bezpieczeństwo kart zbliżeniowych

Data: 2009-04-07 21:03:09
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
bezpieczeństwo kart zbliżeniowych
Mnie interesuje, czy sprzedawcy obsługujący terminale z czytnikiem
zbliżeniowym są wystarczająco doszkoleni jak taką transakcję przeprowadzić
?

Normalnie to chyba jest tak:
1. wczytanie karty
2. wpisanie kwoty
3. pin / podpis
4. zakończenie transakcji

Transakcja zbliżeniowa to powinno być:
1. wciśnięcie guzika 2. wpisanie kwoty
3. zbliżenie karty co kończy transakcje

ale chodzi mi o to który guzik wciskać...

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
DTP 2006
http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

Data: 2009-04-07 22:37:16
Autor: Valdi.Pavlack
bezpieczeństwo kart zbliżeniowych
"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:grg81i$m52$1inews.gazeta.pl

Mnie interesuje, czy sprzedawcy obsługujący terminale z czytnikiem
zbliżeniowym są wystarczająco doszkoleni jak taką transakcję przeprowadzić
?

Mówię/piszę to jako osoba towarzysząca płacącym bezstykowym plastikiem -
NIE, nie są.

ale chodzi mi o to który guzik wciskać...

A na to pytanie to już ludzie znacznie mądrzejsi ode mnie będą musieli
odpowiedzieć.

PS. IMHO ta cała bezstykowa technologia to taka marketingowa zabawka. Co
stoi na przeszkodzie rozwijać obecne formy płatności. Oglądając np. filmik o
V-Pay'u można dostrzec, że transakcja jest dokonywana bardzo szybko (chyba,
że ów transakcje przebiegają tak na potrzeby ww. produkcji) a więc kto ma
internet w bezstykowych transakcjach?

bezpieczeństwo kart zbliżeniowych