bicykl

Data: 2009-03-23 18:36:08
Autor: Piotr
bicykl
Zapraszam wszystkich do obejrzenia bicykli na stronie

www.bicykl.webpark.pl

Data: 2009-03-23 19:39:11
Autor: dobrov
bicykl
Piotr pisze:
Zapraszam wszystkich do obejrzenia bicykli na stronie

www.bicykl.webpark.pl

Bicykl fajny, ale przy okazji mnie zastanawia następująca rzecz:

Jakim cudem ktoś kiedyś wymyślił że rower ma mieć ogromne koło na przedzie?
Niewygodne to, niebezpieczne - normalnie nobel mu się należał :)

Data: 2009-03-23 19:00:40
Autor: Brkzzz
bicykl
On 23 Mar, 19:39, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:
Piotr pisze:

> [...]

Jakim cudem ktoś kiedyś wymyślił że rower ma mieć ogromne koło na przedzie?
Niewygodne to, niebezpieczne - normalnie nobel mu się należał :)

Chodziło zapewne o to, aby napędzać większe kolo, a bez łańcucha
umieszczenie korby w osi tylnego byłoby stosunkowo nieergonomiczne,
nie sadzisz?

Data: 2009-03-24 12:44:48
Autor: Coaster
bicykl
Piotr pisze:

[...]

Sek w tym, ze wtedy nie chodzilo o ergonomie. Klasyczny _safety' z napedem na tyl mial sie dopiero pojawic ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-03-25 00:03:31
Autor: Ryszard Mikke
bicykl
Brkzzz <el-burakos@tlen.pl> napisał(a):

> Bicykl fajny, ale przy okazji mnie zastanawia nast=EApuj=B1ca rzecz:
>
> Jakim cudem kto=B6 kiedy=B6 wymy=B6li=B3 =BFe rower ma mie=E6 ogromne ko=
=B3o na przedzie?
> Niewygodne to, niebezpieczne - normalnie nobel mu si=EA nale=BFa=B3 :)

Chodzi=B3o zapewne o to, aby nap=EAdza=E6 wi=EAksze kolo, a bez =B3a=F1cuch=
umieszczenie korby w osi tylnego by=B3oby stosunkowo nieergonomiczne,
nie sadzisz?

Czy ja wiem?

Tylne koło wielkie, z korbą, a przednie jeszcze dalej niż w Harleyu,
to by mogło działać...

rmikke

Data: 2009-03-23 20:22:23
Autor: Adrian S.
bicykl
dobrov wrote:

Jakim cudem ktoś kiedyś wymyślił że rower ma mieć ogromne koło na
przedzie?

 powód był, znikł jak się tylko pojawił napęd łańcuchowy. Potrafisz
wydedukować czy dać następne podpowiedzi?

Niewygodne to, niebezpieczne - normalnie nobel mu się należał :)

 raczej ignobel :D --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-24 20:01:30
Autor: dobrov
bicykl
Adrian S. pisze:
dobrov wrote:

Jakim cudem ktoś kiedyś wymyślił że rower ma mieć ogromne koło na
przedzie?

 powód był, znikł jak się tylko pojawił napęd łańcuchowy. Potrafisz
wydedukować czy dać następne podpowiedzi?

No ale kółka zębate chyba już wtedy znali prawda?
Tudzież przekładnie pasowe.
Niepojęte, że to się w ogóle przyjęło...

Data: 2009-03-25 00:24:05
Autor: Gotfryd Smolik news
bicykl
On Tue, 24 Mar 2009, dobrov wrote:

Adrian S. pisze:
dobrov wrote:

[...]

  I teraz sobie rozrysuj konstrukcję, biorąc pod uwagę pewne ograniczenia
technologiczne owych czasów.
  Sugeruję że takie kółko zębate albo koło przekładni pasowej dobrze
by było zamocować symetrycznie, dając końce osiek z prawej i lewej strony.
  I najlepiej żeby te ośki nie przechodziły przez środek szprych... ;)

Niepojęte, że to się w ogóle przyjęło...

"Nie było lepszych"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-25 00:05:36
Autor: Ryszard Mikke
bicykl
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

> [...]

  I najlepiej żeby te ośki nie przechodziły przez środek szprych... ;)

> Niepojęte, że to się w ogóle przyjęło...

No i ile by to ważyło...

rmikke

Data: 2009-03-24 01:34:22
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
bicykl

[...]

Chcieli jeździć szybciej.

zyga

Data: 2009-03-24 10:55:55
Autor: Jan Cytawa
bicykl
Zygmunt M. Zarzecki napisał:

> Jakim cudem ktoś kiedyś wymyślił że rower ma mieć ogromne koło na przedzie?
> Niewygodne to, niebezpieczne - normalnie nobel mu się należał :)

Chcieli jeździć szybciej.

Wtedy nie bylo jeszcze lancuchow. ALe dosyc szybko dojrzeli do tego, ze
taki bicykl jest cholernie niebezpieczny.

Jan Cytawa

Data: 2009-03-24 14:13:01
Autor: Coaster
bicykl
Jan Cytawa wrote:
Zygmunt M. Zarzecki napisał:

[...]

Chyba jednak nie dosc szybko ;-)
http://tinyurl.com/ys8pv5

Data: 2009-03-24 14:25:00
Autor: MadMan
bicykl
Dnia Tue, 24 Mar 2009 14:13:01 +0100, Coaster napisał(a):

Wtedy nie bylo jeszcze lancuchow. ALe dosyc szybko dojrzeli do tego, ze
taki bicykl jest cholernie niebezpieczny.

Chyba jednak nie dosc szybko ;-)
http://tinyurl.com/ys8pv5

To jakaś demagogia jest. Rower z napędem łańcuchowym pojawił się 16 lat
po "bicyklu". --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-03-23 22:28:51
Autor: Wojciech Waga
bicykl
Piotr wrote:
Zapraszam wszystkich do obejrzenia bicykli na stronie

www.bicykl.webpark.pl

To ma opony? :)

Ile kosztuje taki rowerek? Wystarczy mi rząd wielkości :)

pozdr.
w.

Data: 2009-03-25 04:11:47
Autor: eptasinski
bicykl
On 23 Mar, 22:28, Wojciech Waga <adun_wy...@o2.pl> wrote:

Ile kosztuje taki rowerek? Wystarczy mi rząd wielkości :)
Na chwilę obecną coś koło 500zł, ale jeszcze 4dni do końca;)

bicykl