bezpieczny rok

Data: 2018-01-03 14:10:18
Autor: J.F.
bezpieczny rok
https://tech.wp.pl/takiego-roku-w-lotnictwie-jeszcze-nie-bylo-najbezpieczniejsze-12-miesiecy-w-historii-6205024166811265a

"W 2017 r. nikt nie zginął w wypadkach komercyjnych linii lotniczych. - To najbezpieczniejszy rok w lotnictwie w całej jego historii - powiedział Adrian Young z holenderskiej firmy consultingowej, sporządzającej raport lotniczy"

Kojarzycie jakas katastrofe ?

J.

Data: 2018-01-03 06:31:58
Autor: Bruno
bezpieczny rok
W dniu środa, 3 stycznia 2018 14:10:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Aviation Safety Network potwierdza, ze było bardzo spokojnie, ale nie bez wypadkowo.
https://news.aviation-safety.net/2017/12/30/preliminary-asn-data-show-2017-safest-year-aviation-history/
Odnotowali 10 wypadków skutkujących 44 ofiarami wśród podróżujących samolotami i 35 ofiar wśród osób postronnych na ziemi. To ostanie tyczy się tej katastrofy: https://en..wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_6491

Wszystkie wypadki z ofiarami śmiertelnymi zebrane są tu: https://aviation-safety.net/database/hpbarometer_gallery.php?year=2017 --
Bruno

Data: 2018-01-03 14:01:13
Autor: Marcin Debowski
bezpieczny rok
On 2018-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A co to są te komercyjne linie?

https://en.wikipedia.org/wiki/Khabarovsk_Airlines_Flight_463
Khabarovsk Airlines Flight 463 was a domestic flight that operated from Khabarovsk to Nelkan with a stopover at Nikolayevsk-na-Amure, Russia. On 15 November 2017 the Let L-410UVP-E20 crashed into a wooded area while on approach to Nelkan. The crash killed six of the seven passengers and crew onboard.

Potencjalnie (nie chce mi się klikać) więcej:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Aviation_accidents_and_incidents_in_2017

--
Marcin

Data: 2018-01-04 10:51:43
Autor: J.F.
bezpieczny rok
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2inn9$1il8$1@gioia.aioe.org...
On 2018-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No to widac ten umknal, albo sie skupili na takich powyzej 50 miejsc.

Potencjalnie (nie chce mi się klikać) więcej:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Aviation_accidents_and_incidents_in_2017

Ciekawe ... 3 razy An-26

Ale fakt, ze malo, i sporo sie nie kwalifikuje.

Ten np
https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_6491

Zaden pasazer nie zginal, bo lot transportowy.

J.

Data: 2018-01-04 10:15:39
Autor: Bruno
bezpieczny rok
On 2018-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Ten np
https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_6491

Zaden pasazer nie zginal, bo lot transportowy.
Ale był jak najbardziej należał do komercyjnej linii lotniczej, a że wyspecjalizowanej w przelotach cargo to już inna historia. A jeśli miały być tylko loty pasażerskie to ASN naliczył 5 wypadków. Mały samolot nie wyklucza lotu komercyjnego, czy mikrolinii lotniczej.
To był bardzo, bardzo spokojny rok, jednak nie bezwypadkowy.

--
Bruno

Data: 2018-01-04 21:15:07
Autor: Marcin Debowski
bezpieczny rok
On 2018-01-04, Bruno <brunoj@interia.pl> wrote:
To był bardzo, bardzo spokojny rok, jednak nie bezwypadkowy.

Oj tam. To jest takie małe niegroźne wizerunkowe przekłamanie, bo jak się już coś zdarzy to może być i 500 ofiar, ale biorąc pod uwagę inne środki trasportu to kazdy rok jest w lotnictwie z grubsza spokojny.

--
Marcin

Data: 2018-01-03 14:16:23
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
bezpieczny rok
J.F. pisze:

"W 2017 r. nikt nie zginął w wypadkach komercyjnych linii lotniczych.

W 2018 chyba jeszcze też nikt. Białej serii ciąg dalszy. ;-)

Rafal "RAV" Miszczak

bezpieczny rok