bielizna termoaktywna

Data: 2011-01-17 15:20:13
Autor: watas
bielizna termoaktywna
Witam,
Wlasnie rozgladam sie za bielizna jak w temacie, czy poradzicie na co zwracac uwage. Nie wiem nic kompletnie o stosowanych materialach, grubosciach, przepuszczalnosci itp, a potrzebuje cos na okres przejsciowy zima/wiosna. Z gory przepraszam jak bylo juz na grupie, ale szukalem i nic mi sie sensownego nie wyswietlalo.
Moze, ktos poleci cos w miare przyzwoitego w rozsadnej cenie.
Pozdrawiam,
Wojtek M.

-- -
Sic transit gloria mundi

Data: 2011-01-17 18:48:20
Autor: Jan Werbinski
bielizna termoaktywna
Bielizna termoaktywna jest tak uniwersalna i praktyczna, 偶e przyda si臋 jej wi臋cej ni偶 jeden komplet. Kup cokolwiek, ale kilka komplet贸w. Z d艂ugimi i kr贸tkimi r臋kawami. Ka偶da dzia艂a, ale r贸偶nice pomi臋dzy poszczeg贸lnymi w艂贸knami najlepiej pozna膰 na w艂asnej sk贸rze.
Najta艅sze od najdro偶szych r贸偶ni膮 si臋 g艂贸wnie tym, 偶e si臋 wcze艣niej mechac膮 i gorzej wygl膮daj膮. Jedne w艂贸kna wyci膮gaj膮 ze sk贸ry rozprowadzaj膮 wilgo膰 po du偶ej powierzchni zwi臋kszaj膮c powierzchni臋 parowania. Inne wyci膮gaj膮 pot i przekazuj膮 go na zewn膮trz nie wch艂aniaj膮c go we w艂贸kna. W praktyce jest to dla mnie bez r贸偶nicy.

--
Jan Werbi艅ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2011-01-17 20:05:10
Autor: Pan 
bielizna termoaktywna
Najta駍ze od najdro縮zych r罂ni si g丑wnie tym, 縠 si wcze秐iej mechac i gorzej wygl眃aj. Jedne w丑kna wyci眊aj ze sk髍y rozprowadzaj wilgo po du縠j powierzchni zwi阫szaj眂 powierzchni parowania. Inne wyci眊aj pot i przekazuj go na zewn眛rz nie wch砤niaj眂 go we w丑kna. W praktyce jest to dla mnie bez r罂nicy.

Chocia niekt髍e dro縮ze (np. Odlo) od razu s zmechacone, a ta駍ze (np. Berkner) s do舵 sztywne. Wybra砮m tego ta駍zego, bo by w砤秐ie jakby "秝ie縮zy", chocia obie koszulki by硑 oczywi禼ie nowe. U縴wa砮m ju kilkana禼ie razy, pra砮m w pralce i koszulka Active Berknera wygl眃a wci笨 dobrze, nie straci砤 kszta硉u, ani w砤禼iwo禼i. Cen bym si zatem nie sugerowa, tym bardziej, 縠 warto mie tego wi阠ej (o r罂nych parametrach).

Koszulki z kr髏kim r阫awem uda硂 mi si kupi po 24 z na Allegro, tyle 縠 w硂skiej firmy bieli糿iarskiej SanPellegrino - dlatego tak tanie. Spisuj si 秝ietnie, wygl眃aj te nie糽e. Niestety ju ni na Allegro nie widuj.

Data: 2011-01-17 19:03:08
Autor: Wojo
bielizna termoaktywna
Moze, ktos poleci cos w miare przyzwoitego w rozsadnej cenie.

zerknij na: http://www.brubeck.pl/index.php/pl/tresc/glowna.html
Mo偶e co艣 Ci przypasuje.

Pozdr
Wojo

Data: 2011-01-17 19:41:11
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-17 15:20, watas pisze:
[...]

艁adnych par臋 lat temu napisa艂em artyku艂 (tutaj tylko fragment) "Super szmaty". Mo偶e co艣 Ci si臋 przyda.

