bezpieczne nurkowanie ?

Data: 2010-07-23 10:17:08
Autor: pnk
bezpieczne nurkowanie ?
http://wiadomosci.onet.pl/2201542,11,niebezpieczne_znalezisko_na_dnie_jeziora,item.html?hashr=1&#mask:73151721

2 metry, a personel medyczny z komorą w gotowości. Nic tylko nurkować
w MW.

pnk

Data: 2010-07-23 21:07:44
Autor: nuroslaw
bezpieczne nurkowanie ?

[...]

i pewnie jeszcze z linową komunikacją z powierzchnią :).

Data: 2010-07-24 07:51:42
Autor: deal?
bezpieczne nurkowanie ?
i pewnie jeszcze z linową komunikacją z powierzchnią :).

w nurkowaniach liny znaczoinco podnoszą bezpieczeństwo. Było o tym nie raz na liście

jk

Data: 2010-07-24 06:25:55
Autor:
bezpieczne nurkowanie ?
pnk <pnowinow@wp.pl> napisał(a):
http://wiadomosci.onet.pl/2201542,11,niebezpieczne_znalezisko_na_dnie_jezio=
ra,item.html?hashr=3D1&#mask:73151721

2 metry, a personel medyczny z komor=B1 w gotowo=B6ci. Nic tylko nurkowa=E6
w MW.

Na Konferencji Naukowej Polskiego Towarzystwa Medycyny i Techniki
Hiperbarycznej 2008 r, było wystąpienie poświęcone działaniu fal uderzeniowych
na człowieka.
Dodatkowo nurek częściowo zanurzony też podlega wpływowi. Wojsko ma swoje
wyeksperymentowane stratami przepisy, dlatego komora ma wyć przy takich pracach.

pozdrawiam rc
ps cywilbanda

Data: 2010-07-24 11:32:06
Autor: pnk
bezpieczne nurkowanie ?
On 24 Lip, 08:25, " " <demolant.WYT...@gazeta.pl> wrote:
pnk <pnowi...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

wyeksperymentowane stratami przepisy, dlatego komora ma wyć przy takich pracach.

Chodziło o 100 szt. amunicji do broni ręcznej (prawdopodobnie
pistoletowej = mauser 7,62 -3, colt 11,43 (0,45). Amunicja tego
rodzaju po tygodniu pobytu pod woda jest nieaktywna, dodatkowo spłonki
nie można uaktywnić inaczej niż silnym punktowym uderzeniem. To tak
jakbyś zbierał gwoźdize i obawiał się pokaleczenia.

pnk

Data: 2010-07-24 18:53:43
Autor: jacekplacek
bezpieczne nurkowanie ?
pnk <pnowinow@wp.pl> napisał(a):
On 24 Lip, 08:25, " " <demolant.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> pnk <pnowi...@wp.pl> napisa=B3(a):

> Na Konferencji Naukowej Polskiego Towarzystwa Medycyny i Techniki
> Hiperbarycznej 2008 r, by=B3o wyst=B1pienie po=B6wi=EAcone dzia=B3aniu fa=
l uderzeniowych
> na cz=B3owieka.
> Dodatkowo nurek cz=EA=B6ciowo zanurzony te=BF podlega wp=B3ywowi. Wojsko =
ma swoje
> wyeksperymentowane stratami przepisy, dlatego komora ma wy=E6 przy takich=
> [...]
net/

Chodzi=B3o o 100 szt. amunicji do broni r=EAcznej (prawdopodobnie
pistoletowej =3D mauser 7,62 -3, colt 11,43 (0,45). Amunicja tego
rodzaju po tygodniu pobytu pod woda jest nieaktywna, dodatkowo sp=B3onki
nie mo=BFna uaktywni=E6 inaczej ni=BF silnym punktowym uderzeniem. To tak
jakby=B6 zbiera=B3 gwo=BCdize i obawia=B3 si=EA pokaleczenia.

pnk

Jeżeli nie możesz podeprzeć się odpowiednim cytatem z książki(jedynej jaką czarnecki przeczytał... a co najmniej obejrzał obrazki, b nie widać, że tekst zrozumiał) R. Kłosa "Aparaty nurkowe....", to Twój tekst jest dla czarneckiego nie ważny i bez wartości. Do tego nie masz zapewne doktoratu i paranoi biegania po Urzędzie Patentowym...

