bezprawne uzytkowanie garazu

Data: 2011-08-18 16:50:50
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
Witam,
Jest sobie garaz dzierzawiony od gminy. Od 30-40 lat.
Co miesiac jest uiszczana stosowna oplata.
Na poczatku roku przyszly poczta nowe stawki oplat i takie byly systematycznie placone.
Ale wlasnie przyszlo pismo z Gminy, ze poprzednia umowa wygasla w styczniu br i prosza o podpisanie nowej umowy.
OK
Ale przyszlo tez wezwanie do platnosci 900zl tytulem kary za bezprawne (bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?
I co z tym mozna zrobic?
Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.
:-(
TA

Data: 2011-08-18 16:58:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-F87E4A.16504918082011newsfeed.onet.pl...
[...]

Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa była zawarta, tylko nie na piśmie. Jak im jest potrzebna pisemna, to ich sprawa. Ty płaciłeś zgodnie z umową.

Data: 2011-08-18 18:55:57
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2j9i6$l8a$1@inews.gazeta.pl>,
 "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa była zawarta, tylko nie na piśmie. Jak im jest potrzebna pisemna, to ich sprawa. Ty płaciłeś zgodnie z umową.

Ale jak to jest  ze tak powiem, dejure?

BTW to naprawde nie ja.
TA

Data: 2011-08-18 19:40:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Aug 2011, Robert Tomasik wrote:

[...]
[...]

Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa była zawarta, tylko nie na piśmie.

  Wygląda zachęcająco (647 KC), ale pytanie czy to przejdzie w przypadku
który podejrzewam (patrz poprzedni post) - że w poprzedniej umowie
było zastrzeżenie, że jeśli nie "zda" pomieszczenia z terminem upływu
umowy to wynajmującemu przysługuje np. 3-krotność czynszu?

Jak im jest potrzebna pisemna, to ich sprawa. Ty płaciłeś zgodnie z umową.

  Ale my znamy tylko kawałek z tej umowy :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-18 19:50:32
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1108181937310.3452quad...
[...]

Moim zdaniem w sytuacji gdy właściciel nie zaprotestował przeciwko dalszemu użytkowaniu oraz podał cenę, to każdy sąd przyzna, że pytający mógł zakładać, że jego wolą jest dalsze trwanie stosunku najmu.

Data: 2011-08-19 10:07:40
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Hm... zaprotestował - teraz :)
  I zażądał uregulowania należności wg *poprzedniej* umowy oraz zaoferował
zawarcie nowej.
  Problem właśnie w podejrzewanym zapisie *umownym* w poprzedniej umowie,
nie w regulacji ustawowej, bo tu IMHO miałbyś zupełną rację.

oraz podał cenę,

"przypomniał o należnej opłacie umownej".
  Coś w tym stylu, jak jazda autobusem dalej lub dłużej niż bilet
przewiduje :]
  Cena jest za dalsze użytkowanie *po* podpisaniu umowy.
  Wszystko co wcześniej - do rozliczenia wg poprzedniej umowy.

to każdy sąd przyzna, że pytający mógł zakładać, że jego wolą jest dalsze trwanie stosunku najmu.

  Nie zaprzeczam że argumentacja wygląda zgrabnie :)
  Ale obawiam się istnienia zapisu nt użytkowania po zakończeniu
okresu w poprzedniej umowie, IMVHO wtedy wygrana nie będzie
wcale oczywista. Znaczy nie bedzie oczywiste kto wygra.
  A "administracje" mają w zwyczaju dodawać zapisy w stylu
"trzykrotność czynszu" lub podobne.

  Może wątkotwórca wyjaśni co tam mieli zapisane.
  Jak nic, to się z wątku cichcem wyprowadzam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-20 17:25:38
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <Pine.WNT.4.64.1108190959500.3952@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

  Może wątkotwórca wyjaśni co tam mieli zapisane.
  Jak nic, to się z wątku cichcem wyprowadzam ;)

OK
Dzisiaj bede mial jakies blizsze informacje.

TA

Data: 2011-08-18 19:36:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Aug 2011, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

  Obawiam się, że "kara" nie jest "karna", tylko "umowna".
  I że wynika z poprzedniej umowy, w której było takie zastrzeżenie
zaakceptowane przez najemcę.
  Obejrzałeś tę umowę?
  Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

I co z tym mozna zrobic?

  Jeśli jest tak jak myślę, to niewiele :(

Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.

  Można się zgodzić.
  Nie wiem czy nie da się znaleźć jakiegoś przepisu, który
zobowiązywałby do uprzedniego powiadomienia konsumenta
o pojawieniu się długu, wzorem specprzepisów dla dostawców
mediów.
  Ale obawiam się że nie ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-20 23:18:49
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <Pine.WNT.4.64.1108181933300.3452@quad>,
> [...]

zaakceptowane przez najemcę.
  Obejrzałeś tę umowę?
  Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

Faktycznie jest:

"W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci 200% czynszu dzierzawnego."

Jakie znowu odszkodowanie???
Czy ktos poniosl jakas szkode?

