bieg terminu płat. faktury

Data: 2009-08-31 10:41:52
Autor: Bartess
bieg terminu płat. faktury
Witam.
Od kiedy zaczyna się bieg terminu zapłaty za fakturę wysłaną pocztą listem poleconym? Chodzi mi o to, że np. na fakturze data wystawienia FV to 24. sierpnia, termin płatności to 7 dni, czyli data zapłaty na FV widnieje 31. sierpnia. Jeżeli taki list polecony trafił do adresata dopiero 30. sierpnia to ile dni, zgodnie z prawem, ma adresat na zapłacenie takiej FV? Czy jeden, jakby to wynikało z daty płatności jaka widnieje na FV, czy 7 dni liczone od daty doręczenia przez listonosza listu poleconego? Jaki przepis prawny reguluje te uwarunkowania?

Dziękuję i pozdrawiam __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4280 (20090726) __________

Data: 2009-09-01 18:44:21
Autor:
bieg terminu płat. faktury
[...]

Od momentu, jaki ustaliliście przy sprzedaży. Odroczona płatnoś cto umowna sprawa. Jak ustaliliście, że od daty wystawienia, to od daty wystawienia.

Data: 2009-09-02 12:42:10
Autor: Bartess
bieg terminu płat. faktury

[...]

Problem w tym, że w umowie było napisane, że - cytuję "zapłata w dniu montażu". A montaż jest niedokończony, bo zapomnieli sobie zamówić jakiejś części i zamontowali 4/5 rzeczy a na tą pozostałą 1/5 czekam już miesiąc. Ostatnio chciałem złożyć reklamację to mi powiedzieli, że bez FV reklamacji nie mogę złożyć i że mi wyślą FV pocztą na to co zamontowali. Wczoraj odebrałem tą FV z terminem płatności 7 dni, a data płatności wypada na dziś. Pomijając już to, to do kwoty FV jaka wynikałaby z tego co zrobili doliczyli sobie, 500 zł jako zaliczkę na to, co niby mają mi jeszcze zamontować. Zadatek płaciłem na samym początku w momencie składania zamówienia i nic nie było mówione, a tym bardziej pisane, że potem mogą chcieć kolejny zadatek. Co mam z tym zrobić? Odesłać FV i nie płacić? Zapłacić tylko tyle za ile mam zapłacić nie płacąc tych 500 zł? Czy jeszcze coś innego?

Dziękuję za odpowiedź. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4280 (20090726) __________

Data: 2009-09-03 12:27:42
Autor: Herald
bieg terminu płat. faktury
Dnia Wed, 2 Sep 2009 12:42:10 +0200, Bartess napisał(a):

[...]

Niech nie pierdolą głupot. Uświadom im że są w błędzie, albo że celowo
robią Cię w ciula.
Zerknij niżej/wyżej do wątku o paragonach.
Ponadto - nie zamawiałaś na pewno 4/5 tego czegoś, tylko całość. Jak
zamontują, odbierzesz to - wtedy nastąpi rozliczenie.

Data: 2009-09-03 13:07:00
Autor:
bieg terminu płat. faktury
Herald <herald@onet.eu> napisał(a):
> [...]

Niech nie pierdolą głupot. Uświadom im że są w błędzie, albo że celowo

Ewentualnie wyznacz termin, po którym odstąpisz od umowy. Po bezskutecznym upływie terminu wzywasz ich do demontażu przedmiotu i zamawiasz nową, lepszą ekipę.

GK

--

bieg terminu płat. faktury