Na pierwszej linii frontu
Walka o komfort i ciep艂o zaczyna si臋 na powierzchni sk贸ry. Stykaj膮ca si臋 ze sk贸r膮 bielizna jest niestety najcz臋艣ciej lekcewa偶onym elementem ubioru g贸rskiego. Je艣li kt贸rakolwiek warstwa termoaktywnej odzie偶y nie spe艂nia swoich funkcji to wszystkie trzy te偶 nie zapewni膮 w艂a艣ciwej ochrony i komfortu. To jest tak, jak z najs艂abszym ogniwem 艂a艅cucha, on decyduje o wytrzyma艂o艣ci. Nale偶y podkre艣li膰, 偶e w przypadku bielizny mamy do czynienia z transportem wody (potu) z powierzchni sk贸ry w postaci ciek艂ej. Odparowanie potu ju偶 na sk贸rze powodowa艂oby uczucie zimna i niepotrzebna strat臋 energii na ciep艂o parowania.
Tkaniny (dzianiny) stosowane do produkcji bielizny aktywnej mo偶na podzieli膰 na kilka grup: materia艂y z w艂贸kien kanalikowych i rowkowanych, materia艂y poliestrowe, dwuwarstwowe, dzianiny elastyczne oraz produkty naturalne.

Tkaniny z w艂贸kien kanalikowych i rowkowanych to przede wszystkim najbardziej znany Rhovyl鈥橴p, Rhovyl鈥橭n. W du偶ym powi臋kszeniu materia艂y te wygl膮daj膮 jak spaghetti, w艂贸kna s膮 rurkami lub maj膮 rowkowana powierzchni臋. Takie kszta艂ty pozwalaj膮 na wykorzystanie si艂 kapilarnych (zasysania wody) do transportu wody (potu). Pomi臋dzy w艂贸knami znajduje si臋, niejako uwi臋zione, powietrze, tworz膮c warstw臋 izoluj膮c膮 termicznie. Materia艂y te nie ch艂on膮 wilgoci a nawet po zamoczeniu schn膮 szybko. Odmiany Rhovyl鈥檜 przeznaczone s膮 na sezon wiosenno-jesienny (Rhovyl鈥橭n) i letni (Rhovyl鈥橴p). Rhovyl鈥橭n ma mniejsz膮 ni偶 Rhovyl鈥橴p zdolno艣膰 odprowadzania wody ale schnie oko艂o 60% szybciej.
Rhovyl鈥橴p ma o oko艂o 70% wi臋ksz膮 鈥榦ddychalno艣膰鈥 od brata. Bielizna uszyta z Rhovyl鈥檜 stosunkowo szybko si臋 mechaci co jednak nie wp艂ywa na jej funkcjonalno艣膰.
Dodatkow膮 w艂a艣ciwo艣ci膮 tkanin z Rhovyl鈥檜 jest ich ma艂e przewodnictwo elektryczne (suchy materia艂 zachowuje si臋 jak izolator) powoduj膮ce utrzymanie ujemnej jonizacji sk贸ry. Ujemne 艂adunki elektryczne pozostaj膮c na powierzchni materia艂u poprawiaj膮 kr膮偶enie krwi i zmniejszaj膮 dolegliwo艣ci reumatyczne.
Wad膮 Rhovyl鈥檜 jest brak impregnacji antybakteryjnej. Jak powa偶na to wada mo偶na si臋 przekona膰 po ca艂odniowym marszu w Rhovyl鈥檕wych skarpetach. Od贸r jest przera偶aj膮cy dlatego ten materia艂 na pewno nie nadaje si臋 na skarpety. Koszulki r贸wnie偶 nie sprawuj膮 si臋 najlepiej pod tym wzgl臋dem. Obecnie dost臋pna jest ju偶 wersja Rhovyl鈥檜 Antibacterial pozbawione powy偶szej wady.