Jak mowilem, sam czynsz dzierzawny byl regularnie placony.
Te nowe stawki o ktorych mowilem, to jak sie okazuje nie byla podwyzka czynszu dzierzawnego, a decyzja o nowej wysokosci podatku od nieruchomosci (znaczy od gruntu i dzierzawionego garazu) na rok 2011. To przyszlo na 10 dni przed wygasnieciem umowy, w styczniu.
Oczywiscie zaplacone.

Ale jest jeszcze jeden 'ciekawy' punkt umowy:
'Dzierzawca nie jest uprawniony do dokonywania potracen z czynszu dzierzawnego zadnych sum z tytulu roszczen wobec m.st. Warszawy.'

TA

Data: 2011-08-21 17:55:42
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <Titus_Atomicus-B71F95.23184820082011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

"W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci 200% czynszu dzierzawnego."

IMHO ta umowa zawiera kluzule calkiem jak regulaminow operatorow sieci komorkowych albo kablowek.
A tymczasem jest to standardowa umowa w gminie/m. st. W-wa.

Nie rozumiem tez jednego.
Ten garaz zostal wybudowany wlasnymi rekami (i AFAIK za wlasne pieniadze) przez obecnego najemce jakies 40 lat temu.
A teraz ten najemca musi placic nie dosc ze podatek od gruntu i garazu to jeszcze ten 'czynsz dzierzawny'. I wciaz jest tylko najemca.
To przeciez gorzej niz za komuny?

TA

Data: 2011-08-21 19:28:33
Autor: wromek
[...]

to zobacz moj post:
"Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój własny garaż" z
11 października 2009 17:21

Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i tez go probuja obciazac za bezumowne.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-21 19:45:23
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2rf87$tv3$1@news.onet.pl>,
 "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

to zobacz moj post:
"Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój własny garaż" z

No faktycznie jest:
<http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/skonczyla;sie;umowa;dzierzawy;gru
ntu-miasto;chce;mi;teraz;wynajac;moj;wlasny;garaz,watek,860273-p1.html>

Ale nie rokuje to dobrze...

Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i tez go probuja obciazac za bezumowne.

Mhm.

TA

Data: 2011-08-21 22:42:58
Autor: wromek
[...]

Bo? dla mnie sprawa jest prosta: albo miasto placi odszkodowanie za wzniesienie garazu na ich gruncie bo wydali zgode na budowe albo sprzedaje grunt pod garazem mojemu ojcu zgodnie z art. 231 KC ale paragrafu nie przytocze (sa 2 do wyboru) albo dzierzawi mu grunt pod garazem nadal :)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-19 12:17:22
Autor: wromek
bezprawne uzytkowanie garazu
to moze ja napisze teraz slowo:
sa zapisy ustawowe, ktore mowia o automatycznym przedluzaniu umowy dzierzawy.
moj ojciec ma aktualnie bardzo trudny temat od jakichs 2 lat wlasnie apropos garazu.
poszukaj w przepisach nt. dlugosci dzierzawy itp. jesli nie znajdziesz nic to napisz to zapytam ojca i zacytuje Ci artykuly lub przynajmniej numerki.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-20 17:42:20
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2ldap$fad$1@news.onet.pl>,
[...]

Ojej, nie badz taki.
Dawaj!

TA

Data: 2011-08-21 19:22:44
Autor: wromek
bezprawne uzytkowanie garazu
Ojej, nie badz taki.
Dawaj!

umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas niokreslony,
dzierzawa po 30 latach.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-21 19:36:02
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2reta$t0j$1@news.onet.pl>,
> [...]

> Dawaj!

umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas niokreslony,

Aha.
A podstawa?
I czy w takim wypadku mozna uznac ze ta ostatnia umowa byla nieprawidlowa?

TA

Data: 2011-08-21 22:40:09
Autor: wromek
[...]

no wlasnie wszystko zalezy od umowy a ja nie wiem jaka Ty masz.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-22 18:45:08
Autor: Titus Atomicus
> [...]

> Dawaj!

umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas niokreslony,

Ale podaj jakas podstawe prawna.

TA

Data: 2011-08-22 19:08:07
Autor: emeryt
bezprawne uzytkowanie garazu
umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas
niokreslony,
dzierzawa po 30 latach.

Ale podaj jakas podstawe prawna.

spróbuj odszukać:
http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-cywilne/artykul/umowa;dzierzawy;nieruchomosci,96,0,324960.html

Data: 2011-08-22 20:36:20
Autor: wromek
bezprawne uzytkowanie garazu
Ale podaj jakas podstawe prawna.

wszystko chcesz na tacy?
nie ma tak latwo. kolega Ci napisal to i tamto, poczytaj i pokombinuj a jak dalej bedzie problem to napisz do mnie maila to podam Ci telefon do ojca i sobie pogadasz.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-22 20:47:47
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2u7jk$qjg$1@news.onet.pl>,
 "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

> Ale podaj jakas podstawe prawna.

wszystko chcesz na tacy?

Aha.
Co w tym zlego?
Albo wiesz albo nie wiesz...

nie ma tak latwo. kolega Ci napisal to i tamto, poczytaj i pokombinuj a jak dalej bedzie problem to napisz do mnie maila to podam Ci telefon do ojca i sobie pogadasz.

Ale to nie ja tu jestem strona...

TA

Data: 2011-08-22 23:46:30
Autor: wromek