bezpłatne FIRMOWE konto mBank

Data: 2014-03-10 02:29:52
Autor: Sebastian
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
chciałem otworzyć konto firmowe dla kilku
nowo-utworzonych podmiotów - najbardziej pasowałby mi mBank ale...

mają jakąś strasznie pokręconą TOiP
aż się tego czytać nie chce tyle warunków

mam pytanie do tutejszych znawców:

czy istnieje możliwość bezpłatnego korzystania z firmowego konta w mBanku jeśli jedynymi ruchami na koncie byłyby
wpływy przelewem z innego konta oraz
kilka przelewów ZUS oraz podatkowych
i nic więcej. Żadnych debetówek, itp.

forma działalności - s.c., sp.j., sp.k.,
fundacja.

Data: 2014-03-10 11:07:14
Autor: Glaukon
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
A propos, jak zamknąć konto firmowe w mBanku?

Mam od jakiegoś czasu puste konto i nic nie robię, czy grożą mi jakieś opłaty?

Data: 2014-03-10 12:19:08
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Sebastian" <zarzadkomplementariusza@gg.pl> napisał w wiadomości news:51062130-49f0-414a-ac6c-3eaa53660d9agooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
Nie całkiem na temat.
Widziałem kiedyś informację (nie zagłębiałem się), że wmawia się nam że do działalności gospodarczej trzeba mieć konto przeznaczone do działalności gospodarczej. Z tej informacji wynikało, że nie ma żadnego przepisu zabraniającego korzystania z dowolnego konta do prowadzenia działalności gospodarczej.
Osobną sprawą są regulaminy banków - oferując jakieś konto banki mogą sobie zastrzegać że nie wolno z tego konta korzystać do prowadzenia działalności gospodarczej.
P.G.

Data: 2014-03-10 04:31:48
Autor: Sebastian
[...]

wiem o tym. Do jednoosobowej działalności osoby fizycznej faktycznie można użyć konta osobistego, a do działalności spółki cywilnej - konta wspólnego.

Ale już ze spółką zoo czy komandytową jest inaczej. Tam jest wymóg pełnej księgowości, tam raczej wolałbym nie ryzykować konsekwencjami karnoskarbowymi.

Data: 2014-03-12 17:13:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Sebastian" <zarzadkomplementariusza@gg.pl> napisał w wiadomości news:fe1988df-2904-4dee-bc2f-24ec7cbf3149googlegroups.com...

Ale już ze spółką zoo czy komandytową jest inaczej. Tam jest wymóg pełnej księgowości, tam raczej wolałbym nie ryzykować konsekwencjami karnoskarbowymi.

Nie o księgowość chodzi, tylko konieczność podpisywania dyspozycji przez dwie osoby. Tego normalne konto nie ma.

Data: 2014-03-12 12:41:57
Autor: Sebastian
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
Nie o księgowość chodzi, tylko konieczność podpisywania dyspozycji przez dwie osoby. Tego normalne konto nie ma.

spółka zoo może mieć jednoosobowy zarząd
spółka zoo może mieć wieloosobowy zarząd i jednoosobową reprezentację

komandytową może reprezentować jednooosobowo reprezentant komplementariusza

Data: 2014-03-10 15:15:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"Piotr Gałka" lfk72p$fje$1@srv.chmurka.net

Osobną sprawą są regulaminy banków - oferując jakieś
konto banki mogą sobie zastrzegać że nie wolno z tego
konta korzystać do prowadzenia działalności gospodarczej.

Banki nie potrafią odróżnić kont firmowych od prywatnych,
co pokazał BZWBKKB.

Data: 2014-03-10 17:19:49
Autor: Pete
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
W dniu 2014-03-10 12:19, Piotr Gałka pisze:

-- -- -- -- -- -- -
[...]

Zdaje się, że jedynie ustawa o VAT  wymusza posiadanie konta - w przypadku zwrotu podatku VAT.

--
Pete

Data: 2014-03-10 18:14:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"Pete" lfkon2$q62$1@node1.news.atman.pl

Zdaje się, że jedynie ustawa o VAT  wymusza posiadanie konta - w przypadku zwrotu podatku VAT.

Jakie zatem sankcje są przygotowane dla tych,
którzy zwrot VATu wezmą na konto osobiste?