Data: 2010-07-24 19:00:06
Autor:
bezpieczne nurkowanie ?
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Dajesz kapitalny materiał że nie warto robić kursów w IANTD, skoro psychicznie
chory dostaje tam stopień DM.
Popisuj się dalej, nie przestawaj, nie ustępuj, trwaj. pozdrawiam rc

Data: 2010-07-24 19:09:30
Autor: jacekplacek
bezpieczne nurkowanie ?
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Jeżeli nie możesz podeprzeć się odpowiednim cytatem z książki(jedynej
> [...]

psychicznie
chory dostaje tam stopień DM.
Popisuj się dalej, nie przestawaj, nie ustępuj, trwaj.
czarnecki, nie byłes nigdy ze mną w wodzie a twoja psychoza na punkcie IANTD jest tylko żałosna. Proponuję zastanowić się nad tytułem grupy "pl.rec.nurkowanie" i w końcu wejść do wody. Jak wejdziesz ze mną, nie tylko odmoczysz plamy na majtkach, ale nauczysz się kilku podstaw. Tylko daj znać, czy kopa w dupę chcesz przed, czy po nurkowaniu.

Data: 2010-07-24 18:54:31
Autor:
bezpieczne nurkowanie ?
pnk <pnowinow@wp.pl> napisał(a):
Chodzi=B3o o 100 szt. amunicji do broni r=EAcznej (prawdopodobnie
pistoletowej =3D mauser 7,62 -3, colt 11,43 (0,45). Amunicja tego
rodzaju po tygodniu pobytu pod woda jest nieaktywna,

Są hermetyczne TAK, to dlaczego mają nie działać po leżeniu w wodzie jeśli nie
prze korodowały.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-24 21:53:11
Autor: Włodek
bezpieczne nurkowanie ?

pnk <pnowi...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

nie można uaktywnić inaczej niż silnym punktowym uderzeniem. To tak
jakbyś zbierał gwoźdize i obawiał się pokaleczenia.

To logiczne ale nie ma znaczenia. Jest wojskowa akcja nurkowa to Ortolan ma być w pełnej krasie. Tak przepisy nurkowania nakazują i basta.
Ważna uwaga. UCP też może się zdarzyć na 2 m. Zatem skoro tak to zabezpieczenie to ma jakiś sens tyłkochronny lub rzeczywisty gdyby jednak dzielny szwej wyskoczył i zapomniał oddychać. Poza tym chłopaki nuraki ćwiczą się także w rozkładaniu komory.

Dla bytności komory uraz od fali uderzeniowej wybuchu nie ma znaczenia bo mechanizm uszkadzający tkanki i organy jest inny niż UCP czy DCS. Choć da się wysnuć wnioski że tkanka płucna także może popękać (fala uderzeniowa to fala skoku ciśnienia - najpierw sprężanie a potem spadek i kupa się robi bo rozrywa komórki) i wtedy sens postawienia komory jakoś jednak jest uzasadniony. Poza tym gdy znajdują się małe pociski (tu karabinowe) to nie można wykluczyć że miejsce to było śmietnikiem dla innych niewybuchów większej rangi. W wodzie, jak nam na kursie podstawowym klarowano, 1 kg trotylu może zabić z 1 km!?!?? Sam nie wiem czy to prawda czy bujda - nie sprawdzałem w źródłach. Jednak z pewnością lepiej to działa w gęstej wodzie niż w rzadkim powietrzu będącym znakomitym izolatorem dla fali dźwiękowej (czyli małej fali uderzeniowej :-).

Byłeś w armii? Widzę że raczej nie skoro się dziwisz tym procedurom, i w sumie dobrze bo to strata czasu (przynajmniej dal mnie). Znasz powiedzenie "Tam gdzie się zaczyna wojsko tam się kończy logika"
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-07-25 04:09:38
Autor: pnk
bezpieczne nurkowanie ?
Byłeś w armii? Widzę że raczej nie skoro się dziwisz tym procedurom, i w
sumie dobrze bo to strata czasu (przynajmniej dal mnie). Znasz powiedzenie
"Tam gdzie się zaczyna wojsko tam się kończy logika"
Pozdrawiam Włodek- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Witam,
 z wojskiem miałem dość długo do czynienia, w łączności nie było
idiotycznych procedur. Zresztą to nieistotne, zadziwia mnie natomiast
aspekt medialny "wydarzenia", - pozbierania kilkudziesięciu czy
kilkuset sztuk amunicji.
Koszty zabezpieczenia, niewspółmierne do tak żałosnego ćwiczenia.
Niestety ktoś za to płaci - wiem kto ;)
Przy okazji, amunicję do broni ręcznej uszczelnia się stosunkowo
niedawno, za pomocą lakieru, dawniej nie bawili się w takie pierdoły i
pakowali większe ilości (1000 szt.) w ocynkowane konserwy.

pnk

bezpieczne nurkowanie ?