! Żeby tirowcy byli zadowoleni? I tak mnie ta swołocz zwyzywa przez Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te dzieci zamordować? Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10% a każde spowolnienie dla kogoś, kto nie jedzie dla przyjemności a z obowiązku i jest to jego praca, jest marnowaniem czasu. Tobie się wydaje, że jedziesz 60 a w rzeczywistości jedziesz np. 54. Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-23 15:07:10 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 14:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
Dlaczego mam łamać przepisy?Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni Nie. Jesli będziesz tolerował takie zachowanie to nigdy nie bedzie bezpiecznie. szczególnie na zwężkach. Szczegolnie na nich olewanie ograczeń kończy się źle. Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz Łojej. Przestrzegam ich skupulatnie. Zakończyłem manewr wyprzedzania bez wiedzy o wypadku przede mną, bedzie dopiero za kilometr czy dwa. Koniec. Nie mam żadnych zobowiązań od tego momentu dla jadących za mną. Na 1-ce między Częstochową a Radmoskiem jest kilka 70-tek. Stosując twój tor myslenia nie mam prawa na tej drodze kogokolwiek wyprzedzić bo potem jak zwykły pedał będe zwalniał. I wiesz co? Zwalniam i mam w dupie że ktoś kogo wyprzedziłem wyprzedza teraz mnie. Od 10 lat obserwuje że coraz więcej ludzi tak robi. Najwidoczniej coś sie zmienia w zachowaniu kierowców. Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te Może mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie samochodow przed i wymuszanie na nich łamania ograniczeń. Przestań tolerować - Litwini zaczną zwalniać. Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10% Od tego mam GPS. Zazwyczaj jadę dopuszczalna + 5km/h. a każde Pierdolisz. Nie ma żadnej tolerancji dla tych ktorym sie śpieszy i mają ochotę tresować mnie żeby na 60 jechać 90. Tobie się wydaje, że Nie. Tobie się wydaje że ta sytuacja dotyczyła +5km/h. Nie. Kierownik tira chciał zapierdalać z prędkoscią vmax, czyli pewno kolo 90-tki o czym świadczy agresywne pojechanie pod zderzak, ostre hamowanie i pierdolenie przez CB. Nie dziwie się że kolesie od autostrady ustawili takie ograniczenie bo osobówka wystawała lekko na pas ruchu. Minięcie tira z taką prędkością może samochód zassać. Byc może uratowałem komuś furę. Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności. Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości to sugeruje kopać rowy. Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i można zapierdalać na wyścigi dając upust testosteronowi. |
|
Data: 2015-07-23 16:10:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 3:07:10 PM, you wrote: [...] Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i teMoże mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie Masz jakiś problem, że jednego prostego zdania nie jesteś w stanie bez zrozumienia przeczytać? Tolerancja nie ma nic wspólnego z przysypiającym kierowcą. To się po prostu zdarza. Dlatego bardzo uważam, żeby jednak przed TIRem jechać z prędkością, która jest dla niego nieosiągalna. [...] Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości Nie da sie zmieścić. Na jego miejsce przyjdą inni, którzy też się nie będą mieścić. Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i A Ty idź na wycieczkę do lasu. Pieszo. Możesz iść dowolnie wolno. Prawo jazdy lepiej oddaj, bo stanowisz zagrożenie na drodze ze swoją egoistyczną postawą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-23 17:31:56 | |
Autor: Michał Jankowski | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-23 o 14:23, Sebastian Biały pisze:
Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc Kilka lat temu, na przebudowywanej DK7 na S7 - jeden pas, ciągła linia, wyprzedzanie niemożliwe, na całości 70 plus 50 w rejonie budowanych obiektów, taki "największy tir jaki jest" jechał mi przez 30 kilometrów pół metra od zderzaka na długich i klaksonie. CB na szczęście nie mam. W końcu mnie wyprzedził spychając na pobocze między pachołki mnie i kogoś z naprzeciwka. MJ |
|
Data: 2015-07-24 11:01:51 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mor1dv$u42$1@news.agh.edu.pl...