Data: 2014-03-11 08:21:44
Autor: Marek
On Mon, 10 Mar 2014 18:14:35 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
którzy zwrot VATu wezmą na konto osobiste?

Było kilka przypadków, że US nie chciał dokonać zwrotu VAT na wskazany rachunek, twierdząc że nie jest jest on "firmowy". Dotyczyło to jakiś wybranych urzędów skarbowych w Polsce, nie wszystkie US tak ścisłe ten przepis interpretują. Które US (w jakim mieście) - poszukaj w sieci.

Jest jeszcze jeden przepis, nakazujący przelew jako formę płatności transakcji gdy jedna że stron jest przedsiębiorcą i kwota transakcji przekracza 15K EUR. Przepis mówi tylko o "rachunku bankowym", nie explicite "firmowym" ale spotkałem się z sytuacją, że prawnik interpretował to jako wymóg przelewu z/do rachunku firmowego a nie osobistego, jakie były jego argumenty nie pamietam.
Co ciekawe nie ma sankcji przewidzianych w tym przepisie. Więcej info w tym temacie:
 http://pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/1,123725,7173287,Rozliczenia_pien
iezne_miedzy_przedsiebiorcami.html
 Podsumowując: przy DG (bez pełnej księgowości) moĹźna spokojnie uĹźywać "osobistego", nikt za to głowy nie urwie.
Przy spółkach, szczególnie przy pełnej księgowości chyba bezpieczniej mieć firmowy, inaczej księgowość może marudzić. Szczególnie
jest istotna rzecz aby rachunek był firmowy przy spółkach sc i aby przy zakładaniu tego rachunku wspĂłlnicy złoĹźyli do banku dokument określający stosunek swoich udziałów (jeśli jest to w pisane w umowie spółki - nie wystarczy). Nie jest to wymagane i nie wszyscy są tego świadomi, ale gdy się tego nie złoĹźy i będzie sytuacja, Ĺźe ktĂłryś Ĺźe wspĂłlnikĂłw będzie miał zajęcie komornicze, to bank zajmie całą kasę spółki z powodu długu  jednego ze wspĂłlnikĂłw.
Gdy jest złoĹźony stosunek udziałów bank zajmie tylko cześć  % wysokości udziału dłuĹźnego wspĂłlnika.

--
Marek

Data: 2014-03-11 14:53:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"Marek" almarsoft.8401300571329180796@news.neostrada.pl

Było kilka przypadków, że US nie chciał dokonać zwrotu VAT na wskazany rachunek, twierdząc że nie jest jest on "firmowy".

Nawet bank (BZ WBK KB itd.) nie potrafi poprawnie ocenić,
czy dane konto jest firmowe, czy prywatne -- jak zatem
uczyni/oceni to poprawnie US?

[...]

IMO prawnik natychmiast zakrztusi się brakiem osobowości prawnej
firmy typu ,,spółka cywilna'' czy nawet ,,jednoosobowa działalność
gospodarcza''.

[...]

Gdyby były sankcje, byłby i podział skuteczny, czyli skubanie ,,firm''.

Podsumowując: przy DG (bez pełnej księgowości) można spokojnie używać "osobistego", nikt za to głowy nie urwie.

Ani głowy nie urwie, ani nijak nie może ukarać, a co najwyżej krzywo spojrzeć? ;)

Przy spółkach, szczególnie przy pełnej księgowości chyba bezpieczniej mieć firmowy, inaczej księgowość może marudzić.

Przy spółkach typu ZOO czy jawna lub SA [czy SS?]
wstępujemy do zupełnie innej rzeczywistości. :)
**IMO** na tej grupie nie ma żadnego reprezentanta
spółki mającej osobowość prawną, jeśli nie liczyć
reprezentantów banków czy instytucji powiązanych
z bankami inaczej niż ja bądź Jakub Przeciętniak
Kowalski...

Szczególnie jest istotna rzecz aby rachunek był firmowy przy spółkach sc i aby przy zakładaniu tego rachunku wspólnicy złożyli do banku dokument określający stosunek swoich udziałów (jeśli jest to w pisane w umowie spółki - nie wystarczy). Nie jest to wymagane i nie wszyscy są tego świadomi, ale gdy się tego nie złoży i będzie sytuacja, że któryś że wspólników będzie miał zajęcie komornicze, to bank zajmie całą kasę spółki z powodu długu  jednego
ze wspólników. Gdy jest złożony stosunek udziałów bank
zajmie tylko cześć  % wysokości udziału dłużnego wspólnika.