Materia艂y poliestrowe to przede wszystkim Polartec firmy Malden Mills, mniej znany na polskim rynku Tecnopile firmy Pontetorto, ThermaStat firmy DuPont oraz Coolmax firmy North Cape. W艂贸kna poliestru modyfikowanego tworz膮 tkaniny puszyste, zawieraj膮ce du偶o powietrza. Nie ch艂on膮 wilgoci szybko transportuj膮c j膮 na zewn膮trz. Dla potrzeb produkcji bielizny u偶ywa si臋 polaru 100 (liczba 100 oznacza, 偶e waga 1 m2 materia艂u powinna wynosi膰 od 100 do 199 gram贸w) cz臋sto o specjalnie g艂adkiej fakturze. ThermaStat charakteryzuje si臋 podwy偶szonymi parametrami izolacji termicznej dzi臋ki rurkowej konstrukcji w艂贸kna.

Tkaniny dwuwarstwowe maj膮 zapewni膰 jeszcze lepszy, ni偶 opisane powy偶ej, transport wilgoci. Zasada dzia艂ania jest bardzo ciekawa, warstwa wewn臋trzna o ma艂ym wsp贸艂czynniku nasi膮kania (wszystkie tkaniny opisane powy偶ej) transportuje wilgo膰 z powierzchni sk贸ry do zewn臋trznej, hydrofilnej warstwy (na przyk艂ad bawe艂ny). Bawe艂na 鈥榣ubi鈥 magazynowa膰 wod臋 (oko艂o 15 razy wi臋cej ni偶 inne materia艂y syntetyczne) i dlatego nazywamy j膮 hydrofiln膮 czyli wodolubn膮. Przy du偶ym wysi艂ku, pot szybko odprowadzany jest do warstwy magazynuj膮cej wilgo膰 i powoli odparowuje, poprzez kolejne warstwy termoaktywnego ubioru przedostaj膮c si臋 do otoczenia. Dzi臋ki po艂膮czeniu materia艂贸w o r贸偶nych w艂asno艣ciach komfort sk贸ry nawet przy kr贸tkim, bardzo intensywnym wysi艂ku jest zapewniony a pozosta艂e warstwy ubioru lepiej sobie poradz膮 z powolnym odprowadzeniem pary wodnej. Bielizn臋 wykonan膮 z tego typu tkanin  rzadko spotykamy  w polskich sklepach. G艂贸wni przedstawiciele tej rodziny to: Polartec XT (20% dodatek bawe艂ny) i Tactel Aquator firmy DuPont.

Tkaniny elastyczne produkuje przede wszystkim ameryka艅ska firma Malden Mills. Naukowcy z tej firmy s艂usznie zauwa偶yli, 偶e bielizna aktywna powinna 艣ci艣le przylega膰 do cia艂a aby dobrze spe艂nia膰 swoje zadanie. Tylko materia艂 elastyczny jest w stanie sprosta膰 takim wymaganiom. Takimi materia艂ami s膮 Powerstretch i Polartec Power Dry. Powerstretch jest polarem z 10% dodatkiem Lycry. Lycra jest handlow膮 nazw膮 elastycznego materia艂u z w艂贸kien poliuretanowych (Elasthan). Ten materia艂 jest odporny na starzenie, morsk膮 wod臋 i promieniowanie ultrafioletowe. W rezultacie otrzymano niezwykle elastyczny  (w obu kierunkach) materia艂 izoluj膮cy termicznie jak polar. Powerstretch jest chyba najlepsz膮 tkanin膮 bieli藕nian膮 dost臋pn膮 na rynku. Polartec Power Dry jest r贸wnie偶 produktem Malden Mills. Posiada bardzo podobne parametry jak Powerstretch ale jest elastyczny (rozci膮gliwy) tylko w jednym kierunku. Utrudnia to dopasowanie bielizny do sylwetki, jest jednak ta艅szy. Oba materia艂y maj膮 impregnacj臋 antybakteryjn膮  kt贸ra nie dopuszcza do powstawania przykrego zapachu rozk艂adaj膮cego si臋 potu. Producentem odzie偶y z Powerstretch鈥檜 jest firma Kwark ze Szczecina (www.kwark.pl) a Alpinus u偶ywa Polartec Power Dry w swoich wyrobach.