W dniu 2015-07-23 o 14:23, Sebastian Biały pisze: Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc Kilka lat temu, na przebudowywanej DK7 na S7 - jeden pas, ciągła linia, wyprzedzanie niemożliwe, na całości 70 plus 50 w rejonie budowanych obiektów, taki "największy tir jaki jest" jechał mi przez 30 kilometrów pół metra od zderzaka na długich i klaksonie. CB na szczęście nie mam. ale jechales 70 lub 50, tak jak znaki przykazaly ? W końcu mnie wyprzedził spychając na pobocze między pachołki mnie i kogoś z naprzeciwka. No coz, chamstwo chamstwem, ale jak ci sie nie spieszy, to mogles zjechac na jakis parking i przepuscic :-P Bo zakladam, ze przed toba droga pusta ... inni jakos mieli ... lepiej skalibrowany licznik :-P J. |
|
Data: 2015-07-25 05:53:26 | |
Autor: Cavallino | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moqmc4$qe8$1@node1.news.atman.pl... On 2015-07-23 14:13, dddddddd wrote: Żeby nie być kapelusznikiem - idiotą? |
|
Data: 2015-07-25 18:45:08 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-25 05:53, Cavallino wrote:
Żeby nie być kapelusznikiem - idiotą? Znaczy się np: Ktoś jeździ zgodnie z przepisami: kapelusznik - idiota. Ktoś napierdala szybko-ale-bezpiecznie-kurwa: dres i geniusz. Są jeszcze jakieś inne ukryte powiązania? Np. Ci co pomykają +10 do przepisow mają zazwyczaj rozwiązane sznurowadła i zatkany zlew? |
|
Data: 2015-07-27 13:38:11 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mp0eem$sem$1@node1.news.atman.pl...
On 2015-07-25 05:53, Cavallino wrote: Żeby nie być kapelusznikiem - idiotą?Znaczy się np: No nie, sa tylko dwa - ci co jezdza wolniej ode mnie, to kapelusznicy, zawalidrogi i idioci. Czy co szybciej to wariaci i kretyni :-) J. |
|
Data: 2015-07-29 22:16:07 | |
Autor: Borys PogoreĹo | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Dnia Thu, 23 Jul 2015 08:55:27 +0200, dddddddd napisaĹ(a):
a) tiry wyprzedzajÄ siÄ bo jeden ma Vmax wiÄkszy o 0.1km/h. Korek, Na tych wyĹwietlaczach czÄsto sÄ zakazy wyprzedzania. I co z tego, mĂłgĹbym nagraÄ film peĹnometraĹźowy z ciÄĹźarĂłwkami wyprzedzajÄ cymi siÄ pod tymi znakami. -- Borys PogoreĹo borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2015-08-02 08:59:47 | |
Autor: WildS | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-29, Borys PogoreĹo <borys@pl.edu.leszno> wrote:
a) tiry wyprzedzajÄ siÄ bo jeden ma Vmax wiÄkszy o 0.1km/h. Korek, Ja szczegĂłlnie na A4 "lubiÄ" te zakazy wyprzedzania, ktĂłre sÄ pod gĂłrkÄ gdy jadÄ na pusto a przede mnÄ jedzie kwiat polskiego transportu dymiÄ c na czarno i schodzÄ c do 30-40km/h. Nie ma ch*, Ĺźebym wtedy zakazu nie zĹamaĹ ;-) -- WildS |
|
Data: 2015-08-02 14:14:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello WildS,
Sunday, August 2, 2015, 8:59:47 AM, you wrote: Ja szczególnie na A4 "lubię" te zakazy wyprzedzania, które są pod górkęNa tych wyświetlaczach często są zakazy wyprzedzania. I co z tego, mógłbyma) tiry wyprzedzają się bo jeden ma Vmax większy o 0.1km/h. Korek,zdarza się, na jednym kawałku A4 zrobili zakaz wyprzedzania dla tirów - A ileż masz tych górek na A4? Jedna Góra św. Anny, gdzie masz 3 pasy? Problemem nie są zwalniający do rzekomych 30-40km/h ale wyścigi ślimaków na ogranicznikach z różnicą 0.0nic! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-08-02 21:44:06 | |