Czyli jednak są sytuacje, gdy rachunek firmowy ma sens?
Te sytuacje to przykładowo windykacja długów firmowych?

 () Gdy zwrot VATu spływa na rachunek prywatny, w razie
    wpadki firmy komornik zajmie majątek właściciela,

 () a gdy zwrot VATu spływa na rachunek firmowy, w razie
    wpadki firmy komornik zajmie jedynie majątek firmy,
 na dodatek być może tylko tyle %%, ile przypada na
 danego współwłaściciela wchodzącego w zakres długu
 przeterminowanego/ściganego?

IMO tak słodko nie jest, ale liczę się z tym, że sytuacja
(nieunormowana przecież prawnie) zmienia się z szybkością
uniemożliwiającą jej śledzenie, czyli podążanie za nią.

Znam wiele zajęć komorniczych i wiem, że komornicy
wykazywali daleko idącą [samowolę] kreatywność ;)
i pomysłowość zarówno w nadgorliwym ściganiu, jak
i w unikaniu ścigania. :)

W jakimś wypadku komornik zauważy, że czegoś nie może uczynić,
bo ma w zasięgu swych [macek] rąk tylko rachunek prywatny
dłużnika, gdy tymczasem winna jest firma stanowiąca własność
(lub współwłasność, być może nawet nie do końca określoną w %%)
dłużnika, zaś w innym wypadku komornik (ten sam lub inny) zauważy,
że firma tego (czy innego) rodzaju == właściciel firmy aż do końca
życia tegoż dłużnika, lub nawet dłużej, czyli długi DG przechodzą
na potomnych dłużnika...

IMO dowolność interpretacji prawa posunięta jest tu daleko
i o skuteczności (czy bezskuteczności) poczynań windykacyjnych
rozstrzygają kryteria (; inne, ;) zwykle pozycja społeczna
dłużnika i wierzyciela. :)

Znam przypadek SC, której długi po prostu przepadły w chwili
rozwiązania owej SC a ogólnie SC można było wtedy rozwiązać
za pomocą rezygnacji z udziału tylu współwłaścicieli SC, że
w owej SC pozostawał tylko jeden człowiek.

Z windykacją w Polsce jest ogólnie różnie.

 () Jednego z moich znajomych PeKaO SA tak ścigała za drobny
    dług, że odebrała od niego jedynie przyrzeczenie zwrócenia
 tego długu, na dodatek bez kosztów upomnienia i bez odsetek,
 obdarowując go (czyli owego/mego znajomego) kolejnymi kredytami,

 () zaś innego mego znajomego ta sama (może nawet ten sam oddział)
    PeKaO niemal obdarła ze skóry przy okazji windykacji długu
 postawionego znienacka (niezapowiedzianie) w stan wymagalności...

Jak ten pierwszy spłacił? -- nie wiem, ale poręczyciel ugody
(ponoć po obarczeniu siebie samego swoimi własnymi długami)
zwiał znienacka do USA...

Spytałem kiedyś o skuteczność konkretnego (podałem nazwisko) komornika
i dostałem odpowiedź typu: ,,Z nim jest ciężko.... Jeśli jesteś dłużnikiem,
którego on ściga, nie wywiniesz się''. Odpowiedziałem spokojnie, że jestem
wierzycielem, nie dłużnikiem, na co dostałem odpowiedź typu: ,,To śpij
spokojnie, bo z gardła wyszarpie''. (słowa może padły inne -- z piekła,
nie z gardła, ale sens był taki właśnie) Mój rozmówca/informator robił
dobre interesy z komornikami i znał ich ponoć bardzo dobrze.

Pomimo ,,ostrości'' komornika -- długu nie odzyskałem, choć
wkrótce upłynie 20 lat...

Inny dług uznałem za nieściągalny -- gdy znienacka
konkubina dłużnika zwróciła bez udziału komornika...

-=-

Syn byłego (może nawet ówczesnego) prezydenta Białegostoku,
prawnik z wykształcenia, o sytuacji w Polsce wypowiedział
się jakoś tak:

  -- państwo polskie jest w stanie rozkładu, zatem nie
     oczekuj silnych reakcji...

O rozkładzie powiedział dosłownie/literalnie tak -- 'państwo
polskie jest w stanie rozkładu', zaś resztę wypowiedział
innymi słowami, ale tej właśnie treści.

-=-

Budowanie wydziału prawa na jednej z białostockich uczelni
powierzono mojemu byłemu przełożonemu, który uważa, że ani
nie ma Boga, ani nie ma prawdy.

-=-

Gdy kiedyś zwróciłem się z prośbą o pożyczkę, zostałem
,,kurtuazyjnie''' odwiedzony celem sprawdzenia, co
,,w razie czego'' (w razie mojej wpadki) można mi
ukraść celem odzyskania pożyczonych mi pieniędzy... ;)

-=-

IMO windykacja długu to w Polsce trudna sprawa.

A co myślę o windykacjach poza terytorium RP, i czym
jest owe terytorium -- to zachowam naprawdę dla siebie?...

Krym jest wskazówką tego, jak działa prawo. :)
Pisanie o tym zajęłoby i dużo czasu, i dużo miejsca.

Tak czy siak -- IMO wygrywa silniejszy, a siła
ta zależy od zaufania okazanego przez tłumy. :)
Ten, kto steruje tłumami, ten rządzi światem
poprzez kontrolę nad zasobami świata.

Data: 2014-03-11 16:31:26
Autor: J.F.
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
Dnia Tue, 11 Mar 2014 14:53:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

nie nie. Jesli to firma z o.o/osobowoscia prawna to sam wiesz, a jak
bez osobowosci ... to tez sam wiesz.

[...]

sprawdzic czy nie ma zapisu o solidarnej wierzytelnosci ..

J.

Data: 2014-03-12 00:34:41
Autor: Marek
On Tue, 11 Mar 2014 14:53:58 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Nawet bank (BZ WBK KB itd.) nie potrafi poprawnie ocenić,
czy dane konto jest firmowe, czy prywatne -- jak zatem
uczyni/oceni to poprawnie US?

W niektórych US trzeba złożyć umowę rachunku bankowego przedsiebiorcy (przy rejestracji przedsiebiorcy, taki wymóg). Mogą przeczytać umowe i jeśli w treści umowy nie ma, że dotyczy rachunku firmowego.....

--
Marek

Data: 2014-03-12 01:09:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"Marek" almarsoft.7275605537743329933@news.neostrada.pl

W niektórych US trzeba złożyć umowę rachunku bankowego
przedsiebiorcy (przy rejestracji przedsiebiorcy, taki wymóg).

Umowa zostanie, konto ulegnie zmianie. :)

Mogą przeczytać umowe i jeśli w treści umowy
nie ma, że dotyczy rachunku firmowego.....

....nie wezmą podatku. ;)

Data: 2014-03-12 08:50:12
Autor: Marek
[...]
[...]

Trochę powstrzymaj swoje pióro. Nie traktuj usenetu jak prywatnego bloga, opowiadasz przydługie historie, często nie na temat.

--
Marek

Data: 2014-03-12 14:42:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"Marek" almarsoft.6245503502810778776@news.neostrada.pl

[...]

Jeśli nie powstrzymam, wpadniesz do mnie ze swymi kolesiami
(pijanymi?) i mi obijesz (demokratycznie) oblicze?

Zobacz[cie inni, bo mój adwersarz widzi to doskonale]
jak inni traktują zapominanie historii:

   Naród, który nie zna swej historii skazany jest na jej powtórne przeżycie.
   autor ponoć nieznany

   Naród, który nie pamięta swojej historii nie wart jest przeżycia
   Jan Paweł II

   Naród, który zapomina o swojej historii jest skazany na zagładę
   Jan Paweł II

Akurat każdy wie, co znaczy zapominanie przykrości, bo uczymy
się na błędach, ale tylko nielicznym wolno mówić o tym, że
trzeba pamiętać o tym, co przeżyliśmy.

   Człowiek, który zapomina błędy nie przestanie błądzić?

Nie... Źle. Raczej:

   Człowiek, który zapomina błędy (cudze czy swoje) dojdzie donikąd. :)
   Eneuel :)

[ale i ten człowiek, który pamięta o błędach (swoich czy
cudzych) niekoniecznie osiągnie postawione mu (czy sobie)
cele, i nie o celach więziennych (bądź zakonnych,
akumulatorowych czy podobnych) tutaj myślę]

Błądzenie jest wpisane w nasze życie, ale z błędów trzeba wyciągać
wnioski, trzeba błędy eliminować (a jak eliminować coś, co zostaje
usunięte z pamięci?) lub choćby ograniczać/zmniejszać. (brak mi tu
dobrego słowa, ale może zostanę zrozumiany)

-=-

A jeśli wg Ciebie (lub kogoś innego) piszę za dużo -- możesz
(może ten ktoś) zrezygnować z czytania. :)

-=-

To Ty piszesz ,,nie na temat''. Czy tematem jest cos na kształt:

   Pisarstwo Eneuela w kontekście/obliczu zagłady mBanku?

Tacy jak ty sprowadzają dyskusje na manowce czy bezdroża. :)
Ty ,,zmigrowałeś rozmowę na platformę'' ;) komorniczą. :)

Teraz też nie ja przeskakuję na temat pisarstwa
czy blogowania, ale Ty. :)

Data: 2014-03-10 12:49:35
Autor: Bankier2000
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
Tak, oplaca sie.

PS
Chcialem napisac na priv ale odbija, cos trzeba w adresie email poprawic?

Data: 2014-03-10 05:47:58
Autor: Sebastian
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 12:49:35 UTC+1 użytkownik Bankier2000 napisał:
Tak, oplaca sie.

PS

Chcialem napisac na priv ale odbija, cos trzeba w adresie email poprawic?

zamiast gg trzeba napisać poczta
końcówka: małpa poczta kropka pl

Data: 2014-03-10 16:00:30
Autor: zlotowinfo
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
mbank zmienia się ciagle na gorsze
dobry system zmienili na jakieś cuda
tak wiec w przedbiegach odpada

normalny system ma jeszcze inteligo
jak już nie będzie możliwości używania starego systemu mbank
to tam wlasnie sie przeniosę

Data: 2014-03-10 09:46:33
Autor: Sebastian
bezpłatne FIRMOWE konto mBank
normalny system ma jeszcze inteligo
jak już nie będzie możliwości używania starego systemu mbank
to tam wlasnie sie przeniosę

normalny ale bardziej niedoskonały niż kiedyś

niestety, ofertę Inteligo redagował jakiś pseudoprawnik
po giertychowskiej maturze - pierwszego roku na studiach
by nie zaliczył jakby się upierał przy pełnomocnictwie
wystawianym przez spółkę cywilną. Kuriozalne jest np.
to że współposiadaczem rachunku jest spółka cywilna (która
nie posiada podmiotowości prawnej) a drugim wspólnik tej sc

te wszystkie idiotyzmy ostatecznie podpisałbym, ale...

bank Inteligo nie otwiera rachunków podmiotom innym niż
jednoosobowa DG i spółka cywilna osób fizycznych (np.
spółki osobowe odpadają w przedbiegach).

Data: 2014-03-10 18:10:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
bezpłatne FIRMOWE konto mBank

"zlotowinfo" lfkk2d$ijb$1@node2.news.atman.pl

mbank zmienia się ciagle na gorsze

Bo doskonałe można zmienić tylko na gorsze. ;)
Ktoś (jakiś psychiatra?) płaci mBankowi za
testowanie naszej cierpliwości. ;)

Najpierw mBank wprowadził opłaty, później nowoczesny ;)
interfejs WWW, a teraz jeszcze superwspaniałą aplikację
mobilną, :) w której kwestie bezpieczeństwa postawiono
najwyżej. ;) Gdzieś po drodze dorobek naszego dobrodzieja,
Marka Belki, usunięto na ubocze Vincentyzmu... [a teraz
ponoć te owoce zjadają jakieś szczury...]

Jeszcze z mBanku leję ZUSy owinięte VATą, ale chyba i to
skończy się -- w Meritum mam szmal pod ręką a lanie jest
za free nie tylko na konta ZUS czy US...

bezpłatne FIRMOWE konto mBank