Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   bi-xenon montaż zakup kilka pytan

bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Data: 2009-10-30 13:31:23
Autor: Sztajfa
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy beda mialy niodpowiednie wtyczki itd. czy tak naprawde nie ma roznicy???
do motocykla kosztuja okolo 280zl szt tutaj za 400 mam 2 szt.
a moze macie jakies namiary na sprawdzone sklepy?

i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur

Data: 2009-10-30 15:37:13
Autor: Piotr Rezmer
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
Sztajfa pisze:

jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?

Poszukaj w archiwum postów od Jamesa, instalował u siebie.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-11-01 02:57:02
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Uzytkownik "Sztajfa" <aszreniawa@wp.pl> napisal w wiadomosci news:1q7jiv2cf5kyp.1s7gf1vpk7uq7.dlg40tude.net...
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy

Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak tam trzeba moim zdaniem zrobic

a w ogóle to polecam.
przedtem nienawidzilem jezdzic w nocy a teraz widac wszystko i jest naprawde swietnie, ogromna róznica.

pozdro
greg

Data: 2009-11-01 06:20:42
Autor: Tytus
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka

***Uzytkownik "Sztajfa"
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
 zwiazku z tym mam kilka pytan motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
 schowac???

Przetwornice sa male i lekkie u mnie jest jedna przypieta trytytkami pod rama - pasowala idealnie.
Nic nie cialem dlatego przekaznik mam widoczny z boku rowniez pod rama zlapany rowniez trytytka do linki ssania :).

*** jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic

Jesli masz H4 to wklej HID do przejsciowki silikonem - u mnie prawdopopodobnie od drgan  sam zarnik wysunal sie i stopil przejsciowke ale bez szemrania dali mi druga. Ogolnie gwarancje na 2 lata mi dali ale w tym chyba nie ma co sie zepsuc/ Na lampe nic nie wplynie bo temperatura pracy HID jest znacznie nizsza nie halogenu. IMO nie ma sensu montowac tego jesli masz ryflowane szklo.
No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

--
       Tytus
zólte najszybsze

Data: 2009-11-03 13:00:59
Autor: de Fresz
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:

No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))


--
Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2009-11-03 13:10:45
Autor: KJ Siła Słów
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
de Fresz pisze:

Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))

Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

KJ co z przepisow to zna tylko 2.
Oba na jajecznice.

Data: 2009-11-03 19:18:43
Autor: Tytus
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka
"KJ Siła Słów"
i de Fresz pisze:

Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))

Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

Rajt - choc po 22.09 troszke sie to skomplikowalo ale zawsze pozostaje liczyc na niewiedze innych :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-03 09:28:47
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Uzytkownik "greg" <greg@fakeaddress.com> napisal w wiadomosci news:hcipto$bpc$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "Sztajfa" <aszreniawa@wp.pl> napisal w wiadomosci news:1q7jiv2cf5kyp.1s7gf1vpk7uq7.dlg40tude.net...
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy

Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak tam trzeba moim zdaniem zrobic


Wiec tak:

zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada sie do dwóch motocykli.

Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce.
Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i przeszkadza.
Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest. Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni.
Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do przetwornicy.  Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi.

Podlaczone dziala bardzo dobrze.


Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki.


Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia.
Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K.

Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia.

Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem.

Data: 2009-11-03 00:40:33
Autor: doktorski
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -
natenpszykuat - niemieckiego policjanta?

pzdr, dr
FJR/525

Data: 2009-11-03 10:38:21
Autor: Norbi
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
doktorski pisze:
On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -

Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo poprawiac...

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-11-03 12:23:51
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Uzytkownik "Norbi" <norbisz1@o2.pl> napisal w wiadomosci news:hcouab$jc4$1nemesis.news.neostrada.pl...
doktorski pisze:
On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -

Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo poprawiac...

Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.


Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.


Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.


No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Se wymienie jak sie skonczy.

pozdro
greg

Data: 2009-11-03 03:39:11
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 12:23, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie
ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.

Ale przechodziłeś już przegląd z tym oświetleniem?
Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie
cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.

No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 03:59:47
Autor: doktorski
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.

(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

pzdr, dr
FJR/525

Data: 2009-11-03 04:19:01
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 12:59, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:

(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

Podobnie jak ja.

Jakiś czas temu myślałem o bi-xenonie - ogólnie fajna sprawa ale jest
to niezgodne z prawem a do tego może być jeszcze uciążliwe dla innych
użytkowników dróg jak jest nieumiejętnie zrobione. W Polsce to wiele
patroli zleje sprawę, trochę ludzi sobie poklnie ale za granicą to już
może nie być tak kolorowo.