Autor: WildS | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-08-02, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ja szczegĂłlnie na A4 "lubiÄ" te zakazy wyprzedzania, ktĂłre sÄ pod gĂłrkÄNa tych wyĹwietlaczach czÄsto sÄ zakazy wyprzedzania. I co z tego, mĂłgĹbyma) tiry wyprzedzajÄ siÄ bo jeden ma Vmax wiÄkszy o 0.1km/h. Korek,zdarza siÄ, na jednym kawaĹku A4 zrobili zakaz wyprzedzania dla tirĂłw - GĂłra ĹwiÄtej Anny to jest GĂłra. ZaĹadowane tiry zwalniajÄ mocno juĹź na zwykĹych pagĂłrkach, ktĂłrych nie brak jeszcze na odcinku przed WrocĹawiem. -- WildS |
|
Data: 2015-08-02 23:53:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello WildS,
Sunday, August 2, 2015, 9:44:06 PM, you wrote: Góra świętej Anny to jest Góra. Załadowane tiry zwalniają mocno już naJa szczególnie na A4 "lubię" te zakazy wyprzedzania, które są pod górkęA ileż masz tych górek na A4? Jedna Góra św. Anny, gdzie masz 3 pasy? Jakby zwalniały mocno, to ich wyprzedzanie nie trwałoby tak długo :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-08-03 19:25:16 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu .08.2015 o 14:14 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> pisze:
Problemem nie sÄ zwalniajÄ cy do rzekomych 30-40km/h ale wyĹcigi Ja od jakiegoĹ czasu dostrzegam nowe zjawisko, ktĂłre siÄ nasila - roboczo nazwaĹem je "tempomatowe zombi". ZwiÄ zane jest z tym, Ĺźe ludzie majÄ coraz nowsze auta wyposaĹźone w tempomat. Jedzie taki delikwent 140 na tempomacie, zabiera siÄ do "wyprzedzania" kolumny dajÄ c +2 na tempomacie. Robi dokĹadnie to samo co tirowcy na "kagaĹcu" tylko przy wiÄkszej prÄdkoĹci. Jak mu zwrĂłciÄ uwagÄ na CB to najlepiej później na parÄ minut wĹÄ czyÄ mute. Tych "zombi" moĹźna poznaÄ po tym, Ĺźe dojeĹźdĹźa prawie pod zderzak auta, ktĂłre ma wyprzedziÄ bo nie chce mu siÄ depnÄ Ä na hamulec (obie nogi na desce rozdzielczej - np. w VV Transit) i gwaĹtownie zjeĹźdĹźa na lewy pas. Jak ktoĹ jeĹşdzi autostradami - niech zwrĂłci na to uwagÄ. Zazwyczaj jest to mĹody kierownik/kierowniczka w miarÄ ĹwieĹźym aucie 0-7 lat. TG |
|
Data: 2015-07-23 12:59:21 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Powitanko, to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie Zawsze mi sie wydawalo, ze ilosc wypadkow swiadczy o bezpieczenstwie;-) Niebezpiecznie, bo jest mniej wypadkow... hmm. Na autostradach raczej trudno o czolowke lub zderzenie z drzewem. Takze pieszych trudno trafic. Odpadaja wiec najczestrze przyczyny smiertelnych wypadkow. A to, ze jak sie snuje ktos lewym pasem, to go inny z tylu pogoni, to co najwyzej stres i chamstwo (obydwu zainteresowanych). Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-07-24 10:53:23 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moqhaq$ucc$1@srv.chmurka.net...
