bezpłatne konto dla spółki jawnej i dla spółki komandytowej

Data: 2015-05-10 04:15:12
Autor: nowyjestem
bezpłatne konto dla spółki jawnej i dla spółki komandytowej
przeczytałem wątek dot. społki zoo w którym postawiono diagnozę że spółka szukająca
taniego końca jest pomyłką.

Ja mam trzy takie "omyłkowe" spółki i szukam
dla nich po bezpłatnym koncie bankowym, nie wiem dla którego banku przeszkodą może
być struktura właścicielska spółki komandytowej
w której komplementariuszem jest fundacja
a komplementariuszami są fundacje i spółki osobowe
a w niedalekiej przyszłości "ogół praw i obowiązków komandytariusza" zostanie za zgodą sądu rodzinnego
przeniesiony na niepełnoletnią osobę fizyczną mającą
aktualnie kilka dni

nie wiem dla którego banku przeszkodą może
być struktura właścicielska spółki jawnej w której wspólniczkami są fundacje i spółki osobowe
a w niedalekiej przyszłości "ogół praw i obowiązków wspólnika jawnego" zostanie za zgodą sądu rodzinnego
przeniesiony na niepełnoletnią osobę fizyczną mającą
aktualnie kilka dni

nie wiem dla którego banku przeszkodą może być struktura właścicielska piętrowej spółki osobowej
której nazwa zawiera wyrażenie "spółka komandytowa
spółka komandytowa" (czyli komplementariusze jest inna spółka komandytowa a jej komplementariuszem
jest z kolei fundacja) opisana piętrowa spółka
osobowa ma także komandytariusza w postaci wyżej opisanej społki jawnej).

lektura opisanego w KRS sposobu reprezentacji tych spółek sprawia że pracownikom banku najpierw mogą stanąć z przerażenia włosy na głowie a po paru
dniach (i konsultacjach z radcą prawnym banku) okaże się że nie ma nic przyjemniejszego - w każdej
z tych spółek reprezentacja jest jednoosobowa, a
jedyną przeszkodą jest przebrnięcie przez dosyć
skomplikowany język w stylu "zarząd komandytariusza
spółki będącej komplementariuszem - jednoosobowo" :)

spółki mają już inne konta bankowe z których są
w pełni zadowolone, zakładane konta mają mieć
charakter pomocniczy i służyć do czytelnego i jasnego
wyodrębnienia kilku kluczowych operacji w miesiącu

te konkretne konta o które pytam mają służyć do tego
żeby  raz w miesiącu  zlecić po maksymalnie jednym przelewie i przyjąć kilka przelewów. karty płatnicze nie są potrzebne.
możliwość przelewów walutowych niepotrzebna.
możliwość przelewów do ZUS i US niepotrzebna.

mile widziana jest bezprowizyjna wpłata gotówki
na konto, ale nie jest warunkiem koniecznym, bo
wystarczy przyjmowanie przelewow z innych banków.

konieczny jest wyciag w pdf na pocztę elektroniczną
konieczny jest dostęp internetowy do rachunku
konieczny jest brak opłat za prowadzenie
konieczny jest brak opłat za co najmniej 1 przelew
w miesiącu (wewnątrz tego samego banku).

sumując: wystarczająca jest więc funkcjonalność
którą mają typowe konta oszczędnościowe...

tylko że... nie orientuję się czy takie konta są oferowane akurat spółkom komandytowym i jawnym

ku mojemu zdziwieniu banki "nie lubią" akurat tych
form prowadzenia działalności. pytałem w banku pocztowym - odesłano mnie do oddziału
wojewódzkiego 150 km od domu.

pytałem w mBanku - tylko "oddział korporacyjny", a
ten także jest 150 km od domu.

na wstępie wykluczyłem Idea Bank i inne podmioty
kontrolowane przez Leszka czarneckiego - nigdy wiecej Getin Banku itp. złodziejskich instytucji

sprawdziłem BGŻ - jest bliski ideału bo oferuje
konto oszczędnościowe bez konieczności założenia
płatnego konta podstawowego, przyjmuje bez prowizji
wpłaty gotówkowe, pozwala (w przeciwieństwie do kont oszczędnościowych dawnego Multibanku) na
przyjmowanie przelewów z innych banków, ale ma jedną wielką wadę - jeśli klient bierze tylko i
wyłącznie samo konto oszczędnościowe to nie może
obsługiwać go internetowo.

sumując: znajdę coś lepszego czy mam podpisać
umowę z BGŻ-em?!

Data: 2015-05-10 04:45:32
Autor: nowyjestem
bezpłatne konto dla spółki jawnej i dla spółki komandytowej
sumując: znajdę coś lepszego czy mam podpisać
umowę z BGŻ-em?!

rozważam także "dobry zysk" w Pekao SA, który z kolei ma tę wadę że wpłaty gotówki są obciążone
prowizją, ale za to zaletą jest dostęp internetowy

bezpłatne konto dla spółki jawnej i dla spółki komandytowej