blacha kwasoodporna w kuchni

Data: 2010-02-18 11:22:13
Autor: m
blacha kwasoodporna w kuchni
witam,
W jaki sposob montuje sie do sciany blache kwasoodporna?
Ma byc zamiast kafelkow, miedzy blatem o szafkami wiszacymi.
Czy przykreca ja sie do sciany, czy jakos przykleja?

Data: 2010-02-18 11:38:12
Autor: Boombastic

Użytkownik "m" <fake@fake.pl> napisał w wiadomości news:20100218112213.23d07fb9fake.pl...
witam,
W jaki sposob montuje sie do sciany blache kwasoodporna?
Ma byc zamiast kafelkow, miedzy blatem o szafkami wiszacymi.
Czy przykreca ja sie do sciany, czy jakos przykleja?

Pewnie tak samo jak szło - przykleja.

Data: 2010-02-18 11:58:40
Autor: G.
blacha kwasoodporna w kuchni

A ma tam stać kuchenka, jak tak to czy ten klej wytrzyma temperaturę. Ja bym przykręcił.

Data: 2010-02-18 12:08:40
Autor: kris

Użytkownik "G." <gucioline@gmail.com> napisał w wiadomości news:hlj6lv$ik1$1atlantis.news.neostrada.pl...

A ma tam stać kuchenka, jak tak to czy ten klej wytrzyma temperaturę. Ja bym przykręcił.

Przeciez ta blacha nie nagrzeje się do żadnych wysokich temperatur.
Normalnie kleic balche na silikon i bedzie ok

Krzysiek

Data: 2010-02-18 12:12:48
Autor: m
blacha kwasoodporna w kuchni
On Thu, 18 Feb 2010 12:08:40 +0100
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Przeciez ta blacha nie nagrzeje się do żadnych wysokich temperatur.
Normalnie kleic balche na silikon i bedzie ok

bedzie tylko plyta gazowa,
czyli silikonem do golej sciany po prostu?

Data: 2010-02-18 13:15:03
Autor: Boombastic
[...]

Gdyby ściana tak się nagrzewała to ja już dawno miałbym spalone jedno mieszkanie, bo za kuchenką mam płyte drewnianą laminowaną.

Data: 2010-02-19 07:01:47
Autor: G.
blacha kwasoodporna w kuchni
Może macie rację, nie twierdzę, że się nagrzewa do jakiejś niebotycznej temperatury, ale też nie było wiadome co za kuchnia tam będzie stała a piekarnik kuchni gazowej ma z tyłu odprowadzający otwór spalin i to akurat z tyłu przy ścianie. Długotrwałe działanie wyższej niż normalnej (pokojowej) temperatury może (choć nie musi) spowodować przesuwanie lub odklejanie się płyty stalowej. I nie mówię tu, że to nastąpi zaraz tylko może wystąpić w najmniej oczekiwanym momencie.
Teraz wiemy, że to płyta gazowa.

-- -- -- -- -- --
Jak nie uważałeś jak robisz, więc rób jak uważasz.

Data: 2010-02-19 08:49:32
Autor: Boombastic

Użytkownik "G." <gucioline@gmail.com> napisał w wiadomości news:hlla5p$mbs$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

A kto jeszcze używa piekarnika gazowego?

Data: 2010-02-19 13:31:23
Autor: G.
blacha kwasoodporna w kuchni

Np. ja i dobrze mi z tym. :)

Data: 2010-02-19 19:05:20
Autor: XL
Dnia Fri, 19 Feb 2010 08:49:32 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

Ba, Ty się pytaj, kto jeszcze używa piekarnika na prawdziwy ogień z drew!
Odpowiem: JA :-)
--

Ikselka.

Data: 2010-02-19 20:33:26
Autor: krys
Boombastic wrote:

A kto jeszcze używa piekarnika gazowego?

Ja, i chwalę sobie. J.

Data: 2010-02-20 08:36:56
Autor: Boombastic

Użytkownik "krys" <krys_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hlmp70$3e1$1atlantis.news.neostrada.pl...
Boombastic wrote:

A kto jeszcze używa piekarnika gazowego?

Ja, i chwalę sobie.

To że używasz to OK, ale by sobie chwalić to już nie uwierzę :-)

Data: 2010-02-20 18:00:02
Autor: XL

Boombastic wrote:

A kto jeszcze używa piekarnika gazowego?

Ja, i chwalę sobie.

To że używasz to OK, ale by sobie chwalić to już nie uwierzę :-)

No popatrz, a ja właśnie skończyłam gotowanie pierogów na najprawdziwszym
"drzewnianym" ogniu i fajerkach - to Ty chyba spadniesz z krzesła :-)
--

Ikselka.

Data: 2010-02-19 19:09:16
Autor: XL
Dnia Fri, 19 Feb 2010 07:01:47 +0100, G. napisał(a):

Długotrwałe działanie wyższej niż normalnej (pokojowej) temperatury może (choć nie musi) spowodować przesuwanie lub odklejanie się płyty stalowej. I

Jeśli jest długa, to na pewno się odklei lub przynajmniej
powybrzusza/pofaluje, ponieważ na dużej długości będzie duże naprężenie i
przesunięcie. Stal ma dużą rozszerzalność cieplną, więc cały czas będą te
duże naprężenia (rozszerzanie się i kurczenie), póki się nie oderwie od
ściany gdzieś.
Według mnie i na chłopski (babski) rozum.

--

Ikselka.

Data: 2010-02-19 20:52:32
Autor: sbst
blacha kwasoodporna w kuchni

musisz sprawić sobie grubą stal - polecam minimum2mm, a najlepiej 3mm
inaczej bedzie bardzo podatna na zniekształcenia termiczne

ale i tak na długości 3m musisz sie liczyc ze zmianą +1mm na kazde 20C przyrostu temperatury - tak upraszczając

silikon powinien wystarczyc, jesli masz mozliwosc podłożyć ją pod szafki górne będzie idealnie

albo przymocowanie jej na mocowanie do szkła (takie z duzymi nakretkami) pod ktorymi mozesz wywiercic wiekszy otwor w stali aby bylo gdzie kompensowac naprezenia termiczne

tylko koszt tak duzego wiertla ktore podoła nierdzewce to okolo 100pln, odpowiednie tarcze takze - chyba ze ktos Ci od razu to przygotuje

efekt fajny, ale na szmacie bedziesz czesto jeździł ;)

--

pozdrowienia

Sebastian
SBST (vel basti78)

Data: 2010-02-19 21:24:01
Autor: XL
Dnia Fri, 19 Feb 2010 20:52:32 +0100, sbst napisał(a):

efekt fajny, ale na szmacie bedziesz czesto jeździł ;)

Uhmmm, dokładnie jak w rzeźni :-)
--

Ikselka.

blacha kwasoodporna w kuchni