Produkty naturalne (lub z przewag膮 naturalnych) to prawie wy艂膮cznie materia艂y we艂niane. Tak膮 bielizn臋 produkuje mi臋dzy innymi firma Ortovox   z materia艂u o nazwie Lantex. Jest to specjalnie przygotowana, 100 % tkanina we艂niana kt贸rej powierzchnia zosta艂a specjalnie przygotowana, tak aby by艂a mi艂a w dotyku. We艂na doskonale transportuje wilgo膰. Niekt贸re 藕r贸d艂a podaj膮 偶e ponad 10 razy lepiej ni偶 w艂贸kna syntetyczne. Wad膮 we艂ny jest nasi膮kliwo艣膰 wynosz膮ca oko艂o 40 % (w por贸wnaniu do 1 % dla w艂贸kien syntetycznych) oraz mniejsza odporno艣膰 na przetarcie. Czas schni臋cia jest te偶 d艂u偶szy. Ma za to doskona艂e parametry termiczne, znacznie lepiej 鈥榩achnie鈥 po ca艂ym dniu w臋dr贸wki ni偶 materia艂y syntetyczne. Z czystym sumieniem mo偶na bielizn臋 we艂nian膮 poleci膰 g贸ro艂azom je艣li oczywi艣cie kto艣 nie jest uczulony na we艂n臋. Tkanin膮 zawieraj膮c膮 17 % we艂ny jest materia艂 o nazwie Ullfrotte. Jest to kombinacja we艂nianego frotte z bawe艂n膮 (7 %), poliamidem (4 %), poliestrem (0,4 %) i akrylem (2 %).

Dla os贸b aktywnych, jako materia艂 na bielizn臋 mo偶na poleci膰 Powerstretch, Coolmax, Tactel Aquator, Rhovylon鈥橴p, Rhovylon鈥橭n (za wyj膮tkiem skarpet), Polartec Power Dry i Polartec XT.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-17 20:12:37
Autor: Henek D膮browski
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-17 19:41, Wojciech Wierba pisze:

艁adnych par臋 lat temu napisa艂em artyku艂 (tutaj tylko fragment) "Super
szmaty". Mo偶e co艣 Ci si臋 przyda.

Stachanowcy s膮 w艣r贸d nas ...
S膮 gdzie艣 te Twoje artyku艂y w necie ?
Musz臋 sobie kupi膰 troch臋 sprz臋tu, wi臋c poczyta艂bym ...

Kto produkuje obecnie polary z prawdziwego polara ?
mam w piwnicy m贸j pierwszy polar z 1989 roku ! oryginalny malden
i jest w znacznie lepszym stanie ni偶 te kt贸re kupi艂em 2 lata temu :-(

Pzdr Henek

Data: 2011-01-17 20:32:39
Autor: Przemek
bielizna termoaktywna

U偶ytkownik "Henek D膮browski" <henek@euroknowledge.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d3494a5$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nie HiM czasem?

pozdr
p.

Data: 2011-01-17 20:35:53
Autor: Jacek 'Jacoj' Jakubowski
bielizna termoaktywna
watas wrote:
[...]

Brubeck - bo mnie nie "gryzie", praktycznie nie mechaci si臋 i jest
IMHO bardzo dobrze zaprojektowana/uszyta czyli szwy s膮 p艂askie i omijaj膮
wra偶liwe i ruchome miejsca cia艂a (pachy, pachwiny), oraz u偶yte s膮 r贸偶ne
materia艂y w zale偶no艣ci od miejsca na ciele - np. pod pachami jest mi臋kki
"siatkowy" materia艂, na 艂okciach i kolanach jest grubszy i amortyzuj膮cy).
Lubi臋 te偶 moj膮 star膮 koszulk臋 firmy Necco - bo jest lu藕na (wi臋kszo艣膰
bielizny termoaktywnej jest obcis艂a do czego trudno mi si臋 przyzwyczai膰),
wygodna i odporna na mechacenie.

Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
Je秎i chcesz 縴 i pracowa w spokoju - nie wyprzedzaj szefa w rozwoju.

Data: 2011-01-17 21:51:11
Autor: S砤womir Szysz硂
bielizna termoaktywna
Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:35:53 +0100, "Jacek 'Jacoj' Jakubowski"
<jacojj@poczta.fm> wklepa(-a):

Brubeck - bo mnie nie "gryzie", praktycznie nie mechaci si i jest
IMHO bardzo dobrze zaprojektowana/uszyta czyli szwy s p砤skie i omijaj
wra縧iwe i ruchome miejsca cia砤 (pachy, pachwiny), oraz u縴te s r罂ne
materia硑 w zale縩o禼i od miejsca na ciele - np. pod pachami jest mi阫ki
"siatkowy" materia, na 硂kciach i kolanach jest grubszy i amortyzuj眂y).
Lubi te moj star koszulk firmy Necco - bo jest lu糿a (wi阫szo舵
bielizny termoaktywnej jest obcis砤 do czego trudno mi si przyzwyczai),
wygodna i odporna na mechacenie.

Z mojej strony dodam, 縠 u mnie sprawdzaj si koszulki HiMountain (Quick Dry),
zar體no w g髍ach jak i na rowerze. Dobre jest to, 縠 od 秗odka jest g砤dki,
przyjemny w dotyku materia.
Mog tak縠 poleci koszulki Hannah.

P.S.
Taka bielizna powinna by przy ciele, 縠by dobrze dzia砤砤.
--
S砤womir Szysz硂
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2011-01-18 00:16:07
Autor: Pr0NET
bielizna termoaktywna
On Jan 17, 3:20爌m, watas <watasWYTNI...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Brubeck jest ok (made in PL), po za tym Hannah, Devold (jako jedyni
chyba podaj zakres temperatur i maj bielizn -40 st C), Icebreaker
(chyba najdro縮za z merino) i Craft. Na ciep砮 lato to co raczej z
Coolmax'u. Pami阾aj te, 縠 taka bielizna musi by opi阾a na ciele, bo
inaczej s砤bo dzia砤.

Data: 2011-01-18 08:08:23
Autor: watas
bielizna termoaktywna
Wielkie dzieki, juz moge wybrac sie na zakupy. Przygladalem sie produktom Brubeck i przypadly mi nawet do gustu. Wielkie dzieki za artukul, przylaczam sie do prozby kolegi i chetnie bym sobie poczytal wiecej takich - gdzies to mozna jeszcze znalesc? Jeszcze tylko jedno pytanie moze glupie, ale podobno nie ma glupich pytan. Czy taka bielizne zmechacona mozna powiedzmy "ogolic" jak inne ubrania i czy to jakos wplynie na jej wlasnosci? Jesli oczywiscie proces ten wystapil po jakims czasie uzytkowania.
Pozdrawiam
Wojtek M.

-- -
Sic transit gloria mundi

Data: 2011-01-18 09:26:37
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 08:08, watas pisze:
Wielkie dzieki za
artukul, przylaczam sie do prozby kolegi i chetnie bym sobie poczytal
wiecej takich - gdzies to mozna jeszcze znalesc?

Ju偶 dawno mia艂y wszystkie moje artyku艂y z ostatnich lat by膰 dostepne
na 'pewnym' portalu. Ale 'kisz膮' si臋 prawa w艂asno艣ci do portalu.
Jak jakis temat sprz臋towy Was interesuje - piszcie na priva, pode艣l臋 artyku艂 (je艣li takowy napisa艂em).

Czy taka bielizne
zmechacona mozna powiedzmy "ogolic" jak inne ubrania i czy to jakos
wplynie na jej wlasnosci? Jesli oczywiscie proces ten wystapil po jakims
czasie uzytkowania.

IMVHO oczywi艣cie, 偶e mo偶na 'ogoli膰', tylko po co?
No chyba 偶eby wywrze膰 korzystne wra偶enie na partnerce podczas rozbieranej randki w "Morskim Oku" w ramach zimowego przej艣cia grani Krup贸wek z biwakiem. :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-18 10:21:28
Autor: watas
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 09:26, Wojciech Wierba pisze:
[...]

