bik - zapytania monitorujące

Data: 2010-05-11 19:42:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
bik - zapytania monitorujące
Hello,

Wziąłem sobie dziś raport z Biku i znalazłem tam 2 zapytania monitorujące z PKO. W PKO nie mam żadnego kredytu, ani nigdy nie występowałem o kredyt. Jestem tam jedynie współposiadaczem rachunku, ale nie ma na nim linii kredytowej ani debetu.

Co z tym fantem zrobić? Czy takie zapytania są w ogóle zgodne z prawem?

--
MiCHA

Data: 2010-05-11 13:11:03
Autor: szczurwa
bik - zapytania monitorujące

Mam to samo. Ale ja miałem tam rachunek.

Data: 2010-05-12 01:07:02
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
[...]

Wystarczy, że zgodziłeś się na przetwarzanie danych.
Mnie monitoruje ING, w którym również nie mam ani karty, ani żadnego
kredytu. Wystarczyło, że mam konto internetowe.
Monitorowanie to jeszcze ujdzie, ale wściekłem się parę dni temu na
Eurobank.

30 kwietnia zamówiłem sobie raport z BIK przez Meritum Bank.
No i co widzę? Zapytanie kredytowe w Eurobanku z 20 kwietnia.
Myślę sobie, co jest grane, przecież w ciągu ostatnich kilku miesięcy
nigdzie nie składałem wniosków o kredyt czy kartę.
Przypomniałem sobie, że tego dnia, miałem telefon z Eurobanku z ofertą
pożyczki. Ale na wstępie tej rozmowy powiedziałem, że nie jestem
zainteresowany.
Jakim prawem więc bank wysyła zapytanie do BIKu bez mojej zgody.
Zaznaczam, że informacja jest w tej części raportu, gdzie są zapytania
kredytowe przy wioskowaniu o kredyt, a nie w części monitoring. Gdybym
teraz chciał składać wniosek w którym kolwiek banku, to pewnie byłbym
zapytany, czy nie składałem nigdzie wniosków o kredyt, bo banki tak
właśnie traktują taką informację w raporcie, że jest to wnioskowanie o
kredyt. Już się z tym spotkałem.
Czy może ktoś mi wyjaśni, czy Eurobank miał do tego prawo?

Data: 2010-05-12 13:50:40
Autor: Animka
W dniu 2010-05-12 10:07, krzysztof_krawczyk@gazeta.pl pisze:
[...]

A skąd w Eurobanku mieli Twój pesel jak nie wnioskowałeś o pożyczkę?

--
animka

Data: 2010-05-12 07:15:08
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
bik - zapytania monitorujące

A skąd w Eurobanku mieli Twój pesel jak nie wnioskowałeś o pożyczkę?

--
animka

Jest w ich bazie danych. Mam u nich kartę kredytową.

Data: 2010-05-12 07:24:55
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
bik - zapytania monitorujące

Jest w ich bazie danych. Mam u nich kartę kredytową.

Dlatego Eurobank może monitorować mnie w BIK, ale co innego
monitoring, a co innego zapytanie kredytowe.

Data: 2010-05-12 16:35:18
Autor: Rafał
W dniu 10-05-12 16:15, krzysztof_krawczyk@gazeta.pl pisze:
Jest w ich bazie danych. Mam u nich kartę kredytową.

Chcieli sprawdzić, czy ci nie zabrać karty. Poskarż się do BIK, prawa nie mieli.

--
Raf

Data: 2010-05-12 11:26:30
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 12 Maj, 16:35, Rafał <ad...@moj.invalid> wrote:
W dniu 10-05-12 16:15, krzysztof_krawc...@gazeta.pl pisze:

> Jest w ich bazie danych. Mam u nich kartę kredytową.

Chcieli sprawdzić, czy ci nie zabrać karty. Poskarż się do BIK, prawa
> [...]

Właśnie wróćiłem z oddziału Eurobanku. Wycofałem zgodę na
przedstawianie ofert marketingowych.
Panienka coś tam przebąkiwała o zgodzie na przetwarzanie danych.
Powiedziałem, ze przetwarzanie danych to monitoring, ale nie składanie
zapytań kredytowych w moim imieniu. Nic nie powiedziała i szybko
podsunęła wycofanie zgody do podpisu.

Data: 2010-05-12 11:29:09
Autor: Rafal M
[...]

A w ktorej pozycji jest wskazane w raporcie info o zapytaniu
monitorujacym? Bo ja u siebie tego nie widze - a nie ma cudow, zeby
nie bylo takich zapytan.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-05-12 21:07:48
Autor: Kamil Jońca
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> writes:

[...]

Jest oddzielna sekcja.  Ale nie pamiętam gdzie dokładnie.

KJ

można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
Puls Biznesu

Data: 2010-05-12 13:06:10
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
bik - zapytania monitorujące
Zapytania monitorujące są przedostatnią pozycją, pomiędzy rejestrami
zamkniętymi a wykazem wydanych raportów klientowi.

bik - zapytania monitorujące