Data: 2012-04-20 14:33:09 | |
Autor: tanill5 | |
bielizna termoaktywna - ceny,ceny,ceny... | |
Użytkownik "szyna"Czy warto skusić się na coś tańszego wystawionego na różnych aukcjach w sieci? Marże w sklepach internetowych są podobne do stosowanych w tradycyjnych sklepach. Wystarczy porównać. Sugerowana cena detaliczna jest około 100% wyższa od hurtu i mało kto się decyduje by dać mniej. Nawet przy sprzedaży końcówek czy zeszłorocznych modeli, które można bardzo tanio kupić daje sie cenę 10% niższą i pisze "promocja". |
|
Data: 2012-04-20 15:22:12 | |
Autor: Stan | |
bielizna termoaktywna - ceny,ceny,ceny... | |
W dniu 2012-04-20 14:33, tanill5 pisze:
Marże w sklepach internetowych są podobne do stosowanych w tradycyjnych W ogólnym przypadku jest to nieprawda. Np jeśli chodzi o AGD, RTV, elektronikę to różnice pomiędzy sklepami zwykłymi a internetowymi wynoszą średnio 20-40%, a czasami nawet więcej. Oczywiście nie kupujemy w pierwszym lepszym sklepie internetowym a wyszukujemy najkorzystniejszą ofertę przy pomocy porównywarek cen. Owszem, być może znaleźlibyśmy również sklep stacjonarny, w którym cena byłaby porównywalna do tej z najtańszego sklepu internetowego, ale w praktyce ciężko jest sprawdzić cenę w sklepach w całej Polsce, a później jeszcze jechać po ten towar. Natomiast jeśli chodzi o sprzęt turystyczny to sprawa się komplikuje. Często jest to odzież/obuwie, które ciężko kupić bez przymierzenia i w takim przypadku wizyta w sklepie jest konieczna. Z drugiej strony w sklepach często nie ma dużego wyboru, a za towar, który sklep może ściągnąć na zamówienie, każą sobie płacić zaliczkę. Ale skąd klient ma wiedzieć czy dany model butów będzie mu odpowiadał przed przymierzeniem, a tym bardziej jaki wybrać numer obuwia? Niemniej jednak są osoby, które w miarę możliwości towar przymierzają w sklepie a towar zamawiają później z internetowego sklepu gdzie jest taniej. W przypadku sprzętu turystycznego różnice nie są już tak duże i wynoszą przeciętnie 10-20%. Choć i tak lepsze to niż marne 5% dawane przez sklepy na karty lojalnościowe czy legitymacje członkowskie organizacji turystycznych. Jeśli ktoś by się pytał skąd wziąłem wartości % różnic w cenach sklepów stacjonarnych i internetowych to odpowiadam, że są to wartości, które oszacowałem na podstawie kilkuletniego doświadczenia w zakupach produktów w sieci i poza nią. Dla przykładu z ostatnich zakupów: - pewien kask petzla: sklep stacjonarny - 210zł (190zł ze zniżką na legitymację turystyczną), sklep internetowy z najlepszą ofertą - 160zł (z przesyłką) - kuchenka turystyczna primusa: sklep stacjonarny 900zł (850zł ze zniżką), sklep internetowy z najlepszą ofertą - 700zł (odbiór osobisty) |
|
Data: 2012-04-20 22:07:55 | |
Autor: tanill5 | |
bielizna termoaktywna - ceny,ceny,ceny... | |
Użytkownik "Stan" napisał w wiadomości > W ogólnym przypadku jest to nieprawda. Np jeśli chodzi o AGD, RTV, elektronikę > - pewien kask petzla: sklep stacjonarny - 210zł (190zł ze zniżką na legitymację turystyczną), sklep internetowy z najlepszą ofertą - 160zł (z przesyłką) To się o termoaktywnej bieliźnie rozpisałeś :-) |
|
Data: 2012-04-22 00:58:21 | |
Autor: Titus Atomicus | |
bielizna termoaktywna - ceny,ceny,ceny... | |
In article <jmrl28$9e1$1@inews.gazeta.pl>,
"tanill5" <tanill5@gazeta.pl> wrote: Marże w sklepach internetowych są podobne do stosowanych w tradycyjnych sklepach. Wystarczy porównać. Sugerowana cena detaliczna jest około 100% wyższa od hurtu i mało kto się decyduje by dać mniej. A skad masz te dane? TA |
|
Data: 2012-04-23 10:18:59 | |
Autor: tanill5 | |
bielizna termoaktywna - ceny,ceny,ceny... | |
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał > A skad masz te dane? Od dystrybutora jednej z większych firm sprzedających sprzęt i odzież w Pl. |
|