Skończyło się na żarówkach Osram NightBreaker i jestem mega
zadowolony, żebym nawet miał te żarówki zmieniać co sezon to nie
zamienię ich na nic innego (komplet dwóch żarówek - 40zł). Różnica
między zwykłymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim
zajaranym tematem bi-xenonów którym jest za mało światła. Nie jest tak
dresiarsko biało-niebiesko ale bezpieczeństwo w nocy podnosi się
bardzo. Jedyna różnica jaką zauważyłem i co z resztą jest normalne -
słabo się jedzie w mgle lub w mocnej mżawce.

Swojego czasu widziałem jakiegoś idiotę w merolu, nie wiem co on tam
miał włożone ale w letni słoneczny dzień nie widziałem jego lamp ani
tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widziałem dwie
zajebiście mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawać zakaz
posiadania pojazdów.
--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 13:22:58
Autor: greg
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan

Użytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e4523310-5341-46af-b8c7-03db51d3231el2g2000yqd.googlegroups.com...
On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.

(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.




No to wielkie aj waj,

wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał, wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.


10 minut?

pozdr
greg

Data: 2009-11-03 04:56:51
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:22, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

No to wielkie aj waj,

wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na
odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał,
wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.

No chyba, że akurat trafi się pan służbista i nie pozostawi Ci wyboru
dzwoniąc po lawetę. A pudełeczko na palnik też wozisz ze sobą?

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 16:19:11
Autor: greg
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan

Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:f53ffdc1-fb9d-4aab-bb79-0e2ef22eadbfl13g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:22, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

No to wielkie aj waj,

No chyba, że akurat trafi się pan służbista i nie pozostawi Ci wyboru
dzwoniąc po lawetę. A pudełeczko na palnik też wozisz ze sobą?


Wymienisz zanim laweta dojedzie.
Palnik schowasz do pudełeczka po żarówce.
 :-)

greg

Data: 2009-11-03 19:26:17
Autor: Tytus
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan
Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostęp do lampy - u mnie 3 min...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-04 11:14:00
Autor: Glub
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-03 19:26:17 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:

Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostęp do lampy - u mnie 3 min...

to i tak szybko, bo u mnie cały przód trzeba rozbierać [przynajmniej dostęp do akku jest normalny bo w t-maxie to porażka]
--
Glub

Data: 2009-11-03 13:49:59
Autor: Kuczu
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan
doktorski pisze:

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-11-03 05:03:09
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:49, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
moze.

A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych
rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na
tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd?

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 14:42:21
Autor: Kuczu
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan
Artur Zabroński pisze:

A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych
rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na
tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd?

A o to to moga. Ale w zyciu mnie nikt w NRD nie zatrzymal za wydechy. A raz juz nawet mialem zatrzymanie z rewizja osobista. Ale o wydechach nikt z obecnych tam 10 policjantow nie wspomnial. Jedna panna w mundurze zagladala w rury czy cos tam w nich jest ale nic nie znalazla i slowka mi nie powiedziala.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-11-03 15:05:29
Autor: newrom
bi-xenon monta? zakup kilka pytan
On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Jedna panna w mundurze zagladala w rury

W czasie tej rewizji osobistej?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-03 15:06:37
Autor: Norbi
bi-xenon monta? zakup kilka pytan
newrom@spamcom.com pisze:
On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Jedna panna w mundurze zagladala w rury

W czasie tej rewizji osobistej?


Nie wnikaj za bardzo... :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-11-03 19:22:22
Autor: Tytus
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan
Czesc

*** "Kuczu"
Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.
Rowniez na dzikim poludniu i wschodzie nie spotkalem sie z olewaniem prawa kraju zarejestrowania pojazdu.
A slyszalem legendy...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-03 19:57:12
Autor: de Fresz
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.

A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-11-03 20:52:53
Autor: Monster
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
de Fresz pisze:
On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.

A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

tak o nożyczki,długość 14,5cm zamiast 14,czy cuś,a nasi ich za niemanie gaśnic,więc odpuścili:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2009-11-03 21:22:07
Autor: Kuczu
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
de Fresz pisze:

A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.) Wymagania w poszczegolnych krajach sa rozne i latwo znalezc o nich informacje. Ale trudno przed kazda podroza zagraniczna dostosowywac technicznie pojazd do przepisow obowiazujacych w innym kraju a odmiennych od kraju rodzinnego.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-11-03 21:31:26
Autor: Leszek Karlik
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On Tue, 03 Nov 2009 21:22:07 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]
A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich  kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl  obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze  doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.)

