bezwładność MTB, czyli 1cm na rok :)

Data: 2020-07-22 18:47:39
Autor: ąćęłńóśźż
bezwładność MTB, czyli 1cm na rok :)
No nie wiem, bodajże w roku 1989 czyli ponad 30 lat temu kupiłem ATB z Rometu na oponach 26x2,125'' (Vredestein).
Ale o tym, jaki był tragiczny, dowiedziałem się później, gdy już nastał kapitalizm ;-)
Choć jedną rzecz miał na mocny plus: plastikowe (lub okładane plastikiem) rączki hamulców (Lee Chi czy jakieś podobne azjatyckie łapki).
Najgorzej nie cierpię we współczesnych rowerach marznięcia palców od klamek - jeżdżę 365/12.

-- -- -
powyżej 1.95 cala to juz była fanaberia.

Data: 2020-07-22 21:20:30
Autor: Fordanser
W dniu 22.07.2020 o 18:47, ąćęłńóśźż pisze:

Choć jedną rzecz miał na mocny plus: plastikowe (lub okładane plastikiem) rączki hamulców (Lee Chi czy jakieś podobne azjatyckie łapki).

Miałem kiedyś plastikowe i już nigdy więcej! Czuć było jak się uginają.

Najgorzej nie cierpię we współczesnych rowerach marznięcia palców od klamek - jeżdżę 365/12.

Od klamek? A od samego mroźnego powietrza?

--
fordanser

Data: 2020-07-22 23:14:04
Autor: ąćęłńóśźż
bezwładność MTB, czyli 1cm na rok :)
Powietrze jest izolatorem, a aluminium doskonałym przewodnikiem.
To samo (marznięcie palców dłoni) obserwuję w chłodne dni (takie, w które normalnie nie pomyślałbyś o rękawiczkach na spacer) u dziecka, które czuje się oczywiście bezpieczniej trzymając palce na klamkach.

-- -- -

Data: 2020-07-23 08:38:07
Autor: bans
bezwładność MTB, czyli 1cm na rok :)
W dniu środa, 22 lipca 2020 23:14:27 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Powietrze jest izolatorem,

Nie ma się to nijak do jazdy na rowerze.
Izolująco to działa wtedy gdy jest uwięzione np. między włóknami rękawicy.

Data: 2020-07-23 20:40:58
Autor: ąćęłńóśźż
bezwładność MTB, czyli 1cm na rok :)
Chyba jeszcze nikt nie przymarzł do powietrza, ale do aluminium to jak najbardziej.
Głupie trzymanie za stery (zwykle aluminiowe) podczas mrozu (bo np. chcesz rower podprowadzić kawałek) wykańcza dłonie.
Karbon lepszy ;-)

-- -- -