bezpieczeństwo?

Data: 2010-07-04 15:44:11
Autor: Olek
bezpieczeństwo?
On 2010-07-04 15:23, xyz wrote:

Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans
jak wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km.

będzie ok. 50km/h przy równej masie pojazdów...

Data: 2010-07-04 20:06:23
Autor: pavellz
bezpieczeństwo?
On 2010-07-04 15:23, xyz wrote:

Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans
jak wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km.

będzie ok. 50km/h przy równej masie pojazdów...

http://www.youtube.com/watch?v=hyDtrum7D0g
Własnie, a w przypadku matiza na tym filmie wszystko wskazuje na to,
że zniszczenia są zredukowane przez niską masę pojazdu, bo on się
po prostu odbija. ;)

Pamiętajmy o wielu innych zmiennych - gwiazdki NCAPu są
1. przyznawane w zależności od wielkości pojazdu, a więc 2 gwiazdki
małego auta nijak się mają do 2 gwiazdek limuzyny
2. co parę lat zmieniają się reguły przyznawania gwiazdek, więc należy
porównywać auto do jemu współczesnych
3. pamiętajmy jeszcze o tym do czego dane auto służy. Matiz jest
autem miejskim, tak jak pisze autor wątku - doskonałym do wciskania się w korkach
i nie marnowania pensji na benzynę traconą na jazdę z prędkością pielgrzymki.
Przy takiej jeździe ciężko się zabić, natomiast na autostradzie - cóż, nikłe szanse
dla pasażerów. Pytanie do czego auto Ci służy, bo w końcu to Ty nim jeździsz, a nie
grono doradców a la wujek dobra rada. Sam osobiście zdecydowałem
się na Sparka (ponoć bezpieczniejszy, mimo że dostał mniej gwiazdek od matiza - p. powyżej)
właśnie z racji na to że osiągam prędkości ledwie dostrzegalne na prędkościomierzu. ;)
Pocieszę Cię z kolei, że z racji na wielkość kilka razy udało mi się uciec przed czymś
co na mnie jechało, bo ten cudak mieści się na poboczu, między samochodami, etc.

Pzdr
Paweł

Data: 2010-07-05 01:02:25
Autor: Olek
bezpieczeństwo?
On 2010-07-04 20:06, pavellz wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=hyDtrum7D0g
Własnie, a w przypadku matiza na tym filmie wszystko wskazuje na to,
że zniszczenia są zredukowane przez niską masę pojazdu, bo on się
po prostu odbija. ;)

moim zdaniem bzdura... jak się "odbija" to co się dzieje z ludźmi w aucie przy takim "odbiciu"? to zderzenie to chyba przy 30 km/h :)
nie jestem fizykiem, ale wydaje mi się, że jak będę jechał autem 2x cięższym niż matiz, to raczej przy czołówce z matiza nie będzie co zbierać... :)

Data: 2010-07-05 01:51:30
Autor: Michał
bezpieczeństwo?
> [...]

nie jestem fizykiem, ale wydaje mi się, że jak będę jechał autem 2x cięższym niż matiz, to raczej przy czołówce z matiza nie będzie co zbierać... :)

odbicie, to zła konstrukcja strefy zgniotu, ale niewiele się odbił.
dobrze ze się nie zgniótł - to istotniejsze, bo G granicznych raczej
ta konstrukcja nie przekroczy, wcześniej się zgniecie.

bezpieczeństwo?