to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie Zawsze mi sie wydawalo, ze ilosc wypadkow swiadczy o bezpieczenstwie;-) Pomiedzy bezpieczniej a bezpiecznie roznica moze byc spora, znacznie wieksza niz jedna literka :-) Na autostradach raczej trudno o czolowke lub zderzenie z drzewem. Takze pieszych trudno trafic. Odpadaja wiec najczestrze przyczyny smiertelnych wypadkow. Predkosci jednak spore, wiec i ryzyko wieksze. Dzisiejszy news - 6 osob zmarlo na A4 http://www.fakt.pl/wroclaw/karambol-10-aut-na-a4-pod-wroclawiem-sa-zabici-i-ranni,artykuly,561240.html O ile rozumiem - tam akurat jest remont i/wiec stoi korek. Bo normalnie, to tir by w osobowe nie wjechal... J. |
|
Data: 2015-07-24 11:46:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello J.F.,
Friday, July 24, 2015, 10:53:23 AM, you wrote: [...] Na autostradach raczej trudno o czolowke lub zderzenie z drzewem.Predkosci jednak spore, wiec i ryzyko wieksze. Ofiar na autostradach, pomimo większej prędkości, jest znacznie mniej. Dzisiejszy news - 6 osob zmarlo na A4 Dopiero co pisałem o przysypiającym Litwinie... Bo trzeba naprawdę sprawnego inaczej, żeby przy ostrzeżeniach na kilka kilometrów przed korkiem, wbić się z pełną prędkością i zrobić mielonkę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-24 04:03:30 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu piatek, 24 lipca 2015 11:46:20 UTC+2 uzytkownik RoMan Mandziejewicz napisal:
> > Dopiero co pisalem o przysypiajacym Litwinie... > Pisales tez, ze dla wlasnego bezpieczenstwa nalezy jechac z predkoscia nieosiagalna dla tira. Tylko jak to zrobic gdy zaczyna sie korek? Co ci goscie stojacy na koncu zrobili zle? > > Bo trzeba naprawde sprawnego inaczej, zeby przy ostrzezeniach na kilka > kilometrow przed korkiem, wbic sie z pelna predkoscia i zrobic > mielonke. > Po prostu trzeba miec w dupie wszystkich dokola i widziec tylko czubek wlasnego nosa: bo mnie sie spieszy, bo ja musze, bo nie zarobie itp. I to jest przyczyna wiekszosci wypadkow. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2015-07-23 13:54:27 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moosf1$ofb$1@node1.news.atman.pl...
b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka. Przede mną o mało tir nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego kierownika kampera o milimetry. Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co. c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący, migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych. Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z predkoscia 100, bo "wyprzedzasz" ? :-) Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami. A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ? Brak kultury, bezmyslnośc, debilizm, chamstwo. Sytuacji które mogły się skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane widzieć to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie jest. Nawet jesli jest mniej wypadków. Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza. J. |
|
Data: 2015-07-23 14:19:38 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote:
c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund. Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo powyżej 180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po czym wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać. Na przestrzeni kilku lat widzialem takie zachowanie kilka razy i przypuszczam że to problem psychiatryczny albo za duzo sterydów. W każdym razie wyprzedzający panikuje nie wiedząc co ma zrobić co kończy się niebezpiecznie. Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami.A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ? Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nie jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie drogi z 3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest dla ABSów. Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i awaryjny jak by co. Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza. Nie *czuje* się bezpieczniej. Zachowania przygłupów zostały na autostradzie takie same jak na starych drogach. Tylko prędkośc większa. |
|
Data: 2015-07-23 14:31:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 2:19:38 PM, you wrote: [...] Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nieZmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami.A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ? Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas. Powiedziałbym, że jest nawet gorzej, bo te rozszerzenia zazwyczaj albo są w okolicach, gdzie jest duży ruch lokalny (A4 w Katowicach, A8 we Wrocławiu czy też świeżo otwarta S8 w Warszawie, gdzie na filmach Jerza widać miszczów środkowego pasa) albo na podjazdach (A4 - Góra św. Anny. Czyli w miejscach, gdzie ruch się zagęszcza. Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-23 15:11:03 | |