No tak :-), ale skoro to problem i wiele osob narzeka, ze sie mechaci to dla samych wzgledow estetycznych, chodzby dla rozbieranej randki w Morskim Oku :-). Juz calkiem serio to ciekaw bylem czy nie straci jakis tam wlasciwosci.
Pozdrawiam
Wojtek M.

-- -
Sic transit gloria mundi

Data: 2011-01-18 02:44:20
Autor: rabin
bielizna termoaktywna
a ja polecam Berknera.
chodzi砮m w sporej ilo禼i bielizny i z czystym sumieniem mog
powiedzie 縠 Berkner to jest to.
dobra cena za super jako舵.

rabi

Data: 2011-01-18 08:28:52
Autor: bans
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-17 15:20, watas pisze:

Moze, ktos poleci cos w miare przyzwoitego w rozsadnej cenie.

Rozs眃na cena dla ka縟ego mo縠 by inna.

Przepoci砮m sporo tego, powerdry, coolmax, ale po latach trafi砮m na bielizn Crafta i z kupowania innej zrezygnowa砮m.

Po za硂縠niu bluzy Crafta mia砮m uczucie, 縠 ona _grzeje_ (cho wcale nie by砤 gruba) co wcze秐iej mi si  z 縜dnym materia砮m nie zdarzy硂.

Niestety, to model sprzed kilku lat, wi阠 nie wiem, jak to si teraz nazywa, troch nazwy pozmieniali:

http://www.craft.se/

Sprzedaj ciuchy na r罂ne warunki i do r罂nych cel體, mam od nich bielizn, spodnie, wiatr體k i koszulki na rower - wszystko mi pasuje i spe硁ia swoje zadania.

--
bans

Data: 2011-01-18 14:39:25
Autor: Tomasz S骿ka
bielizna termoaktywna
Dnia Tue, 18 Jan 2011 08:28:52 +0100, bans napisa(a):

[...]

Ano, Craft jest super, niestety cenowo r體nie. Jestem pe砮n podziwu dla
ich marketingowc體 - nie jest 砤two zrobi BIELIZN tak, 縠by na pierwszy
rzut oka zim by硂 wida jaka firma ci ubiera/sponsoruje :) Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-01-18 14:41:55
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 14:39, Tomasz S骿ka pisze:

Ano, Craft jest super, niestety cenowo r體nie. Jestem pe砮n podziwu dla
ich marketingowc體 - nie jest 砤two zrobi BIELIZN tak, 縠by na pierwszy
rzut oka zim by硂 wida jaka firma ci ubiera/sponsoruje :)

Czy縝y BIELIZN Craft nosi硂 sie na wierzchu? :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-18 15:05:49
Autor: Look-R
bielizna termoaktywna
Witaj Wojciech,

W Twoim li禼ie datowanym 18 stycznia 2011 (14:41:55) mo縩a przeczyta:

Nie, ale pono metki robi do舵 d硊gie ;)

--
Pozdrav,
 Look-R

Data: 2011-01-18 15:06:27
Autor: watas
bielizna termoaktywna
Swoja droga ciekaw jestem, kto nosi "bielizne termoaktywna" jako bielizne. No koszulki czy to dlugi czy krotki rekaw
to napewno, ale czy tak zwane kalesony ktos nosi jako bielizne? Czy jednak czaja sie pod spodem gacie :-)

Data: 2011-01-18 15:17:48
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 15:06, watas pisze:

ale czy tak zwane kalesony ktos nosi jako bielizne? Czy
jednak czaja sie pod spodem gacie :-)

W moim przypadku 'czaj' si majtki/slipy (nie bokserki), czyli tak zwany "tr骿k眛 m阺ki elegancki" oczywi禼ie z tkaniny oddychaj眂ej
(najcz甓ciej firmy TCM szuj眂ej/firmuj眂ej dla Tschibo) -
- poliester+poliamid+elasthan.

