bezprawne uzytkowanie garazu

Data: 2011-08-18 19:36:19
Autor: Gotfryd Smolik news
bezprawne uzytkowanie garazu
On Thu, 18 Aug 2011, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Witam,
Jest sobie garaz dzierzawiony od gminy. Od 30-40 lat.
Co miesiac jest uiszczana stosowna oplata.
Na poczatku roku przyszly poczta nowe stawki oplat i takie byly
systematycznie placone.
Ale wlasnie przyszlo pismo z Gminy, ze poprzednia umowa wygasla w
styczniu br i prosza o podpisanie nowej umowy.
OK
Ale przyszlo tez wezwanie do platnosci 900zl tytulem kary za bezprawne
(bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?

  Obawiam się, że "kara" nie jest "karna", tylko "umowna".
  I że wynika z poprzedniej umowy, w której było takie zastrzeżenie
zaakceptowane przez najemcę.
  Obejrzałeś tę umowę?
  Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

I co z tym mozna zrobic?

  Jeśli jest tak jak myślę, to niewiele :(

Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.

  Można się zgodzić.
  Nie wiem czy nie da się znaleźć jakiegoś przepisu, który
zobowiązywałby do uprzedniego powiadomienia konsumenta
o pojawieniu się długu, wzorem specprzepisów dla dostawców
mediów.
  Ale obawiam się że nie ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-20 23:18:49
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <Pine.WNT.4.64.1108181933300.3452@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

zaakceptowane przez najemcę.
  Obejrzałeś tę umowę?
  Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

Faktycznie jest:

"W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci 200% czynszu dzierzawnego."

Jakie znowu odszkodowanie???
Czy ktos poniosl jakas szkode?

Jak mowilem, sam czynsz dzierzawny byl regularnie placony.
Te nowe stawki o ktorych mowilem, to jak sie okazuje nie byla podwyzka czynszu dzierzawnego, a decyzja o nowej wysokosci podatku od nieruchomosci (znaczy od gruntu i dzierzawionego garazu) na rok 2011. To przyszlo na 10 dni przed wygasnieciem umowy, w styczniu.
Oczywiscie zaplacone.

Ale jest jeszcze jeden 'ciekawy' punkt umowy:
'Dzierzawca nie jest uprawniony do dokonywania potracen z czynszu dzierzawnego zadnych sum z tytulu roszczen wobec m.st. Warszawy.'

TA

Data: 2011-08-21 17:55:42
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <Titus_Atomicus-B71F95.23184820082011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

"W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci 200% czynszu dzierzawnego."

IMHO ta umowa zawiera kluzule calkiem jak regulaminow operatorow sieci komorkowych albo kablowek.
A tymczasem jest to standardowa umowa w gminie/m. st. W-wa.

Nie rozumiem tez jednego.
Ten garaz zostal wybudowany wlasnymi rekami (i AFAIK za wlasne pieniadze) przez obecnego najemce jakies 40 lat temu.
A teraz ten najemca musi placic nie dosc ze podatek od gruntu i garazu to jeszcze ten 'czynsz dzierzawny'. I wciaz jest tylko najemca.
To przeciez gorzej niz za komuny?

TA

Data: 2011-08-21 19:28:33
Autor: wromek
[...]

to zobacz moj post:
"Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój własny garaż" z
11 października 2009 17:21

Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i tez go probuja obciazac za bezumowne.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-21 19:45:23
Autor: Titus Atomicus
bezprawne uzytkowanie garazu
In article <j2rf87$tv3$1@news.onet.pl>,
 "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

to zobacz moj post:
"Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój własny garaż" z

No faktycznie jest:
<http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/skonczyla;sie;umowa;dzierzawy;gru
ntu-miasto;chce;mi;teraz;wynajac;moj;wlasny;garaz,watek,860273-p1.html>

Ale nie rokuje to dobrze...

Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i tez go probuja obciazac za bezumowne.

Mhm.

TA

Data: 2011-08-21 22:42:58
Autor: wromek
[...]

Bo? dla mnie sprawa jest prosta: albo miasto placi odszkodowanie za wzniesienie garazu na ich gruncie bo wydali zgode na budowe albo sprzedaje grunt pod garazem mojemu ojcu zgodnie z art. 231 KC ale paragrafu nie przytocze (sa 2 do wyboru) albo dzierzawi mu grunt pod garazem nadal :)

--
pozdrawiam, wromek

bezprawne uzytkowanie garazu