Ale jeżeli dany kraj jest sygnatariuszem konwencji Wiedeńskiej to możesz,
ale nie musisz :-)


--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-11-03 21:50:22
Autor: Tytus
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka

***Użytkownik "de Fresz"
A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich
kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

Taaa pamietam,  to byl okres kiedy faszysci byli lekko przymroczeni spalinami kamazow i mazow wywozacych z germanii wszystkiego czego nie przyjmowaly ich zlomy i wysypiska smieci.
A bolandia okazala sie narowista i juz nie lykala odpadow z hut wiec i kara musiala byc odpowiednia

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-03 13:07:51
Autor: de Fresz
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo.


--
Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2009-11-03 13:16:38
Autor: newrom
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl>
wrote:

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo.

Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).
Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-03 04:21:35
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:

Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 13:24:48
Autor: newrom
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem.

ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.
Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-)

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
nazywa.

A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.

Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo
gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy
szaroburoimokro).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-03 06:15:06
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:

ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Kup i zobacz ;-) Ja słyszałem tylko opinie, że nie ma to sensu bo nie
da się tego ustawić później.

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
nazywa.

Ale bez jakichś udziwnień typu "Xenon effect"? Bo tych żarówek
ostatnio są setki, u mnie najlepiej świecą właśnie Osram NightBreaker.

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 06:18:47
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 15:15, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:

> ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Kup i zobacz ;-) Ja słyszałem tylko opinie, że nie ma to sensu bo nie
da się tego ustawić później.

Ano i jeszcze jedno, nie wiem jaką masz lampę u siebie tzn. czy
żarówkę dwużarnikową czy dwie żarówki. Bo w przypadku bi-xenona zmiana
długie/krótkie polega tylko na przesunięciu się bańki, w przypadku gdy
masz dwa palniki to przełączenie na długie może parę sekund potrwać
zanim się odpali, to samo poganiacz.

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-04 09:01:17
Autor: newrom
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On Tue, 3 Nov 2009 06:15:06 -0800 (PST), Artur Zabroński
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Kup i zobacz ;-)

Pewnie tak sie skonczy.

Ale bez jakichś udziwnień typu "Xenon effect"? Bo tych żarówek
ostatnio są setki, u mnie najlepiej świecą właśnie Osram NightBreaker.

Moze i one maja jakis ksenon efekect, ale zadnego dresowatego
malowania sobie nie przypominam :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-04 02:09:48
Autor: Glub
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:
On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński

<artur.zabron...@gmail.com> wrote:
>Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem.

ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

>Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-)

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
nazywa.


Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

Szanowna redakcja może się ustosunkować?

Kobicie w matizolocie osrajki wymieniłem mniej jak po roku używania.

--
Glub

Data: 2009-11-04 11:21:19
Autor: Tytus z fabryki
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3 miesiace. Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w jednosladach (zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej

Data: 2009-11-05 10:40:14
Autor: huck
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Użytkownik "Tytus z fabryki" <vtr1000f@o2.pl> napisał w wiadomości news:hcrkj2$le0$1inews.gazeta.pl...
Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3 miesiace. Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w jednosladach (zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej
takie to zarówki +30,+50,+cholera wie ile
wystepuja w jakis dziwnych odmianach
ale łączy je jedno
zeby zachowac dopusczalna moc zarówki a wyciagnac wiecej swiatła (lumenów?)
maja ciensze zarniki zeby ich temperatura wyzsza była
cienszy zarnik= mniejsza trwałośc, odpornosc na przeciazenia
ja mam założoną  taką philips cos-tam-cos-tam co niby dobrze wdesczu swieci
i faktycznie swieca lepiej ze +50 to bym nie powiedział ale +10 to bym sie zgodził
załozona jakies 19 kkm temu i nie padła jeszcze
ale jak padnie to założe nastepna jak dla mnie trawłośc 20 kkm jest okej jak ciut lepiej widac
pozdroo
huck

Data: 2009-11-04 11:38:07
Autor: newrom
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On Wed, 4 Nov 2009 02:09:48 -0800 (PST), Glub <glubone@gmail.com>
wrote:

Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

aha

Szanowna redakcja może się ustosunkować?

nie uzywalem osram nb.

Kobicie w matizolocie osrajki wymieniłem mniej jak po roku używania.

a ja dlugo mialem v+ i nic sie z nimi nie dzialo, z drugiej strony
czytalem ze ludziiom padaja.

pozdr
newrom
PS a najlepiej to w nocy spac, a jezdzic od switu :)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-03 13:37:20
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:0dca2b6a-2abb-4a9b-9f9f-68c22f3e3ce4m26g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:

Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.




Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops gotowy...

Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

Ja wymieniłem i jestem super zadowolony, wszystkim polecam.

greg

Data: 2009-11-03 04:50:47
Autor: Artur Zabroński
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
On 3 Lis, 13:37, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracający po nocy z dyskoteki.
Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
gotowy...

Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

Panom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No
chyba, że na przegląd wkładasz normalną H4.

--
Artur
Zygzak 12

Data: 2009-11-03 16:59:36
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:2b76854a-c28e-4576-b754-e1291564a0ef37g2000yqm.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:37, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:

Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracający po nocy z dyskoteki.

Mnie też wkurwiają

Zauważyłem taką zależność, że im mniejsza lampa tym bardziej oślepia.
Oczywiście dużo też zależy od odbłyśnika i precyzji elementów optycznych.
Generalnie w starych samochodach były słabe lampy i te oślepiaja strasznie po założeniu xenona.

Mój trampek pod tym względem nie jest taki zły, sprawdzałem i w lusterku i z przeciwka i nie oślepia, naprawdę, niedowiarków zapraszam na wizję lokalną.


Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
gotowy...

Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

Panom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No
chyba, że na przegląd wkładasz normalną H4.

Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale jak sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod okładką dowodu jest takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego można powiedzieć...
Pany władza też mnie jeszcze na tę okoliczność nie indagowali.
Wyobrażam sobie, że jak się ktoś przyczepi to przełoże na h4, moment to trwa.

greg

Data: 2009-11-03 18:48:13
Autor: Piotr Rezmer
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
greg pisze:


Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale jak sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod okładką dowodu jest takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego można powiedzieć...
Pany władza też mnie jeszcze na tę okoliczność nie indagowali.
Wyobrażam sobie, że jak się ktoś przyczepi to przełoże na h4, moment to trwa.


Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?
Np. coś w tym rodzaju:

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_35_242&products_id=805

Ma TUV-a, ale nie wiem co na to polski diagnosta.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-11-04 08:17:17
Autor: Tytus z fabryki
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID w jednosladach.

T.

Data: 2009-11-04 11:18:26
Autor: Glub
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-04 08:17:17 +0100, "Tytus z fabryki" <vtr1000f@o2.pl> said:

Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego
zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID
w jednosladach.

T.

jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje.
--
Glub

Data: 2009-11-04 11:22:41
Autor: Tytus z fabryki
bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Siemka

***"Glub"
jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje.


Nie mogiem bo nie umiem :)

T.

Data: 2009-11-03 13:47:33
Autor: de Fresz
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-03 13:16:38 +0100, newrom@spamcom.com said:

On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl>
wrote:

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.

Nie ma idealnie bialej bieli,

Powiedzmy że można przyjąć, iż jednak jest.


sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem

To już raczej pochmurne niebo. Pełne słonce to jakieś 5000-5800 w zależności od miejsca na ziemi, pory roku etc. Ustandardowiło się na 5500K.


potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).

Wschód/zachód słońca.


Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

Dokładnie tak, ale tylko pod jednym warunkiem - że nie ma innego puktu odniesienia. Jednak jeśli ktoś by Ci zapalił 3 lampki o temp. 4000, 5500 i 6500K, to odczuwalnie najbardziej biała (neutralna) będzie właśnie ta środkowa. Wielokrotnie testowane.


Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Mi całkiem nienajgorzej (choć też kapcie nie spadają) jeździ się na Philips MotoVision - lepsiejsza od Osrama +30, plus w komplecie bajeranckie pomarańczowe odbłyski, które to niby poprawiają wyróżnialność w tłumie wózków. Choć do latania po ciemnicy do przyszłego sprzęta raczej założę jakieś dodatkowe Helle.


--
Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2009-11-03 13:40:57
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hcp6em$mkq$1inews.gazeta.pl...
On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo.



Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

greg

Data: 2009-11-03 13:52:20
Autor: de Fresz
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan
On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo.



Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny się sprawdzić światła bardziej żółtawe.


--
Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2009-11-03 15:19:46
Autor: greg
bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hcp924$41q$1inews.gazeta.pl...
On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo.



Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny się sprawdzić światła bardziej żółtawe.




Nie zrówciłem uwagi. Popatrze.

greg

Data: 2009-11-05 08:42:02
Autor: Sztajfa
bi-xenon montaż zakup kilka pytan


i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur

witam.
kupilem te:
http://moto.allegro.pl/item798957072_bi_xenon_h4_6000k_zestaw_do_motocykla_krakow.html

zobaczymy jak to sie bedzie sprawowalo. jesli cos nie bedzie dla mnie jasne
z montazem pozwolicie ze " zawroce Wam" glowe na grupie:)
dzieki za wszelka pomoc i odpowiedzi na moj post.
pozdrawiam
Artur

bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona