bezpieczeństwo kart zbliżeniowych

Data: 2009-04-07 22:45:19
Autor: kashmiri
bezpieczeństwo kart zbliżeniowych
JerzyR <jerzyjb@data.pl> had the courage to write:
szukałem informacji na temat metod szyfrowania i innych informacji kart zbliżeniowych np. ING ale nic nie znajduję.

Poguglaj RFID card fraud.

Oczywiście jest dużo treści o niebezpieczeństwach związanych  z tego typu kartami, ale wygląda, że dotyczy to starego typu kart.
/.../

To jest jakiś "stary" i "nowy" typ kart???

BTW, w zeszłym roku któraś z amerykańskich telewizji (bodaj CNN) wyprodukowała filmik demonstracyjny (w zamierzeniu: edukacyjny; dla hackerów?). Babce na stacji benzynowej koleś sczytuje kartę i wszystkie dane ma natychmiast na laptopie. Wspomnieli też, że wystarczy większe wzmocnienie anteny, a można siedzieć kilkanaście metrów dalej. No i koszty zbudowania tego systemu to było, o ile mnie pamięć nie myli, 40 USD + laptop.

k.

bezpieczeństwo kart zbliżeniowych