Autor: Sebastian Biały | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-23 14:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi Nigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na lewym pasie. Nie widuje rownież na 86. Jestem tam codziennie. Może inna kultura jazdy, w końcu w tej okolicy autostrady były najwcześniej. "najszybszy jest prawy pas" to zwykłe urban legend. Jest szybszy w 1 na 100 przypadków. Powiedziałbym, że jest nawet gorzej, bo te rozszerzenia zazwyczaj albo Trasa średnicowa nie jest specjalnie gesta a mimo to ma parametry lepsze niż sąsiednia A4. komfort jazdy, wyprzedzania itp nieporównywalnie większy. Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz... Przypuszczalnie dlatego widzę rzeczy które inni traktują jako normę. |
|
Data: 2015-07-23 16:11:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 3:11:03 PM, you wrote: Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymiNigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na A4, nie DTŚ. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-07-23 16:41:02 | |
Autor: Uncle Pete | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi Ciężarówki to może i nie, ale na POW faktycznie środkowy pas jest do jazdy, a prawy i lewy - do wyprzedzania ))) Nie rozumiem tych mistrzów środka drogi. |
|
Data: 2015-07-27 21:51:39 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Uncle Pete <433koz@gmail.com> napisaĹ(a)
Doprawdy? We wszystkich miejscach z wiÄcej niĹź dwoma pasami, ktĂłrymi To ja Ci wyjasniÄ (jeĹli POW to obwodnica Warszawy). Ile razy prĂłbujÄ w Warszawie jechaÄ prawym pasem, bo np. w ogĂłle mi sie nie spieszy, albo mam "dojazdĂłwkÄ", alo wiozÄ rower w bagazniku, to wczeĹniej, czy pĂłxniej prawy pas zmienia sie w pas do skrÄcania w prawo. I jak turlam siÄ swoje przepsowe 60, to czasami mam kĹopot (prawdÄ mĂłwiÄ c - malutki kĹopot) wepchnÄ Ä siÄ na pas sÄ siedni. W zwiÄ zku z tym, wydaje mi siÄ, Ĺźe wyrabia siÄ w kierowcach takie uwarunkowanie, Ĺźe jak jadÄ daleko prosto, to jadÄ pasem Ĺrodkowym. PS. Prosze o nie komentowanie powyĹźszego w kontekĹcie pord. -- Tomek |
|
Data: 2015-07-28 07:49:36 | |
Autor: masti | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Tomek Kańka wrote:
Uncle Pete <433koz@gmail.com> napisał(a) w którym miejscu prawy pas POW zamienia się na pas do skrętu w prawo poza jezdnią zbiorczą i końcem na Puławskiej? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-07-28 14:11:20 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
bezpieczeniej na autostradach | |
masti <gone@to.hell> napisaĹ(a)
Tomek KaĹka wrote: WyciÄ ĹeĹ najwaĹźniejszÄ myĹl mojej wypowiedzi i trolujesz. A odpowiadajÄ c na Twoja nie majÄ ce zwiÄ zku ze sprawÄ pytanie: nie mam pojÄcia, w Ĺźyciu tam nie byĹem. -- Tomek |
|
Data: 2015-07-28 14:24:27 | |
Autor: masti | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Tomek Kańka wrote:
masti <gone@to.hell> napisał(a) ale nie przeszkadzało ci to napisać, że: To ja Ci wyjasnię (jeśli POW to obwodnica Warszawy)... to wcześniej, to może podkręć jasność wypowiedzi? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-07-28 15:34:37 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
bezpieczeniej na autostradach | |
masti <gone@to.hell> napisaĹ(a)
[...] Zaczynasz jak Cavalino manipulowaÄ cytatami, wiÄc PONK. -- Tomek |
|
Data: 2015-07-28 15:41:45 | |
Autor: masti | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Tomek Kańka wrote:
masti <gone@to.hell> napisał(a) manipulować? Cytując Cię dosłownie? PS: pisze się PLONK :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-07-28 21:09:28 | |
Autor: Shrek | |
bezpieczeniej na autostradach | |
On 2015-07-27 23:51, Tomek KaĹka wrote:
Ile razy prĂłbujÄ w Warszawie jechaÄ prawym pasem, bo np. w ogĂłle mi sie Akurat na POW nie ma takiej sytuacji. A co do zmiany pasa, jak sĹusznie zauwaĹźyĹeĹ w Warszawie to nie jest jakiĹ duĹźy problem (nawet jak zdradzisz swoje zamiary kierunkiem;) W sumie to mi to nie przeszkadza, Ĺźe ludzie turlajÄ siÄ srodkowym. Jak chcÄ to ich problem - dziÄki temu moĹźna szybciej jechaÄ prawym;) Shrek. |
|
Data: 2015-07-28 20:57:38 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Shrek <1@wp.pl> napisaĹ(a)
On 2015-07-27 23:51, Tomek KaĹka wrote: Jak juĹź pisaĹem, (chyba) nie byĹem na POW. Ale nawyki z innych ulic pozostajÄ . Dodatkowo, trasa jest nowa, nigdy nie wiadomo, kiedy bÄdzie jakiĹ rozjazd - na Ĺrodkowym jest najbezpieczniej. Mi tez to nie przeszkadza, ale raz na kilka miesiÄcy pojawiajÄ siÄ tu gĹosy "jak ONI jeĹźdĹźÄ ", stÄ d naskrobaĹem kilka zdaĹ wyjasnienia. PS. Podoba mi siÄ smiley przy "zdradzisz swoje zamiary kierunkiem". Ale wydaje mi siÄ, Ĺźe jest o niebo lepiej niz 10 lat temu. -- Tomek |
|
Data: 2015-07-23 14:56:12 | |
Autor: J.F. | |
bezpieczeniej na autostradach | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moqm4u$ecd$1@node2.news.atman.pl...