BTW, poniewa doskonale mi sie w takich 'oddychajacych' majtkach
chodzi, to zak砤dam je nie tylko w g髍y, ale na przyk砤d na d硊g
(kilkunastogodzinn) podr罂 lotnicz.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-19 09:05:37
Autor: Olin
bielizna termoaktywna
Dnia Tue, 18 Jan 2011 15:17:48 +0100, Wojciech Wierba napisa(a):

poniewa doskonale mi sie w takich 'oddychajacych' majtkach
chodzi, to zak砤dam je nie tylko w g髍y, ale na przyk砤d na d硊g
(kilkunastogodzinn) podr罂 lotnicz.

Samolot to idealne miejsce na wielogodzinny trekking.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobiet, pami阾aj, to diabe!
 Ona jest swoistym piek砮m!"
papie Pius II

Data: 2011-01-18 15:22:38
Autor: Look-R
bielizna termoaktywna
Witaj watas,

W Twoim li禼ie datowanym 18 stycznia 2011 (15:06:27) mo縩a przeczyta:

[...]

Pod sp骴 obowi眤kowo slipy termoaktywne

--
Pozdrav,
 Look-R

Data: 2011-01-18 15:29:52
Autor: watas
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 15:22, Look-R pisze:
[...]

Nie zagrzeje Ci sie w tym tylek? ;-)

Wojtek M.

Data: 2011-01-18 15:34:24
Autor: Look-R
bielizna termoaktywna
Witaj watas,

W Twoim li禼ie datowanym 18 stycznia 2011 (15:29:52) mo縩a przeczyta:

[...]

No jak termoaktywne to jak si ma grza ;)
A tak serio to u縴wam http://www.sklep.brubeck.pl/produkt.php?&id=77 i
wsio OK.

--
Pozdrav,
 Look-R

Data: 2011-01-18 15:41:43
Autor: Zbynek Ltd.
bielizna termoaktywna
Elo

Look-R napisa(a) :

No jak termoaktywne to jak si ma grza ;)
A tak serio to u縴wam http://www.sklep.brubeck.pl/produkt.php?&id=77 i

eeee - bawe硁a. Cho tylko 60%.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz硂wiek zaczyna u縴wa dopiero wtedy rozumu, gdy ko馽z mu si
wszystkie mo縧iwo禼i.]

Data: 2011-01-19 03:31:54
Autor: Jacek G.
bielizna termoaktywna
On 18 Sty, 15:41, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
Elo

Look-R napisa(a) :

> No jak termoaktywne to jak si ma grza ;)
> A tak serio to u縴wamhttp://www.sklep.brubeck.pl/produkt.php?&id=77i

eeee - bawe硁a. Cho tylko 60%.
Ale za to:
"... gwarantuje jednocze秐ie przyjemny i mi硑 chwyt."
:)
--
Jacek G.

Data: 2011-01-19 13:29:52
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-19 12:31, Jacek G. pisze:

eeee - bawe硁a. Cho tylko 60%.
Ale za to:
"... gwarantuje jednocze秐ie przyjemny i mi硑 chwyt."

W 縜rgonie wspinaczkowym jest znane okre秎enie: "chwyt za przyrod",
ale nie s硑sza砮m o 'chwycie za przyrodzenie'.

:-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-19 16:50:39
Autor: Henek D眀rowski
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-19 13:29, Wojciech Wierba pisze:

W 縜rgonie wspinaczkowym jest znane okre秎enie: "chwyt za przyrod",
masz na my秎i "przewieszone trawki" ?
ale nie s硑sza砮m o 'chwycie za przyrodzenie'.
a to popularne u wiejskich dziewuch ..

Pzdr Henek

Data: 2011-01-19 17:07:38
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-19 16:50, Henek D眀rowski pisze:
W dniu 2011-01-19 13:29, Wojciech Wierba pisze:

W 縜rgonie wspinaczkowym jest znane okre秎enie: "chwyt za przyrod",
masz na my秎i "przewieszone trawki" ?

Mo縠 te by przewieszony krzak g硂gu - do舵 bolesny chwyt.