On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote: c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund. Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo powyżej 180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po czym wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać. Ale wpunkcie poprzednim bylo Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co. I sie zastanawiam co to 100 znaczy :-) Na przestrzeni kilku lat widzialem takie zachowanie kilka razy i przypuszczam że to problem psychiatryczny albo za duzo sterydów. W każdym razie wyprzedzający panikuje nie wiedząc co ma zrobić co kończy się niebezpiecznie. Problem moze i psychiatryczny, ale kilka razy to nie jest cos, co zmieni znaczaco bezpieczenstwo na drogach :-) I to jakis malo znaczacy problem, bo zazwyczaj jak ktos gna, to jedzie dalej i nie ma zadnych dylematow :-) A tu ... nie wiem, problem psychiatryczny, zawsze pogania, i sobie nagle przypomnial ze papierosow zapomnial, czy np planowal zjechac w prawo, ale ze bylo jeszcze 2 km, to nie hamuje i tira wyprzedza. I nikt by nie mial pretensji, gdyby nie jakis taki, co sie uparl tira z v=100 wyprzedzac :-P Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nie jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie drogi z 3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest dla ABSów.Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami.A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ? Moze i bajka, tylko ze prawym pasem jada tiry, i jesli zajezdzaja tym na lewym, to beda zajezdzac i tym na srodkowym. A wtedy ci ze srodkowego pojada na lewy. A nawet jak nie pojada, to na lewym beda sie ABS poganiac swiatlami - zreszta nie trzeba ABS, szybko jechac moga i zwykli ludzie. W Niemczech po pierwsze - nie zajezdzaja. Czy raczej - mniej zajezdzaja. Nie wiem - kultura taka, czy na kursie jest jazda po autostradzie, czy na egzaminie. Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i awaryjny jak by co. Ale piszesz o zmianie 3 pasow, to 4-tego juz nie ma :-) Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza.Nie *czuje* się bezpieczniej. Nie musisz sie czuc - statystyka czuje za Ciebie :-) Zachowania przygłupów zostały na autostradzie takie same jak na starych drogach. Tylko prędkośc większa. Zupelnie inne te zachowania. Nie bylo na starych drogach zajezdzania. Nie bylo wyprzedzania sie tirami przez kilometry. Prawie nie bylo poganiania przez szybszych z tylu. Bylo za to wyprzedzanie bez wolnego miejsca, na trzeciego, itp. Owszem, przyznaje, mozesz sie czuc niebezpiecznie. Ale wyniki wypadkowosci sa jakie sa. Mniej wypadkow, mniej smiertelnych. Ale nie zero. No i jedzie sie znacznie szybciej. J. |
|
Data: 2015-07-23 20:15:03 | |
Autor: Artur Miller | |
bezpieczeniej na autostradach | |
W dniu 2015-07-22 o 18:46, Bolko pisze:
W weekend spotkałem strażak który pracuje w jednostce przy A4 w Tarnowie. kolejne ofiary na A4. zasypać to cos w pizdu i zrobic od nowa chyba trzeba. @ |