A utrzymuj眂 si w konwencji:
"po g砤dkich, przewieszonych p硑tach chy縪 mkn阬i ku w砤禼iwym trudno禼iom drogi"

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-20 07:44:39
Autor: bans
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-19 16:50, Henek D眀rowski pisze:

ale nie s硑sza砮m o 'chwycie za przyrodzenie'.
a to popularne u wiejskich dziewuch ..

Uwaga, b阣zie wulgarnie ;)

To jest mokra dziurka na fakera.

--
bans

Data: 2011-01-19 13:42:34
Autor: Zbynek Ltd.
bielizna termoaktywna
Jacek G. napisa(a) :
> [...]

eeee - bawe硁a. Cho tylko 60%.
Ale za to:
"... gwarantuje jednocze秐ie przyjemny i mi硑 chwyt."

A wiedzia砮m, 縠 co mi w tych gatkach nie pasuje. "Przyjemny i mi硑
chwyt"... hmmm... A jak za mocno 禼i秐ie?

Data: 2011-01-18 15:38:33
Autor: Zbynek Ltd.
bielizna termoaktywna
Look-R napisa(a) :
[...]

Goreteksowe.

Data: 2011-01-18 16:24:51
Autor: Henek D眀rowski
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 15:22, Look-R pisze:

Pod sp骴 obowi眤kowo slipy termoaktywne

To zakrawa na lekk perwersj ....
:-)
Pzdr Henek

Data: 2011-01-18 17:40:19
Autor: Wojciech Wierba
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 16:24, Henek D眀rowski pisze:
W dniu 2011-01-18 15:22, Look-R pisze:

Pod sp骴 obowi眤kowo slipy termoaktywne

To zakrawa na lekk perwersj ....

Racja, racja :-)
Za Wieszczem:
" pod sp骴 wi阠ej nic nie wdziewam, od razu si lepiej miewam"

:-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-18 15:45:19
Autor: Zbynek Ltd.
bielizna termoaktywna
Witam

watas napisa(a) :
[...]

Jak kto cytuje _na_wierzchu_ to mo縠 mu by te oboj阾ne, 縠 i
bielizn nosi na wierzchu :-P

W zasadzie nie rozumiem Twojego pytania. Pod spodem nosz gacie.
Termoaktywne. Na nich kalesony. Tako termoaktywne. Na to spodnie.
Czasem termoaktywne. Oczywi禼ie jak temperatura wymaga noszenia
kaleson體.

Data: 2011-01-18 21:42:18
Autor: adam
bielizna termoaktywna
W dniu 2011-01-18 15:06, watas pisze:
Swoja droga ciekaw jestem, kto nosi "bielizne termoaktywna" jako bielizne.

Nosz od szeregu lat, nie秏ia硂 napisz, 縠 jestem nawet prekursorem. Mama zawsze mnie t硊k砤 jak w zimie chodzi砮m bez kaleson, wi阠 musia砮m, wtedy z obawy przed kolejnym laniem, dzi z racji wieku. A 縠 dawniejsze bawe硁iane po ka縟ym praniu by硑 par cm kr髏sze, to po jakim czasie robi硑 si do p蟪 硑dki. Komfort chodzenia w tym by 縜den, bo gradient temperatury w tym miejscu by niez硑. Jak tylko wypr骲owa砮m ile lat temu pierwsz kurtk polarow,od razu kupi砮m w podwarszawskim Ameritexie odpowiedni ilo舵 "setki" i 縪na naszy砤 mi kilkanascie par kaleson i podkoszulek. Nosz je do dzi, zawsze tej samej d硊go禼i poni縠j kostek. Komfort nie do przecenienia. A 縠 swe w砤sno禼i termoaktywne dawno straci硑 (o ile je mia硑, bo mam w眛pliwo禼i czy polar to by orygina), nie ma 縜dnego znaczenia w codziennym u縴tkowaniu za biurkiem i w samochodzie. Teraz tez w nich siedz przed kopmuterem.
Adam

Data: 2011-01-18 15:17:00
Autor: bans
bielizna termoaktywna